A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Jij hebt niet stil gezeten zeg.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


twani

Quote from: RubenV. on November  8, 2014, 20:37:45
Hoe klinkt het?  :clapping:

Een grotere stap voorwaarts dan iedere kabel of zekering wissel, zoveel is zeker.

Nauwkeuriger "podium" met daarin méér inzicht in de compositie van het betreffende muziekstuk.

Het luistert gewoon wat gemakkelijker, loopt minder snel dicht. Voor iedereen hoorbaar ook, dus niet alleen voor "hoorders" en "níet hóórders" zoals met kabeltjes.

Enfin, niets nieuws onder de zon, zijn experts het al lang over eens.

Was erg leuk om te doen ook, veel lol aan gehad😉

RubenV.

En daar ga je zo te lezen nog meer lol aan hebben, mooi gefabriceerd  :worship: Welk "gebied" pak je hier eigenlijk mee aan?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

VlisChris

Die hele dunne plaatjes: heb je die met schroeven vastgezet of gewoon met houtlijm?
Constructie ziet er heel simpel uit. Zou bijna denken dat ik het zelf nog zou kunnen maken :P

En dan nog als vraag: die foto die er nu tegenaan zit: houdt dat niet een deel van de werking tegen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#10706
Quote from: Christiaan S on November  8, 2014, 20:55:40
Die hele dunne plaatjes: heb je die met schroeven vastgezet of gewoon met houtlijm?
Constructie ziet er heel simpel uit. Zou bijna denken dat ik het zelf nog zou kunnen maken :P


Het basisframe is met "deuvels" in elkaar gezet. Die 2 dunne plaatjes in het midden zijn kunststof "strapes" die met kleine parkertjes zijn vastgezet

De stof heb ik bij de Kwantum gekocht.

En ja Chris, dit kan jij ook maken.  Het resultaat is in "live" overigens ook erg strak.

En dan nog als vraag: die foto die er nu tegenaan zit: houdt dat niet een deel van de werking tegen?


Alhoewel het zeer dikke panelen zijn (12cm) zal dit inderdaad zo zijn.


Mmm, beetje slordige quote zie ik :blush:


VlisChris

#10707
Ik ga eens op het gemakje teruglezen wat je allemaal gebruikt hebt :)
Het is altijd te proberen ;) Mijn akoestiek is hier in huis niet echt fijn (lees: echo, en op een aantal plekker enorme ophoping van het laag).

Edit; thanks voor de uitleg!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Quote from: RubenV. on November  8, 2014, 20:55:26
En daar ga je zo te lezen nog meer lol aan hebben, mooi gefabriceerd  :worship: Welk "gebied" pak je hier eigenlijk mee aan?

Tja................  (Een mens moet eerlijk blijven hé ;))


Grappig is overigens dat men zich dat verder nooit afvraagt bij alle andere objecten die zich in de luisterruimte bevinden.

Best apart eigenlijk.

Of is er hier iemand die zich werkelijk afvraagt welk gebied zijn "zitbank" of salontafel "aanpakt" :tounge2:

VlisChris

Nou, een goede bank pakt mijn "onderkant" en "achterkant" (kont en rug :P) best goed aan. Of beter: als de bank verkeerd is zit ik echt niet lekker hoor :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#10710
Quote from: Christiaan S on November  8, 2014, 21:09:05
Nou, een goede bank pakt mijn "onderkant" en "achterkant" (kont en rug :P) best goed aan. Of beter: als de bank verkeerd is zit ik echt niet lekker hoor :P

Frequentie natuurlijk grapjas :tounge2:

VlisChris

#10711
He. Ik wist dat ik ergens op een andere golflengte zat :P

edit
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ook flink met de andere kant van de audiohobby bezig geweest.

Mijn vintage B&O verzameling is uitgebreid mét:

Beocom 1000 in het retrogroen



4! Stuks zeldzame B&O paneelspeakers:






En de legendarische Beomaster 1900












twani

#10714
De Beocom telefoon komt op één van m'n B&O radiomeubels te staan en zal een dezer dagen binnenkomen



De paneelspeakers en de Beomaster 1900 ga ik maandag zelf ophalen.....


eddy135

Er staat hier ook nog ergens een B&O platenspeler te verstoffen, misschien interesse?  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Quote from: eddy135 on November  8, 2014, 22:00:39
Er staat hier ook nog ergens een B&O platenspeler te verstoffen, misschien interesse?  ;)

Een volmondig ja ;).  Welk model? ::)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

#10718
Quote from: twani on November  8, 2014, 21:08:06
Tja................  (Een mens moet eerlijk blijven hé ;))


Grappig is overigens dat men zich dat verder nooit afvraagt bij alle andere objecten die zich in de luisterruimte bevinden.

Best apart eigenlijk.

Of is er hier iemand die zich werkelijk afvraagt welk gebied zijn "zitbank" of salontafel "aanpakt" :tounge2:
Fabrikanten van dergelijke panels claimen werking vanaf 120 Hz in deze diktes.
Dat zal optimistisch zijn.
Reken met ongeveer het dubbele eer ze echt wat gaan afvangen.
Zeer netjes gemaakt. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10719
Vergeet ik nog te melden dat voor het 2e paneel ook nog een foto in bestelling staat. Komt nog binnen.

Zit trouwens nog een mooi verhaal "achter"

Absorptiepanelen in de huiskamer en WAF zijn lastig verenigbare fenomenen, zoals de meesten onder ons inmiddels al (aan den lijve? :D) hebben ondervonden.

Toen Monique met het fotopaneeltje kwam aanzetten (welke zij heimelijk had besteld :tounge2:) zag ik mijn kans schoon.

Toen ik de eerste foto's van de panelen mét het fotopaneel afgelopen maandag via de "Whats App" naar haar werk stuurde werd ik overladen met complimenten omdat ze "de hoek" (waarin eea nu hangt ;)) zo mooi vond geworden.

Geen spoor van vermoeden bij haar dat dit absorptiepanelen zouden kunnen zijn, louter een enorme hoeveelheid lof voor mijn "Jan des Bouvrie" achtige kwaliteiten viel mij ten deel..

Pas later toen ze mij al veelvuldig had geprezen (en natuurlijk haar mening daarover nooit meer kon herzien) , heb ik haar verteld dat ik hier het nuttige met het aangename had verenigt, en zei ik haar dat dit absorptiepanelen zijn :D

Wellicht een aardige tip voor sommigen onder ons die niet weten hoe ze dit onderwerp bij "Waffie" moet aansnijden ::)

twani

Quote from: eddy135 on November  8, 2014, 22:09:53
Moest even zoeken, is een Beogram 8000.

Graag Eddy, pm me maar wat ik je daarvoor moet betalen. Ben al heel verguld met je aanbod :worship:

Alex Groningen

Quote from: twani on November  8, 2014, 20:53:37
Een grotere stap voorwaarts dan iedere kabel of zekering wissel, zoveel is zeker

Is dit weer een sneer naar iemand? Zo ja, beetje jammer Twani!

Bij deze wel even m'n complimenten voor de mooie panelen en inrichting van je huis.
Erg leuk ingericht.

twani

Quote from: Alex Groningen on November  8, 2014, 22:29:53
Is dit weer een sneer naar iemand? Zo ja, beetje jammer Twani!

Bij deze wel even m'n complimenten voor de mooie panelen en inrichting van je huis.
Erg leuk ingericht.

Je leest maar wat je wilt lezen Alex.  Bovendien ken ik geen "iemand" ;)

Dank voor het laatste, dat dan weer wel :)

Alex Groningen

#10723
Quote from: twani on November  8, 2014, 22:35:35
Je leest maar wat je wilt lezen Alex.  Bovendien ken ik geen "iemand" ;)

Dank voor het laatste, dat dan weer wel :)

Je weet wie, wat of wie ik bedoel. ;)
Voor de rest moet ik eigenlijk ook niet zeiken.

Even on topic:

De panelen die je hebt gemaakt zijn erg mooi.
Ik zal morgen aan de wederhelft jouw panelen ook even laten zien, wie weet mogen de blanco panelen die ik heb hangen dan ook aan de muur blijven hangen.

We hebben van de zomer samen een foto shoot gehad en het lijkt mij een mooi idee om de leukste foto's ook te plakken op m'n eigen panelen.
Nog maar even uitzoeken of het op deze die ik heb ook daadwerkelijk kan.


Oud lid

Quote from: twani on November  8, 2014, 22:17:45
Vergeet ik nog te melden dat voor het 2e paneel ook nog een foto in bestelling staat. Komt nog binnen.

Zit trouwens nog een mooi verhaal "achter"

Absorptiepanelen in de huiskamer en WAF zijn lastig verenigbare fenomenen, zoals de meesten onder ons inmiddels al (aan den lijve? :D) hebben ondervonden.

Toen Monique met het fotopaneeltje kwam aanzetten (welke zij heimelijk had besteld :tounge2:) zag ik mijn kans schoon.

Toen ik de eerste foto's van de panelen mét het fotopaneel afgelopen maandag via de "Whats App" naar haar werk stuurde werd ik overladen met complimenten omdat ze "de hoek" (waarin eea nu hangt ;)) zo mooi vond geworden.

Geen spoor van vermoeden bij haar dat dit absorptiepanelen zouden kunnen zijn, louter een enorme hoeveelheid lof voor mijn "Jan des Bouvrie" achtige kwaliteiten viel mij ten deel..

Pas later toen ze mij al veelvuldig had geprezen (en natuurlijk haar mening daarover nooit meer kon herzien) , heb ik haar verteld dat ik hier het nuttige met het aangename had verenigt, en zei ik haar dat dit absorptiepanelen zijn :D

Wellicht een aardige tip voor sommigen onder ons die niet weten hoe ze dit onderwerp bij "Waffie" moet aansnijden ::)

Perfect als je dat kunt combineren! Ik vind dat je dat heel goed gedaan hebt! Lijkt een beetje op een kleine afbeelding met een groot passe partout.

Erwin B