Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: morca on September  4, 2011, 12:03:12
Vandaag genoemd maar de ontwerper en bouwer, en het sublaag,en de vele torpedofilm,s die al gekeken zijn.Getipt door een derde persoon,goeie tip :thumbs-up:
Het is net een sub met die lange topedobuizen daarom:
Tom,s Torpedo Sub TTS

MK Audio ,TTS 1.

Heeft het beestje ook een naam

Gave naam trouwens!  8)




morca

Doosje voor deel 2 zit inelkaar,mooi afgewerkt met de frees,even een paar freesje,s gekocht
Ga hem zo in de grondverf zetten,vd week 1 of 2 lagen hoogglans zwart,ben benieuwd.

Woendag de woofers hier,dan is de 2e laag ook net mooi droog denk ik  :D

Komt mijn nieuwe gesloten systeem er ook aan  :popcorn:

Clifdon

En dat allemaal zonder enige foto ?:$ beetje jammer hoor!
Misschien nog even exact vertellen wat part 2 inhoud?:P (of heb je dat geupdate in de startpost?):$

Je wist het al maar ik was voor de mtx woofers gegaan. Het rampzalige is alleen dat ik een andere speakerset op het oog kreeg en naja die heb ik eerste gekocht :$. Nu moet mijn budget weer even aansterken voordat ik de mtxjes echt kan kopen. Maar ik kan nu in elk geval al doorgaan met tekeningen voor de kast etc. Dus het vordert allemaal nog wel maar langzaam.

morca

Ik heb geen fototoestel  :D
Zo netjes is het ook niet hoor,de eerste poging om gaatjes dicht te smeren is niet echt super,plus ik heb ook nog eens te weinig grondlaag op de kopse kanten  :hehe:

Deel 2 is een gesloten box naast de bandpass met dezelfde woofer als de bandpass

Wat voor speakers heb je gekocht,niet al je buget opmaken he zonder sub geen HT  ;)

Clifdon

Niet heel veel bijzonders. setje Mission m71's van iemand van het forum hier. Natuurlijk moest daar ook een receiver bij die kostte ook nog wel wat geld. Het is bij elkaar nog niet eens zo veel. Maar aangezien dat toch van het budget 'algemene uitgave' is gegaan kom ik nu eventjes wat te kort. Ach ik kan ze wel betalen. Maar als er dan onverwachts andere uitgave komen dan heb ik dat niet voorzien. Aangezien de woofers toch niet op voorraad waren bij de leverancier kan ik gerust eventjes wachten denk ik. Zal ze een dezer dagen toch maar eens echt gaan 'bestellen'.


Clifdon

2 m71's de rest van de surround heb ik een Denon geluidsetje bij. Klinken nog niet eens zeer slecht voor wat het is. Ik moet het ook allemaal nog wat inregelen.

Had zelf eerst een 5.1 Logitech setje (ja ik weet het dat is vloeken op het ht forum). Het klonk allemaal wel aardig voor het geld. Maar nu heb ik toch echt wel ff iets beters. Nog niets voor de HT natuurlijk maar gewoon een slaapkamersetje.

Binnenkort maar eens een kast maken voor de Mtx t615's en die eens even op de slaapkamer er bij zetten. Naja waarschijnlijk in de slaapkamer maar 1 driver :'). Subje van Denon dat ik nu heb is voor een Bassreflex volgens mij nog best strak. Maar alweer klinkt het niet als een gesloten. Na wat geluisterd te hebben is gesloten toch meer mijn ding hoor.

morca

Vol verwachting wachtend op de Captain die een klein schipje met woofers komt brengen  :D

Kistje is klaar .niet helemaal strak,maar dat zien jullie vd week als ik een camera hier heb,of ik pak me telefoon die verdoelzeld de kleine foutjes  8)

Clifdon

Haha een klein scheepje woofers?:P
Naar mij moet hij ook nog een 2tal woofers 'verschepen'. ben benieuwd wat die dingen klaarmaken. Volgens mij kan het gewoon niet slecht zijn! 2 x15" Geeft sowieso wel luchtverplaatsing. Eerst nog even een definitief kastontwerp maken. Ik heb overigens een kennis met zaagtafel etc. gevonden waarschijnlijk mag ik een of een paar weekenden gebruik maken van zijn 'werkplaats'.
Ik wil de subs in elkaar knallen! :D

morca

Mooi man,ik hoorde vandaag dat je eraan ging beginnen.
Heb vandaag ook even zo,n woofer gezien en in me handen gehad die je gaat kopen,ziet er zeer goed uit

Jacco was zo vriendelijk ze langs te brengen,wat zeer goeie service is van hem  :thumbs-up:

Verder mijn set nog even beluisterd,wat plus en min punten besproken.
Iets wat ik nog had aan wil vullen, heb ik nu iets bijgeregeld,dat is al een verbetering.

Verder heb ik je andere tip mbt een setting die je niet ok vond op 0 gezet  ;)

Ik had het misschien iets te schoon gemaakt,maar het helemaal naar me zin krijgen gaat me denk ik toch 2 midwoofers en een dspamp kosten.
Klinkt niet verkeerd zo,maar je wilt eigenlijk het beste haalbaar  :D

Een leuke ochtend met wat bevesteging van wat ik al dacht te missen,hij had er een paar goeie muziekjes voor.
Me speakers getest op bepaalde dingen,leuke foto,s gezien van verschillende projecten die hij gedaan heeft.
Mooi om allemaal even te hebben gezien en doorgesproken

Top dat je even op visite kwam naast het brengen Jacco,een kritische blik is soms niet verkeerd  ;)


CaptainJack

Hallo Morca,

Was zeker even gezellig om op de koffie te komen.

Wat ik aangaf hoe ik je systeem "opnieuw" zou aan pakken  denk ik nog steeds van dat dat z'n vruchten af zal werpen zonder dat je direct midwoofers en dspamp hoeft te kopen.

Jou "probleem" (veel mensen zouden een moord doen om het geluid te krijgen wat jij hebt) ligt echt bij hoe je monitors die staan niet "vrij genoeg" opgesteld wat de afstraling niet ten goede komt. Ik zou ze een nette standaard geven en wat adem ruimte om te beginnen. Subs weghalen van de plaats waar ze nu staan en even eerst de focus leggen op de monitors. Zodra de monitors een betere plaats en meer ruimte hebben kan je dan nog een kritische blik gaan werpen op het interne gebeuren van de monitors, waarbij je in ieder geval aandacht moet geven aan het aanpassen van demping materiaal in de monitors. Wanneer je dan de monitors lekker spelend hebt (bij voorkeur zonder elektrische tijd correcties etc) dan als eerste de gesloten sub bij gaan plaatsen en afregelen dat deze lekker samen speelt met de monitors. Pas als laatste de bankpas erbij die echt alleen maar het laatste beetje sublaag moet gaan aanvullen. De 2x DS4.0 die je hebt zouden je ook de mogelijkheid moeten geven om iedere sub een andere plaats te geven in de kamer waarbij de Bandpass het verst van de monitors af zou moeten staan en de gesloten sub het dichts bij de monitors.

Ik hoor het wel wat je van plan bent en of ik nog meer adviezen kan geven aan je.

gr.

morca

Hallo Jacco

Je hoord het zeker Jacco,en als ik nog ideeen heb ga ik die nog wel met je overleggen.

De plaatsing moet anders ja,die compkast moet eruit dat heb ik wat ruimte om wat meer te spelen,dat idee speelt allang maar is door andere dingen op de baan geraakt.
Die extra woofers zou ik ook nog niet kopen voor een betere plaatsing vd fronts daarna pas,maar goed dat je het nog even afraad :thumbs-up:

Bedankt voor je compliment leuk om te horen dat je het goed vond klinken,ondanks de compromissen en wat niet helemaal top was ingeregeld bij de slam vd drum,s
Ik ga vanaf nu ook mijn aandacht verleggen naar het oplossen van slam vd drum,s,en de plaatsing.
Misschien leuk zelf stand,s maken,maat eens bij de bouwmarkt kijken.
Nou ik heb weer wat te doen

Kist is bijna droog,ben erg benieuwd hoe de nieuwe speelt.

Grtz



morca

Quote from: Ronald.L on October  9, 2011, 14:35:56
Ziet er heel netjes uit :worship:
Dankje,maar het kan netter hoor,binnenkort ga ik weer aan de gang voor een 2e gesloten en dan probeer ik die mooier te maken, en de woofer verzonken.

Maar het geluid is  :thumbs-up: ben net thuis en ik ga nu weer even luisteren  ;D

Ronald.L

Quote from: morca on October  9, 2011, 15:29:06
Dankje,maar het kan netter hoor,binnenkort ga ik weer aan de gang voor een 2e gesloten en dan probeer ik die mooier te maken, en de woofer verzonken.

Maar het geluid is  :thumbs-up: ben net thuis en ik ga nu weer even luisteren  ;D
Ik ga binnenkort ook beginnen.Ik heb bijna alle spullen in huis .
Dit weekend een tweedehands Hypex HS-200 versterker gekocht :smile:,die krijg ik Dinsdag binnen.
Nu alleen de passieve radiator nog,want de woofer heb ik ook al.
Bij mij word het ook een gesloten sub.

Ronald.L

Quote from: Ronald.L on October  9, 2011, 16:07:23
Ik ga binnenkort ook beginnen.Ik heb bijna alle spullen in huis .
Dit weekend een tweedehands Hypex HS-200 versterker gekocht :smile:,die krijg ik Dinsdag binnen.
Nu alleen de passive radiator nog,want de woofer heb ik ook al.
Bij mij word het ook een gesloten sub.


Clifdon

Mijn MTX woofers komen er dan aan. Tsjah toch geen JL audio. Wat het verschil is? Waarschijnlijk ga ik het nooit weten :'). Jongen waar ik gebruik mocht maken van zijn 'werkplaatsje' heeft net een ongeluk gehad. Erg vervelend allemaal! Eerst moet ik nog maar eens even goed nadenken over diepte lengte en hoogte maten van de sub.

Mocra jou sub ziet er best netjes uit! hoe heb je het mdf(neem aan dat hij daar van gemaakt is) bewerkt? Wat voor lakken etc heb je er op gezet?

morca

Quote from: Ronald.L on October  9, 2011, 16:07:23
Ik ga binnenkort ook beginnen.Ik heb bijna alle spullen in huis .
Dit weekend een tweedehands Hypex HS-200 versterker gekocht :smile:,die krijg ik Dinsdag binnen.
Nu alleen de passieve radiator nog,want de woofer heb ik ook al.
Bij mij word het ook een gesloten sub.

Oh gaaf,met een passieve driver,ben benieuwd man ,daar heb ik ook over gedacht.
Wat voor subunit word het?

morca

Quote from: Clifdon on October  9, 2011, 17:37:46
Mijn MTX woofers komen er dan aan. Tsjah toch geen JL audio. Wat het verschil is? Waarschijnlijk ga ik het nooit weten :'). Jongen waar ik gebruik mocht maken van zijn 'werkplaatsje' heeft net een ongeluk gehad. Erg vervelend allemaal! Eerst moet ik nog maar eens even goed nadenken over diepte lengte en hoogte maten van de sub.

Mocra jou sub ziet er best netjes uit! hoe heb je het mdf(neem aan dat hij daar van gemaakt is) bewerkt? Wat voor lakken etc heb je er op gezet?
Klote man,hopelijk is hij snel weer ok man ,ongelukjes zijn niet zo fijn.

Bewerken met de bovenfrees,afronden zeg maar,of afvlakken van een plankje wat iets uitsteekt.Dus een bovenfrees en freesjes.
Mdf inderdaad,1 tip en neem die aan doe meerdere lagen grondverf tot je de kopse kanten die veel verf opzuigen niet meer ziet als een andere structuur,anders krijg je een probleem met de normale laag.
Dit was goedkope hoogglansverf met de roller aangebracht vandaar de glans er is niet gelakt.

Als je van dichtbij kijkt zie je best plekjes zitten hoor,maar ik bouw binnenkort toch nog wel een kistje vind het wel leuk beetje bezig zijn.
2 losse kistje,s van 70 liter,kan je wel iets voorrekenen?

Ronald.L

Quote from: morca on October  9, 2011, 18:25:22
Oh gaaf,met een passieve driver,ben benieuwd man ,daar heb ik ook over gedacht.
Wat voor subunit word het?
De subunit is van Peerless, de xls 10''.
Veel goede dingen over gehoord en gelezen :google: .Nu dus nog de passieve unit .
Dat word 1x 10'' of 1x12'' (misschien 2x10'') ff kijken nog.