A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: NAF on January  4, 2021, 22:42:42
Had Hans in zijn topic op een gegeven moment niet een knusse en akoestisch verantwoorde inrichting?

Nam ook niet veel ruimte in als ik het goed begrepen heb.  ;)

Inrichting? Das nog best een chique term voor die knutselcabine von der Hansol :tounge2:

Néé, ik wil dr echt wel iets moois van maken.

Naast lekker luisteren (want dat gaat waarschijnlijk prima in de HansolHificabine) wil ik visueel ook een mooi uitzicht hebben...


twani

Ze komen allemaal aan de beurt, de Contour 1.3MK2, de Focus 140, de Focus 220MK2, de Audience 40, de Castle Severn 1, de Castle Severn 2.

De Severn 1 staat momenteel in optische restauratie....


NAF

Quote from: twani on January  5, 2021, 15:46:14
Inrichting? Das nog best een chique term voor die knutselcabine von der Hansol :tounge2:

Ben nog vrij nieuw hier op het forum en wilde niet gelijk iemand voor het hoofd stoten.  :angel:

Kon het echter niet laten toen jij naar een "akoestisch verantwoorde inrichting" vroeg en mij dat beeld van losse schotten inclusief een kaasdoek kap boven/achter de stoel, weer voor ogen kwam.

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

twani

#16254
Quote from: NAF on January  5, 2021, 16:28:19
Ben nog vrij nieuw hier op het forum en wilde niet gelijk iemand voor het hoofd stoten.  :angel:

Kon het echter niet laten toen jij naar een "akoestisch verantwoorde inrichting" vroeg en mij dat beeld van losse schotten inclusief een kaasdoek kap boven/achter de stoel, weer voor ogen kwam.

Hans is een meer dan geschikte kerel met een huid als die van een Gyronterosaurus. :D

Nee hoor, kun je rustig wat over roepen.

Dat is er nu eens niet een uit de jankers, RTM, piepers collectie die we hiet ook zat hebben op het forum :dozingoff:

Realistische down to earth gozer.

Nou, je ziet. Maak m maar met de grond gelijk, komt goed :tounge2:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

NAF

Quote from: twani on January  5, 2021, 17:32:53
Hans is een meer dan geschikte kerel met een huid als die van een Gyronterosaurus. :D

Nee hoor, kun je rustig wat over roepen.

Dat is er nu eens niet een uit de jankers, RTM, piepers collectie die we hiet ook zat hebben op het forum :dozingoff:

Realistische down to earth gozer.

Nou, je ziet. Maak m maar met de grond gelijk, komt goed :tounge2:

Gelukkig en goed om te weten.  ;D

Indrukwekkende verzameling speakers heb jij trouwens.
Worden ze ook nog regelmatig beluisterd of gaat het net als bij mij?

Ik heb namelijk drie sets speakers staan en drie verschillende versterkers maar gebruik eigenlijk alleen de vaste set uit mijn signature.
Ben niet zo van het slepen met speakers en apparatuur.

Succes met de inrichting van de luisterruimte.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

twani

De Contour 1.3 MK2 eraf en de Focus 220 MK2 erop...

Dat lijkt toch allebei heel veel op elkaar🤔

chansig

Wil je het erover hebben en hoe dan ?

De insteek:

Waar ligt het aan dat erg op elkaar lijkt ? Dus vanuit een soort van acceptatie dat je waarneming klopt.

Of wat is er aan de hand dat het erg op elkaar lijkt ? Dus vanuit een soort van het klopt niet dus help me mee zoeken zodat het anders gaat klinken.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

NAF

Quote from: twani on January 17, 2021, 16:11:14
De Contour 1.3 MK2 eraf en de Focus 220 MK2 erop...

Dat lijkt toch allebei heel veel op elkaar🤔

Dan ben je waarschijnlijk op het punt aangekomen dat een 5 tot 10 keer duurdere versterker nodig hebt om de verschillen te horen  :devil:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

twani

Quote from: chansig on January 17, 2021, 16:18:58
Wil je het erover hebben en hoe dan ?

De insteek:

Waar ligt het aan dat erg op elkaar lijkt ? Dus vanuit een soort van acceptatie dat je waarneming klopt.

Of wat is er aan de hand dat het erg op elkaar lijkt ? Dus vanuit een soort van het klopt niet dus help me mee zoeken zodat het anders gaat klinken.

Gr. Hans

Haha Hans :laugh:   ik ben toch zeker Huub niet hoor.... 

Geen enkel al dan niet waar te nemen verschil kan mij nog van slag doen raken.

Als ik op een dergelijke wijze naar appar....  ehh muziek moest luisteren stopte ik er onmiddellijk mee.

Ik zet een lekker moppie op en ga genieten.....

Nu heb ik wel als voordeel dat ik zúlke vage muziek draai dat de meeste verschillen niet eens opvallen  :D


Om mijn reactie tóch nog met iets Huuberigs ter zake doende te eindigen..... 

Opvallend dat een (goede monitor) Contour 1.3MK2 (door mij :D) nauwelijks, en pas na langer luisteren, van een vloerstaander Focus 220MK2 is te onderscheiden.

Kan eigenlijk met beiden evenzo goed leven...

Of zal ik er toch eens aan andere kabel aanhangen? :D.

Néééé écht niet, daar gaan we niet aan beginnen. 

Ik ben al lang geleden afgekickt, heb geen terugval verschijnselen en dat gaan we zo houden...

twani

Quote from: NAF on January 17, 2021, 19:32:07
Dan ben je waarschijnlijk op het punt aangekomen dat een 5 tot 10 keer duurdere versterker nodig hebt om de verschillen te horen  :devil:
Haha, zie mijn reactie op Hans :)

Dura

Hoi Theo,ken je deze: Soufferance, Vision* ‎– Travels Into Several Remote Nations Of The Mind
Dark ambient, en ik vind het een prachtig album.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

 :xmas:
Quote from: Dura on January 17, 2021, 21:08:51
Hoi Theo,ken je deze: Soufferance, Vision* ‎– Travels Into Several Remote Nations Of The Mind
Dark ambient, en ik vind het een prachtig album.

Nee, dus die ga ik vanavond eens spelen!

Thx 👍

vanzomereng

Hallo Twani,

Je verzamelt nu diverse speakers (meerdere types Dynaudio's) met een min of meer gelijke klanksignatuur maar is het juist niet leuker
om dan meerdere speakers in huis te hebben die alle t.o.v. mekaar een afwijkend karakter hebben en mogelijk eigen type housesound.

Bijvoorbeeld
- een JBL (wat hoger rendement, hoorn)
- old school italian (Sonus Faber Cremona, Chario)
- een franse monitor (Triangle of JMR)
- old british BBC-sound (Harbert, Spendor)
- monitor met een ribbontweeter (Elac, Monitor Audio, Aurum Cantum)
- en natuurlijk een Dynaudio 

Dit lijkt mij voor de variatie in de luisterbeleving meer voor de hand liggend
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

#16265
Quote from: VANZOMERENG on January 18, 2021, 15:57:43
Hallo Twani,

Je verzamelt nu diverse speakers (meerdere types Dynaudio's) met een min of meer gelijke klanksignatuur maar is het juist niet leuker
om dan meerdere speakers in huis te hebben die alle t.o.v. mekaar een afwijkend karakter hebben en mogelijk eigen type housesound.

Bijvoorbeeld
- een JBL (wat hoger rendement, hoorn)
- old school italian (Sonus Faber Cremona, Chario)
- een franse monitor (Triangle of JMR)
- old british BBC-sound (Harbert, Spendor)
- monitor met een ribbontweeter (Elac, Monitor Audio, Aurum Cantum)
- en natuurlijk een Dynaudio 

Dit lijkt mij voor de variatie in de luisterbeleving meer voor de hand liggend

Já, gelijk heb je :)

Wel heb ik door de jaren heen zóveel in huis gehad dat ik inmiddels wel vrij zeker weet dat slechts Dyns, Harbeths en Bang en Olufsen goed aansluiten bij de Twani huissound.

Er zullen er nog een aantal zijn die dat kunnen maar verder ken ik de uitslag eigenlijk wel.....

Ik hou van een slome, laidback (lange rol off bass) licht doffige sound waarin niets van hetgeen er allemaal in een opname mis kan gaan/of al ís gegaan terug is te horen.......

Beetje de tegenpool van de figuur MC Micker stuiterbal Twani zélf eigenlijk. :D

Goed om te weten is ook dat ik qua geluidsweergave niet écht een doel meer nastreef.

Als het voldoet aan de door mij hierboven omschreven criteria is het allemaal al gauw goed.

Mij maak je niet gek met het allernieuwste dure type plutonium tweeter of quartsgoud gevlochten ethernetkabels...

Ofwel, ik ben oud, bijna doof maar ongelooflijk tevreden....

Er zitten op HT veel mensen die dealen met dezelfde feiten maar dan in andere slagorde.

Jonger dan mij, een supergehoor maar nooit tevreden......



Dura

Goed verhaal, je weet je wat je wilt en je hebt allang door dat je het geluk niet vind door te zoeken naar perfectie binnen die housesound, zodat je tevreden kunt zijn met wat je hebt.
En af en toe voor de variatie gooi je de zaak eens om, puur voor de lol, en niet in de hoop het audio walhalla te bereiken. Dat lijkt mij de manier het meeste lol aan je set(s) te beleven.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Quote from: Dura on January 19, 2021, 13:18:04
Goed verhaal, je weet je wat je wilt en je hebt allang door dat je het geluk niet vind door te zoeken naar perfectie binnen die housesound, zodat je tevreden kunt zijn met wat je hebt.
En af en toe voor de variatie gooi je de zaak eens om, puur voor de lol, en niet in de hoop het audio walhalla te bereiken. Dat lijkt mij de manier het meeste lol aan je set(s) te beleven.

Dit vind ik wel een treffende resumé  :)

Kwabbernoot

Ik zou denk ik gek worden bij zoveel keuze.

Groeten...

twani

#16270
Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 14:57:04
Ik zou denk ik gek worden bij zoveel keuze.

Groeten...

Nee hoor. Ik kwak er af en toe, en vooral zonder erover na te denken, een ander stel luidsprekers neer en klaar...

Niks niet onrust niet.....

Af en toe verkoop ik eens wat en een ander keer koop ik weer eens wat.

T grappige is dat de hobby op deze manier inmiddels al lang niks meer kost. Sterker nog, en ik durf t op een audioforum nauwelijks te zeggen, maar t levert soms nog wel eens wat op zelfs.

Zo kocht ik een week of 3 terug een setje Dynaudio Contours 1.3 MK2  in nieuwstaat voor net 5 bankies...

Sta ik bij die dekzwabber in de huiskamer om ze op te halen roept ie ineens; "oh ja, ik heb in de tuin nog van die palen staan waar je speakers op kunt zetten. Wil je die ook meenemen want ze staan in de weg, dus al een tijdje in de tuin...."

Dat was dus een origineel setje Dynaudio Stand 6 stands......  Nou had ik daar al 2 sets van maar toch weer blij mee.

Staaled

Altijd makkelijk......een 3de setje voor in de tuin. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Vandaag voor het eerst maar eens de Ex Kingpin Cayin buizenbak aan de Focus 220MK2 gehangen.

(Heel oneerbiedig pas weken na het ophalen voor het eerst eens aangezwengeld, sorry Eric🙄)

Dan blijkt opeens de Marantz Ki Pearl toch maar weer een duffe kist te zijn..

Er gaat toch niks boven een paar lekkere buisjes. Fijne bak de Cayin Eric😉

Ik heb zowaar ook op kabelgebied nog flink uitgepakt en ipv mn reguliere "auto-industrie stroomdraad" mn setje Atlas Equator MK2  er aangehangen....

twani


twani