Beveiliging I-pad

Started by The Guardian, June 23, 2011, 09:49:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Guardian

Ik kan niet zien of hier eerder is geschreven over hoe je een I-pad (of een andere) tablet-pc het beste kunt beveiligen als je het internet opgaat of e-mailed.
Die informatie zoek ik; in het bijzonder voor de I-pad 2.
Wat doen jullie hieraan?

Nosoforos

Wat voor beveiliging bedoel je eigenlijk precies? Dat een ander je iPad niet kan gebruiken (bv codeslot)? Of ben je bang dat je last krijgt van malware?

mansm

Als je de apple ipad 2 bedoeld dan zit je goed. Beveiliging qua virussen en malware is niet extra nodig. Apple fixed graag zo snel mogelijk elke mogelijkheid tot dat soort dingen aangezien die meestal worden gebruikt voor jailbreaken. Virussen in de mail zijn er zover ik weet ook nog nul van bekend.




RonG

Quote from: mansm on June 23, 2011, 11:30:21
Als je de apple ipad 2 bedoeld dan zit je goed.

De Ipad 1 niet dan?

Nosoforos

Welk iOS apparaat je ook hebt, maakt natuurlijk helemaal niets uit. Veiligheid mbt malware etc is wel het laatste waar je je zorgen over moet maken op iOS.
Je moet wel altijd bewust omgaan met je persoonlijke gegevens. Dus een codeslot instellen en na een x aantal keer de inhoud van je iPad laten wissen. Je moet 'Find my iPad/iPhone' instellen en vervolgens in de account-instellingen zorgen dat anderen zonder code geen wijzigingen kunnen maken (dan kunnen ze Find my iPhone namelijk niet zomaar uitschakelen). Men loopt tegewoordig met zijn halve leven in zijn broekzak, dus dit soort beveiliging neem ik zelf erg serieus. Maar voor de rest is het nu juist zo fijn dat iOS een stabiel en afgesloten systeem is, zodat je je erg weinig zorgen over andere gevaren hoeft te maken.

The Guardian

Bedankt voor jullie reacties.
@Nosoforos,

Ik zal dit allemaal nalopen. Maar wat ik niet begrijp is wat je schrijft over 'Find my iPad/Phone'.
Is het niet het beste om die optie uit te schakelen?


Nosoforos

#6
Find my iPhone is een app en service van Apple zelf. Via je Apple-ID kun je, wanneer je dit hebt ingeschakeld op je iPhone/iPad, vanaf iedere andere iPhone/iPad of iedere webbrowser inloggen om te zien waar je apparaat zich bevindt. Je kunt dit dus gebruiken om te kijken waar je iPad is als hij is gestolen. Maar ik ken ook iemand die zijn iPhone altijd laat slingeren en het gebruikt om te horen waar hij ligt in zijn huis, je kunt namelijk ook geluiden en berichten sturen. Het veilige er aan is dat je ook op afstand je hele apparaat kunt wissen. Dus als je ziet dat je iPad ergens in Spanje is beland inmiddels, dan is het het beste om op het knopje 'wissen' te drukken, dan weet je zeker dat er geen persoonlijke gegevens uitlekken.
Wat ik bedoelde met die account-instellingen is dat sommige mensen klaagden dat een slimme dief in je instellingen gewoon Find my iPhone kan uitschakelen als hij weet dat dit bestaat. Dit kan echter niet meer op het moment dat je het wijzigen van je account-instellingen beveiligt met een passcode. Dat moet je dus ook altijd doen.

The Guardian

Helder;

en Ipad inmiddels van codeslot voorzien.

Richi

Meteen ook maar gedaan op de iPod Touch en de iPad. Bedankt voor de tip.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosoforos

Nog even ter aanvulling, wellicht ten overvloede: codeslot niet alleen op je iPad na een tijdje geen gebruik, maar ook je accountinstellingen afschermen. Vroeg me af of dat duidelijk genoeg was, anders plaats ik even een plaatje.

Richi

Quote from: Nosoforos on June 24, 2011, 01:51:08
Nog even ter aanvulling, wellicht ten overvloede: codeslot niet alleen op je iPad na een tijdje geen gebruik, maar ook je accountinstellingen afschermen. Vroeg me af of dat duidelijk genoeg was, anders plaats ik even een plaatje.

Het was voor mij duidelijk. Naar instellingen > Beperkingen en dan alles toestaan behalve account wijzigingen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a