A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ohm Ivo

Geheel eens! Sowieso is Substrata een absolute topper. Er zijn niet veel albums (in het algemeen) die brilliant zijn van begin tot eind, maar Substrata is er een van.

Van Dark Ambient heb ik nog te weinig. Wel aanverwante muziek (bv Monolake -Hong Kong, maar dat is meer uptempo; of Jonn Serrie, maar dat is meer deep space).

Groet van Evert

xlr8

Die electronic stroming is ook erg breed, DA is vrijwel altijd ritmeloos. Het meeste vind je binnen het Cryo Chamber label: http://www.cryochamberlabel.com
Topper binnen het genre is bijvoorbeeld Atrium Carceri.

Als je voorkeur meer naar ritmiek ofwel downtempo cinematic scapes gaat is Ultimae Records de bron: https://ultimae.com
Probeer Martin Nonstatic en/of Aes Dana maar eens, zijn echte muzikale landschapsarchitecten  :worship:

twani


hpapen

Quote from: twani on July 31, 2018, 22:48:06
En het cold meat industrie label  :)
dat label is toch niet meer actief?

twani

#15754
Quote from: hpapen on July 31, 2018, 23:38:42
dat label is toch niet meer actief?

Klopt.  De eigenaar van het label is ten onder aan drank drugs en depressie helaas.

Wat blijft is een schat aan DA muziek...

xlr8

Hij heeft ooit eens gezegd dat bij geestverruimende geluidscollages geestverruimende middelen horen. Omdat Dark Ambient dan ook niet de meest fleurige rozentuinen uitbeelden kan je gelijk de uitkomst van 1+1 raden  ;)

twani

Quote from: xlr8 on August  1, 2018, 18:47:11
Hij heeft ooit eens gezegd dat bij geestverruimende geluidscollages geestverruimende middelen horen. Omdat Dark Ambient dan ook niet de meest fleurige rozentuinen uitbeelden kan je gelijk de uitkomst van 1+1 raden  ;)

Ik ben geheelonthouder dus "fit voor alle DA" :tounge:

scrutinizer

Quote from: twani on August  3, 2018, 18:32:54
Ik ben geheelonthouder dus "fit voor alle DA" :tounge:
Toch wel een beetje (D-aspartic) acid, Theo....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Quote from: scrutinizer on August  3, 2018, 19:16:58
Toch wel een beetje (D-aspartic) acid, Theo....

Zéker wel...  Creatine mag ik ook nog op regelmatige basis lusten.....

KillerbeeNL

Quote from: twani on August  3, 2018, 22:21:15
Zéker wel...  Creatine mag ik ook nog op regelmatige basis lusten.....
[emoji16]

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Ohm Ivo

Quote from: xlr8 on July 31, 2018, 02:36:27
Die electronic stroming is ook erg breed, DA is vrijwel altijd ritmeloos. Het meeste vind je binnen het Cryo Chamber label: http://www.cryochamberlabel.com
Topper binnen het genre is bijvoorbeeld Atrium Carceri.

Als je voorkeur meer naar ritmiek ofwel downtempo cinematic scapes gaat is Ultimae Records de bron: https://ultimae.com
Probeer Martin Nonstatic en/of Aes Dana maar eens, zijn echte muzikale landschapsarchitecten  :worship:

Dank voor deze tips! Ik heb er de laatste dagen werk van gemaakt; eea beluisterd via youtube.
Van Atrium Carceri had ik een "dark ambient playlist" beluisterd die een soort van doorsnede van zijn projecten geeft. Er staan werken in van Ptahil, Kapnobalai, Souyan en Phrenitis. Desondanks vond ik het allemaal wel veel op elkaar lijken en een beetje lawaaierig. Niet zo mijn ding helaas, maar ik ben wel blij met de tip! Altijd leuk om op nieuwe muziek geattendeerd te worden.
Martin Nonstatic: daarvan heb ik de albi "Ligand"en "Granite" beluisterd en was helaas ook niet zo mijn ding.

Maar van Aes Dana heb ik inmiddels dingen gehoord die naar meer smaken:
-Pollen: begint na n minuut of 23 op gang te komen,
-Aes Dana ft MikTek met album Far & Off: enigszins Biosphere-achtig en dat mag ik wel.

Kortom, superbedankt voor de tips!
Trouwens: wel lekker om speakers te hebben die tot 15Hz gaan, juist bij dark ambient. Lekker badderen in de muziek, geheel ondergedompled te worden...

Groet van Evert

DofN

Nieuw aan het firmament:

Ruptured World - Exoplanetary [WAV]






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on August  7, 2018, 19:49:50
Nieuw aan het firmament:

Ruptured World - Exoplanetary [WAV]




Leuk, nieuw materiaal voor als ik terug ben van vakantie :pompom:

DofN

#15763
Dit is een erg goed album! DA zoals ik die het liefst heb. Met een verhaal erin en dromerig: een muzikaal landschap.

En heb een goede vakantie!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

hpapen


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on August 23, 2018, 20:35:32
Atrium Carceri
Reliquiae

24 bit FLAC



:inlove:   Wat een geweldenaars zijn dát toch ook.  Één van mijn favoriete acts...

twani

#15767
Meteen opgezet. Zat eigenlijk de hele avond al vrij suffe muziek te luisteren :tounge2:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


twani

Ook vanavond weer weggedoken in Atrium Carceri.......


Ralf67


twani

Quote from: Ralf67 on August 26, 2018, 12:19:20
Klinkt als vluchtgedrag  8)


Vluchten naar een plek die lekker is kan best fijn zijn :tounge2:

Rob46

Al is dat fijne gevoel vaak maar voor even   :unhappy:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

xlr8

Wellicht wel maar dat momentje van gemoedsrust is tenminste binnen en tikt lekker bij om de balans te houden  :yinyang: