A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

twani


addesmo

Ja die Advance heb ik ook in mijn Unison s6 geplugd en inderdaad, zeer acceptabel en prima geluid! Steren van de hemel is wat te veel gezegd.... ;)

Tinus_

Quote from: twani on February  9, 2023, 06:02:32Zó, inmiddels is de serieuze Hifi compleet uit de woonkamer verdreven.

De KEF-jes LSX zijn verkocht en een stereoset Apple HomePod 2023 staat er nu.

Vrouw blij.

Ik ken het.
Hier in de woonkamer van ML Summits naar Dynaudio Xeo5 en daarna 2 HK citation 200's.
En nu een HK soundbar met subwoofer.
Qua uiterlijk is het wel een stuk cleaner geworden.
Rebuilding my HT

twani

#17278
Quote from: Tinus_ on February 10, 2023, 21:47:31Ik ken het.
Hier in de woonkamer van ML Summits naar Dynaudio Xeo5 en daarna 2 HK citation 200's.
En nu een HK soundbar met subwoofer.
Qua uiterlijk is het wel een stuk cleaner geworden.

Óók dat.

Verder "doen" de Pods een flink pak méér bass dan de KEFjes LSX die eigenlijk pas wat meer tot leven kwamen als je de volumeknop wat verder ópendraaide...

Gek eigenlijk. De LSX'en worden toch een beetje gezien als instappers in de échte hifi daar waar de HomePods niet meer pretendeert te zijn als een lifestyle audio product.

Niets is wat het lijkt in audioland. Denk dat vooral heel veel mensen elkaar hebben lopen náblaten dat de audioweergave van de KEFjes zo enorm goed zou zijn.

Ze waren overigens niet slecht hoor.

Verre van dat, maar het kleine verschil, nog in het voordeel van de HomePods ook, verbaast mij zo....


addesmo

#17279
Twani, klein tipje, plak een dun stukje tape op het blauwe lampje. Dat is namelijk wel erg fel 💡

twani

Quote from: addesmo on February 12, 2023, 12:15:54Twani, klein tipje, plak een dun stukje tape op het blauwe lampje. Dat is namelijk wel erg fel 💡

Dat brandt zeker fél 💡

DofN

#17281
In dit verzameldraadje voor de beste D.A. (space) mag dit niet ontbreken (ook genoemd in het muziekdraadje):

The fires of Ork - Deep in the Forst

https://open.spotify.com/track/0j4aWEEeohVhSjx7x7njL0?si=2abc6edffd804a9d

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Abandoned Cities
Harold Budd

1983

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Wordt er nog goede naargeestige, cq melancholische dark ambient geluisterd, of wordt er alleen oud hout gepoetst? :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Mooie Super Metroid hoes. Is dat een officiële hoes van het album?

Groeten...

DofN

#17286
Quote from: Kwabbernoot on March 21, 2023, 07:14:05Mooie Super Metroid hoes. Is dat een officiële hoes van het album?

Groeten...

Weet ik niet.. Er is misschien weinig officieels aan dit album :) Nauwelijks luisteraars, obscuur. Misschien nooit formeel uitgebracht.

Lustmord - The Place Where the Black Stars Hang

Niet mijn favoriete DA artiest. Vaak een beetje luguber met schrikeffecten en monsters achter kierende deuren. Als ik horror wil zet ik wel Frans Bauer op, ofzo. Maar dit album is wel goed. Zijn meest "space" achtige album denk ik.


https://www.youtube.com/watch?v=sTmRK8dJv3o&list=PLsuQH5gQTXTdBc4riRuv65su4kekR2h56&index=5









You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Henkjan_O

Quote from: DofN on March 25, 2023, 21:05:20Lustmord - The Place Where the Black Stars Hang

Niet mijn favoriete DA artiest. Vaak een beetje luguber
ik ga niet zeggen dat je me er letterlijk voor kan wakker maken, maar Lustmord staat vrij hoog op mijn lijstjes

bv deze parel:  https://lustmord.bandcamp.com/album/heresy

een van z'n mooiste creaties is zijn versie van Silent Night, is tussen kerst en nieuwjaar online, daarna haaltie m er weer af.  zo indrukwekkend.

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

#17289
Dat is wel leuk duister :) En via youtube -> BT -> versterker klinkt het nog helemaal niet verkeerd. Sta altijd open voor tips in DA.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Zo kwam ik hier terecht:


Abandoned
by martin goldmann


Is de moeite om te kopen denk ik. Vandaag geen tijd meer, morgen eens verder onderzoeken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tinus_

FF hier lekker spammen, er komt deze week toch geen reactie.....  :(
Waarschijnlijk heeft hij nu wat meer tijd om naar jullie suggesties te luisteren. :nervous:
Rebuilding my HT

Spijkie

Quote from: twani on February 12, 2023, 10:45:15Óók dat.

Verder "doen" de Pods een flink pak méér bass dan de KEFjes LSX die eigenlijk pas wat meer tot leven kwamen als je de volumeknop wat verder ópendraaide...

Gek eigenlijk. De LSX'en worden toch een beetje gezien als instappers in de échte hifi daar waar de HomePods niet meer pretendeert te zijn als een lifestyle audio product.

Niets is wat het lijkt in audioland. Denk dat vooral heel veel mensen elkaar hebben lopen náblaten dat de audioweergave van de KEFjes zo enorm goed zou zijn.

Ze waren overigens niet slecht hoor.

Verre van dat, maar het kleine verschil, nog in het voordeel van de HomePods ook, verbaast mij zo....



De Apple homepods doen zichzelf tekort dus, is de Home pod dan ook beter dan een sonos ( die melkpakjes)?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


twani

#17294
Een tijdje al realiseerde ik me dat dit niet meer het HT forum is, maar vooral het Frank Doorhof forum.

Dientengevolge was er al een flink aantal, toch in ieder geval voor mij, zeer interessante mensen geëlimineerd.

De oppervlakkigheid voert inmiddels de boventoon, een andere mening, zelfs als netjes gebracht, platgeslagen tot woke hapklare brokken..  Kortom, t is niet meer interessant. Tel daarbij op dat het HT verworden is tot een irritante volledig kitsch opgetrokken reclame kerstboom welke welhaast belachelijke orgastische vormen aangenomen heeft..


Verder laat ik me vooral niet sturen door het nieuwbakken tandem Jazzy/Doorhof op strooptocht, waardoor ik gemeend jullie ALLEN zónder enige rancune hartelijk te groeten.

Ik zeg niet op, verwijder mijn account niet ofzo, er is verder ook geen rancune oid maar ik heb t wel zo ń beetje gezien allemaal..

Daarom nogmaals gegroet en have fun!


chansig

Jammer. Ik snap hem wel. Gewoon lekker blijven lezen. Muziekjes (soort van dan) posten. De rest dan lekker laten rusten.

Er zullen wel wat ja maar jij posts gaan komen. Zal vast een kern van waarheid inzitten. En we weten dat het sowieso aan de ander ligt.

Lekker blijven lopen en genieten van het leven. Daar is het HTforum gelukkig niet belangrijk in/voor.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Jammer - figuren als jij geven het forum juist kleur.


Helaas herken ook ook wel de dingen die je benoemt, ik vind er ook wat van, maar ik maak alleen een iets andere keuze.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kwabbernoot

Ik volg je helemaal. Ik heb de laatste tijd ook veel draadjes op "niet volgen" gezet vanwege irritaties. Gelukkig zijn er nog wel een paar topics over die ik wel prima vind.

Groeten...

DofN

Zou jammer zijn, ik mis al een tijdje je Dark Ambient bijdragen.. ik dacht dat het door de zomer kwam..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik hoopte dat hij in zag dat het gewoon r*kmuziek was. Helaas.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.