Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Former member 78

Quote from: CaptainJack on October 25, 2011, 19:17:41
Arjan heeft 3000W ter beschikking voor 2x 15" :headbanging:

Ik verwachtte dat het een dikke overkill zou zijn...

Maar ik heb soms alle 3 de lampjes aan het branden op de amp, geeft volgens
mij wél aan dat die ''hard aan het werk is'' ;D

kan altijd nog upgraden naar de iNuke 6000  ::)


Ejorne

Quote from: Martijn90 on October 25, 2011, 19:15:00
@Morca: zaterdag heb je hem gehoord op AV-NU dan denk ik? Daar heb ik hem vorig jaar ook gehoord en vond hem daar totaal niet indrukwekkend, lag waarschijnlijk aan de veel te grote ruimte en de vele resonaties.

Wij hebben hem vorig jaar ook gehoord en dit jaar ook. In vergelijk met vorig jaar was de hoeveelheid bas een stuk meer. Vorig jaar leek voor mij de sub bijna compleet afwezig, nu werd er toch wel wat druk gemaakt. Ik vraag me dan ook af welk aandeel de Meridian speakers in dit laag hadden omdat er vorig jaar ook maar 1 dd18 werd gebruikt. Het excuus was toen dat de ruimte onverwacht groot was en dat 1 sub daar niet voldoende bleek te zijn. Het jaar daarop zou daar zeker verandering in komen. En dat is inderdaad gebleken. Maar zover ik weet nog steeds met maar 1 dd18. Daarmee zou de Meridian dus mogelijk behoorlijk meedoen. (wat denk ik ook wel in het vermogen van dergelijke speakers verwacht mag worden, want dat zijn mi erg mooie speakers)

Ejorne

Quote from: ArjanR1 on October 25, 2011, 19:24:22
Ik verwachtte dat het een dikke overkill zou zijn...

Maar ik heb soms alle 3 de lampjes aan het branden op de amp, geeft volgens
mij wél aan dat die ''hard aan het werk is'' ;D

kan altijd nog upgraden naar de iNuke 6000  ::)



Het opgegeven aantal schijnt ook het maximale vermogen te zijn. Daar waar mijn Hypex 400 watt RMS is, dacht ik dat ook van de Behringer amps. Met een iNuke1000 zou ik dus een pak meer vermogen in huis halen bedacht ik. Maar goed dat de DSP versie toen nog niet beschikbaar was anders had ik nu een amp die waarschijnlijk zelfs minder zwaar is dan Hypex in plaats van een stuk zwaarder... Maar goed, de 3000 watt versie zal waarschijnlijk ruimsschoots vermogen geven een een gemiddeld huis te laten rammelen...  8)

Martijnst1990

Quote from: Ejorne on October 25, 2011, 19:25:08
Wij hebben hem vorig jaar ook gehoord en dit jaar ook. In vergelijk met vorig jaar was de hoeveelheid bas een stuk meer. Vorig jaar leek voor mij de sub bijna compleet afwezig, nu werd er toch wel wat druk gemaakt. Ik vraag me dan ook af welk aandeel de Meridian speakers in dit laag hadden omdat er vorig jaar ook maar 1 dd18 werd gebruikt. Het excuus was toen dat de ruimte onverwacht groot was en dat 1 sub daar niet voldoende bleek te zijn. Het jaar daarop zou daar zeker verandering in komen. En dat is inderdaad gebleken. Maar zover ik weet nog steeds met maar 1 dd18. Daarmee zou de Meridian dus mogelijk behoorlijk meedoen. (wat denk ik ook wel in het vermogen van dergelijke speakers verwacht mag worden, want dat zijn mi erg mooie speakers)
Had precies hetzelfde. Hoorde later pas dat het om een DD18 ging en kon me daar niks bij voorstellen, had ook het idee dat hij bijna uit stond. Dit jaar stond er een enkele DD18+ als het goed is.

Zoals eerder gezegd, ik heb de DD18 meegemaakt bij Htip en daar bouwde hij zoveel druk op dat ik mij persoonlijk moeilijk kan voorstellen dat Morca hem helemaal weg speelt. Overigens is dit helemaal geen aanval hoor Morca, zou het wel heel machtig vinden als jij net zoveel, zo niet meer druk op kan bouwen in je huiskamer  :devil:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Former member 78

Quote from: Ejorne on October 25, 2011, 19:28:17
Het opgegeven aantal schijnt ook het maximale vermogen te zijn. Daar waar mijn Hypex 400 watt RMS is, dacht ik dat ook van de Behringer amps. Met een iNuke1000 zou ik dus een pak meer vermogen in huis halen bedacht ik. Maar goed dat de DSP versie toen nog niet beschikbaar was anders had ik nu een amp die waarschijnlijk zelfs minder zwaar is dan Hypex in plaats van een stuk zwaarder... Maar goed, de 3000 watt versie zal waarschijnlijk ruimsschoots vermogen geven een een gemiddeld huis te laten rammelen...  8)

Ik wilde eigenlijk ook de DSP versie hebben, maarja, die was er nog niet.

Misschien stap ik nog wel een keer over naar een mét DSP, dan verkoop ik
mijn iNuke 3000 en DEQ. Denk dat ik dan wel voor de 6000 ga.

Haspel

Jacco heeft voor mij ook 2 x 15 inch MTX subs gemaakt.
Ik stuur ze aan met een stageline PA versterker. 2 x 1100 watt.
En wat een drukopbouw..  Had ik nog niet eerder gehoord in mijn ruimte.

Ben ook wel eens benieuwd hoe dit presteerd tegenover een DD18  ;D


Former member 78

Quote from: Haspel on October 25, 2011, 20:26:33
Jacco heeft voor mij ook 2 x 15 inch MTX subs gemaakt.
Ik stuur ze aan met een stageline PA versterker. 2 x 1100 watt.
En wat een drukopbouw..  Had ik nog niet eerder gehoord in mijn ruimte.

Ben ook wel eens benieuwd hoe dit presteerd tegenover een DD18  ;D

Waarom zie ik geen foto???

;D

Haspel

Komt nog wel een keer  ;D
Misschien dat ik nog wel eens een eigen topic start.

Haske

Former member 78

Jammer!
Ben erg benieuwd hoe het van jou er uit ziet.

Heb je 2 losse kisten, of 1?
Neem aan dat het een gesloten systeem is?

En ja, die dingen kunnen wel een beetje druk in een ruimte brengen ja :P

Haspel


Former member 78

Ik zag het net ;D
Had dat hele topic gemist!

Maar wat foto's posten van Jacco zijn werk is altijd goed hoor.
En een eigen topic aanmaken ook ;)


CaptainJack

De kasten zijn nog niet de definitieve kasten vandaar nog geen foto's van de kasten van Haspel.

Timvg

Het gaat natuurlijk om meer dan één factor.. maar een belangrijke factor is luchtverplaatsing.. en 2 x 15" zal nu eenmaal in de meeste gevallen meer lucht verplaatsen dan 1x 18"

en de nieuwe DD+ serie ziet er op het eerste zicht trouwens een pak potenter uit dan de vorige serie..

Former member 78

Zit ook dicht tegen de €6000,- aan
En dat is, linksom of rechtsom, heel erg veel geld.

Zal 'm graag horen, naast mijn sub :P

morca

Quote from: Martijn90 on October 25, 2011, 19:15:00
Ik heb alleen ervaring met een DD18 (in een vrijwel akoestisch perfecte ruimte) en niet met een zelfbouw sub, maar het lijkt mij ook sterk dat je hem finaal weg speelt? Ik bedoel de DD18 heeft 1250 watt met een 18" driver, hoeveel watt heb jij eigenlijk op je zelfbouw? Niet dat watt alles zegt natuurlijk.

Als het inderdaad echt zo goed is, moet ik in de toekomst toch maar eens goed nadenken over een zelfbouw, of door een ander laten bouwen. :D

@Morca: zaterdag heb je hem gehoord op AV-NU dan denk ik? Daar heb ik hem vorig jaar ook gehoord en vond hem daar totaal niet indrukwekkend, lag waarschijnlijk aan de veel te grote ruimte en de vele resonaties. Bij Philip is zelfs het woord indrukwekkend nog niet genoeg ;D
Ja zaterdag was beter als vorig jaar,bij Philip ben ik jammer genoeg niet geweest ivm de lange rit.

Dat was misschien overdreven,maar denk het wel,maar de SQ en SPL ligt zeer hoog kan ik je vertellen.Kom zelf maar eens luisteren Martijn,maar die stond al open  ;)
Heb daar met Bjorn wel eens een discussie over gehad wat ik voor de helft daarvan bouw,maar mocht geen demo komen geven terwijl hij me wel uitnodigde in eerste instantie,maar dat was iets te snel gesproken van zijn kant.
Tja ik probeer al een paar jaar een JL subje te bouwen en verkopen,maar men wil niet altijd 1000 tot 1500 uitgeven voor een sub.

De 2ehands waarde enzo,men maakt zich al zorgen om up te graden ,terwijl men niet in de gaten heeft,doe je het goed wil je echt geen andere meer.
Dus zo is het me hier nooit gelukt me hobby iets verder uit te breiden.

Net toen pas ik er een paar wilde bouwen als Demo om het erdoor te drukken,kreeg ik weer last van me rug,een medebouwer hier die zeer goed in kan kopen en al wel veel heeft gebouwd  ;)
Jammer maar het is zo

Misschien op me werk daar is iemand met een hele dikke set,we hebben het al een paar keer over een woofer gehad.
Maar niet defenitief,dan moet ik kijken of ik nog een JLtje in kan kopen bij Jack  ;),ik wil ze wel verkopen hoor,en bouwen ook,de rug zeurt niet altijd :D
En dat is ook gewoon staant werk he ,het lange zitten nekt me.

Als jij nou eens een keer komt luisteren ,probeer ik me eerste aan jouw te slijten  :D

trouwens: 2 sub,s, 13,5 inch,600 RMS,2 plate,s van 400 RMS samen ook wel goed voor dik 3000 max, die verplaatsen samen wel net zoveel als een 18 denk ik

Het word wel een heel DD18 verhaal zie ik,laten we dat maar niet doen Bjorn vind mij al niet zo aardig meer na een paar DD discussie,s  :D
Jammer genoeg stond ik er zaterdag zelf niet,anders was hij ziek geworden van mijn 6000 euro kostende JL combi die ik dan gebouwd had.

Former member 78

Morca, als jouw klachten komen van teveel zitten...
Dan spook je gewoon te weinig uit! :P

Maar als het weer oké is met je rug, kom dan eens mijn kant op, met jouw subs.
Dan gaan we eens onze spullen vergelijken met onze bass verslaving ;)


morca

Quote from: ArjanR1 on October 26, 2011, 00:23:32
Morca, als jouw klachten komen van teveel zitten...
Dan spook je gewoon te weinig uit! :P

Maar als het weer oké is met je rug, kom dan eens mijn kant op, met jouw subs.
Dan gaan we eens onze spullen vergelijken met onze bass verslaving ;)


Oei weet je hoe groot die bandpass is  :wacko:
Nee dat is me teveel sjouwwerk en past niet in me auto.

Ik zou zeker wel eens jouw kant op willen komen is het niet voor de sub,s is het voor je Usher,s maar dat zit er even niet in.

Nee ik zit niet teveel, dat kan ik niet eens, dan krijg ik al last,fijn met verjaardagen enzo   :-\ Kwam het daar maar door was het zo opgelost
Ik lig meer als ik thuis ben,maar beweeg juist vaak tussendoor,wandelen fietsen,binnenkort weer sporten,veel oefeningen doen.

Maar helemaal overgaan doet het niet meer Arjan ben ik bang voor,maar als het eens iets beter gaat ben ik al weer blij.

Former member 78

Mocht je dan ooit eens in de buurt zijn, geef me dan ff een PM.
Al heb ik het graag over mijn dikke sub, mijn stereo set speelt echt heel
veel stappen mooier!

Qua laag niet zo imposant als de sub, maar qua muzikaliteit.... ;)

morca

Jammer he dat we niet allemaal net om de hoek wonen,het zou leuk zijn elkaar set eens te beluisteren,en even lekker audiofiel te lullen  :D
Eerder was ik het land er voor afgereden,maar ik onthoud het,heb er nog een paar af te gaan,maar waneer dat gaat lukken?


morca

Quote from: morca on October 25, 2011, 15:15:37
Ik heb hem zaterdag nog gehoord,ik weet dat mijn JL,s daar gehakt van maken Arjan,dus jouw MTXen ook wel vermoed ik  ;)
Zelfbouw he  :thumbs-up:
Plus dat Jacco wel enige ervaring heeft net als sommige anderen hier,hij is alleen dealer dat geeft hem een grote voorsprong met inkopen.
Hier nog even op terugkomend voor de duidelijkheid :voor de 1200 euro die ik nu kwijt was bouw ik een gelijkwaardig of denk zelfs beter,door mijn kijk op hoe film te kijken.
Voor een HT met een DD buget zou ik iets anders bouwen met div W6 unit,s ,die maken er gehakt van.

Ik lees net terug net alsof mijn set zoveel beter is,wat ik wel denk.
Maar de opmerking slaat op een set W6 unit,s die ook ong 6000 euro kosten,in de door mij bedachte opstelling.
Ik had het daar zaterdag nog met Ejorne over,dat zou pas een sub van 6000 euro zijn voor HT   :popcorn:
Wie weet win ik nog eens wat geld :D Mooi voor beneden

Former member 78


Ejorne

Quote from: morca on October 26, 2011, 00:43:02
Jammer he dat we niet allemaal net om de hoek wonen,

Ik weet dat je het niet zo op de trein hebt, maar we moeten toch gewoon een keertje met de trein naar Arjan afreizen. We kunnen dan staan, zitten of lopen. Het is met zijn tweeën wel een stukje duurder dan alleen de benzinekosten maar voor je rug een stuk beter. Ik denk dat het zeer de moeite waard zal zijn. (dan moet ik natuurlijk wel welkom zijn bij Arjan...)  ;)

Former member 78

Natuurlijk zijn jullie welkom!

Maar vergeet niet dat ik maar een simpele set heb voor de tv, met alleen
een dikke sub ;) Heb geen surround oid.

morca

Quote from: ArjanR1 on October 26, 2011, 16:29:20
Natuurlijk zijn jullie welkom!

Maar vergeet niet dat ik maar een simpele set heb voor de tv, met alleen
een dikke sub ;) Heb geen surround oid.
Nee maar we komen naar die sub ,en je andere prachtige speakers luisteren.
Ejorne is ook wel benieuwd naar allebij,gaan we het later dit jaar nog eens over hebben makker of we de trein eens pakken.