Waarom worden slechte acteurs soms de hemel in geprezen?

Started by Tube-freak, June 26, 2011, 10:41:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Wat ik me nu al heel lang afvraag is waarom sommige acteurs/actrices soms de hemel in worden geprezen terwijl ze helemaal niet zo goed zijn.  Waar komt dat vandaan en waarom geloven mensen klakkeloos dat het goede acteurs/actrices zijn terwijl ze helemaal niet zo goed zijn.

Ik noem maar wat voorbeelden van gewoon wat mij betreft matige of slechte acteurs waar iedereen mee wegloopt schijnbaar.
Tom Cruise, Julia Roberts, Carice van houten.

Steve Buscemi is bijvoorbeeld gewoon 100 keer zo goed als tom cruise maar omdat ze hoofd eruit ziet als of ie net door de tram is overreden is ie schijnbaar niet populair bij het grote publiek, of neem John Goodman bijvoorbeeld ook zo steengoed.  Famkse Janssen is ook 100 keer zo goed als welke actrice dan ook in nederland Maar je hoort aleen maar Carice van houten die veren in haar reet krijgt terwijl ze niet eens in staat is een karakter neer te zetten in een film,  elke film waarin ik Carice zie speelt ze gewoon hetzelfde met een andere pruik op verder praat ze hetzelfde doet ze hetzelfde gewoon echt het idee dat je naar carice kijkt en niet naar een karakter.

Julia Roberts.  oke Flatliners was goed en toen???

Ik probeer dus aleen te begrijpen dat niet echt goede actrices/acteurs het meest verdienen en er het meest over gepraat wordt?
Zou het kunnen dat ik iets niet begrijp?


Ik noemde maar een paar namen maar waren gewoon voorbeelden er zijn natuurlijk wel meer namen te noemen maar julie begrijpen waar het over gaat.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

koosnaampje-audiofiel

Sommige mensen verkopen zichzelf nou eenmaal goed...misschien ook een stukje timing kwa films.

Maar carice van houten vind ik persoonlijk best aardig acteren.

Persoonlijk vind ik Nederlandse acteur vaak slecht overkomen, als ik dan naar het Deense The Killing kijk, Noorse, Franse en Duitse films, dan presteren die ver boven de Nederlandse film.
Maargoed daar dat is mijn mening.
Klipsch, Denon.

PuNkEnStEiN

Quote from: Tube-freak on June 26, 2011, 10:41:17Wat ik me nu al heel lang afvraag is waarom sommige acteurs/actrices soms de hemel in worden geprezen terwijl ze helemaal niet zo goed zijn. Waar komt dat vandaan en waarom geloven mensen klakkeloos dat het goede acteurs/actrices zijn terwijl ze helemaal niet zo goed zijn.

Het antwoord lijkt me simpel: mensen hebben (gelukkig!) verschillende smaken. Wat jij een goede acteur vindt, zal een ander waardeloos vinden en andersom. Zo is het met alles in het leven.

Eigenlijk komt het erop neer dat je een volstrekt zinloos topic bent begonnen. :laugh:

Maar geeft niet, veel plezier ermee. ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

S@m



@Tube-freak, de verveling is bij jou wel heel erg toegeslagen is het niet?

;D

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

koosnaampje-audiofiel

Quote from: PuNkEnStEiN on June 26, 2011, 11:02:20
Het antwoord lijkt me simpel: mensen hebben (gelukkig!) verschillende smaken. Wat jij een goede acteur vindt, zal een ander waardeloos vinden en andersom. Zo is het met alles in het leven.

Eigenlijk komt het erop neer dat je een volstrekt zinloos topic bent begonnen. :laugh:

Maar geeft niet, veel plezier ermee. ;)
wat een onzin, als je zo gaat praten, is dries roelvink en goede zanger, verdienen de acteurs van gtst een oscar, en is elke discussie over film en muziek overbodig, want smaken verschillen...nou dikke neus voor jou!!
Ik denk dat je soms met geluk, weinig talent en een goede timing ver kan komen, lijkt mij een logische verklaring...sommige mensen hebben nou eenmaal geen smaak, want zodra iemand steven seagal een goede acteur gaat noemen dan... :D
Klipsch, Denon.

chansig

Hoezo is dat nu weer onzin....Wat is goed en wat is slecht in acteerland is toch een compleet subjectief gegeven.

Er zijn zat mensen die vinden dat Dries een goede zanger is....en in zijn genre is Steven Segal tsja..hij doet zijn best.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: chansig on June 26, 2011, 11:43:52
Hoezo is dat nu weer onzin....Wat is goed en wat is slecht in acteerland is toch een compleet subjectief gegeven.

Er zijn zat mensen die vinden dat Dries een goede zanger is....en in zijn genre is Steven Segal tsja..hij doet zijn best.

Gr Hans
We hoeven het ook niet eens te zijn....als jij naar Dries wilt luisteren vind ik dat prima..... ;)

Nogmaals ik denk dat tubefreak niet helemaal begrijpt, waarom sommige acteurs geprezen worden, ik ook niet.

Ik denk dat het aan timing, en goede film keuze ligt...meer niet.

Maar antwoorden zoals dat is voor ieder verschillend, ja komop iets meer input, mag wel.
Quote from: Audiofiel on June 26, 2011, 11:44:32Helemaal niks, lijkt me wel een aardige gozer...maar ik noemde maar gewoon ff een naam, enja dan is Dries de L*L... :threadclosed: ;D
Wat is er mis met Dries Roelvink? :nervous:
Klipsch, Denon.

PuNkEnStEiN

Quote from: koosnaampje-audiofiel on June 26, 2011, 11:35:10wat een onzin, als je zo gaat praten, is dries roelvink en goede zanger, verdienen de acteurs van gtst een oscar, en is elke discussie over film en muziek overbodig, want smaken verschillen...nou dikke neus voor jou!!

Dank voor de dikke neus. ;D

Nee hoor, discussies over films en muziek zijn niet overbodig, integendeel. Maar daar is Tube-freak dit topic ook niet om begonnen en daar gaat mijn reactie ook niet over. Dit is wat Tube-freak zich afvraagt (en dat is iets wezenlijk anders dan waar jij het over hebt):

QuoteWat ik me nu al heel lang afvraag is waarom sommige acteurs/actrices soms de hemel in worden geprezen terwijl ze helemaal niet zo goed zijn.  Waar komt dat vandaan en waarom geloven mensen klakkeloos dat het goede acteurs/actrices zijn terwijl ze helemaal niet zo goed zijn.

Of je het leuk vindt of niet: als iemand Dries Roelvink een goede zanger vindt, kan jij wel zeggen dat dat niet zo is (en dan heb je hoogstwaarschijnlijk nog gelijk ook), maar voor die persoon wordt Dries daar echt geen minder goede zanger van. Die persoon zal misschien zelfs wel vinden dat jij een belabberde smaak hebt.

Goed of slecht zijn subjectieve waarnemingen die per mens verschillen, vandaar mijn mening dat dit eigenlijk een zinloos topic is.

NB. Nog een klein stukkie tekst toegevoegd.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

squeek

Quote from: koosnaampje-audiofiel on June 26, 2011, 11:35:10
wat een onzin, als je zo gaat praten, is dries roelvink en goede zanger, verdienen de acteurs van gtst een oscar, en is elke discussie over film en muziek overbodig, want smaken verschillen...nou dikke neus voor jou!!
Ik denk dat je soms met geluk, weinig talent en een goede timing ver kan komen, lijkt mij een logische verklaring...sommige mensen hebben nou eenmaal geen smaak, want zodra iemand steven seagal een goede acteur gaat noemen dan... :D

Waarom mogen smaken niet verschillen? Ik kan toch films niet goed vinden terwijl jij die wel goed vindt. En een deel zullen we beide een zelfde mening over hebben. Zoals eerder gezegd, het is een subjectief gegeven of je iets goed vindt of niet. Of het nu film is of iets kompleet anders.

Kortom, het is gewoon een onzin topic waar velen weer een reactie zullen geven waarom die wel goed is en die niet. Maar niemand gaat zijn gelijk halen. Net zoals in vele andere topics  ;)

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

PuNkEnStEiN

Quote from: squeek on June 26, 2011, 11:53:57Kortom, het is gewoon een onzin topic waar velen weer een reactie zullen geven waarom die wel goed is en die niet. Maar niemand gaat zijn gelijk halen. Net zoals in vele andere topics  ;)

En zo is dat. :clapping:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

koosnaampje-audiofiel

Quote from: PuNkEnStEiN on June 26, 2011, 11:50:02
Dank voor de dikke neus. ;D

Nee hoor, discussies over films en muziek zijn niet overbodig, integendeel. Maar daar is Tube-freak dit topic ook niet om begonnen en daar gaat mijn reactie ook niet over. Dit is wat Tube-freak zich afvraagt (en dat is iets wezenlijk anders dan waar jij het over hebt):

Of je het leuk vindt of niet: als iemand Dries Roelvink een goede zanger vindt, kan jij wel zeggen dat dat niet zo is (en dan heb je hoogstwaarschijnlijk nog gelijk ook), maar voor die persoon wordt Dries daar echt geen minder goede zanger van. Die persoon zal misschien zelfs wel vinden dat jij een belabberde smaak hebt.
Goed of slecht zijn subjectieve waarnemingen die per mens verschillen, vandaar mijn opmerking dat dit eigenlijk een zinloos topic is.
Vind ik van niet, maar dat maakt niet uit...we zien wel wat er van komt in dit topic....ik ga schilderen... :thumbs-up:

Klipsch, Denon.

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

chansig

Quote from: koosnaampje-audiofiel on June 26, 2011, 11:48:59
We hoeven het ook niet eens te zijn....als jij naar Dries wilt luisteren vind ik dat prima..... ;)

Nogmaals ik denk dat tubefreak niet helemaal begrijpt, waarom sommige acteurs geprezen worden, ik ook niet.

Ik denk dat het aan timing, en goede film keuze ligt...meer niet.

Maar antwoorden zoals dat is voor ieder verschillend, ja komop iets meer input, mag wel.

Ik begrijp ook niet waarom mensen iets leuk vinden als ik het niet leuk vind. Het liefst zou ik daar ruzie over gaan willen maken...maar het levert zo weinig op. Ik vind Val Kilmer wel oke, Robert de Niro ook en Al Pacino...dus ik had weer een top avond van de week toen Heat werd uitgezonden.

Ik stoor me gelukkig niet aan mensen op slippers..anderen vinden dit weer vreselijk.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nosferatu

Quote from: PuNkEnStEiN on June 26, 2011, 11:58:18
Ben jij een goede schilder? :laugh:
Hij heeft 'The Joy of Painting' cursus van Bob Ross gevolgd.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

chansig

Nee...hij heeft het huis van Joris geschilderd..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Quote from: Nosferatu on June 26, 2011, 12:00:42Hij heeft 'The Joy of Painting' cursus van Bob Ross gevolgd.  ;D

O jee... Ik vind Bob Ross een waardeloze schilder! :sneaky2:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Nosferatu

Quote from: PuNkEnStEiN on June 26, 2011, 12:02:51
O jee... Ik vind Bob Ross een waardeloze schilder! :sneaky2:
Wat je ook van Bob Ross als schilder vind, z'n programma's waren erg vermakelijk.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

PuNkEnStEiN

Quote from: Nosferatu on June 26, 2011, 12:07:38Wat je ook van Bob Ross als schilder vind, z'n programma's waren erg vermakelijk.  :smile:

Z'n programma's vond ik ook waardeloos! Eigenlijk vind ik alles waardeloos! :sneaky:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Audiofiel

Als je alles waardeloos vindt, zit je op het verkeerde forum. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FDLARRY

Ik vind Carice van houten wel degelijk een goede actrice, en ook nog eens erg prettig om naar te kijken. :wub:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

ajbeefde

Wel weer een grappig topic, over het algemeen storen wij ons niet aan acteurs op 1 na.....

Iedere keer als er iemand van het Koningshuis of een BN'r is overleden staat Jeroen Krabbe met zijn uitgestreken snoet vooraan bij de camera's, dat wordt dan meteen zappen hier in huis.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

PuNkEnStEiN

Quote from: Audiofiel on June 26, 2011, 12:19:08Als je alles waardeloos vindt, zit je op het verkeerde forum. ::)

Ik moet het toch ergens kwijt kunnen? :P
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.