A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Contour

Blijkbaar bestaan er naast mensen met gouden oortjes, ook mensen met 200 oren!  ;D

twani

Quote from: HuubF on August  9, 2022, 08:27:27
Tsja, ik zou de hele bubs verkopen en dan een echte high-end Dynaudio kopen die desondanks goed klinkt. Als ik je verhaaltje over de Elac zo lees ben je best in staat om dat kwaliteitsverschil te horen en te voelen.  ;)

Beter is steevast méér resolutie en méér van alles. Dat is dus iets waar ik persé níet naar op zoek ben.

Het stoort me.....

Ik vind binnen de Dynaudio series de oudere wat lager gepositioneerde modellen zoals Audience en Contour de lekkerste om naar te luisteren. Daar zit een soort van melancholische rust in de klank die ik fijn vind......

Kingpin

Quote from: twani on August  9, 2022, 10:29:44
Beter is steevast méér resolutie en méér van alles. Dat is dus iets waar ik persé níet naar op zoek ben.

Het stoort me.....

Ik vind binnen de Dynaudio series de oudere wat lager gepositioneerde modellen zoals Audience en Contour de lekkerste om naar te luisteren. Daar zit een soort van melancholische rust in de klank die ik fijn vind......
Dat is ook de tendens van de laatste jaren, teveel van alles willen horen zodat het eigenlijk niet meer klinkt zoals een echt instrument 'live' klinkt.
In eerste instantie klint het 'overweldigend', alsof ze bepaalde instrumenten nog nooit eerder hadden gehoord bij de aankoop van nieuwe speakers.
Het gaat om de balans. Zelf ben ik AP 'fan', heb ook veel van gehad maar de oudere series vind ik persoonlijk ook het mooist klinken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kappa9

Quote from: Kingpin on August  9, 2022, 11:05:09
Dat is ook de tendens van de laatste jaren, teveel van alles willen horen zodat het eigenlijk niet meer klinkt zoals een echt instrument 'live' klinkt.
In eerste instantie klint het 'overweldigend', alsof ze bepaalde instrumenten nog nooit eerder hadden gehoord bij de aankoop van nieuwe speakers.
Het gaat om de balans. Zelf ben ik AP 'fan', heb ook veel van gehad maar de oudere series vind ik persoonlijk ook het mooist klinken.
Mag ik vragen wat je bedoeld met AP?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twani

Quote from: Kingpin on August  9, 2022, 11:05:09
Dat is ook de tendens van de laatste jaren, teveel van alles willen horen zodat het eigenlijk niet meer klinkt zoals een echt instrument 'live' klinkt.
In eerste instantie klint het 'overweldigend', alsof ze bepaalde instrumenten nog nooit eerder hadden gehoord bij de aankoop van nieuwe speakers.
Het gaat om de balans. Zelf ben ik AP 'fan', heb ook veel van gehad maar de oudere series vind ik persoonlijk ook het mooist klinken.

Heel anders omschreven maar exact dezelfde strekking  :)

Staaled

Quote from: twani on August  8, 2022, 12:26:19
T grote verschil is dat ik bijna niks verkoop en dus opgescheept zit met een enorme berg speakers :D

Met de vintage B&O's meegeteld een kleine 100 sets denk ik.........

Ik zie een Fury Road aan de horizon opdoemen. :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mmuetst

Dacht eerst dat die dingen op de Elac luidsprekers een soort noodstop is als je per ongeluk de toppers hebt opgezet  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

#17158
Quote from: mmuetst on August 10, 2022, 22:35:10
Dacht eerst dat die dingen op de Elac luidsprekers een soort noodstop is als je per ongeluk de toppers hebt opgezet  :D

Nee, je stoel draait om.....


Wat is de toppers eigenlijk?

H B

Quote from: twani on August 10, 2022, 22:39:58
Nee, je stoel draait om.....


Wat is de toppers eigenlijk?
Klikje voor "De Toppers!!!"

Verstuurd vanaf mijn 21051182G met Tapatalk


Laan

Quote from: twani on August  7, 2022, 16:00:21
Weer eens over een heel andere boeg dit keer  met een brok pure highend uit vervlogen tijden in de 2e luisterruimte...

Imponerend in alle opzichten moet ik zeggen....

ELAC 213 4PI rondstralers

Wat leuk! De 213 heb ik ook gehad. In 1991 nieuw gekocht. Ik was er erg van onder de indruk, mede naar aanleiding van een bezoek aan de fabriek in Kiel. Later zijn er nieuwe filters ingezet door John Hofboer himself zodat ze nog wat beter werden. Wel blikvangers met die tweeters weet ik nog :-)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

twani

Quote from: Laan on August 11, 2022, 21:06:15
Wat leuk! De 213 heb ik ook gehad. In 1991 nieuw gekocht. Ik was er erg van onder de indruk, mede naar aanleiding van een bezoek aan de fabriek in Kiel. Later zijn er nieuwe filters ingezet door John Hofboer himself zodat ze nog wat beter werden. Wel blikvangers met die tweeters weet ik nog :-)

Dan heb je destijds een enorme bak geld aan luidsprekers uitgegeven  :)

En jezelf een breuk getild....   Wat zijn die krengen zwaar zeg.......

Laan

Quote from: twani on August 12, 2022, 12:24:56
Dan heb je destijds een enorme bak geld aan luidsprekers uitgegeven  :)

En jezelf een breuk getild....   Wat zijn die krengen zwaar zeg.......

Ik werkte destijds bij een Elac dealer en dat scheelde nogal in de prijs. Volgens mij was de adviesprijs toen fl. 3300 per stuk. Serieus bedrag ja.  :wow:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

marcush

Foldertje waar die ook in staat.

Ik herken overigens de EL80 die ik destijds op mijn lijstje had staan bij aanschaf van mijn eerste set serieuze speakers, e.e.a. binnen studentenbudget. Uiteindelijk is dat een set Hepta Streets geworden.

Ach ja, nostalgie...


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: DofN on August 13, 2022, 14:16:28
Hilyard
Division Cycle



Het albumcover is alvast geweldig DON :inlove:

Als die sfeer ook in de nummers terug te vinden word ik heel vrolijk...

twani

De Elac 213 4PI in de dedicated luisterruimte.....

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

#17170
Ik zie dat je niet snel luistermoe wordt, maar misschien wel zit moe? Ik zou toch meer comfortabele fauteuil neer zetten.  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

Quote from: mmuetst on August 21, 2022, 22:46:04
Ik zie dat je niet snel luistermoe wordt, maar misschien wel zit moe? Ik zou toch meer comfortabele fauteuil neer zetten.  :D


Mmm ja, moet inderdaad nog. Moet eerlijk bekennen dat de hele kamer nog niet helemaal af is...

Maar nu eerst weer verder met de verbouwing van de keuken...


Tijd tijd tijd......

mmuetst

Quote from: twani on August 22, 2022, 12:13:16

Mmm ja, moet inderdaad nog. Moet eerlijk bekennen dat de hele kamer nog niet helemaal af is...

Maar nu eerst weer verder met de verbouwing van de keuken...


Tijd tijd tijd......
Je vraagt je af: houdt het dan nooit op  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Quote from: Dura on July 18, 2022, 14:06:06
Dit is ook een boeiende; Soufferance Vision

Allemachtig wat een oversturing. Het hoort erbij maar niet mijn ding.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: twani on June  3, 2022, 21:53:46
Heus, we luisteren nog steeds Dark Ambient....

Kowalski Room met One Night on Capistrano Beach....

Lekker vaagggggh :pompom:

Heb je ook naar The Heartbeat of Life geluisterd? :)


Suburban Memory
Podel

Het eerste nummer is het zwakste nummer..


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software