A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: Richi on January 14, 2022, 23:00:53
Zie ik nu de Dyns 1.4 op Marktplaats staan? Voor een leuke prijs ook nog inclusief de stands.  :butbut:

Zeker, ik wissel zeer regelmatig  :pompom:

kappa9

Quote from: twani on January 10, 2022, 21:24:27
Nog een andere set Dynaudio van twee modellenseries lager ernaast gezet om lekker te kunnen switchen....


Grappig om te horen, vermits je niet hard speelt, hoezeer twee qua prijs zó verschillende speakers klankmatig tóch op elkaar lijken...

Beiden Dynaudio, dat wel.....

Zijn dat audience 40 luidsprekers?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

twani


tompj

Quote from: twani on January 15, 2022, 08:09:47
Zeker, ik wissel zeer regelmatig  :pompom:
Toch tijd voor een set Harbeth 30.1 Theo... ::)?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

kappa9

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: tompj on January 16, 2022, 21:40:22
Toch tijd voor een set Harbeth 30.1 Theo... ::)?

Blijft een voorliefde die nimmer zal slijten. Voorlopig zit ik nogal (zeer) ruim in de vintage B&O en Dynaudio :tounge2:

twani

Inmiddels ook de bijpassende Rotel tuner het huis in weten te takelen.


Want één ding weet ik wel.    De geheel gerebuilde Rotelversterker blaast álles wég wat ik de afgelopen 20 jaar in huis heb gehad, inclusief allerlei Marantzen PM11's, Symphonic Line RG14, Vincent, Leben CS300 enz enz enz....

In de 70's mocht de bouw van een versterker nog wel wat kosten. Zoveel is duidelijk...


twani


twani


twani


twani


twani


chansig

Mooie stapels met spullen. Blijft leuk...spullen. Zeker met stekkers.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

MarKath

#16815
Quote from: twani on January 23, 2022, 12:22:16
.

Ik kwam op marktplaats deze Leak 3900A versterker tegen en dat is exact (onder licentie gebouwd) een kopie van de Rotel RA1312. wat bij Rotel wip/druk schakelaars zijn, is bij Leak een draai schakelaar en nog wat kleine verschillen, maar de binnenzijde is een één op één kopie. 
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

kappa9

Quote from: twani on January 23, 2022, 12:18:31
Inmiddels ook de bijpassende Rotel tuner het huis in weten te takelen.


Want één ding weet ik wel.    De geheel gerebuilde Rotelversterker blaast álles wég wat ik de afgelopen 20 jaar in huis heb gehad, inclusief allerlei Marantzen PM11's, Symphonic Line RG14, Vincent, Leben CS300 enz enz enz....

In de 70's mocht de bouw van een versterker nog wel wat kosten. Zoveel is duidelijk...
Erg fraai die 1312 zeg!

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

bramsat

#16817
Quote from: MarcelHLX on January 24, 2022, 08:13:48
Ik kwam op marktplaats deze Leak 3900A versterker tegen en dat is exact (onder licentie gebouwd) een kopie van de Rotel RA1312. wat bij Rotel wip/druk schakelaars zijn, is bij Leak een draai schakelaar en nog wat kleine verschillen, maar de binnenzijde is een één op één kopie.

Tussen 1978/81 zijn de beste amps verkocht.....deze vorige mnd verkocht, de aiwa AA8700...bezit er nu nog 6.

Had ook nog een accuphase E202...welke was klangmatig de beste? al deze power amps klonken prackties hetzelfde....

dus top! Dat is vandaag de dag natuurlijk heel anders...een cambridge CXA 80/60/61 klinken onderling al anders.

https://www.hifi-wiki.de/index.php/Aiwa_AA-8700
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

twani

#16818
Inmiddels hangen de zeldzame handgebouwde Dynaudio Facettes aan de Rotel :inlove:

DofN

Ik vind ze prachtig. Hoe klinken ze?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: DofN on January 24, 2022, 19:39:17
Ik vind ze prachtig. Hoe klinken ze?

Gesloten systeem Abel. Dus toch een wat andere signatuur dan de Contour modellen.

Vooral de Contour S1.4 kan flink voluptueus uit de hoek komen. Is een monitor maar vult met gemak een flinke huiskamer.

Dat gaan de Facettes niet doen. Toch wel een buitenbeentje in de Dynaudio line up...

De bass is niet dun, zeker niet, maar wel een stukje fragieler dan eerder genoemde Contour modellen.

Heel gek vind ik dat ik, in deze kleine ruimte, bij de kleinere Audience modellen de meeste rust vind.

Die klinken zó lekker. 

twani


twani

#16822
Oude hobby opgepakt...

Weer eens een set machtige Bang en Olufsen Penta's aan het réanimeren....

Wat een kanonnen blijven dat toch...

twani


Tinus_

Leuke speaker en klinken beter als de Beolab 8000, alleen die veel fraaier. ;D
Rebuilding my HT