Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wijx wondere wereld

Quote from: peterrr on October 31, 2012, 17:31:38

Ik heb wel een kindle fire v.s nexus 7 filmpje gezien en daarbij werd de kindle behoorlijk afgemaakt.
En mede daarom  voor de nexus gekozen
Ik denk als je goed googeld zat vind.

Grt peterr

Dan wordt het een nexus  :clapping:
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Bart_M

Kan je de Kindle al poorten naar een normale Android build?

Kwabbernoot

Zojuist een Nexus 7 32GB opgehaald. De eerste indrukken zijn zeer positief. Hij is behoorlijk snel en reageert erg snel. Top schermpje ook. I'm impressed.

Groeten...

KayaRahnee

Kan je (ipv iPad)  zo 'n Nexus 7 gebruiken voor bediening Squeezebox Touch?
Wat zijn de ervaringen tot betrekking met de grote van het scherm?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kwabbernoot

Ik bedien er een drietal squeezebox duets mee, dus ik neem aan dat ook de touch prima te bedienen is. Wat betreft het formaat moet ik zeggen dat ik het misschien wel de fijnste maat vind voor een tablet. Mijn 10" tab is een prima apparaat maar sinds de Nexus 7 er is gebruik ik de 10" bijna niet meer, behalve voor het lezen van stripboeken, remote desktop en de Zen-pinball app. Daarvoor is de Nexus 7 toch echt te klein (flipperen gaat nog redelijk trouwens). Maar mail, internet en de meeste games gaat echt goed op dit formaat.

Groeten...

johan d

#580
Quote from: KayaRahnee on November 18, 2012, 12:14:06
Kan je (ipv iPad)  zo 'n Nexus 7 gebruiken voor bediening Squeezebox Touch?
Wat zijn de ervaringen tot betrekking met de grote van het scherm?
Ben ook ah het twijfelen om zo'n Nexus 7 te kopen... bediening van Squeezeboxen zal geen probleem zijn.
Kan je op zo'n tablet 2 google-accounts instellen zodat je er met 2 uw email op kan checken?

motorfret

Quote from: johan d on December 17, 2012, 10:00:09
Ben ook ah het twijfelen om zo'n Nexus 7 te kopen... bediening van Squeezeboxen zal geen probleem zijn.
Kan je op zo'n tablet 2 google-accounts instellen zodat je er met 2 uw email op kan checken?

Dat is geen enkel probleem.
Heb hier 3 adressen draaien op een Asus transformer.
equipment: just a bunch of stuff i like....

johan d

#582
Kan zo'n tablet mee in de auto en dienen als volwaardig GPS? ook zonder 3G of wifi verbinding?
Wat zijn momenteel de directe concurrenten van de Nexus 7?

motorfret

Ook dat kan.

Moet je natuurlijk wel een offline routeplanner installeren (sygic / tom tom / etc)
tevens even opletten of je type tablet goede GPS ontvangst heeft. Er zijn een paar types die geen GPS aan boord hebben, of waarvan bekend is dat ze erg slechte GPS ontvangst hebben.
equipment: just a bunch of stuff i like....

johan d

Quote from: motorfret on December 17, 2012, 10:10:31
Moet je natuurlijk wel een offline routeplanner installeren (sygic / tom tom / etc)
tevens even opletten of je type tablet goede GPS ontvangst heeft.
Gratis?
Nexus 7 = goede GPS ontvanger?

quattronl

Quote from: johan d on December 17, 2012, 10:26:44
Gratis?
Nexus 7 = goede GPS ontvanger?
Hier ben ik ook benieuwd naar (volgmodus aan).
Wel cool: een Samsung Galaxy tab 10.1 als navigatie op de voorruit van je auto  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

motorfret

Quote from: johan d on December 17, 2012, 10:26:44
Gratis?
Nexus 7 = goede GPS ontvanger?

even Googlen naar de software & reviews...
equipment: just a bunch of stuff i like....

johan d


Henkjan_O

Quote from: johan d on December 17, 2012, 10:00:09
Kan je op zo'n tablet 2 google-accounts instellen zodat je er met 2 uw email op kan checken?
Quote from: motorfret on December 17, 2012, 10:06:33
Dat is geen enkel probleem.
Heb hier 3 adressen draaien op een Asus transformer.
hoe doe je dat dan?  ik heb me t schompers gezocht in de instellingen van de gmail app, maar niets kunnen vinden.  ik heb nu dus maar 1 gmail account in de gmail app, en 1 in de android mail app (werkt ook)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

nog een vraag:  wat voor echt goede e-reader apps zijn er voor Android tablets?  die std op mn tablet staat is niet echt handig (echt niet) daar kan ik geeneens een bladwijzer plaatsen....
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

_ MarcelloW _

Quote from: Henkjan_O on October 23, 2013, 12:59:39

hoe doe je dat dan?  ik heb me t schompers gezocht in de instellingen van de gmail app, maar niets kunnen vinden.  ik heb nu dus maar 1 gmail account in de gmail app, en 1 in de android mail app (werkt ook)

Andere gebruikersaccounts aanmaken.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Henkjan_O

Quote from: _ MarcelloW _ on October 23, 2013, 13:16:13
Andere gebruikersaccounts aanmaken.
heb je t over de gmail app, of de android mail app?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

_ MarcelloW _

#592
Over android. Dus niet over een app

Dus dat je verschillende android gebruikers hebt (kan sinds 4.2 of 4.3 geloof ik)

http://www.youtube.com/watch?v=NJT5YZGwML8


Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Henkjan_O

Quote from: _ MarcelloW _ on October 23, 2013, 13:30:50
Over android. Dus niet over een app

Dus dat je verschillende android gebruikers hebt (kan sinds 4.2 of 4.3 geloof ik)

http://www.youtube.com/watch?v=NJT5YZGwML8
Bedankt, dat gaan we eens proberen.  wel handig om voor de kids een eigen account te maken
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kwabbernoot

Quote from: Henkjan_O on October 23, 2013, 13:05:13
nog een vraag:  wat voor echt goede e-reader apps zijn er voor Android tablets?  die std op mn tablet staat is niet echt handig (echt niet) daar kan ik geeneens een bladwijzer plaatsen....
Coolreader vind ik met enige afstand de beste die ik heb geprobeerd. Je moet wel eerst heel veel instellen om het naar smaak te krijgen (althans, dat moest ik) maar dan heb je ook wat.

Groeten...

Henkjan_O

dan gaan we die maar eens proberen.  er moet wel wat te tweaken zijn natuurlijk  O0
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

korte review:
+ ziet er goed uit, leest fijn, werkt prima,
- nederlandse vertaling van de interface is een lachertje, kan geen PDF's lezen

vooral dat laatste punt is een flinke beperking, ik heb nogal wat boeken en tijdschriften als PDF  :(
hij blijft er wel op staan, maar zal nog wel een andere voor de PDF's moeten hebben....
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Kwabbernoot

Voor PDF's kan ik RepliGo aanraden. Dat is dan wel alleen een PDF reader maar wel een fraaie, snelle en uitgebreide. Helaas niet gratis.

Groeten...

T_I

Quote from: Henkjan_O on October 23, 2013, 13:05:13
nog een vraag:  wat voor echt goede e-reader apps zijn er voor Android tablets?  die std op mn tablet staat is niet echt handig (echt niet) daar kan ik geeneens een bladwijzer plaatsen....

Ik gebruik al jaren (alle 2) Aldiko, ik vind 'm geweldig, niks tunen, gewoon gebruiken. Om heel eerlijk te zijn mis ik 'm op de e-reader. (maar het gewicht van de tablet weer niet ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Kwabbernoot

Aldiko vond ik op de telefoon altijd wel een prettige. Op de tablet had deze destijds niet de mogelijkheid om in landscape twee pagina's naast elkaar te zetten. Dus was ik verplicht om "grote bladzijden" te lezen en dat vind ik niet prettig. Vandaar mijn overstap naar CoolReader. Is dat tegenwoordg veranderd in Aldiko?

Groeten...