is 3d alweer aan het weg vallen.

Started by eduard, July 3, 2011, 16:09:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

raar, maar na Transformers 3 (D?) ben ik er pas in gaan 'geloven'.

geloven: het is te zeggen, niet voor elke film, maar voor deze werkte het wel. Meer nog dan (of gewoon Meer dan) avatar, een film die mij op GEEN ENKEL vlak kon boeien, en dus zeker ook niet op 3D vlak.

Maar bij transformers is het erg mooi toegepast, en aangezien die film verhaalgewijs toch nergens over gaat (maar dat tenminste niet pretendeert, zoals avatar) is het zowieso 1 grote audiovisuele trip, en dan is de 3D gimmick best nog wel leuk.

Alleen is het soort films waarbij deze 'gimmick' een meerwaarde is volgens mij zeer schaars. En dus niet winstgevend.

Echter met de hele 3D hype die nu ook doorgespeeld is naar de thuismarkt, weet ik het gewoon niet wat het gaat doen

sublover

#76
Quote from: Gaeje on September 20, 2011, 01:44:27
raar, maar na Transformers 3 (D?) ben ik er pas in gaan 'geloven'.

geloven: het is te zeggen, niet voor elke film, maar voor deze werkte het wel. Meer nog dan (of gewoon Meer dan) avatar, een film die mij op GEEN ENKEL vlak kon boeien, en dus zeker ook niet op 3D vlak.

Maar bij transformers is het erg mooi toegepast, en aangezien die film verhaalgewijs toch nergens over gaat (maar dat tenminste niet pretendeert, zoals avatar) is het zowieso 1 grote audiovisuele trip, en dan is de 3D gimmick best nog wel leuk.

Alleen is het soort films waarbij deze 'gimmick' een meerwaarde is volgens mij zeer schaars. En dus niet winstgevend.

Echter met de hele 3D hype die nu ook doorgespeeld is naar de thuismarkt, weet ik het gewoon niet wat het gaat doen

Er is ondertussen zoveel geld ingepompt dat ik verwacht dat 3d een blijvertje is.

Kjelt

Quote from: sublover on September 20, 2011, 08:21:07
Er is ondertussen zoveel geld ingepompt dat ik verwacht dat 3d een blijvertje is.
Geschiedenis verteld dat dit geen enkele garantie is  :nowink:

Hebben jullie die nieuwe aktieve 3D brillen van Sony al gezien? Als je dan toch een bril op moet dan liever meteen een aktieve bril, effect is 10x beter omdat ieder oog volledig apart zijn informatie krijgt.

sublover

Quote from: Kjelt on September 20, 2011, 08:39:21
Geschiedenis verteld dat dit geen enkele garantie is  :nowink:

Daar moet ik je gelijk in geven

Hebben jullie die nieuwe aktieve 3D brillen van Sony al gezien? Als je dan toch een bril op moet dan liever meteen een aktieve bril, effect is 10x beter omdat ieder oog volledig apart zijn informatie krijgt.

Effect 10X beter dan passieve brillen? ik vond passieve brillen juist een beter/fijner en diper beeld geven

Kjelt

#79
Quote from: sublover on September 20, 2011, 09:08:07
Effect 10X beter dan passieve brillen? ik vond passieve brillen juist een beter/fijner en diper beeld geven
Uh ja even voor de duidelijkheid ik heb het dus over een zogenaamde multimedia bril, ook wel headup display brillen genoemd, dit zijn 3D brillen met aktieve oled panelen in de bril, zie hier.
Ik bedoel dus niet shutter glasses , sorrie voor het misverstand, lastig om al die brilnamen uit elkaar te houden, even nog een fotootje voor de nog extra duidelijkheid  :D
en uiteraard hoef ik die koptelefoon niet te hebben daar heb ik dan wel mijn surround installatie voor  8)

Job

Quote from: sublover on September 20, 2011, 08:21:07
Er is ondertussen zoveel geld ingepompt dat ik verwacht dat 3d een blijvertje is.
Zag je dat lijstje? Het gaat niet om hoeveel geld ze erin stoppen, maar om hoeveel eruit komt.

Gaeje


vik

Ik zal er in ieder geval niet om huilen. Laat maar lekker waaien dat 3D.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on September 22, 2011, 08:57:43
Ik zal er in ieder geval niet om huilen. Laat maar lekker waaien dat 3D.  ;)
Sterker nog, ik heb de indruk dat de 2D ontwikkelingen totaal hebben stilgestaan ten koste van deze 3D hype. Dat zie ik vooral bij projectoren (JVC) waar er de afgelopen twee jaar alleen maar aan 3D is gesleuteld.

vik

Quote from: Kjelt on September 22, 2011, 09:13:30
Sterker nog, ik heb de indruk dat de 2D ontwikkelingen totaal hebben stilgestaan ten koste van deze 3D hype. Dat zie ik vooral bij projectoren (JVC) waar er de afgelopen twee jaar alleen maar aan 3D is gesleuteld.


Dat zal best wel eens kunnen.

Als ik naar de bios ga baal ik gewoon als een bepaalde film alleen maar in 3D te zien is en niet in 2D. Het is zeker leuk om een keer mee te maken in de bioscoop maar verder niks. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sublover

Quote from: vik on September 22, 2011, 09:25:43
Dat zal best wel eens kunnen.

Als ik naar de bios ga baal ik gewoon als een bepaalde film alleen maar in 3D te zien is en niet in 2D. Het is zeker leuk om een keer mee te maken in de bioscoop maar verder niks. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk.



Ik kan maar moeilijk begrijpen waarom er mensen zijn die zo een hekel aan 3d hebben.
Tuurlijk zijn sommige 3d films crap, maar veel 2d films ook.
Waarom zou iemand avatar en transformers niet in 3d willen zien? dat vraag ik mij af

vik

Quote from: sublover on September 22, 2011, 10:14:50
Ik kan maar moeilijk begrijpen waarom er mensen zijn die zo een hekel aan 3d hebben.
Tuurlijk zijn sommige 3d films crap, maar veel 2d films ook.
Waarom zou iemand avatar en transformers niet in 3d willen zien? dat vraag ik mij af

Dat is natuurlijk persoonlijk. Voor mij voegt 3D helemaal niks toe, ik vind het gewoon irritant kijken en de totale beeld kwaliteit is voor mij dan ver te zoeken. Thuis lijkt het mij helemaal een ramp. Ik kijk liever naar een crap 2d film als naar een 3d film in het algemeen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rha007

Quote from: vik on September 22, 2011, 09:25:43
Dat zal best wel eens kunnen.

Als ik naar de bios ga baal ik gewoon als een bepaalde film alleen maar in 3D te zien is en niet in 2D. Het is zeker leuk om een keer mee te maken in de bioscoop maar verder niks. Maar dat is maar mijn mening natuurlijk.



Hier nog een. Het heeft voor mij, als ik thuis een film kijk, absoluut geen toegevoegde waarde. Ok, als je eens een film kijkt in de bioscoop is het (soms) wel leuk, maar voor thuis hoeft het voor mij niet echt.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

sublover

Quote from: vik on September 22, 2011, 10:33:26
Dat is natuurlijk persoonlijk. Voor mij voegt 3D helemaal niks toe, ik vind het gewoon irritant kijken en de totale beeld kwaliteit is voor mij dan ver te zoeken. Thuis lijkt het mij helemaal een ramp. Ik kijk liever naar een crap 2d film als naar een 3d film in het algemeen.



Het is uiteraard persoonlijk ja.

Ik vind het bij avatar en animatiefilms echt prachtig. Bij pirates of the c 4 vind ik het echt niks.
Ice age 3 vindt ik ook fantastisch in 3d, veel leukere beleving dan in 2d.


Ik denk dat 3d niet enorm zal doorbreken maar puur een bijrol gaat spelen.

Gaeje

Quote from: sublover on September 22, 2011, 10:14:50
Ik kan maar moeilijk begrijpen waarom er mensen zijn die zo een hekel aan 3d hebben.
Tuurlijk zijn sommige 3d films crap, maar veel 2d films ook.
Waarom zou iemand avatar en transformers niet in 3d willen zien? dat vraag ik mij af

-donkerder
-bril als hinderlijk ervaren
-duurder

dat zouden 3 redenen 'kunnen' zijn waarom iemand voor 2D zou gaan over 3D.

voor mij geldden voornamelijk de eerste 2 en niet zozeer de derde, maar bij TF3 had ik geen last van donkerder. De bril blijft wel echt irritant natuurlijk. Bij de meeste films voegt het niet echt veel toe, maar bij TF3 leidde het dan ook weer niet af

Rha007

Idem voor mij, plus dat ik een soort van draaierig gevoel in m'n hoofd krijg. Hoofdpijn is het niet, maar als ik te lang naar een 3d film kijk, wordt ik een beetje duizelig.
Raar maar waar.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

sublover

Quote from: Gaeje on September 22, 2011, 13:37:38
-donkerder
-bril als hinderlijk ervaren
-duurder

dat zouden 3 redenen 'kunnen' zijn waarom iemand voor 2D zou gaan over 3D.

voor mij geldden voornamelijk de eerste 2 en niet zozeer de derde, maar bij TF3 had ik geen last van donkerder. De bril blijft wel echt irritant natuurlijk. Bij de meeste films voegt het niet echt veel toe, maar bij TF3 leidde het dan ook weer niet af

- donkerder (vond ik bij Thor en pirates ook zeer hinderlijk)
- Bril vind ik alleen vervelend als ik ondertussen wat moet pakken of zo. (hoewel die passieve brillen echt perfect zitten en super licht zijn)


Duurder, tsja wat is duur denk ik dan? 1 a 2 euro pp? als dat een drempel is kan je jezelf uberhaupt afvragen of het verstandig is om naar de bios te gaan....

sublover

Quote from: Rha007 on September 22, 2011, 14:03:46
Idem voor mij, plus dat ik een soort van draaierig gevoel in m'n hoofd krijg. Hoofdpijn is het niet, maar als ik te lang naar een 3d film kijk, wordt ik een beetje duizelig.
Raar maar waar.

Daar hebben veel mensen last van. Ligt vaak aan de manier hoe 3d is toegepast. en active shutter speelt ook wel een rol.
Transformers heb ik echt 0 last gehad. Schijnt dat snelle movements beperkt zijn gehouden.
Bij harry Potter bijvoorbeeld wel weer hoofdpijn, veel snelle movements waardoor het geheel niet meer goed te volgen is.
Ik geloof persoonlijk wel dat het voor je brains een flinke extra work-out is.

squeek

Ikzelf heb er nog nooit last van gehad, maar ik denk wel dat de passieve 3D zoals in de bioscoop beter te verdragen is dan de actieve shutterglasses. Deze blokkeren je ogen om de beurt en ondanks dat je het niet ziet registreren je hersenen het wel.

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rha007

Hoofdpijn krijg ik er gelukkig niet van, maar dat lichttollige gevoel tussen m'n oren is ook niet alles :dozingoff:
Maar goed, ben wel benieuwd hoelang de 3D hype nog voort denderd.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

ritchard

Groot nadeel met de actieve bril is dat daglicht knippert, dus ik kijk alleen als het donker is buiten en dan nog is het niet alles.
Ik denk dat een passief systeem minder vermoeiend is.
Gr. Ritchard
   
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

bert003

Daglicht is inderdaad een probleem, tenzij je gordijnen hebt.
Ik denk dat passief wel meer toekomst heeft als ze tenminste het probleem kunnen oplossen dat je maar de halve scherpte hebt.

evilniek

Quote from: ritchard on October  2, 2011, 10:59:39
Groot nadeel met de actieve bril is dat daglicht knippert, dus ik kijk alleen als het donker is buiten en dan nog is het niet alles.
Ik denk dat een passief systeem minder vermoeiend is.
Gr. Ritchard
   

Ach ja, knippert wel iets maar wel héél minimaal, beste is idd zo min mogelijk omgevings licht. Als het donker is kun je er bijna geen last van hebben, wat knipperen betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bert003

Ik vond het daglicht eigenlijk wel net vervelend genoeg om overdag niet te kijken.
Maar 's-avonds gaat het prima en alleen het fluorisentie display van mijn UPC decoder staat te flikkeren maar voor de rest staan alle display's van apparaten stil en oogt het beeld rustig.

Wel is het soms merkbaar dat de ir-afstandsbediening van apparaten soms wat intefereren met het signaal van de 3d emitter voor de bril.

René4u

Diegene die als reden opgeven dat de bril irritant is; een zonnebril is dan ook zeker vervelend en irritant.

Het knipperen met daglicht kan inderdaad vervelend zijn. Al moet ik zeggen dat ik het na een x-aantal minuten niet meer merk.

Voor de rest ben ik, tot op heden, tevreden met mijn 3d tv en zie ik het nog niet snel verdwijnen.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.