Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


morca

Vanavond weer in de schuur gestaan,het gaat lekker zo  :thumbs-up: morgen meer nieuws  :D

morca

Vanmiddag en vanavond met forumlid Ejorne aan de gang geweest,hij moest nog even weg tussendoor vanavond veel voorgeboord en afgemeten voor afmontage.
Pijpen er mooi ingezet vanmiddag,en pootje,s eronder voor de basreflexen

Former member 78


skyfox

Wauw, dat ziet er al echt gaaf uit! Keep us posted.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ejorne


Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Ik doe me best,jammer dat de platen niet perfect gezaagd zijn,maar dat bouwMDF met die harde persing maakt dat weer goed.
Er draaid geen schoefje dol,wat een kwalitijd vergeleken bij die sjit van de bouwmarkt.

Dit is veel harder dus de kist gaat ook veel stijver worden  :thumbs-up:

morca

Quote from: Flavio on July 24, 2011, 10:43:40
Ben je niet bang dat de sub topzwaar wordt?
Nee hij was gisteren nog goed te tillen ,daarbij zet Ejorne hem voor me op zijn plek,mijn rug is geen 100% meer.
Ik heb in het ontwerp rekening gehouden op ong 60a65 kg,de TV is 70 en onhandelbaar die is ook verplaatsbaar.
Reken wat 1 plaat weegt,als die er ong in zit klopt dat gewicht ook wel ong,plus de woofer dan he :D

woofer weegt 8 kg plaat 50 nog wat verf en die buizen ,gaat ong kloppen

Ejorne

Ja, als je de zaagsnede bekijkt van dat bouwmarkt mdf dan lijkt het wel alsof het op elk moment in stof uit elkaar kan vallen. Alsof je er een spijker met je pink in zou kunnen drukken... Dat is met dat andere mdf een heel ander verhaal. Het is het zwartte mdf dat niet zwart is...   8)

Ejorne

Topzwaar zal denk ik wel meevallen. De woofer zit vrij hoog in de kist maar het pakket mdf dat eronder steekt samen met de zware reflexpijpen trekt het zwaartepunt redelijk naar beneden denk ik.

morca

Quote from: Ejorne on July 24, 2011, 10:52:26
Ja, als je de zaagsnede bekijkt van dat bouwmarkt mdf dan lijkt het wel alsof het op elk moment in stof uit elkaar kan vallen. Alsof je er een spijker met je pink in zou kunnen drukken... Dat is met dat andere mdf een heel ander verhaal. Het is het zwartte mdf dat niet zwart is...   8)
Ja inderdaad hier een voorbeeld ,ik kwam 1 plankje tekort.
Kijk naar het onderste en het bovenste plankje wat er haaks aanzit, zoek de verschillen :D  Eerder was het makkelijk toen was het zwart nu alleen sterker


Ejorne

Quote from: morca on July 24, 2011, 10:57:31
Ja inderdaad hier een voorbeeld ,ik kwam 1 plankje tekort.
Kijk naar het onderste en het bovenste plankje wat er haaks aanzit, zoek de verschillen :D  Eerder was het makkelijk toen was het zwart nu alleen sterker

Op de foto lijkt het verschil een stuk minder, maar nog steeds wel zichtbaar...


Interficior

Quote from: morca on July 24, 2011, 10:57:31
Ja inderdaad hier een voorbeeld ,ik kwam 1 plankje tekort.
Kijk naar het onderste en het bovenste plankje wat er haaks aanzit, zoek de verschillen :D  Eerder was het makkelijk toen was het zwart nu alleen sterker


Nooit een schroef kops in MDF raggen. Als je dat toch wilt moet je echt flink voorboren!
Take it or lease it

morca

Quote from: Interficior on July 24, 2011, 11:56:29
Nooit een schroef kops in MDF raggen. Als je dat toch wilt moet je echt flink voorboren!
Dat wist ik. Alles is ook voorgeboord met  de juiste maat,ik heb vaker met MDF gewerkt,als ik dat nog niet wist kon ik beter nu stoppen.

Het gaat om het verschil in hout ,dat gebarste plankje is voorgeboord maar net koek vergeleken met de rest vd kist.

Ik doel op de hardheid,die andere planken zit geen barstje in,alleen in die ene,
En als je goed kijkt kan je ook zien dat die ene veel solider is als die andere plank ;)

raptile

Quote from: Interficior on July 24, 2011, 11:56:29
Nooit een schroef kops in MDF raggen. Als je dat toch wilt moet je echt flink voorboren!

Wat bedoel je hier precies mee?

Interficior

Quote from: raptile on July 24, 2011, 12:06:42
Wat bedoel je hier precies mee?
Dat als je een schroef in de kopse kant wil draaien van MDF dat ik dat ten zeerste afraad omdat MDF in de dikterichting niet bijster sterk is en hierdoor heel snel gaat splijten. Als je tóch per sé een schroef erin wilt krijgen dat je dan minimaal een gat voorboort met de diameter van de "basisdiameter" van de schroef.
Take it or lease it

morca

Dat is ook gebeurd  ;)
Camiel denk dat ik een raggende boer ben ofzo  :D

En dat doordraaien in de kern doet alleen slecht MDF,Tip die ik iedere zelfbouwer doe,koop goed MDF dat draai je niet stuk  ;)

raptile

hmmm mn bericht is niet doorgekomen..

Met een beetje logisch nadenken had ik dit kunnen weten....
Bedankt voor je antwoord! :)

Ejorne

Dat plaatje van de bouwmarkt lijkt wel ldf en die andere platen lijken dan wel hdf.  ;D

Interficior

Quote from: Ejorne on July 24, 2011, 12:36:15
Dat plaatje van de bouwmarkt lijkt wel ldf en die andere platen lijken dan wel hdf.  ;D
De plaat waar de lijn met de pen (BIC Cristal???) ziet er ook niet echt high-quality uit als we kijken naar de randen. Maar nu moet ik ook zeggen dat het niet echt een gelukkige foto is (de camera heeft ervoor gekozen om de sluitertijd op 1/8 s te houden terwijl de ISO nog op 100 staat . . . onbegrijpelijk).
Take it or lease it

Ejorne

Quote from: Interficior on July 24, 2011, 12:44:16
(de camera heeft ervoor gekozen om de sluitertijd op 1/8 s te houden terwijl de ISO nog op 100 staat . . . onbegrijpelijk).

Ja, inderdaad. Het is mijn heel oude fuji camera. Heel goed mogelijk dat het ding vast ingesteld staat op ISO 100 in plaats van auto. De ruis schiet bizar omhoog bij de wat hogere waardes. 200, wat ook nog wel aardig lukt met die camera, is wel een betere instelling denk ik. Mogelijk was ik in riant verlichte omgeving toen ik voor het laatst mijn fujifilm een paar jaar terug gebruikte...  :-\

/edit;
Nee, ik weet het ineens weer. Het was donker en ik was met een statief bezig... Haha, mijn moeder heeft de camera sindsdien dus altijd op de vast ingestelde iso100 gebruikt...

morca

Nee de pen is fout,uw gaat niet door voor de koelkast.. :P

Het hout is niet goed,Ejorne zijn camera niet(ingesteld),ik bewerkt het niet goed(dacht je) ,nog meer kritiek vandaag.  :D

Het hout heb je terdege fout,dit is erg goede kwalitijd,maar laten we het houtverhaal even laten voor wat het is.
Ik ga niet weer in discussie met je,en helemaal niet over een stukje hout.

Daar heb ik het topic niet voor geopend.........



Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE