Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Flavio on July 24, 2011, 13:21:40
Wanneer gaat die spelen?
planning: maandag raampje frezen en afmonteren en afronden
Als ik dan nog zin heb grondverf ,dinsdag de gewone verf,woensdag misschien...hoop ik.

Ben nog even aan het denken of ik er HPL op wil plakken maar dat kost weer zo duur,mooi redwood net als de Onixen :thumbs-up:
Nog tips voor een goeie leverancier daarvoor daar werk jij ook vast vaak mee bedenk ik me nu....

Flavio

Quote from: morca on July 24, 2011, 13:46:00
planning: maandag raampje frezen en afmonteren en afronden
Als ik dan nog zin heb grondverf ,dinsdag de gewone verf,woensdag misschien...hoop ik.

Ben nog even aan het denken of ik er HPL op wil plakken maar dat kost weer zo duur,mooi redwood net als de Onixen :thumbs-up:
Nog tips voor een goeie leverancier daarvoor daar werk jij ook vast vaak mee bedenk ik me nu....

Google eens op Lignaflex, dat is mooi spul.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE


morca

Quote from: Flavio on July 24, 2011, 13:48:50
Google eens op Lignaflex, dat is mooi spul.
Dat is wel heel dun spul he,waar lijm je dat mee.
En het afwerken met de kopfrees,of is dit ander spul
ZIe niet veel op de site over de prijs misschien morgen eens bellen


Ejorne

Quote from: morca on July 25, 2011, 10:45:27
Pauze-het schiet na een kort autoritje opeens goed in me rug
Planning? kweet niet eerst even liggen nu

Da's klote man! Hopen dat het gauw beter gaat. Inderdaad even rustig aan doen maar...  :(

morca

Quote from: Ejorne on July 25, 2011, 11:59:15
Da's klote man! Hopen dat het gauw beter gaat. Inderdaad even rustig aan doen maar...  :(
Vanmorgen bij het ophalen van het hout een bakkie gedaan daar,waarschijlijk in combi met mijn ritje van 3 uur van vorige week te lang niet goed gezeten.
Buk om een plankje te pakken,en gelukkig voelde ik het op tijd voor het tillen,zodat ik nog wel loop en sta,dat is dan nog weer een voordeel

komt goed geduldig zijn en vd week maar even rustig aan doen met de kist en autorijden

Ejorne

Quote from: morca on July 25, 2011, 12:05:05
Vanmorgen bij het ophalen van het hout een bakkie gedaan daar,waarschijlijk in combi met mijn ritje van 3 uur van vorige week te lang niet goed gezeten.
Buk om een plankje te pakken,en gelukkig voelde ik het op tijd voor het tillen,zodat ik nog wel loop en sta,dat is dan nog weer een voordeel

komt goed geduldig zijn en vd week maar even rustig aan doen met de kist en autorijden

Beter dat je het net even voor het tillen in de gaten had. Nu aan bed gekluisterd te moeten zijn komt niet zo goed gelegen...  ;)

morca

Ik heb nog iets gedaan na een paar uur liggen word je stijf.kist zit inelkaar,afronden gronden en verven dan kan hij

Komt inderdaad weer slecht uit,moet nog een eind rijden vd week en had alles zo graag af gehad  :(

nou ik zie het wel even....

morca


Heb geen foto,s meer genomen 1 ruk door om hem af te krijgen,beetje jammer maar het zij even zo.
Kist is mooi solide,antiresonatieplaat erin hoor je goed als je erop klopt  :thumbs-up:
Raampje zit ook klinkt ook supersolide ,nu even lekker liggen.
Ejorne en een andere JL fan,waar ik ook voor heb gebouwd komen hem vrijdag boven zetten...............spannend!!

Ejorne

Quote from: morca on July 26, 2011, 18:50:01
De laatste dingen  heb ik toch gedaan vandaag,na een kort ritje had ik weer last maar van op me bed liggen werd het niet beter.
Hij gaat onafgewerkt getest worden,ivm mijn gezondheid laat ik hem nu even zo plus dat ik misschien wil fineren net als de Onixen.
Dan is hij beter niet afgerond en geverft

Heb geen foto,s meer genomen 1 ruk door om hem af te krijgen,beetje jammer maar het zij even zo.
Kist is mooi solide,antiresonatieplaat erin hoor je goed als je erop klopt  :thumbs-up:
Raampje zit ook klinkt ook supersolide ,nu even lekker liggen.
Ejorne en een andere JL fan,waar ik ook voor heb gebouwd komen hem vrijdag boven zetten...............spannend!!

Mooi dat ie af is man! Ik zal vrijdag meteen de ds4 meenemen. En dan wil ik wel een demootje...  O0

Staaled

Rottig van je rug.
JL massage is echter onderweg !  :thumbs-up:  ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ejorne


morca

Quote from: Hipster on July 27, 2011, 08:36:13
Rottig van je rug.
JL massage is echter onderweg !  :thumbs-up:  ;D
hahahahahaha  :D
Dat kan je wel stellen ja dat die (onderweg is)  ;)

Wilde al bijna weer de schuur induiken maar temper mezelf nu eerst even,even vakantie houden.
eerst een goeie massage vd week  :clapping:

morca


Eerste indruk na afstellen................WAUW en nog eens WAUW

Wat een detail ,laagoutput en strakheid heeft dit systeem,De rugmassage heb ik gehad Hipster,ik zei het meteen tegen Ejorne, Hipster had gelijk :D ..... :thumbs-up:

Mijn dank aan Tom,de ontwerper van de luchtinhouden en poortlengte,s,zeer veel dank.
Met deze hulp heb ik alles zelf in de kast gemeten en gepast,loodbitumen toegepast tegen resonantie,s.

De tip van het raampje,uw 2 heren ook dank voor de hulp.

Mijn goeie makker Ejorne niet te vergeten die er samen met mijn neef voor heeft gezorgt dat hij nu boven staat,en heeft geholpen met wat andere zware dingen.
Tot slot dank ik.. ,hij weet wel waarom ;)

Mannen bedankt voor het meelezen en meedenken,volgende hoofdstuk de afwerking maar dat duurt nog even ;)

Ejorne

 O0

Na druk te zijn geweest was de eerste indruk een zeer indrukwekkende druk.  8)

Na wat korte stukjes luisteren, telkens gevolgd door wat instelwerk door morca op de behringer, klonk het al super strak!
Dat beloofd wat...  :headbanging:

CaptainJack

goed te horen dat de sub een succes is.

Doe je wel voorzichtig met je rug met het oog op toekomstige JL woofjes  8)

morca

Quote from: Ejorne on July 27, 2011, 23:41:26
O0

Na druk te zijn geweest was de eerste indruk een zeer indrukwekkende druk.  8)

Na wat korte stukjes luisteren, telkens gevolgd door wat instelwerk door morca op de behringer, klonk het al super strak!
Dat beloofd wat...  :headbanging:
Super dat je DS 4 hier vast even mag staan man,ik zit helemaal te genieten,de rest vd vakantie kijk(luister) ik film  :D

morca

Quote from: CaptainJack on July 28, 2011, 00:26:49
goed te horen dat de sub een succes is.

Doe je wel voorzichtig met je rug met het oog op toekomstige JL woofjes  8)
Dankjewel ik ben erg blij met het resultaat,is voor herhaling vatbaar voor beneden.
En ja ik zal rustig aan doen,zodat ik binnenkort wel tijd en geld heb om een klein broertje voor hem te bouwen,is voeld zich een beetje alleen nu  :D ,Of zou dat aan mij liggen................... :-X

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

skyfox

Gefeliciteerd met je kickass sub!! De afwerking kan wel even wachten, je kan nu in ieder geval al genieten.  :music:

Enne, zodra je weer mobiel bent: foto's!!  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Quote from: Hipster on July 28, 2011, 08:49:27
Leest puik en klinkt vast nog beter ! :music: 8)


Hij klinkt geweldig,exact wat ik voor ogen had voor een filmsub.vandaag nog een muziekje luisteren om te testen maar denk dat er meer film gekeken word.

morca

Quote from: skyfox on July 28, 2011, 10:44:54
Gefeliciteerd met je kickass sub!! De afwerking kan wel even wachten, je kan nu in ieder geval al genieten.  :music:

Enne, zodra je weer mobiel bent: foto's!!  :clapping:
Jammer genoeg heb ik van de laatste panelen en de woofer erin geen foto,s alleen van een grote onafgewerkte doos.
Ik zal eens een foto maken kan ieder zien hoe groot hij is(en nu nog afzichtelijk)
Het lijkt echt veel op een SVS maar dan niet rond 120hoog 42 breed 55 diep,pijpen zitten er super in zoals je vd week al zag,dat waren denk ik ook de mooiste foto,s,de techniek die ik gebruikt heb om hem te bouwen is mooi in beeld gebracht.

De woofer zie je binnenkort nog wel een keertje op een andere foto ;)

Ik loop trouwens wel gelukkig,maar doe ook echt niks meer vd week,anders gaat het niet goed komen.
Nou ga ik even fietsen goed voor de rug en daarna weer film kijken,Star Wars deel2..... and the Saga continieus :D
Oh ja Finding Nemo ook nog even erin ,die klinkt ook super

Staaled

Quote from: morca on July 28, 2011, 11:00:11
Jammer genoeg heb ik van de laatste panelen en de woofer erin geen foto,s alleen van een grote onafgewerkte doos.
Ik zal eens een foto maken kan ieder zien hoe groot hij is(en nu nog afzichtelijk)
Het lijkt echt veel op een SVS maar dan niet rond 120hoog 42 breed 55 diep,pijpen zitten er super in zoals je vd week al zag,dat waren denk ik ook de mooiste foto,s,de techniek die ik gebruikt heb om hem te bouwen is mooi in beeld gebracht.

Flinke jongen.
Vond het drivergat op de foto al wat klein. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Flavio

Wat ben je nou zo'n beetje aan materiaalkosten kwijt geweest voor deze sub?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE