A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

twani

Quote from: MarcelHLX on January 10, 2022, 18:46:45
Wat een prachtige machine is dat, hij straalt één en al autoriteit uit.

Vintage is toch wel erg lekker hoor. :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Wel apart, ga ik even puur uit interesse op Marktplaats kijken, staan er 2 stuks 1312 te koop.

Zag het..   De ene is een Leak derivaat, toch wel wat anders gebouwd zie ik.

Is bieden bij Catawiki....... :shaun:   

De andere kost 550 en daar komt dan nog een keer ongeveer zo'n bedrag bij om m technisch geheel op punt te zetten.

Kan ie wel weer 40 jaar mee....

twani

#16776
Nog een andere set Dynaudio van twee modellenseries lager ernaast gezet om lekker te kunnen switchen....


Grappig om te horen, vermits je niet hard speelt, hoezeer twee qua prijs zó verschillende speakers klankmatig tóch op elkaar lijken...

Beiden Dynaudio, dat wel.....

MarKath

Volgens mij zie ik bij jou ook een Logitech Squeezebox Touch staan.

Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Ik heb er ook één op de kop kunnen tikken en deze wordt vanmiddag geleverd en dan gaat het onderzoek beginnen naar wat er allemaal mogelijk is hiermee.

Ik hoor graag van jou.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

#16778
Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 12:13:25
Volgens mij zie ik bij jou ook een Logitech Squeezebox Touch staan.

Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Ik heb er ook één op de kop kunnen tikken en deze wordt vanmiddag geleverd en dan gaat het onderzoek beginnen naar wat er allemaal mogelijk is hiermee.

Ik hoor graag van jou.

Groeten,
Marcel

Voor zover ik kan beoordelen, en dat is volgens sommige believers op HT nauwelijks het geval :D, voldoet de SBT nog immer uitstekend daar waarvoor ie bedacht is.

Tegenwoordig stopt men de streamer techniek in dure zware behuizingen, plakt er iets van Auralic of wat dan ook op en berekenen daar vele duizenden euro's voor. Het resultaat is natuurlijk verregaand hetzelfde vermits je er een DAC naar smaak en van kwaliteit achter hangt....

In verleden is gebleken dat  de SBT meekan met het allerbeste dat er op streamergebied te koop is, en aangezien ik zelf niet in staat ben verschillen waar te nemen geloof ik dat maar.

Er is volgens mij een aantal specifiek SBT topics op HT dus je zou even de zoekfunctie kunnen beroeren :) 

Kingpin

Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 12:13:25
Volgens mij zie ik bij jou ook een Logitech Squeezebox Touch staan.

Hoe zijn jouw ervaringen hiermee?

Ik heb er ook één op de kop kunnen tikken en deze wordt vanmiddag geleverd en dan gaat het onderzoek beginnen naar wat er allemaal mogelijk is hiermee.

Ik hoor graag van jou.

Groeten,
Marcel
Een goede voeding is echt een 'must' voor de Touch.
Als je er belang bij hebt kan ik je ook de settings wel doorsturen zodat deze het beste presteerd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

MarKath

Quote from: Kingpin on January 12, 2022, 12:48:01
Een goede voeding is echt een 'must' voor de Touch.
Als je er belang bij hebt kan ik je ook de settings wel doorsturen zodat deze het beste presteerd.

Belang altijd!

En de voeding zit wel goed, ik neem hem over van Sodejuu (HighEnd forum) en die gaat er een betere voeding bij leveren.

Ik zie de setting met belangstelling tegemoet.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Quote from: twani on January 12, 2022, 12:38:53
Voor zover ik kan beoordelen, en dat is volgens sommige believers op HT nauwelijks het geval :D, voldoet de SBT nog immer uitstekend daar waarvoor ie bedacht is.

Tegenwoordig stopt men de streamer techniek in dure zware behuizingen, plakt er iets van Auralic of wat dan ook op en berekenen daar vele duizenden euro's voor. Het resultaat is natuurlijk verregaand hetzelfde vermits je er een DAC naar smaak en van kwaliteit achter hangt....

In verleden is gebleken dat  de SBT meekan met het allerbeste dat er op streamergebied te koop is, en aangezien ik zelf niet in staat ben verschillen waar te nemen geloof ik dat maar.

Er is volgens mij een aantal specifiek SBT topics op HT dus je zou even de zoekfunctie kunnen beroeren :)

Voor mij is dat ook voldoende, ik geef liever kapitalen uit aan mijn auto dan aan een streamer. :headbanging:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

eddy135

Quote from: twani on January 12, 2022, 12:38:53
Voor zover ik kan beoordelen, en dat is volgens sommige believers op HT nauwelijks het geval :D, voldoet de SBT nog immer uitstekend daar waarvoor ie bedacht is.

Tegenwoordig stopt men de streamer techniek in dure zware behuizingen, plakt er iets van Auralic of wat dan ook op en berekenen daar vele duizenden euro's voor. Het resultaat is natuurlijk verregaand hetzelfde vermits je er een DAC naar smaak en van kwaliteit achter hangt....

Gebruik dan ook even de zoekfunctie voor de betekenis van 'vermits'... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 12:52:42
Voor mij is dat ook voldoende, ik geef liever kapitalen uit aan mijn auto dan aan een streamer. :headbanging:

Zo is dat😉

ajbeefde

Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 12:52:42
Voor mij is dat ook voldoende, ik geef liever kapitalen uit aan mijn auto dan aan een streamer. :headbanging:

Ja maar dan hoor je er niet bij, dus als je er bij wilt horen ....... en natuurlijk zal Mama het verschil meteen horen.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twani

Quote from: ajbeefde on January 12, 2022, 19:45:13
Ja maar dan hoor je er niet bij, dus als je er bij wilt horen ....... en natuurlijk zal Mama het verschil meteen horen.  ;)

Mama rules :D

MarKath

#16786
Quote from: Kingpin on January 12, 2022, 12:48:01
Een goede voeding is echt een 'must' voor de Touch.
Als je er belang bij hebt kan ik je ook de settings wel doorsturen zodat deze het beste presteerd.
Hoe werkt dat met settings?

Ik ben er nu mee bezig en vind wat radio zenders maar er is natuurlijk meer dan alleen dat.

Kan ik ook vanaf mijn mobiel (android) bijvoorbeeld Tidal aansturen naar de Logitech?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Kingpin

Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 22:41:17
Hoe werkt dat met settings?

Ik ben er nu mee bezig en vind wat radio zenders maar er is natuurlijk meer dan alleen dat.

Kan ik ook vanaf mijn mobiel (ios) bijvoorbeeld Tidal aansturen naar de Logitech?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik pm je morgenavond de file wel even. Kwam er vandaag niet aan toe.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

MarKath

Top, ik ga dit onderwerp nu verder op mijn eigen topic afhandelen, dan "vervuilen" wij die van Twani niet ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Kingpin

Quote from: MarcelHLX on January 12, 2022, 22:41:17
Hoe werkt dat met settings?

Ik ben er nu mee bezig en vind wat radio zenders maar er is natuurlijk meer dan alleen dat.

Kan ik ook vanaf mijn mobiel (android) bijvoorbeeld Tidal aansturen naar de Logitech?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Bij deze ...
Dit zijn globaal de Toolbox settings. Je kan nog verder gaan door de EDO plugin te installeren maar die deed teveel degradatie van geluid in mijn geval (en niet zo'n beetje ook, of er is wat mis gegaan).
Daarnaast kan je op de kernel nog wat dingen aanpassen als je wilt met Putty ... gaf in mijn geval geen verschillen dus alles weer teruggezet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Quote from: MarcelHLX on January 13, 2022, 06:40:45
Top, ik ga dit onderwerp nu verder op mijn eigen topic afhandelen, dan "vervuilen" wij die van Twani niet ;D

Maakt niks uit. Is volgens velen toch al een baggertopic  :tounge:

Bovendien heb ik ook een SBT dus wil ik t ook wel lezen :D

brt

Quote from: twani on January 13, 2022, 20:01:58
Maakt niks uit. Is volgens velen toch al een baggertopic  :tounge:


Nou nou, niet te Calimero hè Twani, nergens voor nodig
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

twani

#16792
Quote from: Kingpin on January 13, 2022, 19:14:47
Bij deze ...
Dit zijn globaal de Toolbox settings. Je kan nog verder gaan door de EDO plugin te installeren maar die deed teveel degradatie van geluid in mijn geval (en niet zo'n beetje ook, of er is wat mis gegaan).
Daarnaast kan je op de kernel nog wat dingen aanpassen als je wilt met Putty ... gaf in mijn geval geen verschillen dus alles weer teruggezet.

Ohw, dat vind ik wel fijn dat je deze hier dropt Eric😉

vanzomereng

Quote from: twani on January 10, 2022, 15:26:29
De Rotel is terug van totaal revisie en geeft inmiddels z'n eerste klanken weg....

Fraaie machine... en nu heb je ook een heuse versterker met wapperkes

Toen ik nog jong, fris en fruitig was, ging ik weleens naar een dancing, met onderstaande Rotelkes achter de bar,
het was zeer lastig om mijn aandacht te verdelen tussen deze hifi-gear en al het vrouwelijke schoon.

Inmiddels heb ik een wat minder fraaie Rotel op de kop getikt maar mijn vrouw is een beauty  :happy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dura

Quote from: Kingpin on January 13, 2022, 19:14:47
Bij deze ...
Dit zijn globaal de Toolbox settings. Je kan nog verder gaan door de EDO plugin te installeren maar die deed teveel degradatie van geluid in mijn geval (en niet zo'n beetje ook, of er is wat mis gegaan).
Daarnaast kan je op de kernel nog wat dingen aanpassen als je wilt met Putty ... gaf in mijn geval geen verschillen dus alles weer teruggezet.
Ach, dat brengt herinneringen terug: toen de Touch uitkwam had ik een Squeezebox 3 en heb mijn uiterste best gedaan om de eerste Touch die in het vaderland arriveerde mijn kant te laten komen. Of dat gelukt is weet ik niet maar ik liep voorop.  Geweldig ding voor een schappelijke prijs.
Ging weg toen er voor mijn versterker een BluOS module beschikbaar kwam, less is more, maar nog steeds vind ik de Touch een supergaaf ding. Ik heb me ook gek getweakd, was softwarematig toch gratis. Nooit veel verschil gehoord, maar het is bij iedereen anders. Ook met kabels en voeding gerommeld, scheelde wat tot ik de digitale uitgang ging proberen, toen maakte het niet veel meer uit, behalve dat optisch uit in het hoog een heel klein tikje minder schoon klonk dan coax.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Quote from: Dura on January 13, 2022, 23:04:23
Ach, dat brengt herinneringen terug: toen de Touch uitkwam had ik een Squeezebox 3 en heb mijn uiterste best gedaan om de eerste Touch die in het vaderland arriveerde mijn kant te laten komen. Of dat gelukt is weet ik niet maar ik liep voorop.  Geweldig ding voor een schappelijke prijs.
Ging weg toen er voor mijn versterker een BluOS module beschikbaar kwam, less is more, maar nog steeds vind ik de Touch een supergaaf ding. Ik heb me ook gek getweakd, was softwarematig toch gratis. Nooit veel verschil gehoord, maar het is bij iedereen anders. Ook met kabels en voeding gerommeld, scheelde wat tot ik de digitale uitgang ging proberen, toen maakte het niet veel meer uit, behalve dat optisch uit in het hoog een heel klein tikje minder schoon klonk dan coax.
Zolang de mijne niet stuk gaat of reparatie te duur uitvalt blijft deze lekker staan.
Met een goede voeding eraan (en dat maakt bij de Touch door het ontbreken van een spanningsregelaar aan de ingang best wat verschil in kwaliteit bij gebruik van diverse voedingen) speelt dit 'oudje' nog steeds op een zeer hoog level.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

MarKath

Quote from: Kingpin on January 13, 2022, 19:14:47
Bij deze ...
Dit zijn globaal de Toolbox settings. Je kan nog verder gaan door de EDO plugin te installeren maar die deed teveel degradatie van geluid in mijn geval (en niet zo'n beetje ook, of er is wat mis gegaan).
Daarnaast kan je op de kernel nog wat dingen aanpassen als je wilt met Putty ... gaf in mijn geval geen verschillen dus alles weer teruggezet.

Thanks, ik ga ermee aan de slag.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

twani

Quote from: VANZOMERENG on January 13, 2022, 22:21:47
Fraaie machine... en nu heb je ook een heuse versterker met wapperkes

Toen ik nog jong, fris en fruitig was, ging ik weleens naar een dancing, met onderstaande Rotelkes achter de bar,
het was zeer lastig om mijn aandacht te verdelen tussen deze hifi-gear en al het vrouwelijke schoon.

Inmiddels heb ik een wat minder fraaie Rotel op de kop getikt maar mijn vrouw is een beauty  :happy:

Welke Rotel heb jij dan?  Dat heb ik gemist :)

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Zie ik nu de Dyns 1.4 op Marktplaats staan? Voor een leuke prijs ook nog inclusief de stands.  :butbut:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a