Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Xander32 on August 16, 2011, 19:21:01
Wat een project; `t lijkt mij behoorlijk ingewikkeloos om een bandpass te bouwen.


Sander.
Hahaha ja Sander het uitrekenen is nog de grootste bottleneck daar had ik hulp bij ,het omzetten van de liters en poortlengte,s was best te doen,even handig rekenen.ging zelf goed
Het frezen en inelkaarzetten was een heel leuk klusje voor het eerst zo,n systeem gebouwd.
Maar erg leuk om te doen,voldoening dat ik hem zelf gemaakt heb en dat het een JL is,en vooral dat hij doet wat ik wilde,en nog meer zelf,s.
Ben er erg blij mee,net weer film zitten kijken in mijn JL bioscoopje  :popcorn:

morca

Vandaag als bezigheids therapie ivm me rug vast weer een kistje inelkaar gezet,gisteren te weinig gedaan dat is niet goed voor me.

Maar eens kijken of ik niet eens vaker een kistje met woofer kan bouwen voor iemand, heb ik wat te doen in het weekend ipv voor de buis film,s kijken word ik stijf van.
Kan ik wat met me hobby doen op kleine schaal,ik hoop het ......

Nu even wandelen en fietsen,vanavond weer een filmpje  :popcorn:

Nou op naar deel 2 als de kist of kisten af zijn,deel 2 is nog niet helemaal bepaald  :D

Clifdon

ok, dus alleen maar films kijken is ook weer niet goed voor je? Hmm goed dat je het zegt dan. Want als ik die HT af heb(wat nog wel even gaat duren maargoed). Dan denk ik dat ik eerst eens verdrietig veel films ga bekijken :). Ik kan eigenlijk niet wachten om te beginnen :)

morca

Hahahaha ,ik heb ook al heel wat film,s gekeken hoor sind,s de 2e erbij staat,maar niet meer als 1 per dag denk ik.
ALs het kon had ik ook al wat meer gekeken,en zit nu ook weer 1 te kijken  :D
National treasure 1
Begin nou wel zin te krijgen om die 2e nieuwe er ook bij te zetten,maar heb geen haast eerst rustig eens kijken wat ik daar op ga plakken en wat dat kost.
En dan moet deze ook nog beplakt worden,dus heb nog wel wat te doen naast het film kijken  ;)

Clifdon

Ik vond laatst deze winkel
http://www.politoeren.com/contents/nl/d123.html
Opzich als je zo bij de opruimingsprijzen kijkt van die fineer dan valt dat erg mee vind ik. Het is waarschijnlijk een rotwerk om het er op te krijgen (en ik weet niet of je de gehele verzameling fineer moet kopen of dat je misschien ook stukjes kan kopen). Maar ik denk dat je er wel iets prachtigs mee kan maken. Ik ga het in elk geval eens ergens op proberen denk ik. Maar de sub die ik nu ga maken moet gedeeltelijk rond zijn dat lijkt me niet goed komen. Die gaat gewoon langs de spuiterij of ik ga zelf aan de slag daarmee. Maar als die sub nou erg goed lukt en leuk word. Ben ik van plan ook nog wel zelf een paar boekenplank speakertjes te maken.
Ach al met al grootse plannen :P kijken wat er van uitgevoerd kan worden. Want tijd is ook een issue:P

morca

Forumlid Ejorne op visite geweest,met zijn meetset aan het stoeien geweest.
De bandpass stond uit fase en zorgde voor een megadip,die is nu opgelost.
Klinkt weer redelijk nu,ik moest de bandpass weer overnieuw instellen,maar denk dat hij weer goed staat.Mag ook wel,heb er nu vaak genoeg mee zitten te prutsen.
Vd week met hoger volume nog even wat testfilm,s kijken of hij echt weer helemaal goed staat,maar het leek er net op van wel.

Metingen zijn gemaakt met REW5 en ik heb REW4 dus kan ze nog even niet plaatsen.
Zag er netje uit iets meer SPL voor film zoals men van mij gewend is  ;) en voor muziek had ik hem ook gewoon op het oor iets afgesteld,maar die was wonderbaarlijk mooi vlak geworden,kon het zelf haast niet geloven.
Nu de bandpass in fase staat speelt hij wel heel mooi met de gesloten mee

Ejorne bedankt weer voor je bezoekje het was weer gezellig en zeer de moeite waard.Ik ga binnenkort nog even stoeien met je meetspullen  :thumbs-up:

morca

Vanavond de laatste hand aan de afstelling gelegd met een paar testfilm,s.
Daarna Xman gekeken erg mooi subgeluid bij,zat verassend laag in.

Crosover van de bandpass is naar 80 gegaan net als bij de gesloten,na inregeling staat hij nu wel voor 99%a100% naar wens ingesteld,even niks aan doen en eerst een poosje luisteren  :D

Ejorne

Gaaf man! Ik ben benieuwd naar nieuwe meting. Ze zagen er al super uit maar na wat aanpassingen die je deed nog weer beter, je hebt REW helemaal niet nodig om de filters te vertellen maar pikt zo ff uit het handje en op gehoor de juiste setting.  8)

morca

Quote from: Ejorne on August 24, 2011, 23:24:55
Gaaf man! Ik ben benieuwd naar nieuwe meting. Ze zagen er al super uit maar na wat aanpassingen die je deed nog weer beter, je hebt REW helemaal niet nodig om de filters te vertellen maar pikt zo ff uit het handje en op gehoor de juiste setting.  8)
Ja,na het jaren lang een 27 bands in huis en daarna 8 jaar een 11 bands eq in de auto te hebben gehad,lijkt dat wel zijn vruchten te hebben afgeworpen.
Het zo vaak te hebben zitten regelen is zeer leerzaam geweest.
Op het oor tegen REW opnemen...... nee dat durf ik niet  :D
Dit is iets waar ik uitgebreid mee heb getest he,dan weet je een beetje wat je wel en niet wil horen.

De gesloten is altijd nog door REW en jouw ingesteld voor een paar jaar terug.
Maar die muziekmeting is inderdaad wel wonderbaarlijk,dat ik die op het oor erbij in heb geregeld.........

Clifdon

morca wat voor mic/meter gebruik jij nu dan om die REW metingen te doen?

Overigens dat die sub goed afgesteld was op het gehoor verbaasd mij wel zeg. Ach wat goed voor iemand klinkt hoeft nog niet 'goed' te zijn zegmaar. Blijkbaar vind jij dus wel een goed geluidsbeeld ook echt goed klinken. Best stoer!


morca

Quote from: Clifdon on August 25, 2011, 00:12:18
morca wat voor mic/meter gebruik jij nu dan om die REW metingen te doen?

Overigens dat die sub goed afgesteld was op het gehoor verbaasd mij wel zeg. Ach wat goed voor iemand klinkt hoeft nog niet 'goed' te zijn zegmaar. Blijkbaar vind jij dus wel een goed geluidsbeeld ook echt goed klinken. Best stoer!
Ach wat is stoer,het is mijn hobby en vind het zeker leuk dat ik hem op het oor zo vlak heb geregeld,zelfs de oude kleine dipje,s vd gesloten alleen zijn weg.
Maar stoer nee,of ik het leuk vind dat ik zo bedreven ben in mijn hobby ,dat zeker wel  :D

Maar ik zeg ook,en dat Weet Ejorne wel,hoe vaak heb jij al wel niet bij mijn afstelwerk gezeten door de jaren,daar heb ik het van geleerd.
Het muziekaal afstellen,een goed testmuziekje scheelt al de helft hoor,plus ik ken mijn ruimte goed.

morca

Quote from: Clifdon on August 25, 2011, 00:12:18
morca wat voor mic/meter gebruik jij nu dan om die REW metingen te doen?

Overigens dat die sub goed afgesteld was op het gehoor verbaasd mij wel zeg. Ach wat goed voor iemand klinkt hoeft nog niet 'goed' te zijn zegmaar. Blijkbaar vind jij dus wel een goed geluidsbeeld ook echt goed klinken. Best stoer!
Emu 0404 geluidskaart, behringer emc8000 dacht ik,comp met REW

morca

helft vd meting weg................ de goeie helft
comp deed al raar net de emu geinstaleerd nu doet ie nog gekker,dus meten lukt ook al niet
en ik krijg REW 5 maar niet binnen,lid worden lukt niet

vraag maar even niet hoe de meting eruit ziet,sta op het punt die kXtcomp zo het raam uit te keilen

Staaled

Quote from: morca on August 26, 2011, 18:20:37
helft vd meting weg................ de goeie helft
comp deed al raar net de emu geinstaleerd nu doet ie nog gekker,dus meten lukt ook al niet
en ik krijg REW 5 maar niet binnen,lid worden lukt niet

vraag maar even niet hoe de meting eruit ziet,sta op het punt die kXtcomp zo het raam uit te keilen
niet doen, kost je alleen maar geld. :yin-yang:

Biertje en morgen verder, op advies van Gratje.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Hipster on August 26, 2011, 18:44:22
niet doen, kost je alleen maar geld. :yin-yang:

Biertje en morgen verder, op advies van Gratje.


Doe ik ook niet echt  :D

Had even de balen dat ik vd week een ong mooi gladde meting had die nu niet meer bij zit denk ik.

Moet in ieder geval met de comp aan de gang,die moet een grote beurt of er moet een nieuwe komen.
Maar eens kijken of ik daar morgen zin aan heb  :yin-yang:

morca

Het is gelukt ,en die gladde meting stond de smoothing aan  :-X de instelling vd de filmsub komt een nieuwe van die heb ik nog bijgesteld  :D Klinkt goed nu

Former member 78




morca

Vandaag genoemd maar de ontwerper en bouwer, en het sublaag,en de vele torpedofilm,s die al gekeken zijn.Getipt door een derde persoon,goeie tip :thumbs-up:
Het is net een sub met die lange topedobuizen daarom:
Tom,s Torpedo Sub TTS

TTS 1.

Heeft het beestje ook een naam

PaulSQ

klein beetje of topic, maar.... ik ben benieuwd hoe de hypex subversterkers in- en uitgeschakeld worden? of laat je ze gewoon altijd aanstaan?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Ejorne

Quote from: PaulSQ on September  4, 2011, 23:42:28
klein beetje of topic, maar.... ik ben benieuwd hoe de hypex subversterkers in- en uitgeschakeld worden? of laat je ze gewoon altijd aanstaan?

Middels een master-slave stekkerblok.


PaulSQ

vielen dank,

eens verdiepen in die dingen is volgens mij erg handig :D
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS