A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Haha, ik ben inderdaad wat rigoreus te werk gegaan. Ik heb het hele pre-amp board simpelweg compleet verwijderd en in  plaats daarvan een eigen buizen stage met voeding erin gebouwd, er zit nog een tweede buis in als je goed kijkt op de foto  ;)

Het viel me inderdaad op dat er elco's in de signaal weg zaten, ik heb ze verwijderd en gebruik alleen "gewone" condensatoren van goede kwaliteit. Wat ik niet wist was dat Ome Rolf deze elco's blijkbaar echt op gehoor heeft geselecteerd en ze vervolgens flink ingeslagen had.

Groetjes,

Ronald

twani


vieze freddie

Quote from: Antoine on August 31, 2011, 00:39:24
Nee we zijn niet de enige twee hier. Voor zo ver ik weet zijn er in elk geval nog drie op 't forum actief met VSA luidsprekers. Wimck55 met de Unifield 3, 'Vieze Freddy' met "mijn" vorige paar VR-4 GenIII HSE en in de showcase staat nog een set van 'Mark Webbers' met de VR2/VR1/LCR15.
...en ze staan hier nog altijd lekker lelijk te wezen ;D
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

vieze freddie

de madam hier thuis heeft het trouwens al een keer of 2 klaargespeeld om de volle 60kg te "verslepen" naar een vlgs haar geschiktere plek (cm of 10 achteruit), in't geniep natuurlijk :hmmm:
het zwakke geslacht?? :nopompom:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Aiko

Quote from: vieze freddie on September  8, 2011, 13:41:40
de madam hier thuis heeft het trouwens al een keer of 2 klaargespeeld om de volle 60kg te "verslepen" naar een vlgs haar geschiktere plek (cm of 10 achteruit), in't geniep natuurlijk :hmmm:
het zwakke geslacht?? :nopompom:
:nopompom:

Deleted member

Quote from: vieze freddie on September  8, 2011, 13:36:30
...en ze staan hier nog altijd lekker lelijk te wezen ;D

Super, als ze maar goed klinken toch!!  :)

Quote from: vieze freddie on September  8, 2011, 13:41:40
de madam hier thuis heeft het trouwens al een keer of 2 klaargespeeld om de volle 60kg te "verslepen" naar een vlgs haar geschiktere plek (cm of 10 achteruit), in't geniep natuurlijk :hmmm:
het zwakke geslacht?? :nopompom:

Haha meen je dat, zo van "wellicht hoort 'ie 't niet, ik probeer 't gewoon!"? Geweldig haha! ;D

vieze freddie

en ik maar zoeken waarom het niet zo geweldig meer klonk, ik wist nog hoeveel cm van de muur Bjorn ze had neergepoot :worship:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Deleted member

Quote from: vieze freddie on September  9, 2011, 14:02:40
en ik maar zoeken waarom het niet zo geweldig meer klonk, ik wist nog hoeveel cm van de muur Bjorn ze had neergepoot :worship:

:D

twani

Quote from: vieze freddie on September  8, 2011, 13:41:40
de madam hier thuis heeft het trouwens al een keer of 2 klaargespeeld om de volle 60kg te "verslepen" naar een vlgs haar geschiktere plek (cm of 10 achteruit), in't geniep natuurlijk :hmmm:
het zwakke geslacht?? :nopompom:
Hilarisch ;D

Former member 78

Quote from: vieze freddie on September  8, 2011, 13:41:40
de madam hier thuis heeft het trouwens al een keer of 2 klaargespeeld om de volle 60kg te "verslepen" naar een vlgs haar geschiktere plek (cm of 10 achteruit), in't geniep natuurlijk :hmmm:
het zwakke geslacht?? :nopompom:

:clapping:

vieze freddie

speakers staan op spikes en we hebben een tegelvloer :sarcasm:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Former member 78

Zwaardere speakers kopen, beste oplossing denk ik :P

Mordante

Mooie set hoor. Goed om te zien dat er hier nog meer Symponic Line liefhebbers zijn. Soms heb ik het idee dat bijna niemand Symphonic Line kent. In het verleden ook wel een gedacht aan Von Schweikert speakers. Heb ze een aantal maal op shows gehoord en klonk meestal goed. Zelf ben ik uiteindelijk voor master speakers gezicht. Nog een vraag, wordt jouw versterker ook zo warm? Als de mijne een tijdje staat te spelen en ik leg mijn hand links achter op de bovenkant is de versterker daar best heel warm.

ruud2

Quote from: ArjanR1 on September  9, 2011, 22:19:43
Zwaardere speakers kopen, beste oplossing denk ik :P

215 kg / st. genoeg?
zie mijn avatar
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

twani

Quote from: Mordante on September 28, 2011, 09:56:45
Mooie set hoor. Goed om te zien dat er hier nog meer Symponic Line liefhebbers zijn. Soms heb ik het idee dat bijna niemand Symphonic Line kent. In het verleden ook wel een gedacht aan Von Schweikert speakers. Heb ze een aantal maal op shows gehoord en klonk meestal goed. Zelf ben ik uiteindelijk voor master speakers gezicht. Nog een vraag, wordt jouw versterker ook zo warm? Als de mijne een tijdje staat te spelen en ik leg mijn hand links achter op de bovenkant is de versterker daar best heel warm.
Moet zeggen dat ik, sinds ik in het bezit ben geweest van een Vincent SV 238 Klasse "A" broeikas bak, een versterker niet zo heel snel meer warm vind. :D
Jij hebt het over warm, dat wordt de mijne ook, warm is oké!  héét voor sommige versterkers ook maar dat is niet bij de SL versterkers. Handwarm is misschien nog wel de beste omschrijving.....
Voor de duidelijkheid wil ik je ook nog meegeven dat me met deze versterker nog niet éénmaal het upgrade virus heeft bekropen, hij blijft staan waar ie staat al zou niemand op de wereld het merk kennen.....
Beschouw het als een delicatesse slechts weggelegd voor weinigen ;D

twani

#65
En om maar weer eens wat voer in de ruif van de "Non Believers" te gooien bedacht ik me opeens dat dit object ook al heel lang een belangrijke plek in mijn set heeft, ik heb `m echter nog niet eerder genoemd of laten zien.
Wederom ook weer in mijn set geplaatst ná een zeer positief resultaat behaald in een Workshop (MET PUBLIEK!) van mijn Duitse audioblad Stereo!
Marketing? nee! het ding kost een paar euro!
Oorspronkelijk getest met het Brennenstuhl OL-1 nachtlampje werkend volgens het Varisator principe maar vanwege de productiestop van dit product bij dit merk heb ik er eentje van een ander merk geplaatst, werkend volgens hetzelfde principe uiteraard.......

AbZ

#66
Best lastig om blind te testen of zo'n lampje naar behoren werkt  :-\

maar wat is dat voor een stekkerblok?
Dacht dat er een andere kwam...  ::)  Hoe staat het daarmee?

twani

Scherp Ab! dat project maakt op dit moment een "Sur Place" maar gaat binnenkort zeker weer verder. Het is een gemodificeerd Rittal blok.........

twani

Gisteren avond om half 9 is onze wijk (inslag 3 huizen verder waarbij gedeelte dak nieuwbouw huis compleet is wéggeslagen!) de bliksem op "vette" wijze ingeslagen.
Aanvankelijk deed niets het meer maar ná resetten aardlek het meeste weer wel......
Hedenmorgen de balans opgemaakt en dat is toch schrikken geblazen:

Een Symphonic Line versterker die geen zuchtje geluid meer geeft (gaat wel aan) dat kan echter ook komen doordat de Linn Majik DS Dynamik  geen signaal meer doorgeeft
Een Linn DS Majik welke alleen nog maar aangaat maar verder weinig meer doet, ook niet meer door Config wordt gezien.
Een Samsung 380 decoder die eveneens nog wel aangaat maar verder niets meer doet.

Jullie begrijpen: de verzekeringspapieren (polis) hebben de plek ingenomen van de Hifibladen (van mij) en de Viva`s, de Linda`s ( van mijn vrouw)

Ondertussen balen we deze dag maar door...............

Jumping Jack

Pfwiew dat is minder leuk twani. Hopelijk lukt het wat met de verzekering...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Tja daar hebben ze geen stofkappen voor JJ :bigsmile: Ik ben nu 46 maar een dergelijke inslag heb ik nog nooit meegemaakt, tjeezus wat een klap man.............   

twani

#71
Er is (ongewild :devil:) veel gebeurd de laatste weken:

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel hebben meegekregen was de bliksem op brute wijze ingeslagen in huize Twani....Hiervan was oa. de Linn Majik DS streamer het slachtoffer geworden :( :(.
Dus...op een regenachtige ochtend in december met de Linn onder de armen naar de mannen van Beter Beeld en Geluid in Hilversum. Daar aangekomen sloot Bjorn de Linn onmiddelijk op een bestaande setup om de DS te controleren met als 1e en onmiddelijke conclusie dat er veel mis was met de DS. Wél enig geluid maar zacht en onbeduidend, goed mis dus......
De Linn  moest terug naar z`n geboortegrond, Bjorn verzorgt de verzending.
Bij het afscheid vroeg Bjorn me of ik "for the time being" een bron van BB&G wilde lenen zodat het niet zo stil is thuis waarop ik kon roepen dat ik nog wel een cd speler thuis had, maar hoe attent!
Nog maar net thuisgekomen al een mail van Bjorn waarin Linn Schotland, in een min of meer officieel statement, aangeeft dat een DS welke kortstondig op krachtstroom  :Dheeft moeten draaien meestal naar de eeuwige jachtvelden kan worden verwezen.
Binnen één dag dus al een officieel document in handen waarmee de expert van de verzekeringsmy. om de oren kan worden geslagen, aldus geschiedde en de Linn werd (word)volledig vergoed.
Tja en dan? Op zoek naar een nieuwe streamer dus waarbij ik de wens van een interne DAC hoog op de lijst had staan. Om kort te gaan, ik heb voor de Musical Fidelity M1 Clic gekozen, een uitstekend geteste streamer met vele digitale ingangen.
Helaas zit deze niet in het vaste leveringsgamma  van BB&G waarmee mijn expliciete wens om bij deze forumsponsor, alsmede zeer toegewijde audioliefhebbers/kenners te bestellen op de tocht stond.
Geen probleem voor Bjorn, de volgende dag stond de nieuwe Musical Fidelity al klaar!
Deze dus opgehaald (én stiekem nog eventjes naar de occ. B&W 802 gekeken, mooi!) en thuis geinstalleerd hetgeen een makkie was (zelfs zónder handleiding).
Het apparaat staat nu een aantal dagen te (in)draaien en functioneerd excellent.
Bluray speler, TV decoder en NAS voeden `m, hij speelt goddelijk...
Zodra hij wat langer in de set zit zal ik de klankverschillen (die zijn er!) met de Linn nog verder beschrijven maar tot nu erg tevreden evenals mijn vrouw die `m eveneens lachend bediend...

twani

#72
Zo eentje dus:


twani

De klankverschillen waarvan ik meteen al zei dat ze er zeker waren zou ik als volgt willen omschrijven:

De nieuwe Musical Fidelity M1 Clic Streamer (Flac) vergeleken met de Linn Majik DS Dynamik;

-2 tikken helderder
-Ruimtelijker hoog met iets meer extensie zonder scherp te worden
-Er gebeurd meer in het klankbeeld (levendiger)
-Het "hout" van de instrumenten klinken een fractie minder als het "hout" van de instrumenten
-De stemweergave van de Linn was een fractie échter
-De instrumenten en stemmen stonden bij de Linn iets meer "Pinsharp"
-De Bass rolt wat minder door op de MF (hetgeen in mijn geval erg goed uitpakt omdat de Von Schweikerts dat door hun Transmission Line principe toch al enigzins doen)
-Het podium is breder dan op de Linn
-Het Top end was een fractie "Sweeter" via de Linn
-De bediening van de MF is veel eenvoudiger (toch)
-De toegevoegde DAC functie voor oa Bluray speler en TV decoder is een zegen, hiermee is de Clic verworden tot een schakelcentrale van niveau.

Ongetwijfeld gaan mij op lange termijn meer verschillen opvallen maar tot zover zeer tevreden ;D   


Jumping Jack

En zo komt uit iets negatiefs toch weer iets goeds voort  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs