is 3d alweer aan het weg vallen.

Started by eduard, July 3, 2011, 16:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Job

#625
Quote from: Lennaert on December  7, 2017, 18:43:16
en de rest vd film was analoog stereo.
Analoog LtRt, en daar werd met een matrix LCRS uitgehaald.

Het systeem had haken en ogen, maar dat had DD ook wel, zeker omdat de codes aan de rand van de film eenvoudig beschadigden.
Dat sommige operateurs DD verkozen boven DTS had, vrees ik, vaak helaas ook met luiheid te maken. Minder werk, geen gedoe met CD-ROMS, gewoon de film inleggen en klaar.

QuoteDTS voor thuis had op papier idd een hogere bitrate maar het onbrak een lfe channel.
Volgens mij had thuis-DTS wel degelijk een LFE channel.

QuoteIn plaats van een low freq effect channel werd gewoon al het sub laag van de frontspeakers ook naar de sub gestuurd.
Dat klopt volgens mij niet:
(...)in the cinema, DTS is actually 5.0 (as oppose to 5.1) in that there is no discrete LFE channel. The LFE channel from the mixing sessions gets low-passed at 80 Hz and added to the surround channels. In the theater, the surround channels are high-passed at 80 Hz with the reciprocal becoming the LFE channel. The reasons for this multiplexing is one of space. DTS's original encoder only handles full-bandwidth channels so a discrete LFE channel would require a full 20% more space on the medium (the disc) as if it were another full range channel.

Er werd dus ook geen bass-signaal gedubbeld op die manier, maar de surroundkanalen werden dus gesplitst tussen Ls, Rs en LFE.

Dus hoewel er in 5.0 werd uitgebracht, werd er in de mix wel degelijk een apart LFE-kanaal gebruikt, en werd dat in de encode niet weggelaten, en werd het in de bioscoop wel apart weergegeven.

QuoteDaarnaast hadden de originele tracks vanuit de bioscoop helemaal niet zon hoge bitrate en waren nogal lossy
Wat bedoel je nu met originele tracks? In de bioscoop draaiden ze DD of DTS of SDDS, vanaf prints. Dat zijn geen originelen, maar releaseformaten.
De originele mixes werden zeker niet naar lossy codecs met lage bitrates gedaan, maar gewoon in discreet PCM.

movie46

Hoi

Even een vraag waar kan ik een lijst vinden waar de nieuwe 3d films uitkomen,en concerten.

Bedankt. :bigsmile:

home@the movies

Quote from: squeek on December  7, 2017, 20:45:39
Ja die was mooi. Alle transformers films in 3D zijn goed gedaan.

Weet iemand of terminator 2 in 3D op blu ray uit is of uit komt?

Terminator 2 is ondertussen uit op Blu ray 3D, hij is ook uit in 4K (niet 3D uiteraard)

squeek

Quote from: home@the movies on December 25, 2017, 21:44:44
Terminator 2 is ondertussen uit op Blu ray 3D, hij is ook uit in 4K (niet 3D uiteraard)

Waar te koop soms? Mediamarkt?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies


squeek

#630
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

camilo

Terminator 2 3D bij amazon.co.uk 13,30 pond. Al een paar weken in huis. Naar mijn mening een uitstekende 3D conversie, maar dat schijnt niet iedereen te vinden..... Gewoon voor de lol de 3D vergeleken met de 2007 HD DVD, die op zich prima was. Ik prefereer de Blu-Ray 3D, ook vanwege het geluid.
Ik kijk 3D op een scherm van 2,90 meter. Terminator 2 3D is m.i. zelfs een betere conversie dan bijvoorbeeld de nieuwste Spiderman. Trouwens: Pirates of the Caribbean - Salazar's Revenge al gezien? De 3D is zó goed, dat je je bijna niet kunt voorstellen dat ook die film werd geconverteerd.

hdnoob

 Pirates of the Caribbean - Salazar's Revenge is super in 3D :)

T2 3D had ik destijds dit jaar in Kinepolis Antwerpen gezien maar voegde voor mij niets toe aan.

squeek

Na 6 weken mijn T2 3D binnen gekregen  :blink: de eerste verzending is nooit bij me aangekomen en heb dan een klacht in moeten dienen etc. Ze hebben dan onmiddelijk een nieuwe opgestuurd en die is dan wel aangekomen. Besteld via zavvi.nl. wel drie weken wachten want ze verzenden vanuit hun magazijn in de uk. Maar wel een goeie service van hen om snel te handelen na mijn klacht. Vanavond eens bekijken
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

MaxxMark

Laat weten of het wat is! Ben wel benieuwd. Cameron was altijd wel van de "als je 3d (postproduction) doet, moet je het goed doen!" dus ben benieuwd of ie het waar heeft gemaakt.

Overigens (aangezien ik HDNoob zn reactie nu pas zie); voor mij is er een verschil tussen "het voegde niets toe" (omdat het natuurlijk oogt) tegenover "het voegde niets spectucaairs toe" (omdat er geen 'toffe' 3d effecen waren).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

squeek

Quote from: MaxxMark on February 12, 2018, 19:52:04
Laat weten of het wat is! Ben wel benieuwd. Cameron was altijd wel van de "als je 3d (postproduction) doet, moet je het goed doen!" dus ben benieuwd of ie het waar heeft gemaakt.

Overigens (aangezien ik HDNoob zn reactie nu pas zie); voor mij is er een verschil tussen "het voegde niets toe" (omdat het natuurlijk oogt) tegenover "het voegde niets spectucaairs toe" (omdat er geen 'toffe' 3d effecen waren).

Ik heb delen bekeken ondertussen. Om een idee te hebben. De volledige film is voor donderdag.
Beeld is echt fantstisch. Voor zo'n oude film dan toch. 3D is heel goed. Niet enkel het effect maar ook niet te donker beeld. Dat vind ik toch ook erg belangrijk bij 3 D films. De laatste pirates of the caribbean is idd erg goeie 3D alleen erg donker en bijna niet meer kijkbaar bij sommige night shots.
Als alle 3D films zo geconverteerd werden als deze T2 dan zou het mss geen flop geworden zijn.
Of het iets toevoegt? Goh. De film wordt er niet beter op, de acteurs acteren niet beter etc. Maar het werkt hier gewoon echt wel aangezien cameron toen ook al veel aandacht besteedde aan voorgrond en achtergrond. Je moet echt niet zitten wachten op een stukje 3D dat uit scherm gaat komen want de ganse film pops out vanaf het begin. Niet te veel om het pretpark 3D van te maken maar genoeg om op te vallen. Voor mij een dikke 10 voort 3D, beeld en film.
Geluid is wel even crappy als de dvd vind ik. Daar hadden ze ook wat mee mogen doen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

roteldebotel

Ik heb de blu ray ook en ook ik vond de 3D echt meer dan prima. Er zit vooral diepte in, de objecten lijken wat tastbaarder en er zitten enkele subtiele pop out shots in zoals de loop van de Shotgun van Arnie.
Met afstand de mooiste versie die ik tot nu toe gezien heb. Zeer de moeite waard!

Ben blij dat 3D nog steeds support krijgt, zoals nu ook met de Last Jedi. Met een projector is 3D heel vaak een toegevoegde waarde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

movie46

Ik vind het nog steeds mooie om te zien ,en heb de nieuwe Star Wars in huis.

En komen nog steeds nieuwe titles uit niet veel, en er staat genoeg te koop op marktplaats en Ebay,dus niet voor  veel geld 3D kijken :colgate:


Fox

Net als T2 3D worden de meeste films achteraf omgezet naar 3D en dan vooral voor de Aziatische markt.
Maar er word nauwelijks nog een productie gemaakt in een "echt" 3D proces.

Gezien de opbrengsten, zal dit wel een van de laatste 3D conversies van een oude film zijn...
http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=judgmentday3d.htm

De conversie kosten zijn namelijk geschat op een uiteindelijke tussen de 8-10 miljoen dollar...