Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RA SUBS on December  2, 2011, 14:16:08
ik bedoel dus idd dat je eigen kamer heel makkelijk met een JL subwoofer van laag te voorzien is.

Ben benieuwd hoe dat in een 25 tot 35 m2 kamer is, dus zeg maar een flinke woonkamer.

Is geen kritiek, maar ben gewoon benieuwd hoe je subwoofers daar uitpakken, en dan ondersteund door metingen.
Ik vat het ook niet verkeerd op,dat hoor ik vaker doe het beneden nog maar eens na.
Juist door die opmerkingen ga ik nog harder denken hoe en wat te doen met de plaatsing,ik ben dat ik eruit ben.

Trouwens de huiskamer is nog bezet nu,eind volgend jaar denk ik het hele huis te hebben,
De metingen zullen dan gauw volgen dan,maar ik weet al ong wat ik ga halen.

morca

Hier een 12W3V3 in een Lkamer met megaveel nagalm en harde vlakken http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109300.msg1889212#msg1889212

Die van mij word beter ,weet ik heel zeker,maar allee laten we tot volgend jaar wachten met verder speculeren. ;)
Maar ik vergeet het niet ,ook een klote meting zal ik dan posten,Ok  :D

Ejorne

Ik wilde net dat linkje posten naar de meting van Aalt. Nu ja, dan maar het plaatje...  :P


Ook bij Aalt is er verbetering mogelijk. Alleen was hij op het moment dat ik er was niet echt in de mood om een nieuwe meting te maken. Ik denk dat de fase ook niet echt goed staat.

Maar weer eens bellen met Aalt, heb hem al een tijdje niet meer gesproken...

morca

vandaag de dubbele Alpinekist gehoord,doet het erg goed.
Heb nog een oude EQ staan hier,morgen even ertussen,denk een bult op 60 naar 80 te horen die moeten we even dempen.
Goed en leuk,mooi woofertje geworden,wat nu al erg strak en snel speelt  :thumbs-up:

morca

Quote from: Ejorne on December  2, 2011, 15:06:50
Ik wilde net dat linkje posten naar de meting van Aalt. Nu ja, dan maar het plaatje...  :P


Ook bij Aalt is er verbetering mogelijk. Alleen was hij op het moment dat ik er was niet echt in de mood om een nieuwe meting te maken. Ik denk dat de fase ook niet echt goed staat.

Maar weer eens bellen met Aalt, heb hem al een tijdje niet meer gesproken...
Nog even voor de duidelijheid ivm Ralf zijn vraag,dit is niet mijn werk,of afstelwerk.
Deze JL heeft een vriend naar eigen inzicht gebouwd en geplaatst ivm waf.
Ik zou dit heel anders bouwen op dezelfde plek,heb ik hem ook aangeboden,maar hij wil geen gebruik maken van mijn 10 jaar in huis bouwen met JL en plaatsing...... jammer.
Afstellen zoals Ejorne al zegt ,hij wil er niet veel tijd in stoppen.

Als ik dit overnieuw bouw en afstel heeft hij een hele andere meting...............maarja hij moet wel willen ,beetje jammer.Heel Beetje.

Gelukkig heeft degene die ik de Alpine,s gaf iets meer vertrouwen,me neef en ik hebben samen een leuke sub ontworpen/gebouwd voor hem ,dat is dan wel weer super dat hij me bouwtekening heeft overgenomen  ;D
Klinkt nu al goed en strak ,zonder EQ  :pompom:  :thumbs-up:

Daar word ik weer even heel blij van,die 20 jaar oude Alpine van 100 RMS  doen het goed in een gesloten dubbele behuizing  :headbanging:

Ejorne


morca

Net mijn oude Kenwood GE 7030 ertussen gezet,tussen de hele set zeg maar.
Klinkt goed,2e best of both world,s is een feit geworden vandaag.
Je kan zeer goed horen dat er 2 verschillende systemen draaien,net even film gekeken bij hem  :popcorn:
Allebij een dikke  :D


morca

Quote from: Ejorne on December  3, 2011, 02:21:17


O0

Ik kom gauw een keer luisteren
Hij heb een huisje als het goed is,moet ik daar aan de gang,kijken of ie een beetje mee wil werken  :D
Geen WAF dat scheelt ,en de rest is nu ook goed geregeld  ;)

Ik moet hier gauw weer eens een doosje gaan bouwen.....er ligt nog wat hout voor een nieuw kistje.

Ejorne

Quote from: morca on January 31, 2012, 22:38:33
Hij heb een huisje als het goed is,moet ik daar aan de gang,kijken of ie een beetje mee wil werken  :D
Geen WAF dat scheelt ,en de rest is nu ook goed geregeld  ;)

Ik moet hier gauw weer eens een doosje gaan bouwen.....er ligt nog wat hout voor een nieuw kistje.

Beter! Waar in de buurt? Gezin of hat woning?
Gaan we daar straks ook even meten.  8)

morca

Ik weet het nog niet,moet morgen naar hem toe om te horen hoe of wat,was moe heb vanavond lekker niks gedaan  :D

Ja lijkt me wel leuk,denk dat met zijn 2/3 woofers best leuk geluid is te behalen,we moeten eens eens 1124 voor hem in de gaten houden,maar voor jouw ook bedenk ik me.

Ben even mee aan het lezen in een topic met een autospuiter,als hij iets beter toelicht welke afsmeer hij gebruikt voor bv de kopse kanten wil ik zelf binnenkort dat andere kistje ook maar eens gaan bouwen en spuiten.

morca

Quote from: Ejorne on July 12, 2011, 18:24:08
Heej, heb je een topic geopend?  8)
Had ik nog niet eerder voorbij zien komen.

Het bouwen gaat al snel van start! Ik ben erg nenieuwd naar het resultaat straks. Sowieso kunnen we tijdelijk mijn ds4 gebruiken, als ik nog geen andere amp heb, om goed te testen samen met je gesloten JL.
Moet je eens kijken hoe lang je amp al hier staat.............zat even te lezen

morca

Nou zie ik na sommige loze beloften aan ander forumlid(niet van mij),nog steeds geen JL sub op het forum die 15 hz,of zelfs 10 hz haalt zoals ik pas eens om me oren kreeg,in een PM.

Kom jongens bouwen,wie doet eens ze best en evenaart mijn systeem,niet alleen praatjes over 10 hz,maar daadwerkelijk op de luisterplek.
SPL & SQ

Ben benieuwd.............

Wel bijna tijd voor mijn 2e kamer dus zelf ga zelf binnenkort de 2e bandpass bouwen op me gemakkie,zal proberen wat meer foto,s te maken dan.
Eindelijk me eigen plekkie ,gauw me subje,s klaarmaken en voor een leuke receiver kijken voor leuk geld.

Binnenkort 2 x Best of Both World,s  in huis  :headbanging:

Former member 78

Grote woorden morca.
Kom hier maar eens luisteren, qua druk sta je raar te kijken hier :P

morca

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2012, 12:49:24
Grote woorden morca.
Kom hier maar eens luisteren, qua druk sta je raar te kijken hier :P
Ik heb het niet over jouw woofers Arjan,been dare,done that,laten we het daar bij laten,vraag ik je vriendelijk of over de bouw mee te posten niet meer een welles niets verhaal,
Pas vroeg ik in je topic of je nieuwe amp goed bevalt ,dat vind ik dat iets leukers om met je over te praten  ;) maar daar reageer je niet op.

Verders ga ik geen discissie,s meer aan over welke subjes beter zijn,lijkt mij beter,wat jouw???

Die opmerking van 10 hz slaat al helemaal niet op jouw dus voel je niet aangesproken,kerel lets take it easy this time.

Former member 78

Dan heb ik jouw opmerking gemist, excuus!
Maar de Emillé Cha'am bevalt mij uitstekend ;D

Maar je had er over om jouw systeem te evenaren ;)
Vandaar mijn post! Nog steeds ben je welkom, voor beide sets.

Bart_M

Dat haal ik wel, dit is de respons van mijn sub, zonder enige vorm van room eq:

morca

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2012, 13:02:57
Dan heb ik jouw opmerking gemist, excuus!
Maar de Emillé Cha'am bevalt mij uitstekend ;D

Maar je had er over om jouw systeem te evenaren ;)
Vandaar mijn post! Nog steeds ben je welkom, voor beide sets.
weet ik,kloterug wil niet meewerken,blijf maar last houden na autoritje,s,vind ik echt jammer want ik kom echt echt veel liever eens horen dan hier te gaan lopen mokken tegen elkaar  ;)
VEEL LIEVER maarja het moet even zo.
Ben komende tijd ook weer druk met opknappen ,daar zal al wel weer genoeg tijd in gaan zitten.
Denk als de subjes dan klaar zijn dat ik voorlopig even rustig aan moet doen

Huiskamer en de gang is een bende,word veel schuur trek en krabwerk ,maarja als het dan af is en er weer nieuw opzit heb ik een mooi huisje.
Gaat alleen wel weer wat kosten,vd week al even zitten rekenen  pfffff
en ik moet ook nog amps voor de subjes kopen

morca

Quote from: Bart_M on February 11, 2012, 13:13:25
Dat haal ik wel, dit is de respons van mijn sub, zonder enige vorm van room eq:

Dat is netje Bart,maar die adire audio is ook best erg goed,inroom? ik zoek je wel op in het meettopic

Bart_M

Tja, in een kamer loopt het nog wat lager door. Ik meet nooit onder de 20Hz omdat ik dat toch niet kan corrigeren. ;D

Former member 78

Ik kan je in de ochtend wel komen halen zelfs, na een nachtdienst.
Daarna ''drop'' ik jou bij het NS station in Enschede. (na het luisteren)

In de trein kun je de hele weg staan :P

Dan kun je mijn ''echte'' stereo set eens beluisteren, en daarna de sub van Jacco.
Dan weet je iig wat de iNuke kan, en de MTX. Dat zijn namelijk 2 woorden die jij liever niet
gebruikt ;)

Is gewoon een vrijblijvende aanbieding hoor...

Former member 78

Quote from: Bart_M on February 11, 2012, 13:19:49
Tja, in een kamer loopt het nog wat lager door. Ik meet nooit onder de 20Hz omdat ik dat toch niet kan corrigeren. ;D

Behringer?

Bart_M


Former member 78


morca

Ok das duidelijk  :D

Voor de duidelijkheid ik probeer hier niemand op zijn tenen te gaan staan,voordat iedereen zich aangesproken voelt.
Ik maakte die opmerking niet naar hele forum,maar naar 1 zeker iemand die nog nooit heeft meegepost hier die in PM nogal praatjes had dat zijn JL,s wel even 10 hz vlak inroom zouden halen.

Denk voordat er nog meer van die PMetjes komen,bouw eens wat en laat het zien,snappie  :D
Dus herken je jezelf niet hierboven ,voel je niet aangesproken.


Arjan bedankt voor het aanbod,ik denk erover erg druk nu,ik gebruik alleen waar ik achter sta en ken idd.
Dat wil niet zeggen dat ik weer zo kort ga doen als toen,leuke sub,s en amp,s niks mis mee hoor  ;)
lets leave it,anders gaan we weer die kant op,kom ik liever eeen keer die kant op als het iets beter gaat, ok?

Berhinger, hier ook hoor  :clapping: