is 3d alweer aan het weg vallen.

Started by eduard, July 3, 2011, 16:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Volgens diverse searches met google lijkt het er op dat 3d alweer aan het afzwakken is. Het aantal film neemt af en ook de de bioscoop inkomsten van 3de films nemen af. Is dit alweer het einde van 3d?
http://www.hollywoodreporter.com/news/jeffrey-katzenberg-why-hollywood-is-196616
http://www.studiobriefing.net/2011/06/attendance-levels-for-3d-movies-continue-to-fall-says-analyst/
http://www.tvpredictions.com/3dsports060511.htm

Eduard

Ghosty J

wat ik zo snel lees is dat ze zeggen dat er maar 3 3d films in de top 20 staan. ik vind dat een beetje kortzichtig hoe lang is er nou uiteindelijk al 3d? vroeger gingen meer mensen naar de bios. nu downloaden we ze allemaal. vroeger met nu kan je niet met elkaar vergelijken. dat is mijn visie :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

SpeedyAndré

Wat denk je van de kwaliteit?
Als je 2D films gaat opleuken met 3D effecten dan vraag je om problemen denk ik ...
Originele 3D producties zijn er nog niet veel, misschien kwam het hele 3D verhaal gewoon te vroeg  :shaun:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Job

#3
Quote from: Ghosty J on July  3, 2011, 18:18:02
wat ik zo snel lees is dat ze zeggen dat er maar 3 3d films in de top 20 staan. ik vind dat een beetje kortzichtig
Wat ze vooral zeggen is dat de 2D-versies van die titels meer geld per kopie opleveren dan dezelfde titels in 3D (terwijl dat juist andersom was, één van de redenen voor de hoeveelheid 3D-releases).
Ja, 3D heeft een zware dip.

QuoteWat denk je van de kwaliteit?
Als je naar het openingsweekend kijkt, zie je dat dat er nauwelijks toe doet. Als men weg zou blijven wegens een slechte buzz, dan zouden de openingscijfers relatief beter zijn dan in de volgende releaseweken. Wat men ziet is dat bijv Pirates 4 in 3D veel minder geld oplevert dan de 2D-versie. Daarmee wordt 3D dus van zeer rendabel opeens onrendabel. En als dat economische gegeven niet verandert, is het afgelopen met de grote stroom 3D-films.

Overigens heeft het hele 3D voor wel meer problemen gezorgd (2D-films die te licht worden vertoond en/of 3D-films die te donker worden vertoond, want op hetzelfde scherm met dezelfde projector).

peterrr

Ik heb. 1 goede 3d film gezien Avatar
De overige 5 of 6 met mijn kids in de bios waren waardeloos en onscherp!
Alice in wonderland, e.d
En al ik mijn collega moet geloven vond hij de nieuwste Transformers een hoofdpijn film..
Ik ga niet meer naar 3d tenzij er een goede review van is.
Dus ja het neemt af, al hoop ik wel dat de nieuwe film van Oerlemans goed lukt in 3d

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

evilniek

Ach ja, dat wordt ook al jaren geroepen over Blu-ray. Ik denk dat het weer zo'n sensatie berichtje is, kortom, gelul in de ruimte. Tot slot nog ff het volgende:

Quote
Transformers: Dark of the Moon Box Office Update
Source: Paramount Pictures
July 2, 2011


Paramount Pictures' Transformers: Dark of the Moon continued dominating the box office on Thursday and Friday, earning $21.5 million and $32.9 million for the two days domestically. That means the Michael Bay film earned $97.6 million in the Tuesday night through Friday frame. Transformers: Revenge of the Fallen had earned $127.9 million in the same amount of time (that movie did not have Tuesday night previews).

"Dark of the Moon" is on track to reach $180 million in its seven-day domestic debut and could reach $350 million worldwide. The film has made 60% of its domestic gross from 3D screenings and has received an 'A' CinemaScore from audiences.

The movie, starring Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley, Josh Duhamel, Tyrese Gibson, Kevin Dunn, Julie White, Frances McDormand, John Malkovich, Ken Jeong, Patrick Dempsey, Alan Tudyk and John Turturro, had earned $66 million internationally through Thursday.

Stay tuned on Monday for the full holiday estimates!

Read more: Transformers: Dark of the Moon Box Office Update - ComingSoon.net http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=79281#ixzz1R4XpXqhF
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

squeek

Ik denk dat het veel te maken heeft met het gebrek aan goede bioscopen die het 3D goed projecteren. Bijna elke film is gewoon veel te donker. Ik was vanaf het begin van 3D echt gek op films in 3D, totdat het met alice in wonderland er verschrikkelijk aan toe ging qua lichtopbrengst. Ik heb letterlijk nog geen enkele film zo donker geweten als deze. Daarna nog clash of the titans gezien en toen ben ik ermee gestopt, ik kijk enkel nog de 2D versie. En zo zijn er velen denk ik die het 3D gebeuren aan zich voorbij laten gaan, immers, het voegt gewoon niets toe aan het verhaal of de film op zich. Sterker nog, een goeie film kan er alleen maar slechter van worden.

Maar dat hoeft per sé niet het einde van 3D te zijn. Ik denk dat de industrie er nu zoveel geld heeft ingepompt dat het onvermijdelijk blijft doorgaan. Zeker nu het thuis ook beschikbaar is.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RonK.

Ik heb niets met 3d, zeker voor thuis niet, het is mij te onrustig.

Met het standaard 2d formaat kun je ook werkelijk prachtige en indrukwekkende beelden neerzetten.


En ja soms ziet 3d er toch wat "gekunselt" uit

evilniek

#8
@squeek
Ik moet zeggen dat de films die jij opnoemt nou niet bepaalt de beste voorbeelden zijn, kwa 3D.
Het voegt voor mij, absoluut wel iets toe aan de hele beleving, de diepte die je ziet, voorwerpen die op je af komen, ik zou niet meer terug willen naar alléén 2D. En zo zijn er ook legio liefhebbers van 3D, en we moeten ook niet vergeten dat 3D weer terug in de kinder schoenen staat, er valt zeker veel op te verbeteren. Maar je moet het wel een kans geven.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

celerontje

Ik vind dat een film alleen in 3D gedraaid moet worden als de regisseur en D.O.P. er voor zijn, zodra de producenten e.d. het gaan opleggen, is men verkeerd bezig.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

evilniek

Quote from: celerontje on July  3, 2011, 22:24:13
Ik vind dat een film alleen in 3D gedraaid moet worden als de regisseur en D.O.P. er voor zijn, zodra de producenten e.d. zich er mee gaan bemoeien, is men verkeerd bezig.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar je moet wel realistisch zijn wat betreft de belangen van een film maatschappij. Uiteindelijk willen zij zoveel mogelijk dollars binnen halen, en films kosten nogal wat he. Regisseurs worden over het algemeen ingehuurd door de maatschappij, dus valt er wel wat te zeggen dat producenten e.d. wel wat inspraak mogen hebben.

Native 3D heeft overigens wel mijn voorkeur.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Ik vind eigenlijk hetzelfde van 3d als de SFX films, geef mij maar een film met een goed spannend en origineel verhaal, dan mag het van mij zelfs in 3:4 zwart wit zijn  :P

Job

Quote from: evilniek on July  3, 2011, 21:32:27
Ik denk dat het weer zo'n sensatie berichtje is, kortom, gelul in de ruimte.
Ik hoorde dezelfde berichten in de afgelopen maanden van serieuze professionals.

MovieMax

Het valt wel mee denk ik zo. Net een 3D tv gekocht en een nieuwe videokaart besteld met HDMI 1.4 om mijn HTPC op te pimp..upgraden.

Veel 3D films zijn in feite 2D films die naderhand zijn opgepompt. Dieptepunt was Clash of the Titans. Dat was een ontzettend slechte 3D ervaring.

In films zie ik ook wel een soort 'Cloverfield' trend: Allemaal shakycams, artistiek out-of-focus, snelle cut-scenes. Als je Battlefield LA in 3D zou zien dan heb je inderdaad een kotszak nodig.

Bij Transformers gaat het meer om de special effects. Michel Bay gooit daar nog eens te pas en te onpas van die scenes in slomo doorheen. Dat is wel vermoeiend om met een bril in 3D naar te kijken.

Mits goed geimplementeerd kan 3D best mooi zijn. Bij Avatar zijn de vlieg scenes door de zwevende bergen adembenemend in 3D.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

johan d

#14
Quote from: eduard on July  3, 2011, 16:09:36
Volgens diverse searches met google lijkt het er op dat 3d alweer aan het afzwakken is. Het aantal film neemt af en ook de de bioscoop inkomsten van 3de films nemen af. Is dit alweer het einde van 3d?
tuurlijk... staat toch in de sterren geschreven

WimB

Quote from: RonK. on July  3, 2011, 22:01:09
Ik heb niets met 3d, zeker voor thuis niet, het is mij te onrustig.

Met het standaard 2d formaat kun je ook werkelijk prachtige en indrukwekkende beelden neerzetten.


En ja soms ziet 3d er toch wat "gekunselt" uit
Vaak ziet 3D er erg gekunstelt en onrustig uit en 9 van de 10 keer heb ik na 5 minuten een enorme hoofdpijn. Voor mij blijft 3D iets wat geen toegevoegde waarde heeft en alleen maar problemen geeft. Ik zie liever een geweldige 2D opname. Avatar heeft bijvoorbeeld zoveel diepgang in 2D dat ik 3D echt niet hoef te hebben. En gisteren heb ik een voorbeeld gezien hoe een goeie animatie film in 2D eruit kan zien en ook dan heeft 3D geen meerwaarde voor mij.

RonK.

#16
Weet je als ik thuis ben wil ik in een ontspannen en rustgevendeomgeving lekker tv, film kijken of muziek luisteren.


Dan hoeft voor mij al dat "virtueel" langs me heen geflits niet.

En je kunt met 2d en bv HD ook indrukwekkende, mooie, sfeervolle, zeer duistere en sinistere beelden neerzetten.

Gaeje

Roger Ebert: "Yes, it was in 3-D. The more I see of the process, the more I think of it as a way to charge extra for a dim picture."

Voor mij kan het niet rap genoeg gedaan zijn. Op zich mission accomplished denk ik, ze hebben veel cinema's dure 3D projectoren doen aanschaffen en veel mensen thuis hebben ook de hele keten ge-upgrade.


StrayDog

Ik vind 3d ook maar vervelend.
Het leidt me alleen maar af van de film en voegt helemaal niks toe (behalve idd een veel te donker beeld).
Heb 2 of 3 films in 3d gezien en daar zal het bij blijven.

evilniek

#19
Kan dit misschien in een ander thread ofzo? Zelf zat ik te denken aan de klaagplek :baaa:

(Edit: Ik ben weer wat afgekoeld.)  :pompom:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Gaeje

Quote from: evilniek on July  4, 2011, 15:02:22
Kan dit misschien in een ander thread ofzo? Zelf zat ik te denken aan de klaagplek :baaa:
waarom? gaat dit niet over 3D dan? zitten we niet in het 3D board?

RonK.

#21
Een mening hebben of klagen zijn totaal andere zaken denk ik.


Ik "zeik"  niet, ik geef alleen mijn visie wat ik van 3d vind, dit is volledig ontopic lijkt me .

Gezien de meerdere reacties is dit de opgang of de ondergang van 3D.


Volgens mij voldoet dit formaat momenteel nog niet aan de verwachtingen die we van 3D hadden en daardoor "zakt' het misschien wat weg.

evilniek

#22
Sorry, eigenlijk toch maar een saaie topic, have fun. Dit topic gaat volgens mij meer over hoe irritant 3D is volgens sommigen, daar lijkt het tenminste een beetje op, jammer.

(Edit: Ik ben weer wat afgekoeld.)   :pompom:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

StrayDog

#23
Dus de bedoeling van dit topic is volgens jou om hier alleen maar te posten hoe geweldig je 3d vindt?

Veel mensen vinden het hele 3d gebeuren blijkbaar niet zo geweldig, wat dus ook een prima verklaring is voor het nu alweer "wegvallen" (schijnbaar) van 3d dus lijken alle voorgaande posts me ook vrij relevant en on-topic.

squeek

Mensen geven hun mening waarom 3D hen wel of niet aanstaat. Is niets mis mee. Uiteindelijk zijn wij die bepalen of het blijft bestaan op lange termijn. Als mensen stoppen met naar de bios te gaan voor 3D en enkel nog de 2d versie gaan zien van een film valt het uiteindelijk een keer stil. Maar artikels zoals boven aangekaart zijn gewoon sensatiepress, het is te nieuw om te zeggen of iets blijft of niet. Net zoals inderdaad in het begin gezegd werd dat blu-ray niet zou blijven etc. Sommige dingen zijn een succes, anderen niet.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |