Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

Over welke 7" gaat het? Werkt ie vlot?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

svmnb

Quote from: nielvm on July  1, 2011, 06:20:27
Over welke 7" gaat het? Werkt ie vlot?

Het gaat om deze:
http://www.ibuygou.com/prod/EKEN-M009S-Tablet-PC-7-Inch-Android-2-2-Flash-10-1-720P-Camera-.html

Aangezien het mijn eerste tablet is, heb ik geen vergelijkingsmateriaal, maar het is in ieder geval niet extreem traag.
Het scherm is resistief en niet bijzonder gevoelig of trefzeker. Accuduur is niet bijzonder, vooral met Wi-fi actief. Met volle belasting is het met een uurtje wel bekeken.
Wel werkt alles gewoon, incl. market.

Voor wat basaal pielen met zo'n ding, is het een goede deal.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Ejorne

Ik heb mijn ViewSonic van Ibood gisteren binnen gekregen.

In verhouding tot de Samsung Galaxy S I9000 van mijn vriendin, is deze tablet/phone wel wat traag.
Maar er zit dan ook een behoorlijk stukje minder snelle cpu in.

Het 7" scherm daarentegen, hoewel de resolutie hetzelfde is, is beter leesbaar wanneer je een website in fullsize bekijkt.
De letters op het kleine schermpje van de Samsung phone zijn dan erg klein maar wel heel scherp. Op het 7" scherm van de VS (ViewSonic) ziet het er iets priegelig uit maar door de grotere (meer uitgetrokken) letters wel beter leesbaar.

Het scherm qua kleur en scherpte verliest het op ALLE punten in vergelijk tot het zeer mooie Amoled scherm van de Samsung.

Maar Hey! de VS kostte ook maar een fractie.


Het meest belangrijke voor mij is de app van XBMC en deze draait goed op de VS.  Het eerste inlezen van al mijn cd-hoesjes duurde wat lang maar eenmaal ingelezen gaat het  de volgende keer rap. Het scrollen gaat merkbaar minder soepel dan op de GalaxyS maar nog steeds zeer acceptabel voor mijn gevoel. Ik ga daar erg veel plezier van krijgen. (hoop ik)

Verder nog even wat gesurft en mijn vriendin heeft gelijk angry birds erop gezet. Beide gaat aardig met dit dingetje.

Van het weekend maar even verder stoeien. Apps die op het lijstje staan om geinstalleerd te worden zijn o.a.;

- VNC client
- Soundhound
- Foobar remote (helaas nog geen mooie (qua uiterlijk) gevonden. Qua werking voldoen ze wel. Maar de XBMC app ziet er in verhouding wel heel erg gelikt uit.

Nog tips?

nielvm

Leuk dat de applicaties aardig draaien op zo'n budget app.

Ikzelf ben aan het wachten op de nieuwe archos tablets.

http://www.archos.com/products/gen9/index.html?country=be&lang=en

Android 3, dual core 1,5ghz,... Specs zien er alleszins goed uit

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Ejorne

Quote from: nielvm on July  2, 2011, 16:14:45
Leuk dat de applicaties aardig draaien op zo'n budget app.

Ikzelf ben aan het wachten op de nieuwe archos tablets.

http://www.archos.com/products/gen9/index.html?country=be&lang=en

Android 3, dual core 1,5ghz,... Specs zien er alleszins goed uit



De looks ook.  8)

Wat gaat hiervan de prijs zijn?

sj0er-D

Quote from: Pjotr27 on June 23, 2011, 09:38:30
Afgelopen week een Samsung Galaxy Tab 1000 tablet hier gehad ( 7 inch scherm) en even vergeleken met een IPAD 2 en een E book reader ( Sony PSR300).
Geef mij dan de Samsung maar, tenminste makkelijk installeren van EBooks, werkt snel, en als je hem zonder 3G koopt kost hij momenteel maar 300 euro...
Er komen meer 7 inch tablets uit de komende maand, ik wacht nog tot de 1e uit is met Android 3.0 ( of 3.1).
pfff 300 euro? Ik ga even huilen in een hoekje hier.. (Heb er 750 voor betaald) :O

Kwabbernoot

#31
Dat is het nadeel van een early adopter. Maar er is toch een actie geweest waarmee deze mensen 100 euro ofzoiets terug konden krijgen?

Ennieweej,
Die Archos lijkt inderdaad wel interessant. Helaas heeft Archos op mij nog geen goede indruk kunnen maken. Ze hebben altijd van het soort acties dat als je alles wilt kunnen doen moet je die functionaliteit unlocken door weer extra aankopen te doen. Daarnaast bouwen ze er ook altijd een eigen (in mijn ogen lelijke/slechte) schil om het OS. Afwachten dus hoe ze dat bij deze gaan doen. Op het plaatje lijkt het nog wel stock Honeycomb te zijn. En een harde schif van 250 GB is natuurlijk ook erg aantrekkelijk.

Groeten...

PS: ik zie ook nu in de specs weer opmerkingen staan als:
Quote
With optional plug-in:
• Cinema: MPEG2 (up to DVD resolution MP/D1)
With the above codecs, the device can play video files with the following extensions: AVI, MP4, MOV, 3GP, MPG, PS, TS, VOB, MKV, FLV, RM, RMVB, ASF, WMV
Dat belooft weer weinig goeds en daarmee wordt de uiteindelijke prijs weer lekker opgedreven. Jammer.

Pjotr27

Quote from: sj0er-D on July  2, 2011, 16:24:15
pfff 300 euro? Ik ga even huilen in een hoekje hier.. (Heb er 750 voor betaald) :O

Ja mijn overbuurman waar ik hem van geleend heb ook, die had ook 700 euro`s afgerekend!
Maar voor 300 euro heb je alleen nog maar de 1010 ( mist 3G),
jouw 1000 kost momenteel 369....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: Kwabbernoot on July  2, 2011, 16:37:46
Dat is het nadeel van een early adopter. Maar er is toch een actie geweest waarmee deze mensen 100 euro ofzoiets terug konden krijgen?

Ennieweej,
Die Archos lijkt inderdaad wel interessant. Helaas heeft Archos op mij nog geen goede indruk kunnen maken. Ze hebben altijd van het soort acties dat als je alles wilt kunnen doen moet je die functionaliteit unlocken door weer extra aankopen te doen. Daarnaast bouwen ze er ook altijd een eigen (in mijn ogen lelijke/slechte) schil om het OS. Afwachten dus hoe ze dat bij deze gaan doen. Op het plaatje lijkt het nog wel stock Honeycomb te zijn. En een harde schif van 250 GB is natuurlijk ook erg aantrekkelijk.

Groeten...

PS: ik zie ook nu in de specs weer opmerkingen staan als:Dat belooft weer weinig goeds en daarmee wordt de uiteindelijke prijs weer lekker opgedreven. Jammer.

Wat ik zelf ook nog een leuke optie vind is de Nook Color, daar kan je redelijk eenvoudig Android 3.0 opzetten.
Kost in Nederland 299 , heeft een fabuleus scherm, beter als de Samsung of Ipad 2....
In de USA kost hij 249 dollar maar dan moet je hem wel zelf meenemen en een oplader kopen ( of via USB opladen maar dat is op vakantie niet zo handig!)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

THX-UltraII

ik krijg morgen mijn Asus EEE Pad Transformer 32gb binnen met Tegra2Core CPU, ben benieuwd

svmnb

Quote from: THX-ultraII on July  3, 2011, 15:58:06
ik krijg morgen mijn Asus EEE Pad Transformer 32gb binnen met Tegra2Core CPU, ben benieuwd

Die heb ik nu ook op het oog, maar dan de 16Gb versie met dock.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

morca

Ik mocht vandaag even met Ejorne zijn andriod spelen,erg gaaf en makkelijk.
Heel mooi door je muziek heen scrollen ,werkt super
Wil ik ook  :D

Ejorne

Quote from: morca on July  3, 2011, 21:48:17
Ik mocht vandaag even met Ejorne zijn andriod spelen,erg gaaf en makkelijk.
Heel mooi door je muziek heen scrollen ,werkt super
Wil ik ook  :D

Ja, werkt wel mooi he?  8)
Vooral de snellere dual core versies met android 3 zullen erg mooi zijn denk ik.
Met vnc desktop overnemen werkt het denk ik net even wat soepeler dan mijn model.

nielvm

Quote from: Ejorne on July  2, 2011, 16:19:39
De looks ook.  8)

Wat gaat hiervan de prijs zijn?

Ik dacht rond de 300euro...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

svmnb

Eergisteren een Asus Eee pad Transformer 16Gb gekocht.
Wat een genot om mee te werken. Prachtig IPS cherm, snel en prima accuduur, zelfs zonder dock.
Over een tijdje maar eens kijken of ik er alsnog een dock bij wil, voorlopig gaat het prima zo.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

KillerbeeNL

de volgende tablet aangeschaft en na een weekje spelen erg tevreden hiermee

http://www.dealextreme.com/p/7-capacitive-lcd-android-2-2-tablet-pc-w-camera-wi-fi-hdmi-tf-4gb-samsung-s5pv210-cortex-a8-1ghz-65993

capacitief scherm en processor is rap genoeg voor vloeiend gebruik van de tablet en de games/applicaties

wel invoerbelasting moeten betalen maar dan komt de prijs op 175 euro

Gingerbread erop met een custom rom van Fragcompany versie 1.4 en werkt ERG lekker

Kortom erg tevreden en een fijne tablet voor dagelijks gebruik zoals mailen/internetten/gamen en de geweldige apps die voor android te krijgen zijn.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Palu

Quote from: svmnb on July  9, 2011, 18:44:41
Eergisteren een Asus Eee pad Transformer 16Gb gekocht.
Wat een genot om mee te werken. Prachtig IPS cherm, snel en prima accuduur, zelfs zonder dock.
Over een tijdje maar eens kijken of ik er alsnog een dock bij wil, voorlopig gaat het prima zo.

Hoelang blijft de accu nu op sterkte? Het dock is nog niet verkrijgbaar, dan zou het zelfs 16 uur zijn volgens het boekje.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Ejorne

Op samenkopen is er iemand uit Nederland in China die vanaf daar tablets naar hier stuurt. Best wel heel mooie pads ook. Zit eraan te denken om er maar een over te laten komen als kado voor schoonmoeders. Of zal ik er voor mijzelf eentje nemen en mijn ibood viewpad7 als kado doen?  :hehe:

svmnb

Quote from: Ejorne on July 23, 2011, 09:19:43
Op samenkopen is er iemand uit Nederland in China die vanaf daar tablets naar hier stuurt. Best wel heel mooie pads ook. Zit eraan te denken om er maar een over te laten komen als kado voor schoonmoeders. Of zal ik er voor mijzelf eentje nemen en mijn ibood viewpad7 als kado doen?  :hehe:
Als je het Asus tablet bedoelt zou ik oppassen. Het dock heeft dan vrijwel zeker Aziatische indeling. Ben er zelf bijna ingestonken met een dock op eBay
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

svmnb

Quote from: Palu on July 23, 2011, 00:35:42
Hoelang blijft de accu nu op sterkte? Het dock is nog niet verkrijgbaar, dan zou het zelfs 16 uur zijn volgens het boekje.

Ik laadt 'm elke twee dagen op.
Het is volkomen afhankelijk van het gebruik. Als je echter de helderheid op auto zet en wifi uitzet, scheelt dat enorm in verbruik.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

sj0er-D

Iemand buiten Eyecontroller nog een andere app-suggestie om de popcornhour te bedienen?

Ejorne

#47
Quote from: svmnb on July 23, 2011, 10:14:01
Als je het Asus tablet bedoelt zou ik oppassen. Het dock heeft dan vrijwel zeker Aziatische indeling. Ben er zelf bijna ingestonken met een dock op eBay


Ik zie zo snel niet dat kiddyl tablets met dock verkoopt maar in geval van een dock is dat inderdaad iets om op te letten. Een beetje een nare ervaring wanneer je erachter komt wanneer je je pakketje opent...  :crazy:

Die novo8 vind ik wel gaaf met zijn hoge resolutiescherm en 5-point multi touchscreen.
Ook de 2.3 tablets met de samsung cpu lijken me wel gaaf.

Hij zet bij sommige tablets dat er uitgebreide taal ondersteuning bij zit, waaronder NL.
Maar dat staat niet bij al zijn tablets, dus daar waar het nĂ­et bij staat zal het inderdaad wel eens zo kunnen zijn dat er geen Nederlands aanwezig is. Maar Engels lijkt me meestal wel aanwezig te zijn.

Sowieso lijkt het me ook lastig wanner de pad af-fabriek met Aziatische tekens ingesteld staat. Zie dan maar eens via de instellingen het ding op NL of ENG te zetten...

Wanneer de tablets via ChinaPost wordt verzonden is de kans aanwezig (groot?) dat over pakket geen btw/invoer hoeft te worden betaald. Via DHL vrijwel zeker wel. De keuze mag je zelf maken, ChinaPost duurt een paar weken en is (als je geluk hebt aanzienlijk) goedkoper. DHL is snel maar volle pond. Maar dan nog zijn het volgens mij aantrekkelijke prijzen... (Totdat je gebruik moet maken van garantie...  :P )  

svmnb

Zijn er apps waarmee ik een live feed van een willekeurige wifi beveiligingscamera op mijn android tab krijg?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

BernHardN

Quote from: svmnb on July 23, 2011, 20:38:32
Zijn er apps waarmee ik een live feed van een willekeurige wifi beveiligingscamera op mijn android tab krijg?

Ja! Het ligt er wel aan welke android versie er op staat.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100