Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: CaptainJack on October 30, 2011, 13:20:02
Wil ik best een keer aan mee doen met een ontwerp wat ik nu aan het uitwerken ben.

Dan maken we een shootout topic ok,even niet nog meer nieuwe sub,s van je.......

Ik doelde dat ik op het forum normaal doe,maar helemaal goed.....ik lees je reactie en zie dat je bij je standpunt blijft.
En die klopt niet,mijn W3 is ok maar een W6 niet.Je haald het gewoon overnieuw aan............................... :blink:      :blink:      :blink:

Zie de reactie van een ander forumlid die ook veel met JL heeft gewerkt en veel met auto,s show,s die heeft ook alles wel een beetje gehoord.
Die is ook standvastig in wat jij beweerd niet klopt,die JL woofers zijn mijlen beter als die van jouw in alle vlakken.DeW6 en W7 helemaal.
Dat is binnen een paar uur de eerste al,als er nog eens wat W6 of w7 eigenaars mee zitten te luisteren die ook veel show,s afgaan en alle merken wel gehoord hebben komen er nog een paar Jacco,zo niet heb je mazzel.
Toch beetje jammer dat je het goed wil maken maar toch dat er weer neer zet

Mijn sound is prima zo Jacco echt ik heb vd week zelf nog wat geprutst en die nieuwe doet veel meer,en wat er nog moet gebeuren heb ik alles al voor op het oog,ik red me prima zo
Ik weet niet wat jij meer wilt,denk het wel te weten,die van Ejorne laat soms ook veel trillen en bouwd echt veel druk op,maar die gaat binnenkort ook onder mijn loep omdat het hem toch net niet bevalt zo.
Maar die gaat spelen zoals ik voor ogen heb,reken maar.




CaptainJack

Quote from: morca on October 30, 2011, 14:43:36
Dan maken we een shootout topic ok,even niet nog meer nieuwe sub,s van je.......

Ik doelde dat ik op het forum normaal doe,maar helemaal goed.....ik lees je reactie en zie dat je bij je standpunt blijft.
En die klopt niet,mijn W3 is ok maar een W6 niet.Je haald het gewoon overnieuw aan............................... :blink:      :blink:      :blink:

Zie de reactie van een ander forumlid die ook veel met JL heeft gewerkt en veel met auto,s show,s die heeft ook alles wel een beetje gehoord.
Die is ook standvastig in wat jij beweerd niet klopt,die JL woofers zijn mijlen beter als die van jouw in alle vlakken.DeW6 en W7 helemaal.
Dat is binnen een paar uur de eerste al,als er nog eens wat W6 of w7 eigenaars mee zitten te luisteren die ook veel show,s afgaan en alle merken wel gehoord hebben komen er nog een paar Jacco,zo niet heb je mazzel.
Toch beetje jammer dat je het goed wil maken maar toch dat er weer neer zet

Mijn sound is prima zo Jacco echt ik heb vd week zelf nog wat geprutst en die nieuwe doet veel meer,en wat er nog moet gebeuren heb ik alles al voor op het oog,ik red me prima zo
Ik weet niet wat jij meer wilt,denk het wel te weten,die van Ejorne laat soms ook veel trillen en bouwd echt veel druk op,maar die gaat binnenkort ook onder mijn loep omdat het hem toch net niet bevalt zo.
Maar die gaat spelen zoals ik voor ogen heb,reken maar.



Morca je interpreteert het helemaal verkeerd.

Laten we even de auto omgeving buiten beschouwing laten.
Ik ken zoveel JL jongens die allemaal hetzelfde zeggen en tot op zekere hoogte hebben ze gelijk.
Ik ga hier niet MTX staan verdedigen want dat heeft geen zin ieder merk heeft z'n reputatie en z'n fans en daar verander je niets aan.
Ik ga ook niet zeggen dat de T615 de beste woofer is die je kunt kopen, bij lange na niet.

Ik kijk puur naar wat je krijgt voor je geld meer niet.
Ja ik ken de reputatie van JL en die wil ik ook niet onderuit halen.
Om het anders uit te drukken: Van MTX zijn de T8000 en T9500 hogere lijnen en van die lijnen vind ik de prijs/prestatie ook niet kloppen. Hetzelfde als dat ik dat dus vind van de JL lijnen. Ik zeg daarmee niet dat al die andere woofers per definitie slecht zijn.

Zoals je weet heb ik ook de Gotham mogen beluisteren en eerlijk is eerlijk 1 van de beste subs die ik gehoord heb.
Maar vind ik die sub ook z'n geld waard? Nee dat dan weer niet, dit is mijn persoonlijke mening. Dat betekent dan toch echt nog niet dat de Gotham niet goed is of slecht, toch?

Jij hebt voor jou situatie en budget de perfecte woofer(s) gevonden en je bent er blij en tevreden mee! Missie geslaagd zou ik dan zeggen.
Ik verkeer nog niet in die gelukkige positie en ben al geruime tijd bezig met verschillende woofers. Zoals je weet hebben we een aantal maanden terug al is over de W7 gesproken en dat ik wel degelijk zat te denken om daarmee te gaan werken. Ik heb de mogelijkheid gehad om met een W7 te testen puur voor mijzelf en ook met een W6 en beide woofers hebben mij niet kunnen overtuigen in mijn systeem en dat bedoel ik dan dus puur op klank en muziek beleving.
Ook de T615 is dat niet gelukt en dus gaat mijn persoonlijke zoektocht verder. De W3 wordt het trouwens ook niet.

morca

Quote from: CaptainJack on October 30, 2011, 15:09:25
Morca je interpreteert het helemaal verkeerd.

Laten we even de auto omgeving buiten beschouwing laten.
Ik ken zoveel JL jongens die allemaal hetzelfde zeggen en tot op zekere hoogte hebben ze gelijk.
Ik ga hier niet MTX staan verdedigen want dat heeft geen zin ieder merk heeft z'n reputatie en z'n fans en daar verander je niets aan.
Ik ga ook niet zeggen dat de T615 de beste woofer is die je kunt kopen, bij lange na niet.

Ik kijk puur naar wat je krijgt voor je geld meer niet.
Ja ik ken de reputatie van JL en die wil ik ook niet onderuit halen.
Om het anders uit te drukken: Van MTX zijn de T8000 en T9500 hogere lijnen en van die lijnen vind ik de prijs/prestatie ook niet kloppen. Hetzelfde als dat ik dat dus vind van de JL lijnen. Ik zeg daarmee niet dat al die andere woofers per definitie slecht zijn.

Zoals je weet heb ik ook de Gotham mogen beluisteren en eerlijk is eerlijk 1 van de beste subs die ik gehoord heb.
Maar vind ik die sub ook z'n geld waard? Nee dat dan weer niet, dit is mijn persoonlijke mening. Dat betekent dan toch echt nog niet dat de Gotham niet goed is of slecht, toch?

Jij hebt voor jou situatie en budget de perfecte woofer(s) gevonden en je bent er blij en tevreden mee! Missie geslaagd zou ik dan zeggen.
Ik verkeer nog niet in die gelukkige positie en ben al geruime tijd bezig met verschillende woofers. Zoals je weet hebben we een aantal maanden terug al is over de W7 gesproken en dat ik wel degelijk zat te denken om daarmee te gaan werken. Ik heb de mogelijkheid gehad om met een W7 te testen puur voor mijzelf en ook met een W6 en beide woofers hebben mij niet kunnen overtuigen in mijn systeem en dat bedoel ik dan dus puur op klank en muziek beleving.
Ook de T615 is dat niet gelukt en dus gaat mijn persoonlijke zoektocht verder. De W3 wordt het trouwens ook niet.

Ik hoop dat je het nu kan laten rusten,iedereen snapt het nu....

CaptainJack


morca

Weer even ontopic van het verslag dat ik een beetje bijhoud:

De bandpass begint anders te klinken de laatste week ,ik vermoed dat hij ingespeeld begint te raken.
Hij doet op zijn slofjes waar hij eerst nog een beetje geknepen klonk.
Ik had het vanavond met star wars goed in de gaten die heb ik een maand terug nog gezien.
Hij vind al dat laag opeens veel fijner,het gaat veel soepeler,ik heb hem even goed op zijn flikker gegeven om eens een stapje verder te kijken.
De gesloten doos is nog bijna nieuw,als die ook zo soepel gaat spelen zometeen word ik heel erg blij,die speelt nu al erg lekker,and it gets beter  :popcorn:

morca

Filmpje was lekker ga zo na het fietsen maar weer even eentje aanzetten,tegen die tijd dat RalpH hier komt M&G is de gesloten doos ook wel lekker los.
Is het de moeite weer waard.
Wel tijd voor een mooie Dune,de DTS bluray hapert af en toe iets ,en de hires bestanden zijn een probleem om af te spelen,alles omflaccen en niet hogen als 96 khz.

Ik zie naar de kerst uit dan schiet de set aardig op,op een paar midwoofers na,alhoewel als ik het in me bol krijg  :D
Dan is boven eindelijk af,kan ik eind volgend jaar beneden zo weer verder gaan  :popcorn: houd je bezig

Martijnst1990

Ik zie dat je het steeds over boven en beneden hebt. Heb je dan 2 ruimtes waar je een surround set met sub(s) hebt staan dan ofzo? En zo ja, wat is daar precies de reden van?

En als bron gebruik je een (HT)PC lees ik? Je bent er in ieder geval lekker druk mee bezig, leuk :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October 31, 2011, 19:15:44
Ik zie dat je het steeds over boven en beneden hebt. Heb je dan 2 ruimtes waar je een surround set met sub(s) hebt staan dan ofzo? En zo ja, wat is daar precies de reden van?

En als bron gebruik je een (HT)PC lees ik? Je bent er in ieder geval lekker druk mee bezig, leuk :)
Nee ik gebruik nu een MB 200 mediaspeler,ik wil een dune weet zo even niet het type,die met speler van ong 450.Geen pc ik wil een server ofzo.
Ja ik ben er druk mee,de 2 JL audio,s die klaar zijn staan op me slaapkamer,volgend jaar trap ik me moeder het huis uit(geintje is zo afgesproken).
Dan staan hier 4 grote Jamo,s me oude speakers,een 2e Panasonic amp,nog 2 JL audio woofers moet nog wel 2 kisten bouwen.en 2 plate,s kopen van Hypex en nog 1 eq

eigenlijk is de set voor beneden al bijna af op wat kleine dingen na,maar die Jamo,s zijn niet zo audiofiel als deze speakers maar ik ga het er wel mee doen denk ik.

Uitleg over de 2 ruimte,s mijn slaapkamer heeft een super acoustic vanzichzelf dus hier kan ik soms even lekker een muziekje of filmje aanzetten.En dat blijft ook zo.
Voor het gewone dagelijks leven en als er visite is gewoon beneden zitten met daar ook een set.
Wil wel een beetje geluid beneden,maar boven ook....

Ja ik weet het,beetje gek  :D

Martijnst1990

Ah op die manier, duidelijk ;D Iedereen wilt toch overal wel mooi geluid hebben en jij doet dat gewoon ;)

Toch heeft dit topic mij wel getriggerd om ooit eens zelf een eigen sub te bouwen, of dat in ieder geval te proberen. Leuke is dat je het daarmee ook zo gek kan maken als je zelf wilt en ook de afwerking etc. zelf kan bepalen. Ach.. voorlopig ben ik nog heel tevreden over de XTZ sub, maar een beetje dromen kan nooit kwaad hé ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October 31, 2011, 22:24:59
Ah op die manier, duidelijk ;D Iedereen wilt toch overal wel mooi geluid hebben en jij doet dat gewoon ;)

Toch heeft dit topic mij wel getriggerd om ooit eens zelf een eigen sub te bouwen, of dat in ieder geval te proberen. Leuke is dat je het daarmee ook zo gek kan maken als je zelf wilt en ook de afwerking etc. zelf kan bepalen. Ach.. voorlopig ben ik nog heel tevreden over de XTZ sub, maar een beetje dromen kan nooit kwaad hé ;)
Je moet zeker dromen,maar als je gaat bouwen,kom een bakkie doen Martijn voordat je een keuze maakt.
Ik zou het jammer vinden als ik je wel geinspireerd heb maar je niet even bent komen luisteren
Plus dat mocht je JL kopen moeten we het even over de maten hebben,waarom dat hoor je dan wel.

Lees goed ik ben geen dealer of probeer je geen sub te verkopen want die heb ik niet liggen,ik wil je alleen graag een bakkie aanbieden en een goeie demo geven voordat je gaat bouwen  ;)

Martijnst1990

Quote from: morca on October 31, 2011, 23:09:12
Je moet zeker dromen,maar als je gaat bouwen,kom een bakkie doen Martijn voordat je een keuze maakt.
Ik zou het jammer vinden als ik je wel geinspireerd heb maar je niet even bent komen luisteren
Plus dat mocht je JL kopen moeten we het even over de maten hebben,waarom dat hoor je dan wel.

Lees goed ik ben geen dealer of probeer je geen sub te verkopen want die heb ik niet liggen,ik wil je alleen graag een bakkie aanbieden en een goeie demo geven voordat je gaat bouwen  ;)

Dat zal tegen die tijd, zo niet eerder, zeker gebeuren :) Ik heb er zelf sowieso nog maar erg weinig verstand van, dus dan heb ik tegen die tijd wel jou, of iemand anders zijn hulp nodig met bouwplannen, maten en drivers ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

De amp,s niet te vergeten,en de maten zijn inderdaad heel belangrijk.
Soms moet je niet teveel gaan rekenen en grafieken van output of freq curve met WINisd,al het wel handig prog is om te kijken wat ik wel wil doen,en of je safe zit.
Daarom vraag ik je ook voor een bakkie ,kan je waarschijnlijk meteen al horen wat ik bedoel,maar dat komt dan wel  ;)

Ejorne

Het is zeker aan te raden om bij morca te komen luisteren. Ik heb nog nergens anders zo'n strak en gedetailleerd laag gehoord. Ja, misschien bij de Kharma demo. Maar dat is geen eerlijk vergelijk met speakers van 200.000 en evenzo bizar dure sub.

Misschien dat de sub mij morca wat harder afgesteld staat dan gemiddeld maar daar nodigt dat strakke detail rijke geluid ook wel erg toe uit. En het is niet meer dan een draai aan de volume knop.
O0

Martijnst1990

Quote from: morca on November  1, 2011, 00:33:32
De amp,s niet te vergeten,en de maten zijn inderdaad heel belangrijk.
Soms moet je niet teveel gaan rekenen en grafieken van output of freq curve met WINisd,al het wel handig prog is om te kijken wat ik wel wil doen,en of je safe zit.
Daarom vraag ik je ook voor een bakkie ,kan je waarschijnlijk meteen al horen wat ik bedoel,maar dat komt dan wel  ;)
Zou ik toch bijna het belangrijkste vergeten inderdaad, de amp :P Zoals gezegd, dit zal allemaal nog wel een poos duren, kan zomaar nog een aantal jaartjes zijn voordat ik aan zoiets begin, maar het plan is er zeker :) Nou zou het overigens geen bakkie koffie worden, want dat drink ik niet, maar je zal vast ook wel wat anders hebben ;)
Quote from: Ejorne on November  1, 2011, 10:05:48
Het is zeker aan te raden om bij morca te komen luisteren. Ik heb nog nergens anders zo'n strak en gedetailleerd laag gehoord. Ja, misschien bij de Kharma demo. Maar dat is geen eerlijk vergelijk met speakers van 200.000 en evenzo bizar dure sub.

Misschien dat de sub mij morca wat harder afgesteld staat dan gemiddeld maar daar nodigt dat strakke detail rijke geluid ook wel erg toe uit. En het is niet meer dan een draai aan de volume knop.
O0

Als ik dat zo lees moet het inderdaad erg indrukwekkend zijn, ben ook zeker van plan eens langs te gaan :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ejorne..... dat is een hele strakke beschrijving van mijn geluid.
Maar in de richting van een Kharma  :blink: dan heb ik wel heel goed me best gedaan,en JL ook natuurlijk anders doe ik dat ook niet zo even.
Contacten  worden aangemaakt om nog meer van deze sub,s op het forum te plaatsen door mij.
Lukt dit ,horen jullie hier gauw meer over  :thumbs-up:
Ik heb een droom en wil niet blijven dromen  ;)

Martijn tot dan   :D

morca

Gisteren Finding Nemo nog eens gekeken,duidelijk hoorbaar dat de sub los begint te komen
Sub,s klinken, Snel, perfect te integreren, en moeiteloos krachtig.Aardschokkend.

Ben zo blij  :pompom:

skyfox

Heel gaaf hoe je het allemaal gebouwd en ingeregeld hebt! Ben wel benieuwd hoe dat allemaal mag klinken ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Quote from: morca on November  3, 2011, 10:13:53
Gisteren Finding Nemo nog eens gekeken,duidelijk hoorbaar dat de sub los begint te komen
Sub,s klinken, Snel, perfect te integreren, en moeiteloos krachtig.Aardschokkend.

Ben zo blij  :pompom:


:clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike



Timvg

Echt een leuke setup Morca, ik kan begrijpen dat je er veel plezier aan hebt  8)

Sinds je toch graag experimenteert.. Heb je al eens Tapped Horn ontwerp overwogen? Het neemt enorm veel ruimte in.. Maar met de juiste driver en de juiste kist kan je geweldige resultaten bereiken..

Je moet maar eens zoeken op avsforum.com

Groetjes

morca

Quote from: Timvg on November  3, 2011, 16:34:30
Echt een leuke setup Morca, ik kan begrijpen dat je er veel plezier aan hebt  8)

Sinds je toch graag experimenteert.. Heb je al eens Tapped Horn ontwerp overwogen? Het neemt enorm veel ruimte in.. Maar met de juiste driver en de juiste kist kan je geweldige resultaten bereiken..

Je moet maar eens zoeken op avsforum.com

Groetjes
Dankje Tim.Ik die me best het te optimalizeren.

Die hoorn ken ik zo gauw niet,of toch wel even denken,maar die bandpas was geen test hoor,daar wist ik wel ong van wat te verwachten,en dat deed ie ook in overtreffende trap.

En de gesloten dozen zijn zeker geen test meer,dat is een vaste waarde geworden.
Een basreflex is me nog wel eens getipt,maar de bandpass doet het zo goed dat ik bijna zeker weet dat er een 2e komt  :D

Jouw sub komt er ook aan dat word echt een beest ;) wat voor setup draai jij nu dan waar de sub komt te staan?

Timvg

Woonkamer HT hier.. is eigenlijk wat all over the house HT sinds ik op een studioflat zit :p

Simpele setup: speakers van castle acoustics, marantz 5004 receiver, philips blu ray speler en een netgear mediaspeler|streaming device. Ik vind het goed zo, heb geen behoefte om iets up te graden voorlopig, ik kijk erg uit naar de subwoofer!

Heb ook nog een aparte stereo set, Harbeth speakers, perreaux voorversterker, NAD eindbak.. PC als mediaspeler met externe DAC..  het klinkt erg aangenaam, de Harbeths doen er veel aan!

Kabels etc doe ik niet aan mee.. dus ik weet ook niet wat er tussen hangt :p


Ik hecht veel meer belang aan opstelling en akoestiek, dat maakt of kraakt de set volgens mij.

morca

Dat zijn 2 hel leuke setup,s man echt wel.
idd de ruimte maakt of kraakt het,en kabels ik weet het toevallig nog welk merk maar hecht hier geen waarde aan ,gewoon goeie vergulde interlinks,niks geen dure poes pas hier.
Ik moet dat ook nog horen ,dropveter of die ik nog had liggen maakten geen verschil hier.

Ik moet zeggen dat ik ook erg beniewd ben naar jouw sub. :D