meet and greet the Chamber of Dreams part 7

Started by SV..S, July 4, 2011, 23:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

binnen 24 uur staat mijn verhaal online. ;)
het is wel wat lang geworden zeg, tjezus wat ben ik een ouwehoer :D

                                                                                                                                        the Chamber of dreams Meet and Greet!



Vanmorgen de wekker vroeg gezet zodat ik het lekker op het gemakje kon doen.
Ontbijtje, bakkie koffie en lekker even struinen op het forum.
Omgemerkt loopt de klok dan hard door en ik schrok dan ook op toen het al over negenen was.
Annemarie uit bed getrokken om het cadeautje in te pakken, ;D
De navigatie uit de lade gepakt het adres ingetypt,
Snel wat cd's en dvd's bij elkaar gezocht en in de auto gesprongen.
Op dat moment gaf de Garmin 10:57 als tijd van aankomst aan.
Nu is deze altijd vrij optimistisch over de reistijd dus ik heb de laguna maar stevig de sporen gegeven. :angel:
Helaas blijkt de tank dan ook nog leeg en op de Belgische snelwegen zaten een hoop vakantiegangers die de gemiddelde snelheid behoorlijk drukten. :crazy:
Om 10:55 werd ik van de snelweg afgestuurd en voordat ik het doorhad melde de vrouwelijke stem rond 11:00 bestemming bereikt. Vreemd, geen enkele melding gehad van'' herberekenen, omdraaien indien mogelijk'' of iets dergelijks.
Ik stond voor een woning met geen uiterlijke kenmerken van een ht fanaat, het huisnummer klopte echter wel dus maar gewoon aangebeld. Nadat de deur open gedaan werd door een hartelijke vrouw die mijn ietwat vragende ''Annet?'' bevestigde bleek ik toch echt op tijd op het goede adres te zijn. :)
Nadat ik ook Philip de hand had geschud werd ik uitgenodigd in de woonkamer waar skoebiedoe en DD2 al aanwezig waren.
Daar konden we handje schudden en voorstellen onder het genot van een lekkere bak koffie met een flink stuk taart.  Ondertussen kreeg Philip een sms dat Wimb het wat slechter had getroffen, hij was ingesloten in een konvooi van caravans die allen zuidelijk trokken. Na wat gezellig gekletst te hebben was het al snel 12:00 en besloten we naar beneden te gaan. Nadat we via de trap naar beneden liepen kwamen we via de ruime garage/ kelder, door de toekomstige pianobar in de Chamber of Dreams.
Omdat het een beetje beroepstik van me is stond ik al vrij snel met mijn neus overal bovenop om de afwerking op details te controleren.
De naden in het tapijt, het plafond, de wanden met de zuilen, de vilten bekleding van de deur enz.
Ik kan er kort in zijn, het zag er allemaal retestrak uit, daar mag Philip met recht trost op zijn! :headbanging:
Maar wat me echter nog eerder opviel was de akoestiek, wat een rust.
Zeker in vergelijking met onze eigen( nog niet volledig ingerichte) ''galmbak'' woonkamer.
Dat was voor mij de rest van de dag ook de rode draad, de akoestiek geeft zo'n andere beleving aan alles, de muziek, de film maar ook tijdens de gesprekken klink een ruimte zo anders dat een vergelijk met wat je gewend bent heel moeilijk is.
Dit in combinatie met het feit dat ik het laatste halfjaar niet meer fatsoenlijk naar muziek heb kunnen luisteren maakte het voor mij moeilijk om veranderingen in details waar te nemen.
Ik moet erkennen dat ik weleens glimlachend stukjes las over audiofielen die met hun geitenwollen sokken en een cdtje van Dire straits over een audiobeurs liepen.
Toen echter Philip de sacd van brothers in arms in de oppo startte  moest ik direct erkennen dat Dire Straits nog steeds heel lekker klinkt, en dat ik die sacd toch nog eens moest aanschaffen. ;)
Een heerlijke cd met veel details. We zijn gestart met een test wat de stroomvoorziening doet voor het geluid, van een vuile verdeeldoos met standaard snoeren in stapjes naar een PPS op een audiofiele groep  via furutech bekabeling.
Ik moet zeggen dat ik moeite had om verandering te horen, dat is voor mij mede te wijten  aan het feit dat ik gewoon heel erg moest wennen aan weer eens gedetailleerd  naar muziek te luisteren.
Ondertussen was ook wimb binnengekomen dus was het gezelschap compleet.
Toen we tussendoor in de keuken een versnapering nuttigden viel me op dat er gewoon een valkje in de tuin vloog. Er volgde meteen een enthousiaste uitleg van Philip waaruit bleek dat er meerdere valken waren, namelijk ouders met hun kroost.
Plotseling was het gesprek overgeslagen naar vogels, natuur en landschappelijk wonen. Leuk dat we dus meerdere interesses delen. ;D
Maar genoeg daarover, het werd weer tijd om af te dalen naar de Cave.
Om de beurt mochten we onze eigen cd's beluisteren dit eventueel nog een keer na een behandeling in de nespa.
Diverse stijlen kwamen voorbij waaronder Muse, Porcupie Tree, Jethro tull en anderen.
Al snel werd het tijd voor Philip om voor het eten te zorgen en liet hij ons achter met een dvd van live in de speler en de afstandbediening in onze handen.
Na een heerlijke en goed verzorgde maaltijd was het tijd voor de hoofdfilm.
Skoebiedoe had'' Rango'' meegenomen en DD2 had hier reeds een stukje van gezien en was erg enthousiast, dus was de keuze snel gemaakt. Ik ga niet teveel uitweiden over de film zelf, die moet je gewoon zien. Niet alleen het verhaal is bijzonder maar ook het beeld en geluid waren geweldig.
Een perfecte film om de chamber off dreams te proeven/beleven.
En ook daar kan ik kort in zijn, het smaakte uitstekend en de belevenis was indrukwekkend. 8)
Even wat Algemene opmerkingen;
zoals Philip ook al aangaf, is de voorste rij de beste zitplaats voor surround, daar is de bubble mooier dan ik ook gehoord heb, de regenbui in'' the international'' was gewoon beangstigend echt,ongemerkt trok ik mijn voeten op om ze droog te houden.
Stereo is een heel ander verhaal, de rust (naar mijn beleving door de akoestiek) gaf de mogelijkheid om veel kleine details te horen en te onderscheiden in de muziek.
Wel vond ik het geheel vaak iets te terughoudend klinken, het geluid plakte wat aan de speakers, en ik merkte op dat de stemmen telkens uit de front kwamen waar ik het dichts in de buurt zat.
Mijn buurman aan de rechterkant ervaarde dit juist omgekeerd.
Dus het stereo beeld was heel anders dan ik gewend ben. Ook dit kan aan de akoestiek liggen omdat de ruimte volgens Philip voor muziek eigenlijk iets te veel gedempt is.

Nadat DD2 en Skoebiedoe rond 20:30 vertrokken zijn we nog even terug de kelder in gedoken, nog diverse stukjes muziek geluisterd, en bekeken in stereo en surround en rond 22:30 weer naar met lichte tegenzin naar boven gegaan.
Annet was inmiddels weer thuis gekomen en had de resten van het diner van de verwarde ht-gekken opgeruimd en de vaatwasser ingeruimd. Dit tot lichte schaamte van Philip.
In de keuken nog wat staan napraten met zijn viertjes, leuk zo'n audiofiele vrouw! Die Philip heeft het toch maar getroffen, een charmante vrouw die goed kan koken en zo meegeniet van deze hobby.  :D
Ik moet toegeven dat toen ik de verslagen las van de andere m&g's dat mij een hele dag best lang leek.
Echter moet ik  nu erkennen dat het veel te kort is, er is zoveel te horen en te zien , en om gedachten over te wisselen dat de tijd echt voorbij vloog.
Philip en Annet reuze bedankt voor deze mooie dag, jullie warme onthaal en zuidelijke gastvrijheid.  :pompom:
Het was erg leuk om jullie te ontmoeten en van de Chamber of Dreams te mogen genieten.
Ook erg leuk om de andere forumgenoten te ontmoeten, jullie allen ook bedankt voor deze leuke dag.
Ik herinner me dat ik tegen Wimb zei, we moeten nu echt vertrekken voordat we misbruik van hun gastvrijheid gaan maken. >:D
Ik begreep met enige schaamte van Philip dat we een nieuw record hebben gezet wat betreft laat vertrekken.
Ik was dan ook pas om 1:00 thuis en wimb nog later.

Enig minpuntje van deze dag was dat een van de leden geen kaas lustte en er dus geen Lasagne geen geserveerd werd. :blush:
Dit was in 1e instantie de reden van mijn aanmelding. :D

Maar  ook daarvoor is er een lichtpuntje, als strakst de pianobar klaar is komt daar vast weer een intekenlijst voor om te komen kijken en luisteren. Daar schrijf ik me dan direct voor in zodat ik een herkansing maak op het proeven van de beruchte Lasagne!

edit ik zie nu dat ik niks geschreven heb over de sub ???
het is toch niet zo dat je hem over het hoofd ziet, ik wist de afmetingen maar als je hem dan in het echt ziet is hij wel erg groot :o

en groots in het geluid,zeker bij de films vond ik hem overweldigend.
bij stereo vond ik hem goed integreren, ik speel zelf met een svs die nu in combinatie met een sms-1 een stuk beter integreert.
echter niet vergelijkbaar met het geluid bij Philip, de lage tonen smelten mooi samen met de rest van het geluid.
ik hoop dat als bij  mij de situatie geoptimaliseerd is, de sub ook beter past in het geheel.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Erg leuk geschreven, Jos! :thumbs-up:

Ik heb het even snel gelezen en zit nu met een glimlach dit te typen. Annet slaapt al, maar morgen zal ik het haar ook laten lezen en ik natuurlijk nog een keer :D

Jij ook heel erg bedankt voor de gezelligheid en de lekkernijen uit het Zeeuwse. Gaan we zeker van genieten. De bar zal nog wel even duren, maar dan ben je natuurlijk weer welkom! En die lasagne komt wel goed. Deze week moet ik weer, want Annet had alles al in huis toen het verwoestende nieuws binnenkwam, dat iemand geen kaas kon verdragen. Ik zal aan je denken als ik aan het eten zit :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Leuke review weer met herkenbare opmerkingen rond de akoestiek ook!  :) Philip is een erg goede ambassadeur van dit onderwerp lees ik keer op keer!!  :clapping:

WimB

Mooi verhaal, waar ik eigenlijk niets aan toe te voegen heb.
Ik moet blijkbaar nog wel mijn excuus maken bij de anderen vanwege mijn afkeer van kaas, sorry.  :D
Maar de chili was ook erg lekker.
Wat betreft de gastvrijheid, als je de kans krijgt om deze M&G bij te wonen aarzel dan niet. Het is echt super.
Nogmaals bedankt Philip en Annet.

Maximus_Aurelius

Leuke review, leest ook lekker vlot weg. :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mtissink

Ahh.., als ik dit soort dingen lees krijg ik nog steeds en steeds meer zin in de volgende M&G.
Ik heb gewoon geen idee wat ik kan verwachten!
In elk geval erg fijn weer om te horen dat ook deze ronde weer perfect is uitgepakt.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: Antoine on July  4, 2011, 23:57:24
Leuke review weer met herkenbare opmerkingen rond de akoestiek ook!  :) Philip is een erg goede ambassadeur van dit onderwerp lees ik keer op keer!!  :clapping:
Ik moet er misschien iets commercieels mee gaan doen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on July  5, 2011, 11:20:45
Ik moet er misschien iets commercieels mee gaan doen... ;)
Schrijf een (toegankelijk) boek voor de hobbie audiofiel! :)
(incl webshop om de benodigde tools aan te schaffen)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: WimB on July  5, 2011, 00:44:40
Mooi verhaal, waar ik eigenlijk niets aan toe te voegen heb.
Ik neem aan dat je het niet overal mee eens bent. Of wel?

Quote
Ik moet blijkbaar nog wel mijn excuus maken bij de anderen vanwege mijn afkeer van kaas, sorry.  :D
Maar de chili was ook erg lekker.
:D Zeker! Ik moet nu deze week weer lasagne eten :D

Quote
Wat betreft de gastvrijheid, als je de kans krijgt om deze M&G bij te wonen aarzel dan niet. Het is echt super.
Nogmaals bedankt Philip en Annet.
Jij ook bedankt Wim! Leuk je een keer ontmoet te hebben en ook namens Annet bedankt voor de kado's :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: mtissink on July  5, 2011, 08:13:11
Ahh.., als ik dit soort dingen lees krijg ik nog steeds en steeds meer zin in de volgende M&G.
Ik heb gewoon geen idee wat ik kan verwachten!
In elk geval erg fijn weer om te horen dat ook deze ronde weer perfect is uitgepakt.
Nog even geduld, die paar maanden zijn zo voorbij :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: mtissink on July  5, 2011, 11:23:20
Schrijf een (toegankelijk) boek voor de hobbie audiofiel! :)
(incl webshop om de benodigde tools aan te schaffen)
Dat is niet eens een slecht idee. Sterker nog, dat is zelfs een goed idee :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DD2

Mooi verhaal Jos!

Ik zal nog even kort mijn impressie opschrijven..

Eerst maar even het lijstje met gedraaide muziek:

Muse - Uprising
P. Tree - Fear of a blank planet
Sarah Brighton - Canto Della Terra
Diana Krall - 96k 24bit Under my skin
Jethro Tull - Thick as a brick

Wat mij meteen opviel was het enorme microdetail wat er te horen was in de set van HTip, je gaat automatisch alles afspiegellen tegen de set die je zelf thuis hebt staan en goed kent.
Voor mij was het vergelijk een Wilson Benesch Square set met Lexicon MC12 en Meridian G55.
Ik was ronduit verbaasd over de microdetails welke de set van HTip te voorschijn toverde! We waren de dag al gestart door een vergelijk te maken tussen een normale stroomgroep en normale kabels totaan al het moois dat HTip er aan stroomverbetering tussen heeft geplaatst. Elke stap weer een stukje meer detail, ronduit schitterend. Voor mijn gevoel was de stap van de PPP? (schrijf ik dat zo?) het grootst. Mijn volgende project gaat dan ook het stroomplaatje aanpakken. :)

De akoustiek bij HTip is daarnaast ook ronduit geweldig! heb het niet eerder zo goed gehoord nog, mooi vol en breed geluidsbeeld en de soundbubble in surround was om van te watertanden! Dit alles met een beheerst gevoel van rust en controle, heerlijk!  Mijn vergelijk is hierin een redelijk smalle garage die helaas zijn beperkingen heeft en wellicht ook nog wat beter akoustisch behandeld had kunnen worden, zo heb ik bijvoorbeeld uit cometische overwegingen niks aan mijn plafond gedaan. (wellicht nog een idee voor de toekomst).
De Sub van HTip is ook niet te missen, daar is al veel over geschreven.. ik werd er bijna een beetje bang van, haha.. zoals HTip het mooi verwoord: op de voorste rij gaat je broekspijp mee, op de achterste rij is het buikspieren trainen..  :laugh:  :headbanging:

Dan het beeld
Zelf heb ik een HD990, deze vergeleken met de HD950. Verschil leek er wel wat te zijn maar dit is moeilijk te zeggen door verschillen in doek, afstellingen en de bron (ik draai met een Dune en HTip met de Oppo). De Oppo lijkt mij een beter beeld geven nog weer dan de Dune, ik denk dat de HD990 wel "zichtbaar" meer contrast geeft, al moet ik zeggen dat ik daar geen weddenschap over durf af te sluiten.. ;). 2e probleem was nl dat het beeld van HTip iets groter was dan mijn beeld 2,4m breed tov 2,2m breed..  duidelijk was wel meteen dat de Steward met een gain van 1.3 beduidend meer licht geeft zonder kleurverlies/hotspotting etc dan mijn 1.0 scherm (ben zelf ooit van een slechtere kwaliteit 1.3 gain scherm teuggegaan naar een 1.0 ivm hotspotting met mijn vorige JVC RS1).  Mijn huidige 2.2 meter breed 1.0 scherm voldoet overigens prima gezien de totale breedte van 3 meter van de ruimte (er moeten tenslotte nog speakers naast  en die staan al praktisch voor het scherm  :P). Een Steward scherm kan voor mij echter nog wel een meerwaarde zijn, meer licht is altijd lekker (kan de iris weer verder dicht.. iemand nog een leuke steward in de aanbieding ???  ;D ).

Daarnaast weer een hoop tips gekregen en het kriebelt weer enorm om te gaan stellen en wellicht wat upgraden her en der....  

Was me het ritje meer dan waard!  

Nogmaals dank voor de gastvrijheid en de erg leuke dag!  en ook heerlijk gegeten natuurlijk.. ;)

Moet het nu afronden want ik krijg alweer te eten maar dan van mijn wederhelft die roept vanuit de keuken.. haha..

mtissink

Quote from: HTip on July  5, 2011, 17:23:22
Dat is niet eens een slecht idee. Sterker nog, dat is zelfs een goed idee :thumbs-up:
Volgens mij zijn er genoeg lezers/correctors hier op het forum aanwezig en ik weet ook nog wel wat van Adobe InDesign :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

skoebiedoe

Meet en Greet in de Chambers of Dreams.
----------------------------------------------------

Ik was dus één van de gelukkigen die een ticket hadden gewonnen voor een meet en Greet in de Chamber of Dreams op 03/07/2011.
Dus zaterdag de wekker op tijd klaar gezet zodat ik mij zeker niet zou verslapen.
Zondag morgen deed de wekker dus zijn werk en snel en met een goed humeur dus het bedje uit.
Mij rustig klaargemaakt, nog een potje koffie gedronken en ondertussen werd het toch stilletjes aan tijd om te vertrekken want het was toch nog een rit van 1 uur en 20 minuten.
Snel de auto in, cd’tje opgezet en we waren vertrokken.

Dus na ongeveer 1 uur en 25 minuutjes, zonder files, aangekomen in een gehucht waarvan ik zelfs niet eens wist dat dit in België lag.
Eerste indruk, mooi huis, rustige ligging niets bijzonders op te merken.
Dan maar even op de bel duwen.....resultaat niets...oké dan maar eens op het tweede knopje duwen en ziedaar weerklinkt het geluid van een deurbel.
De deur werd snel opengedaan en met een grote glimlach op haar gezicht stond daar dus Annet die mij snel verwelkomde en mij binnenliet alwaar ik dus Philip en DD2 ontmoete.
Ik werd heel hartelijk ontvangen en na het handgeschud en namen noemen werd ik al snel het salon binnen geloodst waar we al even snel aan de koffie zaten met een lekker stukje taart.
Ondertussen kwamen de andere deelnemers ook toe en omdat er toch wel eentje echt te laat ging komen werden we door Philip uitgenodigd om toch al eens een kijkje te gaan nemen in de ht ruimte.
Deze bleek dus in de hele ruime kelder te liggen.

Voor we echter binnengingen liet Philip nog even snel de speciaal aangelegde groep zien (inclusief de zekeringetjes) om toch maar "zuivere" stroom te krijgen in zijn ht.
Tja, ben een beetje een nonbeliever op dat gebied maar via pm was er al afgesproken geweest dat Philip een zogenaamde "stroomtest" ging houden maar daarover later meer.

Dus na alle uitleg en vraagjes die we hadden snel naar binnen in de ht ruimte.
Eerste indruk....wauw mooie donkere ruimte, netjes aangelegd, mooi afgewerkt, zwarte gordijntjes, knalrode zeteltjes een kanjer van een beamer tegen het lage zwarte plafond, al de nodige speakers blijkbaar aanwezig een knoert van een sub, hier en daar een diffusiepaneel, alle apparatuur netjes in het rek waar de Marantz toch wel heel hard opviel... en héé geen galm meer......
Wat uitleg gekregen van Philip wat waar en hoe werkte en waarom hij dat gedaan had en hoe de diffusie paneeltjes juist werkten en dan werden we uitgenodigd om plaats te nemen in de toch comfortabele stoelen.

Direct daarna werd het dus snel serieus want...we gingen beginnen met de stroomtest.
Ondertussen arriveerde de vierde deelnemer ook (vertraging gehad wegens caravanverkeer. ;) ) en dus konden we nu echt gaan beginnen.

De stroomtest:
--------------
De bedoeling was om te kijken of we de invloed konden horen tussen "vervuilde netstroom" en ""gezuiverde stroom"" (via speciale groep, netkabels en ppp) op muzikaal gebied (dus op de klank en het klankbeeld)
Er was op voorhand al afgesproken dat er geen regels of gevolgen waren moest je het verschil nu wel of niet horen of je nu een believer was of niet.
Het ging dus gewoon om de ervaring van hoor je het of hoor je het niet....en was gewoon leuk om eens te doen (ook al had Philip hierdoor wel wat meer werk)
Ook ging het hier niet om een zogenaamde blinde test, niemand kreeg een zak over het hoofd of dergelijke iedereen kon zien wat er werd veranderd.

Oké, dus de eerste test.
Alles werd dus aangesloten op de gewone netspanning, met gewone netkabels en dat allemaal op een stekkerblokje uit "den blokker".
Philip had zelf voor de test een stukje muziek gekozen en dat werd dus afgespeeld en iedere keer op hetzelfde volumeniveau.
Doodse stilte in de ruimte en enkel de muziek weerklonk.

Persoonlijke indruk: klinkt goed, sprankelend vrij veel detail hoorbaar, aangenaam om naar te luisteren.


Na een tijdje werd de muziek stopgezet en werd alles van de gewone groep naar de speciale groep geswitcht (op de sub na maar na wat uitleg van Philip vormde dat totaal geen probleem) nog altijd met gewone stekkers op alle toestellen.
Terug dezelfde muziek op hetzelfde volumeniveau.

Persoonlijke indruk: Oei, klinkt toch anders, doffer er lijkt nu wel een vod voor de speakers te hangen voor mij niet echt aangenaam om naar te luisteren.

En hier heeft Philip dus al gescoord met zijn test....ook al ben ik een nonbeliever in die dingen toch moet ik toegeven dat ik dus wel een verschil hoorde op een voor mij vreemde set, ook al was het eerder negatief dan positief.

Soit, de test gaat voort en nu werden de stroomkabels vervangen door speciale kabels en weer hetzelfde muziekstukje op hetzelfde volumeniveau.

Persoonlijke indruk: Tja ongeveer hetzelfde niveau als de eerste test, iets meer sprankelend, beetje meer detail misschien, de vod leek weggehaald te zijn en terug aangenaam om te luisteren.

Oké, op naar de laatste verbetering....alles over de ppp.
Terug hetzelfde muziek stukje hetzelfde volume niveau...

Persoonlijke mening: misschien nog iets beter detail maar eerder op de instrumenten op de achtergrond.

Dus...ik als nonbeliever heb dus blijkbaar toch verschil kunnen horen. Heb ik het mij allemaal ingebeeld of wou ik een verschil horen.....tja, wie zal het zeggen.
Daarom misschien toch eens de stroom aanpakken hier bij mij thuis op een set die ik heel goed ken ...

Soit, na de test nog wat napraten en er werd nog eens extra gezegd van doe ermee wat je wilt....het was gewoon leuk om eens te proberen.


En er werd even een pauze ingelast zodat de ruimte terug kon afkoelen, want het werd er toch wel een beetje warm.


Tja, na de pauze volgde het stuk van meegebrachte muziek beluisteren (in stereo of surround) en iedereen kreeg dus de kans, aanbod om eventueel de cd of dvd eens door de Nespa te halen.
Tja, de Nespa nog zo een ding waar je ofwel niet of wel in gelooft maar in ieder geval werd er eerst geluisterd naar de muziek en dan ging de cd of dvd de Nespa in en dan werd de muziek weer eens afgespeeld.....voor iedereen persoonlijk uit te maken of hij nu wel of geen verschil waarnam.

Wederom werd er dan een pauze ingelast om de ruimte de kans te geven een beetje af te koelen.
Hier werd dan nog eens snel het verdere verloop van de greet en meet afgesproken en we gingen nog wat demostukjes zien voor het eten (zodat Philip ook de kans kreeg om het op te warmen)

Terug naar de kelder, wat geswitcht met posities en daar ging het gordijn open en kwam het Steward scherm te voorschijn.
Beamer ging automatisch mee aan en tijdens het opwarmen van de lamp gunde Philip ons een blik achter het gordijn en legde hij gedreven uit wat, hoe en van tot hoeveel Hertz alles werd gedempt.
Dan volgden er wat stukjes en konden we genieten van het beeld en het geluid in de ruimte.
Op gebied van beeld ben ik ook al veel gewoon (want toevallig hebben we dezelfde beamer) maar ik blijf toch altijd wel onder den indruk van welk detail er toch soms tevoorschijn komt...het beeld dat op het Steward scherm kwam zat vol detail,kleur,scherpte en diepte....prachtig afgesteld die beamer,prachtig scherm ook
Ahja, het geluid.....tja het is hier al zoveel keer gezegd maar alles klopte gewoon (ook al zat ik op een slechtere positie)mooi vol geluid en met zo een sub ook genoeg bas hoorbaar en voelbaar maar de ruimte zelf gaf geen krimp dus alle genomen maatregelen deden hun werk wonderwel goed, geen blu ray die uit het rek trilde, speakers die stonden te dansen niets van dat alles....dat geeft toch wel aan dat de ruimte heel professioneel is aangepakt......chapeau zoals we hier zeggen.

Dan werd er overgeschakeld naar Avatar en wederom de diepte in het beeld, de kleuren, het geluid.

En dan moest Philip naar boven om kok te spelen en moesten we onze plan maar trekken.
Er werd dan een dvd met een Life optreden van Live opgezet (Een groep die ik totaal niet ken maar toch wel goed vond) en werd er nog wat nagepraat en dan werden we door Philip naar boven geroepen om aan tafel te zitten.
Daar genoten we dan van een Chili con carné (en nee geen Lasagne) die blijkbaar door Annet zelf was klaargemaakt en heel lekker was dus de lasagne was snel vergeten. ;)

Na de lekkere maaltijd gingen we terug naar beneden en volgde dus de hoofdfilm voor die avond.
Weer werd er van plaats gewisseld en nu zat ik wel goed en wat een belevenis was dat tijdens het filmkijken...
Het is hier infeite al zoveel beschreven maar je moet het toch eens meegemaakt hebben, of het nu alleen maar de ruimte was, de sub, de kabels of apparatuur of gewoon een combinatie van dat alles het was gewoon een geweldige leuk om op zo een manier naar een film te kijken.
Het beeld was gewoon prachtig, het geluid vloog soms door heel de ruimte, alle ingewanden werden op stond en tijd eens gemasseerd.....maar het verveelde ook niet en ik had nooit het gevoel dat het te luid stond.
Ik heb daar dus echt liggen genieten.

Tja aan alle goede dingen komt wel eens een einde en dat was dus ook zo met de film.
Het was dan ook rond 20.00 uur en dan werd het toch wel tijd dat ik terug huiswaarts keerde (want ik moest om 05.00 uur weer uit het beddeke komen. ;) )
Dan maar afscheid genomen van iedereen en huiswaarts gereden en onderweg even rustig alles laten bekoelen en nog eens op een rijtje zetten.


De stroomtest heb ik hier wat meer besproken omdat dit toch wel een punt was waar ik heel belangstellend naar uitkeek en het is dan ook niet de bedoeling om een discussie op te starten het is en blijft mijn persoonlijke mening en je doet er maar mee wat je wilt. ;)


Dus alles bij elkaar genomen heb ik een zeer leuke dag gehad, leuke mensen ontmoet, lekker gegeten, genoten van een leuke film in goed gezelschap....dus wat kan een mens nog meer verlangen.
Bedankt Philip en Annet dat ik mocht langskomen en zeker nog eens bedankt voor de hele leuke ervaring aan iedereen die aanwezig was.

Ik ga er hier nu een eind aan breien want schrijven is toch niet echt mijn ding maar aan iedereen die nog moet gaan...het is zeker en vast de moeite en de trip waard . ;)







Nota aan DD2 het is Sarah Brightman.... ;)
Live dvd net besteld.

celerontje

Leuk om te lezen, ook herkenbaar uiteraard. ;)
Wie lustte er nou geen kaas? :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WimB

Quote from: celerontje on July  5, 2011, 20:41:18
Leuk om te lezen, ook herkenbaar uiteraard. ;)
Wie lustte er nou geen kaas? :devil:
Dat had je dus kunnen lezen.

HTip

Jos, ik heb je verslag vanavond aan Annet voorgelezen (zij koken - we eten pasta, maar nog geen lasagne :P, ik lezen) en ze heeft erg gelachen. Wat ze erg leuk vindt is hoe je jouw beleving hebt beschreven en minder de technische zaken. Alhoewel ze die ook vaak nog begrijpt ;)

Je hebt helemaal gelijk, en dat heb ik vaker gezegd, dat ik bof met een vrouw die alles doet wat jij hebt beschreven. En ze heeft ook nog flink meegeklust tijdens de bouw, dus het is ook haar verdienste dat de ruimte er nu zo uitziet. In ieder geval bedankt voor de mooie woorden over de bouw.

Nu moet ik echt gaan slapen, dus de andere verslagen lees ik morgen. Dan heb ik nog wat te doen...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WimB

Ik zal als laatste van het gezelschap mijn verhaal hier doen.
Ik ben door het uitvallen van een andere forummer bij deze M&G terecht gekomen, had dit nooit eerder gedaan en het smaakt zeker naar meer.

Zondagmorgen tussen 9 en half 10 vertrokken. Had verwacht in ca. 1,5 uur de reis te kunnen maken maar helaas al een valse start, want ik moest tanken omdat ik anders niet meer terug zou kunnen komen. Vervolgens kwam ik tijdens de reis in redelijk veel vakantieverkeer terecht die de tip van de ANWB om niet op vrijdag maar op zondag te vertrekken ter harten hadden genomen. Heb toen tijdens de reis Philip maar even op de hoogte gebracht dat ik wat vertraging had. Om het af te toppen had ik net over de grens wat oponthoud doordat ze met een wielerronde bezig waren wat veel drukte gaf.

Ondanks dat toch nog even na 12 uur op de plaats van bestemming aangekomen. Philip en Annet wonen in een erg mooi vrijstaand huis met flink veel ruimte rondom de woning. Na aan te hebben aangebeld werd ik zeer vriendelijk ontvangen door Annet met een kop koffie en chocolade (geen bananenvlaai, want naast kaas ben ik ook geen fan van bananen) en hebben even staan praten over de reis, wonen in België en het huis wat ook vanbinnen er zeer netjes en smaakvol ingericht uitziet.

Na de koffie heeft Annet mij naar beneden gebracht waar ik mij bij Philip en de rest van het gezelschap kon voegen en gelijk kon aansluiten bij de stroomtest die op dat moment aan de gang was. De ruimte is werkelijk geweldig, zowel wat betreft akoestische aanpassingen als de hele inrichting en setup. Het ziet er gewoon helemaal af uit en ook Philip gaf aan dat hij zich wat dat betreft nu wat meer op de aankleding aan de buitenkant gaat concentreren. Wat betreft de test die op dat moment aan de gang was. De eerste stappen die werden genomen tussen het wisselen van de stroomkabels waren voor mij minimaal, alleen hoorde ik best wat ruis toen de set was aangesloten middels een blokker stekkerblok en "gewone" stroomkabels. Daarna werden de verschillen wat mij betreft kleiner totaan het moment dat de PPP erbij werd aangesloten. Die doet toch wel wat met het geluid.

Na het stroomtesten werd er muziek geluisterd en konden we horen hoe de set zich gedroeg met verschillende soorten muziek in stereo en surround. Persoonlijk ben ik geen fan van gewone muziek in surround en meer een stereo fan, maar de set liet alles erg goed en fijn horen. Juist in surround klinkt de set heel erg goed. In stereo natuurlijk ook, maar dan komt ook de persoonlijke smaak om de hoek kijken en ik hou persoonlijk van een wat upfront geluidsbeeld en deze set gaf mij het gevoel van een wat meer terughoudend en ingetogen stereobeeld.  Ook konden we een meegebrachte CD door de Nespa laten halen en werd het verschil tussen niet en wel door de Nespa gehaalde cd's. Ik had mijn twijfel over de Nespa, maar ik moet zeggen dat er toch wel iets van te horen is.

Na het muzikale vergelijk en wat plas- en drinkpauzes en afkoelmomenten voor de ruimte kwam het beeld erbij. Ik had tot nu toe veel gelezen over de JVC DLA's en in demo's de oudere versies al in actie gezien, maar de 950 laat zien waarom hij zo hoog wordt aangeschreven. Wat een geweldig beeld geeft deze projector. De kleuren, scherpte, details en zwartwaardes zijn echt geweldig. Voor films is de installatie en de hele ruimte echt een geweldige ervaring. Je wordt echt in een film gezogen en de DD18 is een fantastische sub. Wat kan die ongelofelijk laag. Kan niet anders zeggen dan als je zo'n ruimte hebt je nooit geen bioscoop meer hoeft te bezoeken.

Na het eten, wat uitstekend verzorgt was hebben we de film Rango zitten kijken en ik ben eerlijk gezegd niet iemand die vaak animatiefilms kijkt maar zelfs bij deze film zit je er echt zo in door het geweldige beeld ondersteund door een grandioos geluid.  De film zelf was vreemd maar wel heel erg leuk en het beeld was echt een plaatje. Ontzettend veel detail en soms zag het er echt levensecht uit.

Na de film gingen 2 heren weg en hebben we met z'n 3-en nog wat stukjes muziek en concertregistraties zitten kijken en luisteren. Dat was ook weer heel erg goed op de set.
Tegen half 11 zijn we vervolgens ook naar boven gegaan, waar Annet bezig was in de keuken en raakten we nog wat in gesprek waardoor het ruim na 11-en was voordat we definitief naar huis toe gingen. Iets na 1 uur kwam ik thuis na een zeer geslaagde dag.
Terugkijkend kan ik alleen maar respect hebben voor de geweldige ruimte die Philip heeft gebouwd (laten bouwen) met het geweldige beeld en geluid en de zeer hoge afwerkingskwaliteit en nogmaals Philip en Annet bedanken voor de enorme gastvrijheid. Daarnaast vond ik t ook erg leuk om andere forummers te ontmoeten en hun smaken wat betreft films, muziek en apparatuur te leren kennen.

HTip

Net alle verslagen gelezen en we hebben weer genoten!

Ik wilde even zeggen dat we NU aan de lasagne zitten die eigenlijk voor afgelopen zondag was :tongue2: :D

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Hij was heerlijk! Verbeterd recept en daardoor nóg lekkerder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb zoals gezegd gisteren eindelijk tijd gehad om alle verslagen te lezen. Ik wilde zelf ook nog een verslag schrijven van de M&G bij Sonic Circle, anders werd het steeds moeilijker om te herinneren wat ik had meegemaakt ;)

Wat een superlatieven allemaal. Ik krijg het er warm van :angel: Eén ding is nu al helemaal zeker. Ook deze krijgen een mooi plaatsje in het grote M&G-boek. Ik ben er inmiddels aan begonnen, maar het is best veel werk, na 7 M&G's :o

De stroomtest vond ik erg leuk om te doen. Ik wist van te voren dat het moeilijk ging worden, want jullie kennen mijn set en ruimte niet en het nummer was waarschijnlijk ook onbekend. En dan te lezen dat jullie toch een verandering bemerken vind ik ook een compliment voor jullie. Ik kan het nummer dromen, want dit gebruiken we bij elke surroundtest. Er zit heel veel dynamiek en microdetails in en ik wist natuurlijk precies waar ik op moest letten. Maar zoals gezegd, je hoort het wel of je hoort het niet. En dan is het nog de afweging wat het je waard is. Snowmaster komt nog een keer langs voor de laatste stroomaanpassing en daar ben ik heel benieuwd naar...

Wat ik leuk vind om te lezen hoe jullie de akoestiek hebben ervaren en nu ook hebben kunnen horen wat de invloed daarvan kan zijn. Ik ben natuurlijk erg ver daarin gegaan, maar met redelijk eenvoudige middelen kan je, zelfs in een woonkamer, een verbetering realiseren. Een goed voorbeeld is de projectiewand. Die kan je ook in een woonkamer maken, maar dan van mooi gelakt hout. Enige is dat je daarvoor wel een deel van de ruimte moet inleveren.

Kwa stereo heeft de ruimte inderdaad iets te weinig galm en daardoor blijft het geluid een beetje plakken aan de speakers. Nu de Oppo zo'n beetje is ingespeeld kan ik ook weer verder met experimenteren met de gewichtjes van de Notes en de SilClearpasta. Daar heb ik jullie maar niet me vermoeid ;) En ik zou Toine graag nog een keer vragen wat we akoestisch nog kunnen doen om het stereobeeld te verbeteren.

Een vast onderdeel van elke M&G sinds vorig jaar september is de test met de Nespa. En dan is het natuurlijk voor mij interessant of mijn gasten het ook horen. En wat is dan beter dan muziek die je kent. Voor mij is het dan leuk dat ik van dan nieuwe muziek hoor, want daar sta ik altijd voor open. Niet alle muziek vind ik mooi, maar voor een test hoeft dat voor mij ook niet. Erg leuk dat de meesten van jullie ook daadwerkelijk een verschil horen. Leuk was ook dat skoebidoe ook een Nespa heeft en dus het effect al kent.

Het komt niet vaak voor dat 3 forumleden in 1 ruimte (bijna) dezelfde projector hebben, zeker niet de HD9(5/9)0. Maar dat was nu dus wel het geval en dan is het extra leuk om te kijken of er verschillen zijn. Natuurlijk is dat allemaal afhankelijk van afstelling, doek, bron en ruimte. Maar de beleving kan je natuurlijk wel vergelijken. En dan is het dus nog leuker om te lezen/horen dat jullie onder de indruk waren van het beeld. Nooit gedacht dat ik in zo'n relatief korte tijd zo een beeld (JVC i.c.m. Stewartscherm) kon neerzetten. Ik ben overigens ook nog steeds elke keer weer onder de indruk van het beeld. Het went nooit!

@DD2: De DD18 hoef je niet bang van te zijn hoor. Hij blaft alleen, hij bijt niet :D

@skoebidoe: Ik dacht dat je had gezegd dat je niet zo goed was in schrijven. Nou, dat is echt niet het geval ;)

@SV..S en WimB: Dat het laat was geworden vonden we helemaal niet erg. Een dag voor een M&G blijkt gewoon altijd te kort :D

@allemaal: Bedankt voor de ontzettend leuke dag, alle complimenten en natuurlijk ook het lekkers en de kado's. Het was weer een geslaagde M&G :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Quote from: HTip on July  8, 2011, 19:03:54
Hij was heerlijk! Verbeterd recept en daardoor nóg lekkerder :D

nu moet je er echt over ophouden hoor >:D

post het de volgende keer een dag van te voren en je hebt kans dat er een blauwe 2-wieler bij jullie de straat in draait, die de buitenkant van jullie huis aan een akoestisch bombardement onderwerpt :D
lijkt me wel een leuk gebied bij jullie om de fiets eens de sporen te geven 8)

edit ik zie nu dat ik niks geschreven heb over de sub ???
het is toch niet zo dat je hem over het hoofd ziet, ik wist de afmetingen maar als je hem dan in het echt ziet is hij wel erg groot :o

en groots in het geluid,zeker bij de films vond ik hem overweldigend.
bij stereo vond ik hem goed integreren, ik speel zelf met een svs die nu in combinatie met een sms-1 een stuk beter integreert.
echter niet vergelijkbaar met het geluid bij Philip, de lage tonen smelten mooi samen met de rest van het geluid.
ik hoop dat als bij  mij de situatie geoptimaliseerd is, de sub ook beter past in het geheel.

''ik zal dit stukje ook even aan mijn verslagje toe voegen''




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mtissink

Quote from: HTip on July  9, 2011, 08:11:42
Ook deze krijgen een mooi plaatsje in het grote M&G-boek. Ik ben er inmiddels aan begonnen, maar het is best veel werk, na 7 M&G's :o
Quote from: HTip on July  5, 2011, 17:23:22
Dat is niet eens een slecht idee. Sterker nog, dat is zelfs een goed idee :thumbs-up:

Hee.., nog een boek? De auteur krijgt het druk!
Wanneer wordt de hoofdstuk indeling bekend gemaakt?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: SV..S on July  9, 2011, 16:10:25
nu moet je er echt over ophouden hoor >:D

post het de volgende keer een dag van te voren en je hebt kans dat er een blauwe 2-wieler bij jullie de straat in draait, die de buitenkant van jullie huis aan een akoestisch bombardement onderwerpt :D
lijkt me wel een leuk gebied bij jullie om de fiets eens de sporen te geven 8)
:D Je hebt wel erg veel over voor de lasage van Annet, hé? Vindt je vrouw dat wel goed? :D Ik denk dat je je prima kunt amuseren met de motor. Met de fiets is het een hele uitdaging, maar met een hulpmotor is het een stuk eenvoudiger ;)

Quote
edit ik zie nu dat ik niks geschreven heb over de sub ???
het is toch niet zo dat je hem over het hoofd ziet, ik wist de afmetingen maar als je hem dan in het echt ziet is hij wel erg groot :o

en groots in het geluid,zeker bij de films vond ik hem overweldigend.
bij stereo vond ik hem goed integreren, ik speel zelf met een svs die nu in combinatie met een sms-1 een stuk beter integreert.
echter niet vergelijkbaar met het geluid bij Philip, de lage tonen smelten mooi samen met de rest van het geluid.
ik hoop dat als bij  mij de situatie geoptimaliseerd is, de sub ook beter past in het geheel.

''ik zal dit stukje ook even aan mijn verslagje toe voegen''
Ik had het niet gemist, want ik vond je verhaal al een erg goede weergave hoe jij de dag hebt beleefd. Het deel over mijn subje maakt het nog beter :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive