Infinity Theatre Revisited (26 juni 2011)

Started by HTip, July 6, 2011, 22:14:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Quote from: Sonic Circle on July 25, 2011, 22:32:58
Thanks :) Zo had ik het nog nooit bekeken hahaha.

Zit vanavond de CD Yann Tiersen – Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain te luisteren. Eerst in zijn geheel zonder Nespa behandeling. Nu nog een keer, na behandeling van beide zijdes. En weer klinkt het zoveel beter na behandeling.

Dat is toevallig! Die heb ik eens bij Philip in zijn HT geluisterd.. Vooral nummer 4 vind ik erg mooi! Dat piano stuk.. mooie cd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Madhouse on July 25, 2011, 09:36:35
Sorry Sonic, mijn PC is gisteren kapot gegaan en ik moet even geduld hebben tot de nieuwe er is. Het verslag stond daar op en ik hoop dat deze nog te redden is. Pffff schiet niet op zo  :blush:
Da's balen Roy. Er valt niets meer van de inhoud te redden?

Voordeel is dat je het de 2e keer sneller schrijft, want je hebt het nog in je hoofd. Moet die nieuwe PC natuurlijk wel snel komen. Of je gebruikt ouderwets pen en papier :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Eindelijk mijn aanvulling:

M&G @ Infinity Theatre

Omdat mijn PC is overleden en ik helaas het M&G verslag ook niet heb kunnen redden heb ik hem opnieuw geschreven. Vergeef me dat ik niet alle titels meer exact weet van de nummers en wat er nu wel en niet door de Nespa is geweest. Ik had het allemaal heel mooi opgeschreven maar helaas is dit de vernieling in gegaan en moest ik het doen met een PM die ik aan Philip en Etienne gestuurd had.

Mijn dag begon niet zo heel vroeg, voor mij was het maar 50min rijden naar Sonic Circle toe. Mijn navigatie ingesteld en om 10 voor 11 werd ik netjes afgeleverd bij Marius voor de deur. Ik wist dat ze nog het e.a. aan het verbouwen zijn dus het huis viel gelijk op. Eenmaal op het knopje gedrukt wat een signaal af geeft naar de mensen die binnen zitten dat er iemand voor de deur staat werd de deur netjes open gedaan door Marius en werden de handen geschud. Ik kende Marius al van een eerdere M&G bij Philip dus het ijs hoefde niet gebroken te worden. Eenmaal binnen gekomen trof ik slecht 1 onbekende aan in de ruimte, de partner van Marius. Philip en Etienne zaten al heerlijk aan de koffie en na het handen schudden werd er voor mij ook een lekker bakje ingeschonken, ook kreeg ik nog een stuk taart aangeboden maar die heb ik overgeslagen i.v.m. de lijn.

Na het standaard HT praatje en over hoe het met iedereen ging zijn we naar boven gegaan om eindelijk 1 van de mooiste HT's te betreden van het forum. Wat me gelijk opviel was de rust die de ruimte gaf door de gekozen kleuren. Helaas was het plafond niet volledig werkend te zien omdat de lichtslang het begeven had. Persoonlijk vond ik dit erg jammer (eigenlijk het enige minpuntje van de dag) omdat ik erg benieuwd was om dit in real life te zien, maargoed dat was niet anders. Ook het scherm viel gelijk op doordat deze wall-to-wall geplaatst is, echt een fantastische belevenis bleek later.

We werden voorzien van wat lekkere flesjes drinken en we konden plaats nemen op de stoelen. Toen we binnen kwamen klonk de stem van 'Trijntje Oosterhuis' al op de achtergrond en met een druk op de knop hadden we er ook beeld bij. Het was de DVD 'Ken je mij'. We hadden een nummer opstaan met een akoestische gitarist er bij en wat me opviel was het enorme detail die de TOYS (ja je mag ze echt met hoofdletters schrijven) weergeven. Door de grootte van het scherm en de wall-to-wall experience word je eigenlijk gelijk het geheel in gezogen en is het complete besef wat er om je heen gebeurt totaal weg!

Na Trijntje was het de beurt aan een BD die Marius ons graag wilde laten horen, 'Sting - Live in Berlin'. Persoonlijk vond ik dit een tegenvaller omdat de kwaliteit van deze BD eigenlijk gewoon slecht is, niet qua beeld maar echt qua geluid. We zagen instrumenten die totaal niet te horen (schijnt inmiddels opgelost te zijn door een Nespa behandeling) waren en al vind ik Sting echt geweldig, dit vond ik niet goed en kon hier niet zo van genieten.

Maargoed, we hadden nog veel meer media bij ons en dus hebben we de BD 'Pink - Funhouse Tour' in de Oppo gelegd. Hier werd ik weer echt heel blij van en hebben we naar het nummer Family Portret zitten kijken en luisteren. Hierna ook nog naar de Pink versie van de 'Bohemian Rhapsody' zitten luisteren en toen vertelde Philip dat hij de 'DVD-A Queen - A night at the opera' had meegenomen, hier stond het origineel op en die moest dus ook zeker beluisterd worden.

Ik had ook de BD van 'John Mayer – Where the light is' mee genomen en deze bleek Marius ook te hebben, dus een vergelijk moest er komen tussen de Oppo en de Dune. We hebben continu zitten switchen tussen beiden spelers met de zelfde nummer gelijktijdig aangezet en hieruit bleek dat de Oppo dit dik ging winnen. De detailering en de kwaliteit van het beeld deden het hem echt op de Oppo en dit is dus een erg goede upgrade geweest in deze ruimte.

Philip en ik hadden beiden de SACD 'Dire Straits - Brothers in Arms' meegenomen en de versie van Philip was al eens door zijn Nespa behandeld, dus konden we ook hier een mooi vergelijk mee doen. Eerst mijn versie van Brothers in Arms zitten luisteren en daarna de versie van Philip. Nu is de kwaliteit van deze SACD echt heel erg goed maar ook hier blijkt de Nespa weer een beetje extra mee te kunnen op het gebied van detailering en plaatsing.

Hierna hebben we opvolgend naar de DVD-A van 'The Eagles - Hotel California', de CD van 'Biffy Clayro - Only Revolutions', de CD van 'Tom Baxter – Skybound' en de DVD-A 'REM - Ultimatic for the people' willekeurig naar wat nummers zitten luisteren om gewoon lekker te kunnen genieten van muziek in de ruimte en de akoestiek. Zelf vind ik het heerlijk om even mijn ogen te sluiten en gewoon te ervaren wat er op me af komt zonder daarbij na te denken wat nu wel en niet te horen is in de ruimte maar gewoon lekker genieten, dat heb ik dus ook gedaan.

Hierna was het beeld aan de beurt en werd de BD van 'Inception' in de Oppo gelegd en de scene opgezet bij die koffietent (waar alles vergaat) en de scene waar ze (geloof ik) het 2e level van het onderbewustzijn in gaan waarbij die trein door de stad heen komt. Ik werd hier gelijk weer de film in gezogen en dit was gewoon puur genieten zowel voor beeld als geluid. Opvolgend hieraan hebben we nog een scene gekeken van de BD 'The International' en ook hier weer exact die zelfde ervaring.

Alvorens de hoofdfilm wilde Marius ons nog 2 scene's laten ziet van de BD's 'The thin red line' en 'Slumdog Millionaire'. Wat ik al een paar keer heb gezegd ging hier ook weer op, het beeld en het geluid betoveren je gewoon waardoor je echt er gelijk middenin zit en niet meer wil stoppen met kijken. Ook al had ik beiden films al gezien, ik wilde verder kijken. Dit was een bijzonder positieve ervaring.

Als hoofdfilm hebben we uiteindelijk gekozen voor de BD 'Sunshine'. Persoonlijk hou ik niet zo van SiFi maar Marius wist me te overtuigen door de verhaallijn die er in zat. En het klopte, totdat er een bepaald "monster" in de film voorkwam was het een zeer boeiende verhaallijn maar hierna was het voor mij ook gelijk over. Etienne merkte nog wat op dat deze ruimteschepen wel erg goed gemaakt waren in deze film en niet van die aan elkaar geplakte eierdozen waren zoals in Star Wars en Star Trek, dit was voor ons allen het hoogtepunt van deze film :D

Al met al hebben we een leuke en bijzondere dag mee mogen maken in een geweldig HT. Mocht ik ooit een eigen deticated ruimte gaan bouwen zou ik het precies zo doen zoals Marius dat gedaan heeft, een groter compliment kan ik hem niet geven. De wall-to-wall experience vond ik echt geweldig en de combi met de Arcam , Oppo, Velodyne en TOYS (wat misschien wel kleintjes zijn, ze hebben grootse prestaties) maakt het geheel echt af voor de voor mij goede surround beleving.

We hebben de dag afgesloten met een heerlijke pizza in de achtertuin bij Marius onder het genot van een drankje en nog meer HT gebabbel en het sociale praatje hebben we de gastheer bedankt voor deze mooie ervaring en zijn we op huis afgegaan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Leuk verslag Roy! Top dat je de moeite hebt genomen het voor een tweede keer te typen.
Mogelijk kun je het plafond een keer in volle glorie meemaken tijdens een volgend bezoek.

Ik ben het niet helemaal met jullie eens wbt de BD van sting. Ookal misten er wat instrumenten in het geluidsbeeld, dit heeft mij nooit weerhouden wel te kunnen genieten van datgene wat je wel hoorde. Naar mijn gevoel lieten jullie je wat teveel leiden door wat je wel zag en niet hoorde. Dit heeft mij nooit gestoord.

Na de Nespa behandeling kun je de harp etc wel beter horen, dus geniet ik nog meer dan voorheen van deze opname. Dat is dan weer mijn winst door jullie kritische oog&oor :).

Sonic Circle

Quote from: Etiennevh on July 26, 2011, 09:03:48
Dat is toevallig! Die heb ik eens bij Philip in zijn HT geluisterd.. Vooral nummer 4 vind ik erg mooi! Dat piano stuk.. mooie cd!

Is inderdaad schitterend. Ken je de film al? Vind het echt een aanrader.

Madhouse

Quote from: Sonic Circle on July 31, 2011, 14:17:58
Leuk verslag Roy! Top dat je de moeite hebt genomen het voor een tweede keer te typen.
Mogelijk kun je het plafond een keer in volle glorie meemaken tijdens een volgend bezoek.

Ik kan snel typen dus dat scheelt. Wellicht zie ik inderdaad het plafond nog eens in volle glorie  ;)

Quote from: Sonic Circle on July 31, 2011, 14:17:58
Ik ben het niet helemaal met jullie eens wbt de BD van sting. Ookal misten er wat instrumenten in het geluidsbeeld, dit heeft mij nooit weerhouden wel te kunnen genieten van datgene wat je wel hoorde. Naar mijn gevoel lieten jullie je wat teveel leiden door wat je wel zag en niet hoorde. Dit heeft mij nooit gestoord.

Na de Nespa behandeling kun je de harp etc wel beter horen, dus geniet ik nog meer dan voorheen van deze opname. Dat is dan weer mijn winst door jullie kritische oog&oor :).

Ik kan me hier wel in vinden. Je gaat toch analytisch luisteren en je dan inderdaad concentreren op wat je niet hoort. Misschien moet ik gewoon eens rustig naar die BD gaan kijken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Weer erg leuk geschreven verslag, Roy! Ik heb de dag weer opnieuw beleefd. Heerlijk gewoon :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive