RCA terminal

Started by Wijx wondere wereld, June 23, 2011, 22:48:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wijx wondere wereld

Ik wil de rca-terminals van m'n voorversterker vervangen, maar er is zoveel keus. Iemand tips?

Tot nu toe op de lijst:
WBT nextgen


Furetech FP-901(g)


ETI (Eichmann) Phonopod


Cardas GRFA





Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

#2
Quote from: Wijx wondere wereld on June 23, 2011, 22:48:04
Ik wil de rca-terminals van m'n voorversterker vervangen, maar er is zoveel keus. Iemand tips?

Tot nu toe op de lijst:
WBT nextgen


Furetech FP-901(g)


ETI (Eichmann) Phonopod


Cardas GRFA


Die Cardas ziet er wel erg gelikt uit!
Zal ook wel vreselijk duur zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Wijx wondere wereld

#3
Cardas is het goedkoopste van het stel.

ETI heb ik nog geen prijs gevonden, van goedkoop naar duur is cardas->WBT->Furetech. Furetech is bijna het dubbele van de rest

Ik kan ook nog Audionote tegen prijzen aan de andere kant van het water http://www.hificollective.co.uk/components/rca_sockets.html
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Paul Demo

Kijk ook eens bij Conrad, die hebben vaak ook wel van dit soort zaken.

phmeijer

#5
De ETI's kan ik je (ITC ook) leveren voor €50,= per paar. (2 stuks dus ;))
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

J.A.F._Doorhof

ETI is Eichmann :-)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Wijx wondere wereld

probleem is niet het leveren. Gaat erom wat de mooiste zijn
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Nahpets

Optisch of geluidstechnisch?

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

phmeijer

Het ging er ook om dat je geen prijs van de ETI kon vinden, toch?! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Interficior

In vind deze altijd wel mooi:



Zeker als deze dingen erin gestoken worden:



Maar da's zeker niet waar je naar op zoek bent hè? :D
Take it or lease it

Wijx wondere wereld

nee, die past niet op m'n voorversterker. Wel erg mooi had ze op m'n UCD's

@Peter prijst is in dit stadium niet heel belangrijk. Ik heb er maar een paar nodig. Wil gewoon de best klinkende.

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Erik van Voorst (in memoriam)

Grappig dat er nu niemand is die (zichzelf) de vraag stelt wat voor RCA pluggen erin gaan...iets van zowel mechanisch als electronisch belang...... ;)

Zo kun je bv een WBT Nextgen aardig beschadigen met elke "zelfklemmende" plug..een paar maal in/out en je hebt flinke materiaalbeschadigingen aan de massa van de WBT...daarnaast is het jammer om een WBTNextgen Silver male plug weer in een Cardas female te klemmen omdat je eigenlijk de visie (dus optimaal eindresultaat...electro/mechanisch) hiermee een beetje om zeep helpt....

Gehoormatig zou mijn keuze een WBTNextgen Silver RCA female met zijn dedicated male zijn.....niet goedkoop maar wel goed ;)

Een Cardas male en female is een prachtige 2e keuze.....deze female is erg stevig dus als 3e keus je bestaande kabelpluggen er op aansluiten dat is nl. geen mechanisch probleem, de Cardas liefst wel in het buitenland bestellen want de nederlandse importeur is (mijn ervaring) een hork.. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Mijn voorkeur Cardas.

dre73

Quote from: bmateijsen on June 25, 2011, 20:45:20
Mijn voorkeur Cardas.

nog voorkeur vanaf welke serie?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Quote from: dre73 on June 25, 2011, 20:52:49
nog voorkeur vanaf welke serie?

Hoe bedoel je? Er zijn wel een paar verschillende maar de voorgestelde GRFA zijn heel fraai.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Quote from: dre73 on June 25, 2011, 21:29:35
dat bedoelde ik. ;)

Vooral kiezen met welke interlink je dit wil gebruiken, als dat een cardas is, kan je het bijna precies afstemmen. Dat is ook wat Erik hierboven bedoelde. ;)

En buiten de CTFA, zijn er maar beperkte variaties mogelijk ;).

Groet,

Bjorn

Wijx wondere wereld

thnx Erik
Ik draai nog steeds met Nirvana kabels daar zitten van die WBT aandraai stekkers aan. Het beste zou dan dus zijn die te vervangen door WBT nextgen en een WBT terminal. Ik zit te kijken naar de prijzen van de Cardas, die kosten weinig dus misschien doe ik ze wel allebei. 1 WBT inputs en 2 Cardas inputs. Kan ik ze vergelijken per interlink
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Erik van Voorst (in memoriam)

Als  je tevreden bent met je interlink kabels en je huidige WBT pluggen....zoek dan uit welk type plug je precies hebt en koop dan de bijpassende WBT females.
Je hebt dan dezelfde materialen op/in elkaar (electrisch) en een maximale contactdruk (mechanisch)en de minste euro-uitgave.....er is niets mis met je huidige pluggen.... ;)

Bij onzekerheid/wisseling/try-outs van je interlinks is Cardas mijnsinziens de beste "all-round" keuze.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Nog even wat extra info als je een "voor de handliggende" combinatie wilt gebruiken nl. de Eichmann met WBT Nextgen...uit een van mij eerdere postings uit een ander topic  ;)
------------------------------------------------------------------------
Trouwens nog wel even een waarschuwing voor de gebruikers van Eichmann in combinatie met Nextgen WBT sockets (Hard to believe maar waar Der Eichmanner voeren geen sockets  )

De pin van de Eichmann RCA-plug is hol (specifieke feature) )en heeft een kleine geslepen rand (in tegenstelling tot een masieve perfecte ronde en gladde pin van WBT) dit betekent dat de interface met de Nextgen socket even aandacht vraagt.

Deze laatste bestaat uit wat geslepen gekartelde "mesjes" en een ring waarop de Eichmann makkelijk blijft "haken".
Een voorzichtige kwart rotatie tijdens het duwen zorgt dat hij eroverheen komt (DUS GEEN KRACHT ZETTEN) elke andere manier zorgt er namelijk voor dat je de Nextgen stift eruit kunt duwen...

Indien dit gebeurt ...kalm blijven en even terugduwen en met een druppeltje seconde lijm fixeren...

Het is mij goed gelukt (in tegenstelling van Steve McCormack   ) omdat ik op de hoogte was gebracht

http://www.audusa.com/BulletVsNextgen.osm..pdf.
...

Ik voeg nog even een PDF erbij dat zegt meer dan 1000 woorden.....

Voor de rest maakt het een prima grip (uiteraard erg belangrijk ivm contact oppervlak/druk en trilling etc) 

Succes
Erik



HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

#23
Quote from: Interficior on June 25, 2011, 10:40:19
In vind deze altijd wel mooi:



Zeker als deze dingen erin gestoken worden:



Maar da's zeker niet waar je naar op zoek bent hè? :D

ik heb de bovenste besteld bij farnell (voor weinig iig) voor mijn versterker in wording.
ik denk dat neutrik dit type voert....
ja heb het effe opgezocht.

*** link naar niet forum sponsor verwijderd ***

clockwork

ik wi de RCA's op mijn eindversterker ook gaan vervangen. Wat voor interne bekabeling gebruiken jullie daar dan voor? Heb nog wel wat ongebruikte Canare 4S11 speakerkabel liggen. Zullen de losse aders daarvan voldoen?

Ik wil eigenlijk voor Cardas RCA's gaan in verband met de plaatsing, maar kan geen redelijke (Nederlandse) link vinden. Iemand een suggestie?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling