Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Na wat afstellen.en muziektesten met mijn nieuwe bandpass erbij,ik draai met een gesloten en gepoort systeem tegelijk.
Dit was eerst alleen voor film maar deze bandpass voegt echt iets toe aan bepaalde resonantie,s die de kast van een Contrabass maakt.

Heb een stukje Metallica geluisterd,klinkt ook erg lekker en schoon,nu even verder met testen met wat andere muziek,kan jammer genoeg alleen dat demostukje klassiek wat ik al eens van iemand kreeg niet vinden.
Dat klonk toen al mooi wil dat nu wel eens testen.

Mij conclusie begint te trekken naar ,2 verschillende sub,s zijn optimaal voor alle soorten gebruik,mits heel goed ingeregeld en afgesteld en je niet bezuinigd op de bouwkosten en gebruikte onderdelen.

Nu weer verder testen   :D

CaptainJack

Hey Morca,

Als ik langs kom zal ik Don Dorsey meenemen Bachbusters. Is een gouwe ouwe cd met klassieke stukken van Bach gedaan met Synthersizers.
Zitten wel een aantal stukken in waarmee je echt de diepgang van je subs kan testen.

gr.

AbZ

Quote from: CaptainJack on August  1, 2011, 07:50:33
Hey Morca,

Als ik langs kom zal ik Don Dorsey meenemen Bachbusters. Is een gouwe ouwe cd met klassieke stukken van Bach gedaan met Synthersizers.
Zitten wel een aantal stukken in waarmee je echt de diepgang van je subs kan testen.

gr.
Toccata & fuga in d  O0  komt regelmatig uit op lange lage D = 18Hz

(of nog iets lager in oudere stemming, maar weet niet hoe de synths zijn gestemd)

morca

Quote from: CaptainJack on August  1, 2011, 07:50:33
Hey Morca,

Als ik langs kom zal ik Don Dorsey meenemen Bachbusters. Is een gouwe ouwe cd met klassieke stukken van Bach gedaan met Synthersizers.
Zitten wel een aantal stukken in waarmee je echt de diepgang van je subs kan testen.

gr.
Lijkt me een goed plan,ik luister bijna nooit klassiek maar een test lijkt me een goed plan.
Aangezien het verhaal waar ik op stuite op het andere forum hier ook over ging.
Als je iets hebt wat je wilt testen omdat je het kent ,neem maar mee  :thumbs-up:

Vandaag weer een halve dag gewerkt ,nu douchen en eerst lekker even liggen en dan uurtje fietsen.
Deze week halve dagen werken,gaat net goed.
Ik heb een hekel aan ziek zijn ,maar in dit geval ga ik even genieten zo van een filmpje  :D

morca

Quote from: AbZ on August  1, 2011, 10:30:52
Toccata & fuga in d  O0  komt regelmatig uit op lange lage D = 18Hz

(of nog iets lager in oudere stemming, maar weet niet hoe de synths zijn gestemd)
Ik denk ik zoek even maar vind niks als MP3......

AbZ

Quote from: morca on August  1, 2011, 13:32:27
Ik denk ik zoek even maar vind niks als MP3......
Kan niet instaan voor het geluid maar het beeld is mooi gedaan:

met een 'bar graph score' (noten te zien als voorbijtrekkende strepen)  8)

Meer info hier in Wikipedia (3x edit...  :whatsthat:  hoop dat de links nu goed zijn...)

morca

Quote from: AbZ on August  1, 2011, 13:47:06
Kan niet instaan voor het geluid maar het beeld is mooi gedaan:

met een 'bar graph score' (noten te zien als voorbijtrekkende strepen)  8)

Meer info hier in Wikipedia (3x edit...  :whatsthat:  hoop dat de links nu goed zijn...)
links waren prima,wel wat Bach liggen maar net die niet ...

AbZ

Quote from: morca on August  1, 2011, 14:11:14
links waren prima,wel wat Bach liggen maar net die niet ...
Hij staat wel op de cd die CapJack noemde.  (Was gokje van mij, maar kon bijna niet missen.)

Ook een echte versie opzoeken, als je orgelmuziek kunt verdragen  :notify:
Staat nog wel eens op verzamel-cd's met beroemde stukken en zo.

morca

Quote from: AbZ on August  1, 2011, 17:17:26
Hij staat wel op de cd die CapJack noemde.  (Was gokje van mij, maar kon bijna niet missen.)
Ik heb net een stukje klassiek geluisterd wat eerst wel mooi klonk,klinkt nu toch heel anders.
Heb hem ook niet optimaal staan voor muziek ,de crosover moet dan op 80 ipv 60 bij film nu moet ik echt eerst eens meten.

Former member 78

Quote from: CaptainJack on August  1, 2011, 07:50:33
Hey Morca,

Als ik langs kom zal ik Don Dorsey meenemen Bachbusters. Is een gouwe ouwe cd met klassieke stukken van Bach gedaan met Synthersizers.
Zitten wel een aantal stukken in waarmee je echt de diepgang van je subs kan testen.

gr.

Die mag je ook wel mee nemen, als jij bij mij wat komt brengen ;D

Interficior

Quote from: AbZ on August  1, 2011, 13:47:06
Kan niet instaan voor het geluid maar het beeld is mooi gedaan:

met een 'bar graph score' (noten te zien als voorbijtrekkende strepen)  8)

Meer info hier in Wikipedia (3x edit...  :whatsthat:  hoop dat de links nu goed zijn...)
Hoi AbZ, heeft dat stuk van 1:10 tot 1:25 nog een bepaalde klassieke naam? Dat je dus één noot steeds tussen een ander deel "weeft"?
Take it or lease it

morca

Quote from: morca on July 30, 2011, 16:41:59
Na wat afstellen.en muziektesten met mijn nieuwe bandpass erbij,ik draai met een gesloten en gepoort systeem tegelijk.
Dit was eerst alleen voor film maar deze bandpass voegt echt iets toe aan bepaalde resonantie,s die de kast van een Contrabass maakt.

Heb een stukje Metallica geluisterd,klinkt ook erg lekker en schoon,nu even verder met testen met wat andere muziek,kan jammer genoeg alleen dat demostukje klassiek wat ik al eens van iemand kreeg niet vinden.
Dat klonk toen al mooi wil dat nu wel eens testen.

Mij conclusie begint te trekken naar ,2 verschillende sub,s zijn optimaal voor alle soorten gebruik,mits heel goed ingeregeld en afgesteld en je niet bezuinigd op de bouwkosten en gebruikte onderdelen.

Nu weer verder testen   :D
Na nog wat stellen,de bandpas klinkt redelijk schoon zo maar ik prefeer toch de gesloten voor muziek,Denk dat een REW meting hier niks aan gaat doen.
Bij een paar stukjes klassiek heeft het wel iets.

Dus trek mijn conclusie weer in,het is een monster waar ik hem voor in wilde zetten:Film.
Laat ik het muziekale werk beter aan mijn gesloten monstertje over  :D

AbZ

Quote from: Interficior on August  1, 2011, 21:31:41
Hoi AbZ, heeft dat stuk van 1:10 tot 1:25 nog een bepaalde klassieke naam?
Dat je dus één noot steeds tussen een ander deel "weeft"?
Er is vast wel een naam voor, maar ben hier niet goed genoeg in thuis.  Er zijn boeken vol over dit stuk en Bach en contrapunt (de hogeschool van het "weven").  De centrale rol van die ene noot (a) in dat stukje is iig te danken aan de harmonische verhouding (3:2) met de grondtoon (d).

Het alterneren met één noot werkt hier enigzins als arpeggio (nb lompe vergelijking).  Daarbij speel je de grondtoon en andere noten van een akkoord afwisselend in plaats van tegelijk.  In dit stukje wisselt een grondtoon (tijdelijk a ipv d) daarentegen af met een vrije melodielijn (geen vast akkoord). 

Elders in dit stuk gebeurt het wel vaak tegelijk.  Dat kan je op die video duidelijk horen&zien.  De toccata is misschien eerst voor viool geschreven en dan heb je die keuze niet, want daarop kan niet zoveel tegelijk als op orgel.  Misschien kan Timvg het beter beantwoorden?

CaptainJack

De Toccata & Fugue In D Minor is inderdaad 1 van de heftigste op de CD van Don Dorsey.
De CD is ook van goede kwaliteit (Telarc label) en ik heb in het verleden menig persoon versteld doen staan wat er voor laag in klassieke muziek zit.

Arjan, ik neem hem ook mee naar jou.

gr.

AbZ

edit wegens herhaling / zie reply #137

morca

Doe ik Die hard 4 erin ik denk dat trillen hoorde ik vd week ook al ,wtf.(intro)
Ik bij de sub luisteren trilt er wat vanbinnen?  :crazy: ..nee gelukkig niet me ab die ik daar net neerleg ligt opeens ook te trillen  :wacko: het huis kreunt en steunt gewoon bij het ultralaag.
,alleen als hij goed hard staat gelukkig  :D

SonnyChiba

Marantz SR7002, Marantz CD6002, B&W CM5 II, JL Fathom F112

Ejorne

Quote from: morca on August  3, 2011, 15:31:18
Doe ik Die hard 4 erin ik denk dat trillen hoorde ik vd week ook al ,wtf.(intro)
Ik bij de sub luisteren trilt er wat vanbinnen?  :crazy: ..nee gelukkig niet me ab die ik daar net neerleg ligt opeens ook te trillen  :wacko: het huis kreunt en steunt gewoon bij het ultralaag.
,alleen als hij goed hard staat gelukkig  :D

Moeten we het seismologisch instituut van ons dorpje niet even een mailtje sturen?   ;D

morca

Quote from: Ejorne on August  3, 2011, 17:27:53
Moeten we het seismologisch instituut van ons dorpje niet even een mailtje sturen?   ;D
Ze staan al in de straat,ik draai om de 5 min dat intro,tje .Moet je zien runnen met hun apparaatjes  :D

Nee zonder dollen ,dit is nog extremer als wat je al gehoord hebt vd week,dit intro is wel heel erg bruut.

Flavio alleen de bandbass is al 120 hoog 55 diep 42 breed,daarnaast staat nog een gesloten 40x40x30.
Gaat niet in jouw mateneis passen,ik zou er maar eens goed over nadenken kist beter iets hoger en dan 2 erin,daar ga je veel meer plezier van krijgen  ;)

AbZ

Quote from: Ejorne on August  3, 2011, 17:27:53
Moeten we het seismologisch instituut van ons dorpje niet even een mailtje sturen?   ;D
Was er niet een film over aardbevingen waar speciale subs voor werden bijgeplaatst in de bios?
(titel 'Earthquake' ?)  Puur natuurgeweld, daar kan Bach niet tegenop.

morca

Quote from: AbZ on August  3, 2011, 17:43:39
Was er niet een film over aardbevingen waar speciale subs voor werden bijgeplaatst in de bios?
(titel 'Earthquake' ?)  Puur natuurgeweld, daar kan Bach niet tegenop.
Ik heb een speciale sub voor elke film staan nu
,die film is al heel oud toch? deden ze dat toen al?

Ik weet niet wat Bach doet,maar natuurgeweld lust hij wel,U571 was aangenaam door de golven klieven en beuken  :popcorn:

Ga zo Die Hard4 pas kijken,er kwam wat tussen,nog een keer dat intro,tje  :clapping:

morca

Ok hier komt ie,hopelijk krijg ik geen berg commentaar over me heen over de afwerking,aangezien ik eerst aan me gezondheid moet denken nu.
Want is echt ruwe afwerking,ben er ook niet echt blij mee dat hij zo naar boven moest.Maar hij doet het  :D


yorkie13

simpel, een prototype subwooferzal toch eerst goed moeten werkenen volledig getest moeten zijn.

Dan pas als dat helemaal naar wens is, komt de afwerking.

morca

Quote from: RA SUBS on August  6, 2011, 10:45:28
simpel, een prototype subwooferzal toch eerst goed moeten werkenen volledig getest moeten zijn.

Dan pas als dat helemaal naar wens is, komt de afwerking.
Ja ik wilde hem eigenlijk af hebben ,maar toen het fineer idee kwam op het laatst ,is deze test misschien ook maar beter geweest.
Als hij niet naar wens zou werken,zou al dat werk en geld van dat Fineer ook weer zonde zijn.

Maar het is geen zonde geweest hier mijn tijd in te steken.Het is nog niet echt mooi maar geluidtechnisch doet hij wat ik wilde.