viper's HT (eerste testjes beeld / stereo)

Started by viper_l, July 8, 2011, 00:26:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Welke kleur moet ik de afkasting voor de indirecte verlichting schilderen?

Zwart
8 (100%)
Blauw
0 (0%)
Rood
0 (0%)
andere
0 (0%)

Total Members Voted: 8

viper_l

#150
En weer wat verder naar de eindmeet....

Vandaag het tapijt gelegd....Het ging vlotter dan ik gevreesd had,wat niet wil zeggen dat het makkelijk was.
Zo'n rol met tapijt van 6 X 4m doe je niet wat je wil.Ik was bang de muren te beschadigen,maar deze werken zijn afgerond zonder schade.

De voorzijde:




De Achterzijde:




De projector heeft ook zijn plaatsje gevonden:



En is al aangesloten.



mvg,
Luc

MG76

Dat kijkt meteen heel anders met zo'n lap tapijt, ziet er mooi uit!

Die indirecte verlichting is ook mooi gedaan, is dat led met een rgb controller?
Ik zoek ook nog zoiets maar heb ong. 17 meter nodig en dan is zo'n ledslang met rgb controller best prijzig ( lees ongeveer 300 euro).

larzie

Het schiet al aardig op zie ik :)
Had persoonlijk voor of rode LED gekozen of zwart/antraciet of blauw kleurig tapijt ofzo, maar goed smaken verschillen gelukkig  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

viper_l

Quote from: MG76 on February 15, 2012, 09:16:48
Dat kijkt meteen heel anders met zo'n lap tapijt, ziet er mooi uit!

Die indirecte verlichting is ook mooi gedaan, is dat led met een rgb controller?
Ik zoek ook nog zoiets maar heb ong. 17 meter nodig en dan is zo'n ledslang met rgb controller best prijzig ( lees ongeveer 300 euro).
Heb de leds op ebay vanuit china gekocht.5 m RGB met controller en voeding en afstandsbediening voor 50/5 m
Op de voedingen is het mogelijk om tot 15m in serie aan te sluiten.

viper_l

Quote from: larzie on February 15, 2012, 09:46:47
Het schiet al aardig op zie ik :)
Had persoonlijk voor of rode LED gekozen of zwart/antraciet of blauw kleurig tapijt ofzo, maar goed smaken verschillen gelukkig  :D
Het zijn RGB leds dus kan de kleur kiezen.
= op de foto komt het tapijt iets anders over dan het is.(ik vind het zeer geslaagd :pompom:)

larzie

Quote from: viper_l on February 15, 2012, 09:54:28
Het zijn RGB leds dus kan de kleur kiezen.
= op de foto komt het tapijt iets anders over dan het is.(ik vind het zeer geslaagd :pompom:)

Ah cool :pompom: Nu nog een tapijt wat mooi meekleurt  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Zo met tapijt ziet het er alweer een stuk gaver uit!! Heb je al een gevoel bij de ruimte nu de eindstreep in zicht komt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Mooi project is dit zeg, je hebt er ook lekker de vaart in zitten.
Dit gaat zo een serieuze entertainment room worden  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

viper_l

#158
Vandaag alles naar de ht verhuist.Juist de center moet ik nog kwijt raken....
Ik heb er ook niet echt een oplossing voor op dit moment,maar we bedenken wel iets.
Voor de moment staan alle componenten op de leggers van de oude stereotoren op de grond.
Dit worden granieten tegels.
Deze tegels zijn besteld voor onder de luidsprekers en componenten,maar deze hebben door ziekte van de steenkapper een beetje vertraging.

Ondertussen heb ik reeds wat stereo kunnen beluisteren en ook het beeld al eens kunnen testen. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

:pompom: Ik heb ook reeds mijn eerste bezoeker mogen ontvangen. :pompom:



Een verzameling Syltech's verzorgt de verbindingen tussen de componenten  ::)






En een eerste beeldtestje  ;D ;D ;D


HTip

Erg mooi geworden zeg! :worship:

De reflectie van je fronts zou je kunnen tegengaan met plakvilt op de speaker. Of een plank met plakvilt bekleden en deze plaatsen naast de fronts.

Hoe vond je het klinken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Da-lite

Proficiat , het is inderdaad heel mooi geworden , je mag trots zijn op het resultaat .
En nu kan je volop genieten  :popcorn:

idem hier , ik ben ook wel benieuwd hoe het geluid klinkt in je cinema .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

viper_l


Ik heb de dali's nog nooit zo goed weten klinken.....
De surround klinkt ook als nooit tervoren.
Echter de sub lijkt wel afwezig.Daar zal het tapijt wel voor iets tussen zitten vrees ik.

mvg,
Luc

HTip

Quote from: viper_l on February 19, 2012, 15:50:46
Ik heb de dali's nog nooit zo goed weten klinken.....
De surround klinkt ook als nooit tervoren.
Echter de sub lijkt wel afwezig.Daar zal het tapijt wel voor iets tussen zitten vrees ik.

mvg,
Luc
Mooi dat je zo tevreden bent. Is de sub alleen afwezig op de luisterplek? Kan namelijk zijn dat staande golven elkaar uitdoven. Je zou kunnen schuiven met de sub, maar misschien is het een kwestie van afstellen. Heb je een dB-meter en test-BD?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

Ik heb de sub nu op een andere plaats gezet met hetzelfde resultaat.(van voor naar de zijkant)
Binnenkort volgt er een test met een zwaardere sub.

mvg,
Luc

viper_l

Zo,blijkbaar werkten de linken naar de fotos niet meer....
Bij deze even terug allemaal aangepast(wat een karwei)

mvg,
Luc

HTip

Quote from: viper_l on August 10, 2013, 01:23:38
Zo,blijkbaar werkten de linken naar de fotos niet meer....
Bij deze even terug allemaal aangepast(wat een karwei)

mvg,
Luc
Vervelend voor je, maar wel goed dat je dat gedaan hebt. Anders kan niemand meer zien hoe mooi je ruimte is geworden. Ben je tevreden met je eindresultaat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

Jawel,maak er zowat 3 tot 4 keer de week gebruik van.
Heb ondertussen wel wat veranderingen doorgevoerd.
Zo heb ik een dubbele sub(met dubbele spoelen) net achter de zetel staan.
Daarmee is het basprobleem dat ik had definitief van de baan.
Wanneer er iets ontploft word je bijna uit de zetel geblazen.

Ook heb ik in een opwelling nog een paar Dali Helicons 400 bijgekocht.
Ik was van plan er een 7.1 van te maken.
Maar ik heb mijn twijfels op dit moment(kamer te klein ivm andere plaatsing),kan zijn dat ik dat of een ander paar weer in de verkoop zet.

mvg,
Luc

viper_l

Ik heb mijn ruimte aangepast en heb ook andere componenten gekocht.
Graag had ik in mijn htruimte het geluid eens laten meten en nakijken.

Is er iemand op het forum die dit doet en een verplaatsing naar Waanrode ziet zitten(Belgie)?

Ik speel nu op 7.1 dali Helicons (800 vooraan,400's achteraan en center)
Heb oa een svs sb16ultra sub
versterking parasound a21 en a51 halo
processing classe ssp800 of arcam fmj av 8 of mcintosh mx 135
beeld JVC DLA X7000 of Sony VPL VW1100ES
Speler OPPO udp 203

mvg,
Luc