Receiver geeft problemen met analoog signaal

Started by jOzh, October 31, 2003, 10:08:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jOzh

Ten eerste, sorry voor de vage topictitel, als een van de modjes na het lezen van dit topic een betere topictitel weet, graag.

Ten tweede, ik weet niet of ik dit topic in het goede forum geplaatst heb, zo niet mijn excuses!

Ok, dan nu mijn probleem:
Zo'n 2 weken geleden heb ik een Marantz sr4300 receiver gekocht. Tot gister werkte alles perfect, maar toen kreeg ik ineens last van een vage ruis uit m'n linkerluidspreker als ik het geluid van m'n tv via m'n receiver liet lopen. Eerst dacht ik dat de luidsprekerkabel niet goed aangesloten zat maar bij het afspelen van een muziekcd was er geen ruis te bekennen.

Na wat geklooi bleek dat het probleem bij de analoge ingangen van m'n receiver lag, er is nu nog 1 ingang (VCR2) die werkt zonder ruis. Als ik op die ingang m'n tv aansluit is het geluid dus goed. Switch ik m'n receiver dan naar TV (waar niks op aangesloten is, m'n tv heb ik op VCR2 zitten), dan hoor ik door m'n linkerluidspreker alsnog zachtjes de tv.

Voor de duidelijkheid, die ruis is niet pure ruis, 't is zeg maar het normale geluid met flinke storing erdoorheen en is alleen hoorbaar uit de linkerluidspreker!

Kan ik alvast beginnen met het bellen van Marantz of is er hier iemand met een oplossing?
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

CaveMonkey

Hoi!

Het zou kunnen dat sommige kabels te dicht langs elkaar langs liggen. Probeer eens zoveel mogelijk kabels te verwijderen en kijk of je dan nog steeds last hebt van het probleem. Als dat zo is, langzaam de kabels weer terugbrengen, liefst zover mogelijk uit elkaar.

Succes!
Marco

PS: Kramer rulez :-)

jOzh

Ik heb zo'n beetje alle onnodige kabels weggehaald maar het probleem blijft...
Na wat zoeken op dit forum dacht ik dat het misschien aan de aarding kan liggen. Hier heb ik verder echter geen verstand van, heb wel wat dingen geprobeerd (geaarde stekkerdozen, tv en receiver op verschillende stekkerdozen aansluiten, meerdere tulpstekkertjes geprobeerd) maar nog geen verbetering te horen...

PS: Giddyup!! :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1