A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: Tinus_ on January 30, 2022, 13:56:28
Leuke speaker en klinken beter als de Beolab 8000, alleen die veel fraaier. ;D

Aan een Penta in topconditie heeft menig kostbare moderne highend speaker, mits de sound je smaak is, een flinke kluif...

Als je ze uit elkaar haalt begrijp je al wel een beetje waarom....   Die constructie, de bouwkwaliteit en het ontwerp  :inlove:

Ik heb hier een jaar of 6 geleden een paar échte highend boys op bezoek gehad die een audiocomponent dat ik had verkocht kwamen ophalen.

Ze zagen mijn Penta's staan , toen nog aan de Naim Uniqute, en vroegen of ze heel even mochten luisteren.

Mijn Penta's waren toen net van top tot teen gereviseerd door Penta goeroe André Vijlbrief..

Minutenlang hebben ze met de onderkaak ópen tot op de knieën zwijgend geluisterd naar Private Investigations van de Dire Straits op de door per speaker 300watt aangedreven Penta's.

600watt in totaal, snoeihard meeslepend en onvervormd.....

Na het nummer te hebben afgeluisterd en een klein beetje weer bijgekomen kwam er dus uit dat de mannen thuis voor meer dan 20K aan stereo hadden staan.

Wat mijn set kostte.  Alles bij elkaar nog geen 2K antwoordde ik ( gebruikte Naim)..

Ik weet nog precies wat ze tegen elkaar zeiden....   "Wat zijn wij thuis nou eigenlijk aan het doen?"

Die hadden dus vast nog wat na te praten in de auto op de terugreis naar huis.....

Anyway, de midwoofers hebben weer nieuwe foamranden...



twani


twani

Beetje gewicht erop.....

Drogen....

ajbeefde

Quote from: twani on January 30, 2022, 15:19:37
Beetje gewicht erop.....

Drogen....

Wat een gemak, al die thee en koffie koppen......  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Vinyl_Fuchs

Je hebt me op een idee gebracht: "Love over Gold".
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

chansig

#16830
Quote from: twani on January 30, 2022, 14:32:17
"Wat zijn wij thuis nou eigenlijk aan het doen?"


Dat vraag ik me ook zeer regelmatig af als ik foto's voorbij zie komen. En dan niet "we" maar "ze". Los van het prijskaartje overigens.

En inderdaad Brothers in arms. Ga het zo ook weer eens proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Bijzonder mooie speakers, de Penta's.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

Quote from: chansig on January 30, 2022, 16:43:30
Dat vraag ik me ook zeer regelmatig af als ik foto's voorbij zie komen. En dan niet "we" maar "ze". Los van het prijskaartje overigens.

En inderdaad Brothers in arms. Ga het zo ook weer eens proberen.

Gr. Hans

Ik vind dat album een geweldige sfeer hebben...

Ook een tijd niet gedraaid trouwens 🙃

twani


twani


Tinus_

Quote from: twani on January 30, 2022, 14:32:17
Aan een Penta in topconditie heeft menig kostbare moderne highend speaker, mits de sound je smaak is, een flinke kluif...

Als je ze uit elkaar haalt begrijp je al wel een beetje waarom....   Die constructie, de bouwkwaliteit en het ontwerp  :inlove:

Ik heb hier een jaar of 6 geleden een paar échte highend boys op bezoek gehad die een audiocomponent dat ik had verkocht kwamen ophalen.

Ze zagen mijn Penta's staan , toen nog aan de Naim Uniqute, en vroegen of ze heel even mochten luisteren.

Mijn Penta's waren toen net van top tot teen gereviseerd door Penta goeroe André Vijlbrief..

Minutenlang hebben ze met de onderkaak ópen tot op de knieën zwijgend geluisterd naar Private Investigations van de Dire Straits op de door per speaker 300watt aangedreven Penta's.

600watt in totaal, snoeihard meeslepend en onvervormd.....

Na het nummer te hebben afgeluisterd en een klein beetje weer bijgekomen kwam er dus uit dat de mannen thuis voor meer dan 20K aan stereo hadden staan.

Wat mijn set kostte.  Alles bij elkaar nog geen 2K antwoordde ik ( gebruikte Naim)..

Ik weet nog precies wat ze tegen elkaar zeiden....   "Wat zijn wij thuis nou eigenlijk aan het doen?"

Die hadden dus vast nog wat na te praten in de auto op de terugreis naar huis.....

Anyway, de midwoofers hebben weer nieuwe foamranden...

Ik weet nog, +/- 28 jaar geleden moest ik als broekie bij bepaalde klanten langs om de Beolab Penta's te modificeren, er moest toen ergens een extra weerstand gesoldeerd worden in de voeding of in het versterker gedeelte.
Was leuk, in die dure villa's met je soldeerbout op de luxe vloerbedekking zitten.  :-X

Maar ze klonken toen al subliem.
Rebuilding my HT

twani

Quote from: Tinus_ on January 30, 2022, 20:35:44
Ik weet nog, +/- 28 jaar geleden moest ik als broekie bij bepaalde klanten langs om de Beolab Penta's te modificeren, er moest toen ergens een extra weerstand gesoldeerd worden in de voeding of in het versterker gedeelte.
Was leuk, in die dure villa's met je soldeerbout op de luxe vloerbedekking zitten.  :-X

Maar ze klonken toen al subliem.

Mooi verhaal Tinus :).

Er zit bij mij, gelijktijdig met de revisie, een wijziging ingebouwd om de "inschakelplop" die Pentas zo kenmerkt tegen te gaan...

Tjeb

Mooi project weer, als het allemaal naar de klote gaat in de autobranche kun je hier altijd nog je vak van maken... :)

twani

#16838
Quote from: Tjeb on January 31, 2022, 09:27:59
Mooi project weer, als het allemaal naar de klote gaat in de autobranche kun je hier altijd nog je vak van maken... :)

Thx Tjeb.


De autobranche is al heel lang naar de klote maar ze blijven iedere maand maar geld overmaken :D

ajbeefde

Quote from: Tjeb on January 31, 2022, 09:27:59
Mooi project weer, als het allemaal naar de klote gaat in de autobranche kun je hier altijd nog je vak van maken... :)

Gaat hij volgens mij met pensioen, lekker genieten van zijn echte hi-fi apparatuur...... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twani

Mijn hobby, mijn manier van de hobby beleven...

Dynaudio S1.4  Dynaudio Facette  Dynaudio Audience 40....

Rotel RA1312  Rotel RT1025  Luxman SQ700X

Contour

Aardig op weg, maar nog niet op niveau van Ralf!  :headbanging:

twani

#16842
Quote from: Contour on February  1, 2022, 19:24:02
Aardig op weg, maar nog niet op niveau van Ralf!  :headbanging:

Ik wil de andere kant van de kamer ook nog wel fotograferen 😂

En ik zaag nog geen Dynaudio's in tweeën  :D

Tinus_

Rebuilding my HT

twani


MarKath

Wat een super mancave [emoji106][emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

kappa9

Quote from: twani on February  1, 2022, 19:07:08
Mijn hobby, mijn manier van de hobby beleven...

Dynaudio S1.4  Dynaudio Facette  Dynaudio Audience 40....

Rotel RA1312  Rotel RT1025  Luxman SQ700X
Fraai, erg fraai, is de akoestiek ook goed?

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

twani

#16847
Quote from: kappa9 on February  1, 2022, 23:19:04
Fraai, erg fraai, is de akoestiek ook goed?

Groeten Joost

Nee helaas, dat is compleet niet het geval.    :devil:

Ik ben nog immer compleet overwegende wat ik aan de muur ga prakken......

Akotherm, schilderijen enz enz enz.

Alles staat nog open....

Een kleed moet er sowieso nog op de grond.


T grappige is dat dit kamertje voor mijn gevoel akoestisch gezien beter voor elkaar was voordat ik m heb verbouwd......

Enfin, we gaan ermee aan de slag.

vanzomereng

#16848
Quote from: twani on February  2, 2022, 19:56:54
Nee helaas, dat is compleet niet het geval.    :devil:

Ik ben nog immer compleet overwegende wat ik aan de muur ga prakken......
Akotherm, schilderijen enz enz enz.
Alles staat nog open....
Een kleed moet er sowieso nog op de grond.
T grappige is dat dit kamertje voor mijn gevoel akoestisch gezien beter voor elkaar was voordat ik m heb verbouwd......

Enfin, we gaan ermee aan de slag.

Als verkoper van Franse auto's is het toch niet zo moeilijk om bij ingeleverde totalloss Citroens,
die place-mats van de portieren afhalen en deze op de muur plakken  :D

Wellicht een idee voor aan de muren...

Je kunt tegenwoordig van zelf gemaakte foto's, schilderen laten maken en aan de achterkant v/h bedrukte textiel
de ruimte nog opvullen met schuim of iets dergelijks.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

mmuetst

#16849
Hij ziet er wel een stuk gezelliger uit dan mijn mancave
Maar het kan erger als je vrouw, vriendin er mee gaat bemoeien   :D


Zo ziet mijn hol er uit:

Akoestiek is goed. Weinig ramen en houten plafond doen veel goed. Tevens zijn de pakken WC papier die we hamsteren als het Kruidvat weer een aanbieding heeft ook een goede uitwerking op de akoestiek  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.