Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mario D

@Morca, vanwaar de keuze om de driver op de kast te monteren, betekend dit dat het frontpaneel een enkele is ipv een dubbele plaat.

morca

Quote from: kalimero on October 10, 2011, 07:08:31
@Morca, vanwaar de keuze om de driver op de kast te monteren, betekend dit dat het frontpaneel een enkele is ipv een dubbele plaat.

Ja een enkele baffel,had geen frees met een geleider om de 2e mooi te maken.
Plus dat mijn oude geen dubbele had,en ik heb ze met gemaaakt maar hoor nou niet echt verschil.
Maar verzonken ziet er wel mooier uit.

Mario D

Quote from: morca on October 10, 2011, 07:12:33
Ja een enkele baffel,had geen frees met een geleider om de 2e mooi te maken.
Plus dat mijn oude geen dubbele had,en ik heb ze met gemaaakt maar hoor nou niet echt verschil.
Maar verzonken ziet er wel mooier uit.

Eerst zag ik het niet hoor, pas dat ik met veel gekwijl zat te kijken naar je sub viel het me op.  :D


Clifdon

Het is allicht vloeken op het forum. Maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben die niet verzonken woofer. Als je met bijvoorbeeld luidsprekerdoek gaat werken begrijp ik 100% waarom mensen die woofer verzinken. Maar nu zonder doek zie je naar mijn mening 'meer' woofer. Vind het wel mooi eigenlijk. Maar ach ieder zijn mening.

Ronald.L

Quote from: morca on October  9, 2011, 20:39:15
Dat is een leuke driver,als je alles goed uitrekend dan zou je daar een leuke sub van kunnen bouwen,ben benieuwd.
Je gaat een topic over de bouw openen?
Dat denk ik ook ik heb namelijk alleen maar goede dingen over deze woofer gelezen.Het word namelijk de eerste keer voor mij dat ik een sub ga bouwen
Ik moet nog ff kijken naar dat rekenen.Ik weet nog niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat,maar daar ga ik wel uit komen er is hier genoeg info te vinden.
Ik denk wel dat ik een topic ga openen van de bouw lijkt me wel lachen .Zo kan je ook nog handige tips krijgen.

Quote from: Clifdon on October 10, 2011, 09:31:21
Het is allicht vloeken op het forum. Maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben die niet verzonken woofer. Als je met bijvoorbeeld luidsprekerdoek gaat werken begrijp ik 100% waarom mensen die woofer verzinken. Maar nu zonder doek zie je naar mijn mening 'meer' woofer. Vind het wel mooi eigenlijk. Maar ach ieder zijn mening.
Zonder frontjes vind ik de speakers en subs bijna altijd mooier.
Maar er kruipt hier zo,n klein mannetje van +1 rond en die vind de speakers +sub reuzen interesant :D
Dus als ze er niet voor zitten dan sloopt ie de hele boel.En dat ga ik dan niet leuk vinden :unhappy:

Ejorne

Quote from: Ronald.L on October 10, 2011, 12:35:54
Dat denk ik ook ik heb namelijk alleen maar goede dingen over deze woofer gelezen.

Ik lees ook wel goede dingen over deze serie woofers.

Maar met de zo gunstig geprijsde BK subwoofer is DIY volgens mij lang niet zo 'nuttig' met dit type woofer. Volgens mij kun je voor de prijzen van de (x)xls types van BK niet zelfbouwen voor minder geld. Vermoedelijk zul je zelfs hoger uitkomen... Hoewel tweedehands natuurlijk een ander verhaal is, maar dan moet je eigenlijk ook weer de tweedehands prijzen van de BK's gaan vergelijken... Uiteraard blijft design nog over, je kunt met DIY natuurlijk van alles anders dan een vierkant kubusje bouwen...


morca

Quote from: kalimero on October 10, 2011, 07:30:37
Eerst zag ik het niet hoor, pas dat ik met veel gekwijl zat te kijken naar je sub viel het me op.  :D


Leuk om te horen dat wat ik slecht afgewerkt vond ,jullie nog wel mooi vinden.
Ik ben ook perfectionist wat dat betreft Ejorne vind hem er ook erg gaaf uit zien.

Er komt wel bij dat die grote woofer in die niet te grote kist er erg indrukwekkend uit ziet,ik heb hem 1,5 week op de tafel laten staan uitharden en veel woofer/kistje gekeken  :D

Nu staat hij verstopt en luister ik alleen nog  :music:

Cliffdon vloeken bestaat niet ,het is smaak,als jij dit mooi vind is dat helemaal ok.
Het gaat om jouw woofers,dus als jij dit mooi vind en 100 andere niet,pech voor die 100 andere  ;)

Ronald.L

Quote from: morca on October 10, 2011, 18:17:40
Leuk om te horen dat wat ik slecht afgewerkt vond ,jullie nog wel mooi vinden.
Ik ben ook perfectionist wat dat betreft Ejorne vind hem er ook erg gaaf uit zien.

Er komt wel bij dat die grote woofer in die niet te grote kist er erg indrukwekkend uit ziet,ik heb hem 1,5 week op de tafel laten staan uitharden en veel woofer/kistje gekeken  :D

Nu staat hij verstopt en luister ik alleen nog  :music:

Cliffdon vloeken bestaat niet ,het is smaak,als jij dit mooi vind is dat helemaal ok.
Het gaat om jouw woofers,dus als jij dit mooi vind en 100 andere niet,pech voor die 100 andere  ;)
:withstupid:

CaptainJack

Leuk om te zien dat de eerste al speelt!

Ben benieuwd wat de uiteindelijke opstelling wordt bij jou.

gr,

Jacco

morca

Quote from: CaptainJack on October 10, 2011, 19:15:57
Leuk om te zien dat de eerste al speelt!

Ben benieuwd wat de uiteindelijke opstelling wordt bij jou.

gr,

Jacco
Ja ,en hij speelt top echt superstrak.
Die kleine kist komt het geluid zeer ten goede,de woofer doet nu al meer bij film als die 12,ik ben ook benieuwd wat ik uiteindelijk het mooiste vind,want ik ga het wel testen hoor  :thumbs-up:
Hij vult ook al meer aan waar we allebij nog kritisch over waren,niet helemaal natuurlijk maar dat komt nog wel.

Je hebt een superunit geleverd,ik ben er erg blij mee  :thumbs-up: thanks

CaptainJack

Goed te horen.

Ik denk dat mijn idee van de twee losse gesloten kasten met ieder een eigen DS4.0 en op twee verschillende plaatsen in de kamer een heel goed resultaat kan geven.

gr

morca

Quote from: CaptainJack on October 10, 2011, 22:03:49
Goed te horen.

Ik denk dat mijn idee van de twee losse gesloten kasten met ieder een eigen DS4.0 en op twee verschillende plaatsen in de kamer een heel goed resultaat kan geven.

gr
Daarom ga ik het ook testen,als ik er alles van wil weten moet ik gewoon testen.
Moet het weer niet te goed klinken ,anders heb ik er nog 1 van je nodig  :D

Denk dat ik binnenkort de schuur wel weer even induik om het 2e kistje te gaan bouwen ,en iets netter probeer af te werken.

gr Morca

morca

Vandaag even Xman 5 gekeken ,pfff wat een laag in die film 1 vd beste subfilm,s die ik tot nu toe gehoord heb(gezien  :D )

Gisteren met Ejorne nog even het gesloten versus de bandpass aan het testen geweest,en samen natuurlijk :D,was weer een leuk avondje  :thumbs-up:

Vd week rammelde er weer van alles mee,de nieuwe gesloten doos doet het zeer goed.
Alleen dat zoeken wat er rammelde was wat minder,hoop dat ik alles heb.
Denk het wel net met de film niet veel gehoord alleen de deur heel iets,maar die kan ik niet vastzetten  O0

Martijnst1990

Dat is inderdaad een film waar zat laag in zit 8) Prachtig natuurlijk, een sub die zo laag en hard gaat, maar als daardoor van alles gaat rammelen word je daar minder vrolijk van ;D Ik ben blij dat ik daar gelukkig geen last van heb, maar zo te zien heb je het meeste al opgelost inmiddels
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on October 16, 2011, 22:11:01
Dat is inderdaad een film waar zat laag in zit 8) Prachtig natuurlijk, een sub die zo laag en hard gaat, maar als daardoor van alles gaat rammelen word je daar minder vrolijk van ;D Ik ben blij dat ik daar gelukkig geen last van heb, maar zo te zien heb je het meeste al opgelost inmiddels
De deur is verwaarloosbaar bijna niet te horen,maar er lagen stekkerdozen achter de woofer die lagen te trillen op elkaar.Dat was minder leuk.
De sub zet veel energie in de vloer de ab lag pas te trillen op de stereokast net naast de sub.
Nu met die nieuwe erbij is dat nog erger.
Gelukkig alleen net naast de sub,s,en anders ontkoppel ik ze wel in de toekomst
Maar voor nu lijkt het over te zijn,op de vloer na als ze goed aan staan,gratis rugmassage  :D

Former member 78

Moet wel zeggen dat ik positieve ervaringen heb met het ontkoppelen van mijn sub.
Zal het zeker ff proberen, Marco ;)


morca

Wegens overbodig:

ANIMO CHECK voor mijn oude zelfbouw,JL audio 12W3V2.
Hij is bijna hetzelfde als mijn nieuwe 13W3 alleen dan netjes met zwart fineer ,en een jaar of 4 oud.

Mensen een echte JL sound, iemand intresse??

foto volgt,zie mijn avatar

Edit:het betreft een kist zonder amp...

Clifdon

Is er in de kast wel plaats voor een bepaalde amp? Het is namelijk wel een mooi subje. Misschien een leuke aanvulling voor mijn toekomstige stereo. Al denk ik dat ik die zelf ga maken maar dat ter zijde.
Afmetingen kast? +foto's is altijd gewenst natuurlijk :D

Ejorne

Quote from: morca on October 18, 2011, 12:50:15
ANIMO CHECK voor mijn oude zelfbouw,JL audio 12W3V2.

Het is dan wel jouw oude sub maar in leeftijd is deze niet echt oud toch?
Hij klinkt wel super!, misschien ook wel leuk als tweede sub bij mij... (maar eh, dat krijg ik helaas waarschijnlijk niet door de commissie... )  :P



morca

Vanavond nog eens iets anders afgesteld,en wat harder gezet,klinkt best lekker zo,binnenkort maar eens meten.

Even gekeken naar Xman 5,.1 heb ik toepasselijk even lekker laten Xmaxen  :D
Begin beter een beeld te krijgen wat deze nieuwe combi kan, en heb er vanavond weer een verbetering in de instelling aangebracht.
Durf ze steeds iets meer op hun flikker te geven,ze Xmaxen een stuk verder dan de oude,en er staan geen wiite JL letters meer op,daar kon ik altijd heel goed de Xmax ong aan zien.
Deze ben ik steeds iets verder aan het draaien ,it gets beter  :thumbs-up:

Former member 78