Infinity Theatre Revisited (26 juni 2011)

Started by HTip, July 6, 2011, 22:14:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Madhouse on July 13, 2011, 11:30:36
Moet je ze wel over 3 gelijke hoeken verdelen op de schijf he, anders gaat het helemaal niet goed  :D
:D Daar maak ik dan wel een mal voor ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: HTip on July 13, 2011, 11:18:32
... En aangezien de behandeling permanent is kan je dat thuis ook horen.

Ik verwacht van niet... BD's kijk ik op mijn PS3 en cd's worden meteen omgezet naar FLAC voor de weergave via mijn Squeezebox. Dus of die kwaliteitswinst te horen is via de kanalen in de PS3... ::)

Maar er zal ongetwijfeld ooit eens een schijfjes machine komen. Ik hoop daar al heel lang op, alleen komt het er iedere keer niet van.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mtissink

Quote from: LittleNinja on July 13, 2011, 11:54:30
Ik verwacht van niet... BD's kijk ik op mijn PS3 en cd's worden meteen omgezet naar FLAC voor de weergave via mijn Squeezebox. Dus of die kwaliteitswinst te horen is via de kanalen in de PS3... ::)

Maar er zal ongetwijfeld ooit eens een schijfjes machine komen. Ik hoop daar al heel lang op, alleen komt het er iedere keer niet van.
Ik gok van niet aangezien een kopie van een CD bit-voor-bit exact over wordt gezet (indien gebruik gemaakt van EAC).
Of nou de cd wel of niet ge-nespa-t wordt.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Sonic Circle

De Nespa #1 is gisteren verzonden vanuit Belgie!
Ik zal zo op de zaak eens een marker opzoeken. Kan ik ook stippen gaan zetten (goede tip weer).

LN: kom maar een keer langs, zul je het verschil zelf wel of niet gaan ervaren.

Roy en Etienne, last van een writersblock :D?

HTip

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 12:24:00
De Nespa #1 is gisteren verzonden vanuit Belgie!
Ik zal zo op de zaak eens een marker opzoeken. Kan ik ook stippen gaan zetten (goede tip weer).
Dus als alles goed is zien of horen we je de komende weken niet, want dan ben je al je CD's en DVD's aan het Nespaën (nieuw werkwoord :D) :D

Quote
LN: kom maar een keer langs, zul je het verschil zelf wel of niet gaan ervaren.
Benieuwd of Dennis het (ook) hoort :music:

Quote
Roy en Etienne, last van een writersblock :D?
:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 12:24:00
Ik zal zo op de zaak eens een marker opzoeken. Kan ik ook stippen gaan zetten (goede tip weer).

Wel netjes betalen hè? Anders is het diefstal. :P

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 12:24:00
LN: kom maar een keer langs, zul je het verschil zelf wel of niet gaan ervaren.

Gaan we zeker wel een keer doen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Quote from: LittleNinja on July 14, 2011, 16:07:34
Wel netjes betalen hè? Anders is het diefstal. :P

Ik ben wel vaker een dief van mijn eigen portemonnee.

QuoteGaan we zeker wel een keer doen.

Graag! Geniet de afgelopen tijd steeds vaker van de stereo weergave van mijn set trouwens.
Opvallend, ik luisterde met de AVR-350 eigenlijk nooit in stereo.

LittleNinja

Ik luister vrij veel stereo op mijn 350... Weinig keuzes he?! ;)

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 17:36:00
Ik ben wel vaker een dief van mijn eigen portemonnee.

Graag! Geniet de afgelopen tijd steeds vaker van de stereo weergave van mijn set trouwens.
Opvallend, ik luisterde met de AVR-350 eigenlijk nooit in stereo.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Jouw speakers hebben daar wel even wat meer inhoud voor.
Dus dat is alles behalve een straf :).

Madhouse

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 20:33:18
Jouw speakers hebben daar wel even wat meer inhoud voor.
Dus dat is alles behalve een straf :).

Jouw Toys zijn absoluut geen Toys maar speakers met grootse prestaties!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Ik klaag verder ook niet. ;)

Mijn meest nodige upgrade is de projector. Daar valt de meeste winst te behalen op dit punt. Daarna de bron (bd speler). Meerjarenplan..... :D

Quote from: Sonic Circle on July 14, 2011, 20:33:18
Jouw speakers hebben daar wel even wat meer inhoud voor.
Dus dat is alles behalve een straf :).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Etiennevh

Ben even een tijdje er tussenuit geweest, eigenlijk veelste druk op mijn werk en een paar dagen niet zo goed in orde. Maar ik ga toch even een poging wagen, duurt wel erg lang zo.

Moest 's avonds ook nog veel regelen, maar het is rond: we gaan verbouwen! :D

Dus bij deze:

M&G bij Sonic Circle @ Infinity Theatre!!

Mijn dag begon zo'n beetje om 9.15 alwaar ik de auto instapte richting Sonic Circle. Anderhalf uur karren dacht ik, dus mooi op tijd. Ik ben een type die altijd onderweg zijn navigatie instelt, dus ik kwam erachter dat het maar een uur en 10 minuten rijden was. Dan maar even gauw een bak koffie bij het tankstation en 2 zakken drop (geen verslaving maar gewoon lekker :D ) Om ongeveer 10.25 stond ik bij Sonic Circle op de stoep. Ik dacht mooi op tijd, half 11 afgesproken. Bleek dus niet, want de deur ging open en de eerste reactie was: jij bent mooi op tijd! Wij moeten nog ontbijten! Haha. Maargoed.

Rond een uur of 11 kwamen Philip en Roy vlak achter elkaar binnen. Even handjes schudden, koffie drinken en bijkletsen over de hobby, werk en vanalles, werd het wel tijd om richting de HT te gaan. We kwamen in een prachtige, net gestuucde hal met veel licht waarna we naar boven gingen door een DJ hok heen!! naar de HT.
Wat gelijk opviel, is dat de HT zoals op de foto's ook wel te zien is enorm mooi is aangekleed en aan ieder detail is aandacht besteed. De kleuren zijn weloverwogen gekozen en alles past gewoon echt goed bij elkaar. Mooie ruimte, en dat plafond!!  :pompom: :angel:

Nou daar gingen we dan, even wat schuiven met stoelen en het feest kon beginnen. De DVD van Trijntje Oosterhuis stond al lekker warm te draaien, en dit was ook een prachtige DVD. Het geluid wat hier vanaf komt, verbluffend! Ik kreeg kippenvel bij het horen van het nummer "ken je mij" en dacht meteen, die komt in de collectie! De Sonus Faber toys zijn trouwens echt fantastische speakers. Ogen dicht, en je denkt dat er een 3weg zuil of iets dergelijks staat te spelen. Je kunt de speaker niet plaatsen, en dat is enorm prettig. Het is gewoon een algeheel totaalbeeld qua geluid!

Na Trijntje gingen er behoorlijk wat schijfjes de Oppo in. De eerstvolgende was de BD van Sting. Wat direct opviel is dat de instrumenten die je ziet niet hoorbaar zijn, en zeker voor een BD viel dat een beetje tegen. Overigens qua beeld een prachtige opname, en natuurlijk Sting, voor mij echt een icoon!

Toen iedereen inmiddels overtuigd was dat er sommige instrumenten niet hoorbaar waren, gingen we over op de BD van Pink. En dat was toch een beleving! Wat een opname, en dat nummer Family Portrait was echt helemaal geweldig. Daarna nog een paar nummers en de setting van de dag was gemaakt: Dit wordt een M&G met allemaal snoepjes voor je ogen en oren! Wat een geweldig beeld en geluid wordt er in dit Theater vertoond!!

Inmiddels ging de grote doos van Philip open, die een "klein deel" van zijn verzameling had meegenomen. Het ene schijfje na het andere verdween in de Oppo, die er overigens telkens weer raad mee wist. We begonnen met een mooie opname van Bohemian Rhapsody van Queen (96/24). Lekker meeschreeuwen en na de Nespa behandeling was ie zelfs nog beter. Hij kwam meer naar de luisteraar toe, terwijl hij in eerste instantie een beetje bleef plakken aan de speaker. Na Queen gingen we over op John Mayer, en wie kent deze fantastische BD eigenlijk nog niet? (even tussendoor: Heb je hem nog niet? Heb hem van de week uit de bak gevist bij FRS voor 12 euro!!!) Vultures, Slow Dancing in a Burning Room, Free Fallin, Daughters, Gravity en nog een aantal nummers, die man weet wat muziek met mensen doet! En ook dit keer werden we weer verrast door de enorme muzikaliteit die er in de Arcam AVR600 samen met de Toys zit. Wat een genot! Bij John Mayer hebben we ook nog even het verschil met de Dune getest, maar dat was een test van korte duur en het was toch wel duidelijk dat Oppo hier goede zaken doet.
Na John Mayer was het de eer aan de Dire Straits SACD die ook zo verbluffend goed is, gevolgd door Hotel California van de Eagles (DVD-A 96/24). Wat een DVD! De Velodyne werd flink op zijn staart getrapt en mijn hoofd, wat ik tegen de rugleuning had aanliggen, ging heen en weer bij de strakke aanslagen van de Drums en Bassgitaar. Geweldig! Helaas niet echt een voor in de collectie, omdat de DVD-A eigenlijk niet te krijgen is (ik heb er 2 uur naar gezocht voor een redelijke prijs)!
Achtereenvolgens gingen Biffy Clyro - Only Revolutions (wat trouwens een slechte opname bleek), Tom Baxter, en REM in de Oppo. Er werd dus redelijk "doorgeluisterd"(ik voel een nieuw werkwoord aankomen!! :D ) Vooral REM sprak mij nog aan, ook dit was een erg mooie en geschikte opname. Heerlijk, ik was helemaal in mijn nopjes.

Na een plaspauze zijn we begonnen met wat filmisch werk. Inception verdween in de Oppo, en het beeld kwam naar voren! GEWELDIG!!  :o :o   :pompom:  :popcorn: Wat een film en wat een beleving in de Infinity Theatre! En dat is uiteindelijk ook waar het om gaat, beleving creëren. Daar is Sonic Circle goed in geslaagd! Een heerlijk geluidje, mooie trein door het beeld denderen en die meerdere droomlagen, blijft een briljante film. Na Inception zijn we naar The International gegaan wat trouwens ook een geweldige opname was en een supermooie shot  :o :o  in (even spieken bij Philip zijn review ;) ) Guggenheim New York!! Na deze twee toppers Slumdog Millionaire en een scéne uit Thin Red Line, bleken net zo goed in dit theater. Verschillen in opnamen, daar ga je gewoon niet meer op letten als je in dit theater zit, want alles is prachtig en klinkt geweldig!

Na het bestellen van de pizza's hebben we besloten dat de hoofdfilm Sunshine moest gaan worden. Deze film begon aanvankelijk heel erg goed. Prachtige opname. Wat mij direct in het begin opviel, is dat er ook moeite is gedaan om dit ruimteschip er een beetje als een ruimteschip uit te laten zien. Een tegenvaller in veel science fiction, en dan vooral Star Trek en co., is dat de meeste ruimteschepen op aan elkaar geplakte eierdozen met papiermachée (of hoe je dat ook schrijft) lijken. Zo'n beetje het hele assortiment wat ieder gezin in zijn keuken heeft hangen, komt in die films naar voren (soeplepels, poffertjespannen enz! :D ) Maar, eind goed al goed, in de film Sunshine is hier echt wat meer aandacht aan besteed. Een supergoeie film waar je helemaal in meegezogen wordt, totdat het "monster" wordt losgelaten in deze film. Toen was mijn aandacht weg en dit monster leek werkelijk waar op een mix van Darth Vader van Star Wars en Harvey Dent (met een verbrand hoofd) van Badman The Dark Knight. Maargoed, dan maar letten op het beeld en geluid wat me enorm aansprak. De zwartwaardes zijn erg goed en het geluid zuigt je mee in de beleving! Fantastisch, weer mede door de Arcam en de Toys.!

Het weer die dag begon vrij sober, maar eigenlijk hebben we door de goede luchtcirculatie in de ruimte niet gemerkt dat de zon al de rest van de dag op het dak stond te schijnen en dat het heerlijk weer buiten was. Tijd om nu ook maar even wat daglicht op te zoeken! En dat kwam goed uit, want de pizza's waren er! Heerlijk etend in het zonnetje hebben we nagepraat over vanalles en nog wat, en na het eten eigenlijk besloten de dag te gaan afsluiten. Dankzij de goede akoestiek, het brede scherm, de Arcam, de Oppo, de JVC en de Toys icm de Velodyne is dit een zeer hoogwaardige HT! Maar dit alles was niet tot stand gekomen zonder een goede eigenaar, daarom alle dank en lof aan het adres van Sonic Circle die trouwens prima had gezorgd voor hapjes en drankjes tussendoor!

Marius, hartelijk dank voor een perfect geregeld dag en Roy en Philip, leuk jullie weer te ontmoeten. Het leek wel een halve reünie. Het leuke van een M&G is vooral dat het lijkt of je de mensen al jaren kent, en daardoor is er een sfeertje als "ouwe jongens krentenbrood". Heerlijk!

Al met al een hele geslaagde dag, supermooie HT en nogmaals complimenten voor de gastvrijheid!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Erg leuk geschreven Etienne :thumbs-up: Blij dat ik de "eierdozen" aan jou heb overgelaten. Jij kan het veel beter vertellen :D

Succes met de verbouwing!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Quote from: Madhouse on July 14, 2011, 20:36:22
Jouw Toys zijn absoluut geen Toys maar speakers met grootse prestaties!

Het valt me sinds de komst van de AVR-600 en Oppo echt op hoe goed ze muziek (ook in stereo) weergeven.
Beter dan ik aanvankelijk had durven hopen ten tijde van aanschaf.

Quote from: LittleNinja on July 14, 2011, 20:37:59
Ik klaag verder ook niet. ;)

Mijn meest nodige upgrade is de projector. Daar valt de meeste winst te behalen op dit punt. Daarna de bron (bd speler). Meerjarenplan..... :D


De juiste prioriteit lijkt me, want je set klinkt echt prima. Tijdens de shootout heb ik zitten te genieten.

Sonic Circle

Quote from: Etiennevh on July 14, 2011, 22:50:42
M&G bij Sonic Circle @ Infinity Theatre!!

Al met al een hele geslaagde dag, supermooie HT en nogmaals complimenten voor de gastvrijheid!

Etienne, bedankt voor je leuke en enthousiaste verslag.
Het was grappig dat je wat vroeg kwam, we hadden net opgeruimd in huis en wilden aan onze pistoletjes beginnen :D. Leuke binnenkomer..

Beleving was het toverwoordg dat voor mij het belangrijkste was tijdens de planning / ontwerp / bouw van Infinity Theatre. Het is daarom leuk om te lezen dat dit voor jouw beleving absoluut gelukt is :). Je bent welkom als je nog eens in de buurt bent!

Sonic Circle

Je zult het niet geloven heren, maar na Nespa behandeling van voor- en achterzijde van de BD van Sting, hoor ik wel de missende instrumenten... subtiel, maar aanwezig. Ik moet zeggen dat ze in stereo beter opvallen dan in de surroundmix.

Sonic Circle

Excuses, dubbelpost.

HTip

Quote from: Sonic Circle on July 19, 2011, 21:57:18
Je zult het niet geloven heren, maar na Nespa behandeling van voor- en achterzijde van de BD van Sting, hoor ik wel de missende instrumenten... subtiel, maar aanwezig. Ik moet zeggen dat ze in stereo beter opvallen dan in de surroundmix.
Ik wel hoor :D Mooi apparaat is het toch hé? :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Softpower

Quote from: Sonic Circle on July 19, 2011, 21:57:18
Je zult het niet geloven heren, maar na Nespa behandeling van voor- en achterzijde van de BD van Sting, hoor ik wel de missende instrumenten... subtiel, maar aanwezig. Ik moet zeggen dat ze in stereo beter opvallen dan in de surroundmix.

Grappig..

Ik heb m ook en ik mis totaal geen instrument...  Wat wel opvalt is dat het orkest voor het merendeel zachter is afgemixd. De opname vind ik niet in evenwicht. Daarnaast vind ik de 5.1 opname minder. Sting staat daarbij niet voor je maar klinkt veels te hard over de rears... Daardoor slaagt de bubble minder.. Want hij hoort toch echt voor je op podium te staan.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Etiennevh

Leuk toch! Dan was dat er wellicht eentje die we meteen in de Nespa hadden moeten stoppen om verschil te kunnen laten horen.. Maarja, nu heb je zelf een nespa :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Sorry Sonic, mijn PC is gisteren kapot gegaan en ik moet even geduld hebben tot de nieuwe er is. Het verslag stond daar op en ik hoop dat deze nog te redden is. Pffff schiet niet op zo  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

ha Roy, balen van je pc man. Hoop dat eea nog te redden is voor je.
Zie je verslag graag een keer verschijnen. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen!

En softpower: o.a. de harp die af en toe duidelijk in beeld komt, was niet te horen. Nu wel al is het redelijk subtiel.
Ben het met je eens over de surroundmix. De balans mist er een beetje in.


Madhouse

Quote from: Sonic Circle on July 25, 2011, 16:05:56
ha Roy, balen van je pc man. Hoop dat eea nog te redden is voor je.
Zie je verslag graag een keer verschijnen. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen!

Komt goed, anders schrijf ik hem wel opnieuw. PC is jammer idd maargoed de nieuwe is al onderweg  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Quote from: Sonic Circle on July 19, 2011, 21:57:18
Je zult het niet geloven heren, maar na Nespa behandeling van voor- en achterzijde van de BD van Sting, hoor ik wel de missende instrumenten... subtiel, maar aanwezig. Ik moet zeggen dat ze in stereo beter opvallen dan in de surroundmix.
Heerlijk he die Nespa.. zeker in jouw ruimte zullen de verschillen nog duidelijker hoorbaar zijn. Jouw ruimte is qua geluid al de taart en de Nespa zet een mooie "kers" op de taart! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Thanks :) Zo had ik het nog nooit bekeken hahaha.

Zit vanavond de CD Yann Tiersen – Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain te luisteren. Eerst in zijn geheel zonder Nespa behandeling. Nu nog een keer, na behandeling van beide zijdes. En weer klinkt het zoveel beter na behandeling.