Automobiel ?

Started by mimic, June 30, 2011, 08:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Je kunt hier hele goedkope Morel speakers kopen http://www.eltim.eu/index.php?item=&action=page&group_id=20000188&lang=NL Volgens mij zijn dat hele goede speakers.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mimic

Dat is inderdaad goedkoop! Ik zie helaas geen 13 cm!
KEF LS50W - Velodyne DD12

NielsLu

Quote from: mimic on July  3, 2011, 18:58:50
Dat is inderdaad goedkoop! Ik zie helaas geen 13 cm!

De Pulse 5 is wel een 13cm compo, bekijk deze datasheet maar: http://www.eltim.eu/data/mediablocks/PULSE.pdf
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mimic

Ik heb op zolder nog 2 13cm highend midwoofers liggen.

Kost me niets, ik zou het kunnen proberen natuurlijk! Er zot vast ergens een filtertje in de BMW.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Zo ik heb een mooi Boston setje gekocht! Nu een versterker;

Voor een paar tientjes koop je honderden wats 2ehands, maar dat lijkt me niets. Wat zijn de goude oude?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Dirk

#30
Quote from: mimic on July 10, 2011, 22:38:38
Zo ik heb een mooi Boston setje gekocht! Nu een versterker;

Voor een paar tientjes koop je honderden wats 2ehands, maar dat lijkt me niets. Wat zijn de goude oude?
de écht gouwe ouwe zijn bvb Phoenix Gold's oude amps.
ik draai zelf al 4 wagens lang (da's dus meer dan 12 jaar) met een PG1.0 en een PG3.0, zonder ook maar één probleem  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WilcoL

Quote from: mimic on July 10, 2011, 22:38:38
Zo ik heb een mooi Boston setje gekocht! Nu een versterker;

Voor een paar tientjes koop je honderden wats 2ehands, maar dat lijkt me niets. Wat zijn de goude oude?

Een mooie Soundstream, Genesis, Phoenix Gold, Audio Art, Precision Power of DLS should do the trick... Een oudere Pioneer PRS-amp is ook mooi!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Allemaal te koop occasion voor tientjeswerk, dalen ze zo snel in waarde of is het kwalitatief gezien gewoon niet te vergelijken met home audio ( waar een beetje versterker 10x meer  kost )?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Ghanzzzzz

Car audio heeft een ontzettende afschrijfwaarde. Naast bovengenoemde kom je ook regelmatig leuke Audison versterkertjes tegen voor weinig.
Zelf bijvoorbeeld een VR404xr gekocht voor zo'n 65,-

Als je rond de 100,- zoekt, kijk dan ook eens naar een Helix HXA400. Toch een van de lekkerste versterkers die ik heb gehad.

Ik speel overigens zelf op het moment met een combi van Morel en Zapco. Binnekort in de 2de auto een combi van Boston en Sm@rt Devices :)

mimic

Even bladeren op marktplaats; wat een overschot aan onbekende ( voor mij ) merken.

Wellicht is 4 kanaals de beste optie, mocht ik dan toch wat ondersteuning op de 5.25 inch woofertjes willen..

Ik hoef geen ledjes, chromen afdekplaatjes of 4x duizend wat. Voelt iemand zich geroepen eens mee te neuzen in het actuele aanbod?
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

He bah! Ik denk 13cm = 13cm.

Helemaal blij met mijn Boston Pro 5.4 setje; past het niet. Gek genoeg voldoet de boston aan de 13cm diameter, maar zitten de schroefgaten gewoon "te dicht bij elkaar"

Auto`s, bah! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL


Quote from: mimic on July 11, 2011, 20:24:06
He bah! Ik denk 13cm = 13cm.

Helemaal blij met mijn Boston Pro 5.4 setje; past het niet. Gek genoeg voldoet de boston aan de 13cm diameter, maar zitten de schroefgaten gewoon "te dicht bij elkaar"

Auto`s, bah! :)

MDF-ringetje er tussen? Of als dat niet gaat: gewoon hardcore verlijmen met hot-glue of iets dergelijks...

Qua onbekende merken: er zijn toch al wat namen van kwaliteitsversterkers geroepen? Maar, hieronder wat goede 4-kanalers:
-   http://link.marktplaats.nl/464394363
-   http://link.marktplaats.nl/457362383
2 2-kanalers voor een zachte prijs:
-   http://link.marktplaats.nl/464791210

Een beetje versterkerheeft trouwens geen overvloed aan lampjes & toestanden...

Veel succes & groeten,

Wilco


@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Dank je!

Ook tussen de "betere " merken moet je een beetje weten welke serie heb ik het idee. Ik ga de voorbeelden eens bekijken ( wat een afschrijving zeg! )

Ik heb even een omtrekje gemaakt; de buitenste gaten zijn orgineel, de binnenste gaten van het boston setje.
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

Quote from: mimic on July 11, 2011, 22:13:55
Dank je!

Ook tussen de "betere " merken moet je een beetje weten welke serie heb ik het idee. Ik ga de voorbeelden eens bekijken ( wat een afschrijving zeg! )

Ik heb even een omtrekje gemaakt; de buitenste gaten zijn orgineel, de binnenste gaten van het boston setje.

Je hebt helemaal gelijk: er zit verschil tusssen de verschillende series...alhoewel er eigenlijk geen slechte producten van de genoemde merken bestaan. De Precision Power of Helix zou mijn voorkeur hebben trouwens.

Wat betreft je omtrekje: als je de ruimte hebt, zou ik een MDF plaatje maken (effe goed gronden: MDF kan behoorlijk aangetast worden door het vocht wat nu eenmaal in autodeuren terecht komt). Dat plaatje kun je vervolgens bevestigen op de originele plaats dankzij de originele gaten in je deurpaneel. Vervolgens draai de driver een kwartslag zodat de boorgaten niet dicht bij elkaar zitten en zet je hem vast op het MDF. Moet lukken toch?  ;D

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Nieuwe materie voor mij, even wennen! :)

Ik ben een beetje bang dat het mdf idee lastig is hoor, ik zou dan 4 lossen "hoekjes" krijgen. Ik vraag mij af; morgen in het licht even kijken, of ik het mdf groter kan maken dan de bestaande plek. ( zit vanalles omheen ).

Lastig zo`n volgepropte bmw, wellicht maar gewoon een ander composetje kopen! Stom eigenlijk, pak ik een willekeurige 5.25" ( niet car hifi )woofer van zolder, juist die past wel!
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

BMW? Met plaats voor 13cm in je deur of bij je voeten? Die laatste plaats geeft een uitzonderlijk goede sound & plaatsing en da's best typisch omdat er een enorme afstand tussen de midwoofertjes en de tweeter zit (terwijl die eigenlijk zo dicht mogelijk bij elkaaar zouden moeten zitten...in theorie  ;))

Met een beetje kunstig decoupeer-werk moet je een heel eind kunnen komen hoor. Dan vul je alle hoekjes netjes op: het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Dun stukje karton gebruiken om de vorm (die cirkel met de 4 hoekjes) "just right" te krijgen sjabloon overnemen op MDF en rustig zagen.

Maar als je daar al mee zit, heb je dan al gedacht over voeding, massa, je luidspreker- en RCA-kabels? Want da's eigenlijk meer werk...

Mijn BMW zag er trouwens zo uit toen ik begon  ;D ;D ;D:

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Oh help!

Een E36 coupe ( 97 ), met de grote wens alles zo netjes mogenlijk te houden!  :) Ik zoek inderdaad iets leuks voor in de kickpanels! Achteraf gezien had ik beter iets anders kunnen koper denk ik, maar met jouw motivatie wie weet!

KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

Die kickpanels zijn wel prettig hoor!

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Ik heb een setje rockford fosgate x152s gezien, die past zonder gesleutel. Is dat tof?
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

Quote from: mimic on July 12, 2011, 08:03:15
Ik heb een setje rockford fosgate x152s gezien, die past zonder gesleutel. Is dat tof?

Mwah: ikzelf ben totaal geen RF-fan...

Is een ritje naar een speciaalzaak niet te doen? Kun je luisteren en passen...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Oh juist niet? Ik was in de veronderstelling dat het juist een tof merk was. Een 600 euro kostend composetje mag toch oké klinken.

Wat vind je er minder aan?
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

Quote from: mimic on July 12, 2011, 10:09:12
Oh juist niet? Ik was in de veronderstelling dat het juist een tof merk was. Een 600 euro kostend composetje mag toch oké klinken.

Wat vind je er minder aan?

De tweeters zijn vrijwel altijd veel te upfront/schel, klankmatig vind ik het niet uitgebalanceerd klinken.

Duur is niet perse goed hè ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

mimic

Duidelijk, daar heb ik wat aan! :)

Ik heb een plastic verloopringetje gevonden, zal eens kijken of dat past!
KEF LS50W - Velodyne DD12

WilcoL

Quote from: mimic on July 12, 2011, 18:33:52
Duidelijk, daar heb ik wat aan! :)

Ik heb een plastic verloopringetje gevonden, zal eens kijken of dat past!

Goed bezig!!

Qua amp: zo'n Helix staat nu ook op een ander forum wat ik bezoek te koop. Mooi apparaat hoor & echt erg goed! Hieronder de advertentie, als je interesse hebt & als ik iets voor je kan betekenen moet je me effe een PM sturen:


Helix HXA 400 MKII

4 kanaals versterker in zeer goede staat.

Brugbaar naar 3 of 2 kanalen. Compleet in originele doos, inclusief handleiding en instructieblad.

Technische data

Uitgangsvermogen 4 Ohm RMS 4 x 70 Watt
Uitgangsvermogen 2 Ohm RMS 4 x 125 Watt
Uitgangsvermogen gebrugd 4 Ohm RMS 2 x 250 Watt
Frequentierespons 20 Hz - 20 kHz +/- 0,2 dB
THD vervorming < 0,009%
Signaal/ruisverhouding > 100 dB
TIM vervorming 0,016 %
Dempingsfactor > 300
Zekering 2 x 25 A
Ingangsgevoeligheid 250 mV - 8V
Ingangsimpedantie 10 kOhm
Afmetingen (h/b/d) in mm 31,5 / 200 / 336
Gewicht 2,6 kg

vraagprijs €100 of elk aannemelijk bod




@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

En als jij het niet doet, dan ga ik het overwegen!  :thumbs-up: