A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on April 25, 2014, 10:59:56
Zijn er al eerste indrukken van de vernieuwde set Jan?

Kan je de vernieuwde set nu ook nog beoordelen zonder suzy? Lijkt me lastig

Gr
Henk

Ik heb al wel wat voorzichtige (positieve) indrukken, maar wil pas goed gaan luisteren als de Naim componenten minimaal 1,5 a 2 dagen continu onder spanning hebben gestaan en wat inspeeluurtjes achter de rug hebben.
Verder schijnt met name de V1 dac/pre een ontzettend lange inspeelduur te behoeven voordat hij op z,n best klinkt.  Op het Naim forum heb ik hier inmiddels al erg veel over kunnen lezen.
Wat ik wel al kan zeggen is dat ik gemerkt heb dat de interne Audiophilleo usb module van de V1 dac/pre toch wel erg goed is en mijn zeer geliefde M2Tech Hiface Evo met Squeeze Upgrade LPS overbodig is geworden en verkocht zal gaan worden  ;)

De invloed van Suzy ben ik niet bang voor, want als je weet wat de toevoeging van zo,n plaat kan zijn is er m.i. nog wel goed onderscheid te maken tussen de verschillen in weergave tussen een steeds meer ingespeeld rakende versterker en dac en hetgeen Suzy teweeg kan brengen. Het zijn verschillende gewaarwordingen die nauwelijks gelijkwaardig zijn.
Je moet het ook niet specifiek zoeken in bv. meer/minder hoog, meer/minder laag, en dat soort dingen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 11:25:17
Ik heb al wel wat voorzichtige (positieve) indrukken, maar wil pas goed gaan luisteren als de Naim componenten minimaal 1,5 a 2 dagen continu onder spanning hebben gestaan en wat inspeeluurtjes achter de rug hebben.
Verder schijnt met name de V1 dac/pre een ontzettend lange inspeelduur te behoeven voordat hij op z,n best klinkt.  Op het Naim forum heb ik hier inmiddels al erg veel over kunnen lezen.
Wat ik wel al kan zeggen is dat ik gemerkt heb dat de interne Audiophilleo usb module van de V1 dac/pre toch wel erg goed is en mijn zeer geliefde M2Tech Hiface Evo met Squeeze Upgrade LPS overbodig is geworden en verkocht zal gaan worden  ;)

De invloed van Suzy ben ik niet bang voor, want als je weet wat de toevoeging van zo,n plaat kan zijn is er m.i. nog wel goed onderscheid te maken tussen de verschillen in weergave tussen een steeds meer ingespeeld rakende versterker en dac en hetgeen Suzy teweeg kan brengen. Het zijn verschillende gewaarwordingen die nauwelijks gelijkwaardig zijn.
Je moet het ook niet specifiek zoeken in bv. meer/minder hoog, meer/minder laag, en dat soort dingen  ;)

Eerst was je toch niet geheel overtuigd van het 'kunnen' van de USB module?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Quote from: Mitch-- on April 25, 2014, 11:58:15
Eerst was je toch niet geheel overtuigd van het 'kunnen' van de USB module?

Klopt, was ook op basis van de Naim V1 dac/pre - Naim NAP 250 demo bij de dealer waarbij mijn meegebrachte Mac Mini door voor mij nog steeds onduidelijke redenen dan ook niet presteerde zoals ik gewend ben ???
Gisterenavond werd al snel duidelijk dat de usb module van de V1 dac daar (gelukkig) zeker niet de boosdoener in is geweest  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on April 25, 2014, 10:59:56
Zijn er al eerste indrukken van de vernieuwde set Jan?

Kan je de vernieuwde set nu ook nog beoordelen zonder suzy? Lijkt me lastig

Gr
Henk
Lijkt mij inderdaad ook lastig. Te meer zowel plaat als versterker allebei te moeten lijken inspelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Wat een sensatie hier momenteel ::). Nieuwe Crofts, nieuwe Naims, nieuwe Suzies :pompom:

twani

Wat een sensatie hier momenteel ::). Nieuwe Crofts, nieuwe Naims, nieuwe Suzies :pompom:

lynch1979

Quote from: twani on April 25, 2014, 18:06:50
Wat een sensatie hier momenteel ::). Nieuwe Crofts, nieuwe Naims, nieuwe Suzies :pompom:

Je gaat er zelfs dubbel van posten  :D

Sonority audio

Quote from: twani on April 25, 2014, 18:06:50
Wat een sensatie hier momenteel ::). Nieuwe Crofts, nieuwe Naims, nieuwe Suzies :pompom:
gefeliciteerd twani!
genietse!
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

Quote from: Sonority audio on April 25, 2014, 18:17:04
gefeliciteerd twani!
genietse!

Hé Dennis in the house  ;D

Ik PM je straks nog even  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: twani on April 25, 2014, 18:06:50
Wat een sensatie hier momenteel ::). Nieuwe Crofts, nieuwe Naims, nieuwe Suzies :pompom:

Party time  :pompom:  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Een kwakkelende economie?  Aan ons zal het niet liggen :tounge2:

YamahaRXV

Quote from: twani on April 25, 2014, 18:48:47
Een kwakkelende economie?  Aan ons zal het niet liggen :tounge2:

Zo is dat  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

rovinggecko

Quote from: twani on April 24, 2014, 23:18:37
Vanmiddag de order geplaatst:

Croft Micro 25 pré en series 7 Poweramp.


Dus geen zelfbouw? Triode Dick niet snel genoeg met zijn nieuwe bouwpakket?
Of komt dat er ook nog naast als dat af komt? :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Quote from: rovinggecko on April 25, 2014, 19:37:08
Dus geen zelfbouw? Triode Dick niet snel genoeg met zijn nieuwe bouwpakket?
Of komt dat er ook nog naast als dat af komt? :)
TD komt inderdaad niet erg snel "af" met z'n diy kit, goed gezien.

Bovendien vond ik de prijs ván en de support z'n óp 1e kit (Phonodude) niet direct interessant ;)

Overigens onstijgt een Croft versterker "optisch gezien" het diy niveau nauwelijks :tounge2:

Wat dat betreft blijf ik nog enigszins trouw aan het oorspronkelijke idee.

(Te)veel betalen voor een glimmende jas van een versterker zal ik overigens nooit meer doen, achter die filosofie blijf ik wel staan.....

twani

7 series poweramp

twani

#9665
Geleende foto dus let niet op het stof ;)

twani

En nu tussen de 2,5 a 6 weken wachten totdat Glenn zover is...... :)


Sonority audio

Quote from: twani on April 28, 2014, 11:05:02
En nu tussen de 2,5 a 6 weken wachten totdat Glenn zover is...... :)
de weg er naar toe is ook een mooie  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Mitch--

Er zit ook eigenlijk amper wat in!

Laat de 'simpele' opbouw jouw ook in staat om misschien zelf nog tweaks door te voeren in de versterker? Of kan je hem laten aanpassen omdat het een redelijk on-going project is?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Quote from: Mitch-- on April 28, 2014, 11:31:49
Er zit ook eigenlijk amper wat in!

Laat de 'simpele' opbouw jouw ook in staat om misschien zelf nog tweaks door te voeren in de versterker? Of kan je hem laten aanpassen omdat het een redelijk on-going project is?
Het is niet Glenn Crofts insteek om producten op de markt te brengen waaraan je zelf moet/kan pielen.
Wél doet hij ieder component upgraden naar hógere versies, iets waar niet mijn prioriteit ligt.

Deze combi is qua opbouw/power/klank volledig afgestemd op Hartbeth, daar test hij zélf ook mee trouwens. Niks meer aan doen dus ;)

twani

Sardinië 28-04-2014 om half één, de familie relaxed op het terras....

Mitch--

Quote from: twani on April 28, 2014, 12:17:19
Het is niet Glenn Crofts insteek om producten op de markt te brengen waaraan je zelf moet/kan pielen.
Wél doet hij ieder component upgraden naar hógere versies, iets waar niet mijn prioriteit ligt.

Deze combi is qua opbouw/power/klank volledig afgestemd op Hartbeth, daar test hij zélf ook mee trouwens. Niks meer aan doen dus ;)

Dat bedoel ik eigenlijk ook, hij blijft zelf doorontwikkelen en brengt de mogelijke gevonden upgrades dus ook op de markt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Quote from: YamahaRXV on April 25, 2014, 11:25:17
Ik heb al wel wat voorzichtige (positieve) indrukken, maar wil pas goed gaan luisteren als de Naim componenten minimaal 1,5 a 2 dagen continu onder spanning hebben gestaan en wat inspeeluurtjes achter de rug hebben.

Kan je al wat meer vertellen Jan?
mainly British stuff

twani

Quote from: Mitch-- on April 28, 2014, 12:34:27
Dat bedoel ik eigenlijk ook, hij blijft zelf doorontwikkelen en brengt de mogelijke gevonden upgrades dus ook op de markt?
Ik heb me natuurlijk wel wat ingelezen in de materie "Glenn Croft" en ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het modellengamma er door de jaren heen nu precies uit heeft gezien.

Ik denk zélf dat hij continue dóór-pioniert en zo af en toe dingen,waarvan hij vindt dat het beter klinkt, veranderd.

Wim Rodenburg van de FA. Audiomaat, Croft-verdeler voor de BeNeLux, vroeg mij zelfs of ik één of twéé volumepots op mijn Micro 25 wil hebben ::)

Kan beide op verzoek worden gebouwd door Glenn. Geeft meteen aan hoezeer dit een ambachtsman is die ook aan verzoeken van zijn klanten gehoor wenst te geven.

Naar het schijnt beantwoord Glenn Croft de persoonlijk aan hém gerichte email sneller dan dat jij kunt typen ;)

Geldt overigens (tot nu toe) ook voor de vlotte en heldere communicatie met Wim van de fa. "Audiomaat" ;)