Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: morca on October 31, 2011, 18:49:42
tegen die tijd dat RalpH hier komt M&G is de gesloten doos ook wel lekker los.

Vandaag mijn baas weer aan zijn haren getrokken voor de vrije dagen...maar nog geen uitsluitsel, hij wil het ff in t teamoverleg bespreken dinsdag. Ik vind het prima, komt vast goed.
Word tijdens het lezen elke keer weer benieuwder naar het complete laag wat er zich door je kamer begeeft. Nog ff geduld maar  :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on November  4, 2011, 22:08:10
Vandaag mijn baas weer aan zijn haren getrokken voor de vrije dagen...maar nog geen uitsluitsel, hij wil het ff in t teamoverleg bespreken dinsdag. Ik vind het prima, komt vast goed.
Word tijdens het lezen elke keer weer benieuwder naar het complete laag wat er zich door je kamer begeeft. Nog ff geduld maar  :)
Dan moet ik je dat stukje van vd week even laten horen van Star Wars deel 1

Effe film kijken en ouwehoeren
Ik weet trouwens helemaal niet wat je mooi vind maar ik had starwars 1 of U571 op het oog om te gaan kijken dan,is dat een beetje je smaak?

En een muziekje natuurlijk  :music:

CaptainJack

Quote from: morca on November  4, 2011, 22:17:36
Dan moet ik je dat stukje van vd week even laten horen van Star Wars deel 1

Effe film kijken en ouwehoeren
Ik weet trouwens helemaal niet wat je mooi vind maar ik had starwars 1 of U571 op het oog om te gaan kijken dan,is dat een beetje je smaak?

En een muziekje natuurlijk  :music:
Als het om muziek met een beetje bas gaat weet ik nog wel wat nummers  O0

Former member 78


morca

Kom maar op ermee  :D Ga ik luisteren
Ik bedoelde eigenlijk andere muziek,maar wat extreem bass is nooit weg,ik draai soms nog wel eens mijn oude Trancemasters,of World of Trance,klinkt goed.
En the Progedy zit ook in sommige nrs gewoon filmlaag echt extreem

Maar ik weet denk al wel ong wat RaphH mooi vind,en dat staat dagelijks klaar.Er moet wel iets tussen staan  :D

CaptainJack

Quote from: ArjanR1 on November  4, 2011, 23:26:10
Posten die lijst ;D
Ik zal er alvast een paar geven:

The Crystal Method
De laatste CD van Yello
Verschillende nummers van de Beastie Boys, moet echt fff in mijn iPod gaan graven om precies te zien welke, in ieder geval Intergalactic.
LL Cool J - Going back to calli
Janet Jackson - the Velvet robe (halverwege het nummer komt de bass er goed in)

Ik zal nog wel meer posten maar nu is het laat voor mij en heb ik mijn volledige muziek bibliotheek niet bij de hand.



morca

Ik heb er al een paar opgezocht.
Hier is trouwens al een leuk topic over, misschien leuk alle tips bijelkaar te zetten,er staan ook nog hele goeie bij:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110274.msg1905380#msg1905380
Zet ze daar anders Jacco heeft Hipster ook weer wat te doen  :D

CaptainJack

In ieder geval wat meer info van wat ik eerder schreef:

Yello - Touch Yello

The Crystal Method - Tweekend

Verschillende nummers van Jamiroquai

Kraftwerk (natuurlijk)...

Ik zal is in het andere topic kijken en daar wat meer plaatsen

CaptainJack

Andere topic loopt geloof ik niet meer zo dus hier ook maar een toevoeging:


Jennifer Warnes - Way down deep, van het album The Hunter
Leftfield - Leftism (Album)
Selah Sue - Selah Sue, zitten hele goede bass lijnen in
Peter Gabriel - Kiss that frog, van het album Us

Former member 78



CaptainJack

Basstracks zijn niet altijd even heftig want goede basstracks kunnen ook juist heel veel details hebben zoals het plukken van de snaren op een contrabas of juist heel droge bassdrum aanslagen.

Maar ik heb genoeg tracks waarvan ik weet wat erin zit en hoe ze moeten klinken.

Als je wat specifiek zoekt moet je maar is wat roepen dan geef ik wel aan wat een leuke track of cd kan zijn.

gr,

Jacco

morca

Quote from: CaptainJack on November  5, 2011, 16:10:56
Basstracks zijn niet altijd even heftig want goede basstracks kunnen ook juist heel veel details hebben zoals het plukken van de snaren op een contrabas of juist heel droge bassdrum aanslagen.

Maar ik heb genoeg tracks waarvan ik weet wat erin zit en hoe ze moeten klinken.

Als je wat specifiek zoekt moet je maar is wat roepen dan geef ik wel aan wat een leuke track of cd kan zijn.

gr,

Jacco
zoals het plukken van de snaren op een contrabass

Dit heb ik je toen je er was een stukje Diana krall laten horen waar de contra bassist een hoofdrol in het liedje had zeg maar,liedje heet My Love
Ik heb tot nu toe niet zo mooi horen plukken aan de snaren,wat van zulke tips zullen door mij zeer gewaardeerd worden Jacco. :thumbs-up:


morca

Quote from: CaptainJack on November  5, 2011, 10:28:16
Andere topic loopt geloof ik niet meer zo dus hier ook maar een toevoeging:


Jennifer Warnes - Way down deep, van het album The Hunter
Leftfield - Leftism (Album)
Selah Sue - Selah Sue, zitten hele goede bass lijnen in
Peter Gabriel - Kiss that frog, van het album Us


De eerste 3 gaan zo aan,ga even lekker relaxen en een muziekje aan  :thumbs-up:

vJac

Vermakelijk topic! Mooie sub(s)!

Even een muziek toevoeging van mijn kant:
Skrillex - First of the year
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

morca

Dankjewel en nogmaals dankjewel  :D goed om te horen dat je ze mooi vind

luistertips gaan we zeker luisteren  :thumbs-up:

morca

Quote from: vJac on November  9, 2011, 09:32:11
Vermakelijk topic! Mooie sub(s)!

Even een muziek toevoeging van mijn kant:
Skrillex - First of the year
Volgens mij had ik jouw nog niet gezien in me topic.vond je het leuk om te lezen?

vJac

Jep, vermakelijk topic. Niet bang de discussie aan te gaan en open over de ervaringen. Top!

Ik wil zelf ook een sub gaan bouwen, begin volgend jaar en nu alvast informatie aan het opdoen. JL audio is zeker één van mijn favorieten.
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

morca

Quote from: vJac on November 13, 2011, 15:58:11
Jep, vermakelijk topic. Niet bang de discussie aan te gaan en open over de ervaringen. Top!

Ik wil zelf ook een sub gaan bouwen, begin volgend jaar en nu alvast informatie aan het opdoen. JL audio is zeker één van mijn favorieten.
Oh,leuk  :thumbs-up:
meteen zat te lezen voor je over JL zelfbouwen  ;)
tof ben benieuwd wat je gaat bouwen,en ik lees je onderschrift,schroom niet als nieuweling zijn er bijna geen domme vragen.
Ga je met JL bouwen,vraag me wat je wilt,ik heb er nu al een paar gebouwd en begin een heel goed beeld te krijgen nu hoe ze te bouwen.

morca

Mijn oude Alpine testwoofers,aan me neef gegeven.
Heb een mooie kist getekend ,met verzonken woofers,hij gaat hem mooi zwart rollen of spuiten.

Het word een heel gaaf ding voor zijn HT,als hij af is zal ik wat foto,s van mijn oude testprojectje posten
Ps het word een gesloten kist met 2 woofers,dus dat geeft al een idee  :D

Ejorne

Quote from: morca on November 16, 2011, 18:29:32
Mijn oude Alpine testwoofers,aan me neef gegeven.
Heb een mooie kist getekend ,met verzonken woofers,hij gaat hem mooi zwart rollen of spuiten.

Het word een heel gaaf ding voor zijn HT,als hij af is zal ik wat foto,s van mijn oude testprojectje posten
Ps het word een gesloten kist met 2 woofers,dus dat geeft al een idee  :D

Joh, ik zat laatst te denken of dat niet twee mooie woofers waren om te testen dat wat je van plan was met twee mid-laag woofers...
Maar goed, nu hebben ze in ieder geval ook een mooie bestemming gekregen...

morca

Quote from: Ejorne on November 16, 2011, 18:32:00
Joh, ik zat laatst te denken of dat niet twee mooie woofers waren om te testen dat wat je van plan was met twee mid-laag woofers...
Maar goed, nu hebben ze in ieder geval ook een mooie bestemming gekregen...
Ik heb even gekeken maar het zijn sub,s he,ik wilde dat eerst ook gaan doen maar het bereik gaat ik dacht niet hoger als 200 hz dus tja.
Zou net zoiets zijn om uit een 30 hz afval toch nog 20 of 15 hz te persen,word het niet beter van.

Beter 2 echte midwoofers kopen zodat ik meer slam krijg,iets van Seas misschien
Ik denk wel met die DS1.2 aan te gaan sturen en instellen.

Als iemand nog goeie tips heeft voor 2 unit,s die mooie slam geven tussen mijn monitoren en die 2 megasub,s ,graag .
Werkzaam gebied,denk 80 tot 500 hz,misschien iets hoger,daarom wil ik het ook met de DS1,2 in gaan stellen,plus dat die high level heeft  :thumbs-up:

Gesloten of gepoort,denk gesloten maar als er ideeen zijn ,ik sta er voor open

yorkie13

L26 van Seas, echt een aanrader
toepassen in bv 50 liter gesloten kast

mooi aan te sturen door de ds1.2, en ander heb ik nog we een leuke crown xls1000 8)

ugur3D

hey Morca,
mischien late reactie maar jah,

Fantastisch werk man.
ik vind het prachtig/mooi geworden!
Ah ik kan niet wachten tot ik een keertje me eigen subje maak ^^

nogmaals, Good job :D

ugur