A Woman’s Nightmare….

Started by twani, June 25, 2011, 16:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Is toch gewoon de homepage van de fabrikant.
ATP.jocavi.net is de url van ATP.


Binnenkort heb ik Jocavi absorbers. Er zit namelijk wel wat levertijd op ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 25, 2014, 08:28:44
Ok, dat scheelt. Dan heb ik toch goed gekeken. Ik vond het al bijzonder, want het was een onderdeel van de Jocavi-site. Edit: het zijn toch twee verschillende sites: at.jocavi.net en jocaviacousticpanels.com. Of heb ik nu een link naar een niet-sponsor gemaakt? Moet ik mijn eigen RTM behandelen... :eh:

Heb je zelf iets van Jocavi?


Ach Bas geneer je niet. Kon zelf ook maar lastig door die website "héénkomen", onduidelijk.......

Wel mooie spullen :pompom:

Bas Akkerman

Quote from: twani on October 25, 2014, 19:57:05

Ach Bas geneer je niet. Kon zelf ook maar lastig door die website "héénkomen", onduidelijk.......

Wel mooie spullen :pompom:
Zeker mooie spullen. Wil het een en ander toch in de woonkamer gaan veranderen. Dan is een mooie toevoeging aan de kamer die "toevallig" een verbetering voor de akoestiek met zich meebrengt mooi meegenomen. In tegenstelling tot apparatuur vind ik wel dat akoestische oplossingen naast nuttig toch vooral ook mooi moeten zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Omdat het nog even kan duren voordat de GIK panelen binnen zijn (Amerika) heb ik besloten om in de tussentijd nog even "dóór te janken" met de akoestiek.

Gisteren alle spullen gehaald om een Ceiling Panel te maken.

Rockwool:



Hout:



Stof:








lynch1979

Ben benieuwd.

Wat wordt de afmeting?
En wat voor stof heb je gekocht?

Wat een vragen he  :D

twani

De DDDac ligt overigens op de operatietafel, weet nog niet wat maar één kanaal speelt iets zachter.

Tot die tijd de goeie ouwe DHTROB BuizenDAC van stal gehaald. Óók erg fijn nog steeds.

twani

#10656
Quote from: lynch1979 on October 28, 2014, 21:20:24
Ben benieuwd.

Wat wordt de afmeting?
En wat voor stof heb je gekocht?

Wat een vragen he  :D

Maten moet ik nog vaststellen, maar gróót wordt ie gewoon wél. Ik doe altijd iets hélémáál, óf hélémáál níet :D

Uhh, een mooi stofje wél :tounge2:    Je kan er een heel klein beetje doorheen kijken ivm dóórlaat tbv absorptie ;)



Of zoiets........ :D

Bama

Quote from: twani on October 28, 2014, 21:17:56
Omdat het nog even kan duren voordat de GIK panelen binnen zijn (Amerika) heb ik besloten om in de tussentijd nog even "dóór te janken" met de akoestiek.

Gisteren alle spullen gehaald om een Ceiling Panel te maken.

Rockwool:



Hout:



Stof:









Hier ben ik heel nieuwsgierig naar, interessant, veel foto's nemen aub ;D

RubenV.

Weer een leuk klusprojectje om te volgen  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Quote from: Bama on October 28, 2014, 21:38:49
Hier ben ik heel nieuwsgierig naar, interessant, veel foto's nemen aub ;D

promised Bama ;)

Het idee zit overigens wel al even in mijn hoofd. Ben wél impulsief maar niet dóóf voor impulsen :tounge2:

Kortom, heb al veel gelezen vwb de "schrijverij" van oa. Eric Desart en Bert Stoltennogwat (ben even z'n precieze naam kwijt.....

Om hoogwaardige afwerking te waarborgen ga ik eerst een frame bouwen waarin de Rockwool "versteckt wird" . Dan de stofafwerking eromheen.

Daarna, en daarin wijk ik af van hetgeen je vaak ziet, komt de uiteindelijke afwerkings-sierlijst strak eromheen zodat je de zijkanten van de stof niet ziet. (Vooral de hoeken zijn regulier lastig netjes te krijgen)


Óók gaat er nog ergens verlichting ín worden aangebracht.

De bedoeling is dan dat er op het plafond een rail wordt bevestigt waar het paneel op kan worden geschoven.

"T zit allemaal al in "de kop" en komt vast ook uit de vingers.

En snél ook :)


rovinggecko


Quote from: twani on October 28, 2014, 21:21:16
De DDDac ligt overigens op de operatietafel, weet nog niet wat maar één kanaal speelt iets zachter.

Tot die tijd de goeie ouwe DHTROB BuizenDAC van stal gehaald. Óók erg fijn nog steeds.
Da's niet zo mooi! Je zou zou bijna zeggen dat er niet zo veel stuk kan. Doude al gemaild voor hulp?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10661
Quote from: rovinggecko on October 28, 2014, 22:11:33
Da's niet zo mooi! Je zou zou bijna zeggen dat er niet zo veel stuk kan. Doude al gemaild voor hulp?

Uitgangstrafo denk ik zo ik vlot gemeten te hebben, kom er wel uit "Rov", speelt volgende week wel weer ;)

YamahaRXV

Quote from: twani on October 28, 2014, 21:24:17
Maten moet ik nog vaststellen, maar gróót wordt ie gewoon wél. Ik doe altijd iets hélémáál, óf hélémáál níet :D

Uhh, een mooi stofje wél :tounge2:    Je kan er een heel klein beetje doorheen kijken ivm dóórlaat tbv absorptie ;)



Of zoiets........ :D

Mooi en vooral interessant project dit, mede temeer omdat ik het zelf ook achter de rug heb en kan zeggen dat het plafondpaneel bij mij zeker veel goeds heeft gebracht  ;)
Pasgeleden nog even flink op volume gespeeld zonder het paneel (de muren en plafond moesten weer eens gesaust worden), maar het verschil was erg goed waarneembaar, zou absoluut niet meer zonder willen.
Aan de voorwand heb ik de Flamex facet panelen hangen en op de achterwand hangt een groot canvasdoek wat aan de achterzijde geheel bekleed is met Pritex noppenschuim. Verder doet het Bonaparte ''Chinchilla'' tapijt ook veel goeds voor de akoestiek en ik vind het zo eigenlijk wel welletjes  ;)

Het DIY paneel wat hier hangt is 140x100x7 cm, voorzien van mooie afgeronde hoeken en halogeenspots zodat het eigenlijk een dubbele functie heeft.
Het uitlijnen van het paneel en de montagepunten is gedaan met een multi cross laser, gaat perfect zo  :thumbs-up:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Over akoestiek gesproken... :o
Herr Klaus Heinz van Adam Audio in één van zijn testruimtes:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

Quote from: YamahaRXV on October 29, 2014, 18:45:55
Over akoestiek gesproken... :o
Herr Klaus Heinz van Adam Audio in één van zijn testruimtes:



Ja, dat behanggetje had ik ook eens voorgesteld, maar kreeg geen goedkeuring! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#10665
Quote from: YamahaRXV on October 29, 2014, 18:28:33
Mooi en vooral interessant project dit, mede temeer omdat ik het zelf ook achter de rug heb en kan zeggen dat het plafondpaneel bij mij zeker veel goeds heeft gebracht  ;)
Pasgeleden nog even flink op volume gespeeld zonder het paneel (de muren en plafond moesten weer eens gesaust worden), maar het verschil was erg goed waarneembaar, zou absoluut niet meer zonder willen.
Aan de voorwand heb ik de Flamex facet panelen hangen en op de achterwand hangt een groot canvasdoek wat aan de achterzijde geheel bekleed is met Pritex noppenschuim. Verder doet het Bonaparte ''Chinchilla'' tapijt ook veel goeds voor de akoestiek en ik vind het zo eigenlijk wel welletjes  ;)

Het DIY paneel wat hier hangt is 140x100x7 cm, voorzien van mooie afgeronde hoeken en halogeenspots zodat het eigenlijk een dubbele functie heeft.
Het uitlijnen van het paneel en de montagepunten is gedaan met een multi cross laser, gaat perfect zo  :thumbs-up:



Jouw paneel is bijzonder fraai Jan.  Het gebruikelijke hoge afwerkingsnivo is overduidelijk zichtbaar.

Is alleen nét te dun om helemaal breedbandig te absorberen denk ik? :unsure:

Maakt niet uit, prachtig is ie :worship:

Staaled

#10666
Quote from: twani on October 29, 2014, 20:18:56
Jouw paneel is bijzonder fraai Jan.  Het gebruikelijke hoge afwerkingsnivo is overduidelijk zichtbaar.

Is alleen nét te dun om helemaal breedbandig te absorberen denk ik? :unsure:

Maakt niet uit, prachtig is ie :worship:
Er zit wat ruimte achter, dat helpt.

Fraai paneel idd. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10667
Quote from: Staaled on October 29, 2014, 20:24:15
Er zit wat ruimte achter, dat helpt.

Fraai paneel idd. :)

Absorbeert op deze wijze 2x toch?  Héén en weer terúg?

Staaled

Quote from: twani on October 29, 2014, 20:28:51
Absorbeert op deze wijze 2x toch?
Ja, maar dat is marginaal.
Het paneel kan meer wat meeveren , dus laagabsorbtie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

lynch1979

Quote from: twani on October 28, 2014, 21:24:17
Maten moet ik nog vaststellen, maar gróót wordt ie gewoon wél. Ik doe altijd iets hélémáál, óf hélémáál níet :D

Uhh, een mooi stofje wél :tounge2:    Je kan er een heel klein beetje doorheen kijken ivm dóórlaat tbv absorptie ;)



Of zoiets........ :D

Ik ga je project volgen  :thumbs-up:

Succes

YamahaRXV

Quote from: twani on October 29, 2014, 20:18:56
Jouw paneel is bijzonder fraai Jan.  Het gebruikelijke hoge afwerkingsnivo is overduidelijk zichtbaar.

Is alleen nét te dun om helemaal breedbandig te absorberen denk ik? :unsure:

Maakt niet uit, prachtig is ie :worship:

Thanks  ;)  Mijn doel met het paneel was om met name flutterecho,s / galm te elimineren. Het laag/midlaag moest overigens ''onaangetast'' blijven want dat was juist prima naar mijn zin.
Met stevig draaien kwam dit nog wel eens naar voren, en ook als ik visite had werd het soms nog wel eens een vervelende kakofonie aan geluiden in de woonkamer.
Dit is prima geslaagd kan ik wel zeggen en eigenlijk werkt het paneel ook nog als een soort diffuser.
Wat Edwin (Staaled) zegt over de effectiviteit van de ruimte boven het paneel klopt helemaal; ik heb hier redelijk wat mee geëxperimenteerd omdat ik het paneel ook in hoogte kan verstellen en het verschil was zeker waar te nemen.
 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#10671
Quote from: YamahaRXV on October 29, 2014, 21:45:50

"een vervelende kakofonie aan geluiden in de woonkamer"


Ik lees: "Sheila en vriendinnen" :tounge2:

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


scrutinizer

Quote from: twani on October 28, 2014, 22:20:23
Uitgangstrafo denk ik zo ik vlot gemeten te hebben, kom er wel uit "Rov", speelt volgende week wel weer ;)

Is het signaal aan de primaire zijden wel gelijk?
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....