B&W LCR60 of LCR600

Started by jOzh, October 30, 2003, 14:00:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jOzh

Goed, ik zal eerst ff m'n setje beschrijven, ik heb nu staan:
Marantz sr4300
Marantz dv4300
2x B&W DM601s3 als front
2x ouwe Technics luidsprekers als rear
Philips 28 inch breedbeeld tv

De bedoeling is dat de 601's naar achter gaan, voor wil ik dan de 603's hebben. Maar prioriteit is de center, die mis ik nu toch wel het meest.

Probleem is dat ik eigenlijk geen ruimte heb voor de LCR600, enige waar ik em eventueel kwijt zou kunnen is bovenop m'n tv, waarre het niet dat die Philips geen 'platte' bovenkant heeft, hij loopt schuin af zeg maar. Dus of die kolos van een LCR600 daarop zou blijven liggen, ik betwijfel het...
De LCR60 zou ik wat makkelijker kunnen plaatsen, maar het schijnt dat deze center eigenlijk te klein is voor de 603's. Is dit echt zo of valt het allemaal wel mee?

Natuurlijk ga ik voor ik ze koop eerst beluisteren. Maar als iedereen de LCR60 meteen al afraadt, moet ik toch maar eens een oplossing voor het plaatsingsprobleem gaan bedenken...
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Hertog_Martin

#1
Zeker de LCR600

Toen ik mij hetzelfde afvroeg werd ook de hele tijd gezegd dat ik beter voor de LCR600 kan gaan bij mijn 601's.. dus bij je 603's al ZEKER de lcr600

en toen ik pas ging luisteren was verschil tussen de lcr60 en de lcr600 echt groot, de lcr600 is veel beter (en duurder en groter)

maar bij de 603's hoort echt de lcr6000

oplossingen voor plaatsingsprobleem:

-plankje boven je tv?
-ergens onder de tv plaatsen en dan schuin zetten?

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jOzh

Quote from: Hertog_Martin on October 30, 2003, 14:11:56
oplossingen voor plaatsingsprobleem:

-plankje boven je tv?
-ergens onder de tv plaatsen en dan schuin zetten?

Hier even een foto'tje van m'n kamer:



Een plankje boven m'n tv lijkt hier wel te kunnen, maar de ruimte tussen de bovenkant van m'n tv en het punt waar het dak schuin gaat is een stuk kleiner dan op de foto blijkt (foto is schuin van boven genomen). Bovendien is de 'muur' waar de plank dan zou moeten komen van hout en waarschijnlijk niet stevig genoeg om 12 kilo aan te hangen...

Onder de tv kan ook niet zoals je ziet, op de plaats van m'n receiver zou misschien net de LCR60 passen, de LCR600 past daar dus nooit.

Ow, en ja, m'n 601's staan op de grond, ik weet het. Foei :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

Hertog_Martin

Ach, mijn 601's staan op te hoge boekenkastjes.. klinken op de grond beter.. maar dat is weer lastig voor mij.

Die sr4300 in zilver ziet er trouwens wel strak uit, ik heb hem in zwart.

Enige wat IK nog kan bedenken is om je tvkast aan te passen en er nog een plank bij maken waar dan de lcr600 onderkan en de tv op.. wel stevig natuurlijk

maar waarschijnlijk hebben anderen hier betere ideen
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jOzh

Quote from: Hertog_Martin on October 30, 2003, 16:18:34
Ach, mijn 601's staan op te hoge boekenkastjes.. klinken op de grond beter.. maar dat is weer lastig voor mij.

Die sr4300 in zilver ziet er trouwens wel strak uit, ik heb hem in zwart.

Enige wat IK nog kan bedenken is om je tvkast aan te passen en er nog een plank bij maken waar dan de lcr600 onderkan en de tv op.. wel stevig natuurlijk

maar waarschijnlijk hebben anderen hier betere ideen

Stel ik zou een extra plank maken onder m'n tv, is het dan belangrijk dat ik wat extra ruimte over laat aan boven- en zijkanten of mag de center echt 'ingebouwd' staan?
Ik ben bang dat dit eigenlijk de enige mogelijkheid gaat zijn om een LCR600 te laten passen...

De sr en dv4300 zijn trouwens niet in het zilver maar in het goud (al is 't erg licht goud gelukkig), als ie in het zilver te krijgen was had ik dat zeker gedaan, past wat beter bij de rest van m'n stuff :)
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

tweaker

Ik heb zelf ook de 603 als front, de 601 achter en een LCR60 als center (ook wegens plaatsgebrek/prijs voor een LCR600). Door B&W wordt voor 601 en 602 de LCR60 aangeraden, voor de 603 en 604 de LCR600.

Ik heb zelf niet de LCR60 met de LCR600 vergeleken maar ik heb niet het idee dat ik veel mis (en daarbij wat niet weet wat niet deert). Natuurlijk zal de LCR600 voller klinken maar de LCR60 past goed bij de 603.

Nu is het wel zo dat ik altijd kijk en luister naar de 'FILM' en niet naar mijn 'HT' en vindt een goede film dan ook vele malen belangrijker dan een perfect systeem. En een LCR60 is dan absoluut een goede keus. En met het prijsverschil kan je ook weer een stapeltje nieuwe DVD's kopen!

Alex
Denon AVC-A11SR | Denon DVD 2800 | B&W DM603S3 | B&W LCR60S3 | B&W DM601S3

Point7

Quote from: jOzh on October 30, 2003, 16:32:18
Stel ik zou een extra plank maken onder m'n tv, is het dan belangrijk dat ik wat extra ruimte over laat aan boven- en zijkanten of mag de center echt 'ingebouwd' staan?
Ik ben bang dat dit eigenlijk de enige mogelijkheid gaat zijn om een LCR600 te laten passen...

Volgens mij mag die ingebouwd zijn, maar dan wel zodat de voorkant van de speaker minstens gelijk komt met voorkant de plank en zeker niet dieper.
Ik denk dat je dan ook zo goed als geen extra ruimte moet voorzien aan bovenkant van de speaker.

Gewoon een extra verdiep maken waar de center mooi in past en waar je de TV op kan zetten.

In de Gamma (hier in de buurt toch) hebben ze dat soort gelakte planken wel die perfect passen met de rest van je rack.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Gaeje

ja, ik denk dat die LCR 600 2x zo duur is, als ik me niet vergis. Dat moet je er natuurlijk wel voor over hebben, maar hij zal ook wel stukken beter klinken veronderstel ik...

Groeten, G.

jOzh

Thanks voor de reacties! Ik ga zeker van te voren nog even luisteren of ik de LCR600 't prijsverschil (en 't plaatsingsprobleem) waard vind.

Die gelakte planken ken ik inderdaad, die gebruik ik nu voor m'n dvd collectie :) Hopelijk zijn ze wel stevig genoeg om mijn tv te kunnen dragen...
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

DrBoom

2x zo duur is wel een beetje overdreven hé.
De LCR60 kost €325 en de LCR600 €500 per stuk.
Maar inderdaad, ga maar voor de 600, al is het maar omdat je dan met dezelfde grootte van woofer/midrange zit als in de 603's.

Gaeje

ha, ik dacht dat de lcr60 voor 250 euro te krijgen was...

Hertog_Martin

prijsverschil is met adviesprijzen nogal groot misschien maar op B&W kan je altijd wel leuke korting krijgen.

400 euro voor de lcr600 is zeker mogelijk.. weet ik 100% zeker.

maar ik zie dat je gaat luisteren... ik vond de lcr60 echt niks, dus als jij hetzelfde hoort zal die lcr600 er wel komen :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Gaeje

400? amai, das 100 minder dan de adviesprijs dan!

jOzh

Quote from: Hertog_Martin on November  3, 2003, 00:05:24
maar ik zie dat je gaat luisteren... ik vond de lcr60 echt niks, dus als jij hetzelfde hoort zal die lcr600 er wel komen :)

Ik ga zeker luisteren voor ik koop, maar voorlopig nog even niet... Eerst maar eens zorgen dat het probleem met m'n sr4300 opgelost wordt (zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=19;action=display;threadid=11367)...
TV Panasonic TX-P50VT60
Receiver Arcam AVR360 | Streaming Nvidia Shield | CD Marantz CD-17mkII M
Speakers B&W 603s3 | B&W LCR 600s3 | B&W M1

wil

Voor mij was de keuze snel gemaakt.
Ik heb twee B&W's DM603S3 als fronts op een Marantz SR5300 en een DV4200 ose dvd-speler. Al snel kwam ik in het center te kort. Omdat mijn fronts in de brede richting van de woonkamer staan, staan ze eigenlijk iets te ver uit elkaar. Kortom, een center.

De LCR600 past volgens B&W het best bij de 603's maar het is een lel van een kast. De keuze viel dus direct op de LCR60. Nog steeds een dikke center met fraai geluid. Het prijsverschil gaf geen doorslag, maar maakte de keuze nóg makkelijker.

Ik vind de keus tussen DM600's of DM601's als surrounds veel moeilijker  ???

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60