Technics SU-8080 -> defect -> vrijwilliger gezocht :)

Started by Roger Black, June 23, 2011, 08:51:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Beste heren,

In mijn schuur heb ik een Technics SU-8080 gevonden. Nadat ik er even wat info over heb opgezocht blijkt het toch wel een zeldzaam ding te zijn. Het is een geintegreerde stereo versterker met gescheiden voeding, 2x 70 watt hij is uit '77, is zeer solide gebouwd en zwaar.

Ik het stof er afgehaald en er even netjes een nieuwe snoer met stekker op gezet, de orginele was een ongeaarde ronde stekker, die krijg ik nergens in  :D. Ik heb 'm overigens wel ongeaard gelaten.

Echter na het aansluiten doet het rechter kanaal niks, maakt niet uit welke ingang ik hiervoor gebruik. Toen de rechter speaker maar even op de remote aangesloten, dus vermogen wordt gehalveerd en mono natuurlijk. Toch maar even luisteren.

Ik was verbaasd! Een heerlijk analoog en neutraal geluid, hier kan ik best naar luisteren! Redelijk wat controle ook. Het lijkt mij leuk om dit beestje weer aan de praat te krijgen, ik heb hier echter totaal geen kaas van gegeten en zoek hulp.

Wie durft de uitdaging aan en wil voor een lekkere fles wijn (of kratje bier) eens naar deze versterker kijken? (Vergoeding kan natuurlijk ook)

Meer info http://www.classic-audio.com/technics/SU-8080.html