A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Er zijn grenzen :D.  Hoe lief ze ook is😉

twani

The eye of god......

Vinyl_Fuchs

Dat is dan toch m.i. de scope die Marantz in de 70s hanteerde op hun top-apparaten.:D Buiten de mooie VU-meters uiteraard. Sorry: Marantz-fan hier. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani

#16854
Neeeee, die is gaaf inderdaad VF :)


Marantz heb ik een jaar of 8 terug wel gehad hier trouwens, een gerebuilde 2226 B uit m'n hoofd.

De klank daarvan is me weinig van bijgebleven, zonder daar iets mee te willen zeggen trouwens..

Kan me de rest van de setup niet meer voor de geest halen namelijk...

Die kocht ik toen omdat mijn vader die vroeger had.  Je weet wel.......

Heb ook nog een tijdje met een moderne PM11S2 in m'n hoofd setup gespeeld. Slechtst klinkende versterker die ik hier binnen heb gehad....  Een échte muurbloem....

M'n huidige Rotel vreet m helemaal op.

mmuetst

#16855
Ik moet wel elke keer de verschoning in als ik die geile VU meters zie...je wordt bedankt @Twani  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

Quote from: mmuetst on February  4, 2022, 08:20:39
Ik moet wel elke keer de verschoning in als ik die geile VU meters zie...je wordt bedankt @Twani  :D

Ga maar vast een pak luiers kopen dan. Er komt nog veel meer moois aan :laugh:

MarKath

Welke versterker er ook in huis komt, die VU meters blijven staan.

Dat doet mijn Logitech al.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Vinyl_Fuchs

Er bestaat zo iets als authenticiteit. ;) Kunstgras, siliconetieten, vegan "vlees", elektrische voertuigen, etc. Als het op totale beleving aankomt, gaat er niets boven authentieke producten. Er is al genoeg nepspul op deze wereld.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Tinus_

#16859
Ik ga straks met een maatje mee die gaat kijken naar een setje Beolab 1, de opvolgers van jouw Penta's.
Weet jij of er nog specifieke punten zijn waar we op moeten letten?
Rebuilding my HT

chansig

Quote from: Vinyl_Fuchs on February  5, 2022, 01:42:24
Er bestaat zo iets als authenticiteit. ;) Kunstgras, siliconetieten, vegan "vlees", elektrische voertuigen, etc. Als het op totale beleving aankomt, gaat er niets boven authentieke producten. Er is al genoeg nepspul op deze wereld.

En daarom luisteren we allen naar muziek via speakers, versterkers etc. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#16861
Quote from: Tinus_ on February  5, 2022, 07:41:40
Ik ga straks met een maatje mee die gaat kijken naar een setje Beolab 1, de opvolgers van jouw Penta's.
Weet jij of er nog specifieke punten zijn waar we op moeten letten?

Oei, dat zijn lastige jongens. Zowel klankmatig als kwalitatief. 

Heel vaak geven de digitale versterker modules de geest (en daarmee meteen de link naar mijn opmerking over de klank weggegeven)

Ze gaan geregeld stuk en er zijn maar heel weinig lieden die deze vroege modellen ICE power modules kunnen repareren.. Andere Vijlbrief in Utrecht heeft dit na jaren en jaren onderzoek uiteindelijk voor elkaar gekregen.

Klankmatig staan ze heel ver van de Pentas verwijderd. De aan/afwezigheid van midwoofers geeft hierover al iets weg.

Heb ooit eens één set Beloab 1 aangeschaft maar ook snel weer verkocht.  Of ze slecht klonken durf ik niet te zeggen maar mijn geluid was het zeker niet....

twani

Quote from: MarcelHLX on February  4, 2022, 22:54:53
Welke versterker er ook in huis komt, die VU meters blijven staan.

Dat doet mijn Logitech al.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Maar die heb ik er ook naast staan hoor  :)

twani


twani

Digitale en analoge VU meters naast elkaar...

MarKath

Nu heb je denk ik keuzestress want het een is "nep" en het andere is analoog.

Gelukkig heeft "nep" meer in huis dan alleen digitale VU meters.

Maar het blijft "nep" [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Tinus_

Quote from: twani on February  5, 2022, 13:56:38
Oei, dat zijn lastige jongens. Zowel klankmatig als kwalitatief. 

Heel vaak geven de digitale versterker modules de geest (en daarmee meteen de link naar mijn opmerking over de klank weggegeven)

Ze gaan geregeld stuk en er zijn maar heel weinig lieden die deze vroege modellen ICE power modules kunnen repareren.. Andere Vijlbrief in Utrecht heeft dit na jaren en jaren onderzoek uiteindelijk voor elkaar gekregen.

Klankmatig staan ze heel ver van de Pentas verwijderd. De aan/afwezigheid van midwoofers geeft hierover al iets weg.

Heb ooit eens één set Beloab 1 aangeschaft maar ook snel weer verkocht.  Of ze slecht klonken durf ik niet te zeggen maar mijn geluid was het zeker niet....
Hi is niet zo kritisch, dus gisteren even luisteren en controleren en hij heeft ze gekocht.
Bij hem thuis geïnstalleerd met een wifi streamer en hij is er blij mee. (zijn vrouw wat minder  ;D)
Rebuilding my HT

twani

Quote from: Tinus_ on February  6, 2022, 12:14:35
Hi is niet zo kritisch, dus gisteren even luisteren en controleren en hij heeft ze gekocht.
Bij hem thuis geïnstalleerd met een wifi streamer en hij is er blij mee. (zijn vrouw wat minder  ;D)

Ze zijn wel Supergaaf en heel GROOOOOOOOTTTT.😉

twani

Zo soms wordt je ook in deze "moderne" tijd nog eens aangenaam verrast.

Koop ik in Duitsland voor eigenlijk best weinig geld bij een werkelijk alleraardigste meneer een Meridian 203 DAC......

Komt deze gisteren binnen in, en dat was totaal onbenoemd gebleven, de volledig originele verpakking....

Waar vindt je dat nog.... :pompom:

fugazi_2009

Inderdaad, dat maakt altijd mooi af. 30 jaar oud ongeveer, en hoe klinkt het?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Quote from: twani on February  6, 2022, 16:11:53
Zo soms wordt je ook in deze "moderne" tijd nog eens aangenaam verrast.

Koop ik in Duitsland voor eigenlijk best weinig geld bij een werkelijk alleraardigste meneer een Meridian 203 DAC......

Komt deze gisteren binnen in, en dat was totaal onbenoemd gebleven, de volledig originele verpakking....

Waar vindt je dat nog.... :pompom:

Nice !!  En het apparaat zelf? Waarschijnlijk in mint conditie........
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Mitch--

Quote from: twani on February  6, 2022, 16:11:53
Zo soms wordt je ook in deze "moderne" tijd nog eens aangenaam verrast.

Koop ik in Duitsland voor eigenlijk best weinig geld bij een werkelijk alleraardigste meneer een Meridian 203 DAC......

Komt deze gisteren binnen in, en dat was totaal onbenoemd gebleven, de volledig originele verpakking....

Waar vindt je dat nog.... :pompom:

koopje Theo! kan niet ontbreken in de verzameling!

https://hifi.nl/tweedehands/10056386/Meridian-555-eindversterker.html

mooi bij je dac 8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Vinyl_Fuchs

Die man is gewoon zuinig op zijn spullen.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani

Quote from: fugazi_2009 on February  6, 2022, 16:15:30
Inderdaad, dat maakt altijd mooi af. 30 jaar oud ongeveer, en hoe klinkt het?

Ik moet m nog in de set hangen :)

twani

Quote from: ajbeefde on February  6, 2022, 16:43:51
Nice !!  En het apparaat zelf? Waarschijnlijk in mint conditie........

Zo is het :)