Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Tussen al het iPad geweld door is het wellicht aardig een Android tablet topicje te hebben.   ::)

Hier kun je dan je ervaringen, vragen, interessante apps en dergelijke kwijt.

Sinds kort heb ik een Asus Eee Pad Transformer TF101 met keyboard dock   :inlove: (tering, dan is iPad 2 toch heel wat korter  :-\). Ideaal apparaat voor internetten en e-mailen. Wat betreft de app market moet er nog wel een behoorlijke inhaalslag gemaakt worden maar dat zal wel goed komen.

Wat zijn jullie must-have apps?

Groeten...

BJF

Ik heb gisteren via iBood de 'ViewSonic ViewPad 7-inch Android 2.2 Tablet met capacitive Multi-Touch, Wifi en 3G' besteld om mee te spelen. Komt over een week of twee binnen. Ik houd dit topic dus maar even in de gaten.
NAD M10 V2
Elac FS247

EJ

Leuk om tegenwicht tegen de ihpad te geven!

nielvm

Ik oriënteer mij momenteel voor de aanschaf van een android tablet. Hoewel ik er nog geen werkend heb gezien, ben ik ervan overtuigd dat je er heel leuke dingen (op ht vlak) mee kunt doen.

Hierbij denk ik onder andere aan:

- Gebruik als universele remote
- In samenwerking met een squeezebox receiver een leuke manier om je muziek af te spelen
- Videospeler voor onderweg
- ...

Nog niet alle zaken draaien op android, maar ik denk wel dat dit goed komt in de toekomst.

Aangezien ik er nog geen ervaring mee heb, zit ik ook nog met wat twijfel. Er zijn heel wat goedkope tablets op de markt (<200€). Zijn deze voldoende voor eenvoudige applicaties? Zijn ze met android 2.2 stabiel genoeg? Is android 3.0 echt wel noodzakelijk? Draaien android apps even goed op een tablet als op een smartphone?...

Ik hou dit topic zeker in de gaten. Mocht er iemand meer over android tablets weten, antwoord gerust op mijn vragen  :)

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Nahpets

(Nog) Geen ervaring met Android tablets, wel met een Android telefoon.

Ik zou toch proberen om minimaal voor 2.3 te gaan. 2.2 ondersteund geen flash en dat is toch vaak niet handig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mic1980

#5
.

Nahpets

Quote from: mic1980 on June 23, 2011, 03:17:46
De prijs hoef je het niet voor te doen aangezien ze vaak duurder zijn dan een iPad.

Bart Smit -> Android tablet 99 EUR

Ik wil daarbij niet suggereren dat deze hetzelfde kan als een iPad 2, maar daar zit toch echt een heel fors prijsvoordeel voor de Android.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BJF

Quote from: mic1980 on June 23, 2011, 03:17:46
Wat is eigenlijk de motivatie om voor een Android tablet te gaan? (...) terwijl IOS zich al bewezen heeft op dit vlak.
Ik heb al een iPad, maar ben gewoon nieuwsgierig naar Android. Met de aanbieding van iBood deze week zie ik een mogelijkheid om er voor een redelijke prijs eens mee te gaanspelen.
NAD M10 V2
Elac FS247

EJ

Quote from: Nahpets on June 22, 2011, 21:11:10
(Nog) Geen ervaring met Android tablets, wel met een Android telefoon.

Ik zou toch proberen om minimaal voor 2.3 te gaan. 2.2 ondersteund geen flash en dat is toch vaak niet handig.
Huh? Je bedoelt 2.1 of nog lager. 2.2 ondersteunt gewoon flash hoor.

EJ

Quote from: mic1980 on June 23, 2011, 03:17:46
Wat is eigenlijk de motivatie om voor een Android tablet te gaan? Ik heb een iPad (IOS) en een HTC Desire (Android) maar ik vind IOS echt veel stabieler en fijner werken dan Android. Je bent misschien iets beperkter in je bewegingsruimte, maar daar staat tegen over dat alles stabiel draait en werkt zoals het hoort. Verder kan er ook zo goed als niets mis gaan. Ook de bouwkwaliteit van de Android tablets laat nog iets te wensen over. Er is iig veel plastic troep op de markt.
De prijs hoef je het niet voor te doen aangezien ze vaak duurder zijn dan een iPad.

Ik probeer niet te trollen. Maar vraag me wel af waarom je voor Android zou gaan terwijl IOS zich al bewezen heeft op dit vlak.
Je moet nu een onderscheid maken tussen de hardware en software:

- er zijn heel goedkope en heel dure versies van de tablets, waarbij de dure uiteraard veel robuuster zijn.
- er dan ook nog verschil in softwareversies tussen de goedkope en de dure tablets zit.

Ik vind ios een draak van een os. Met een it achtergrond (operating system design etc) is het gewoonweg belachelijk dat een leverancier je eigenlijk verbiedt om iets te doen wat zij niet willen. De software die ik nodig heb staat er simpelweg niet op en kan niet worden geinstalleerd (zonder en misschien wel met jailbreak). Android biedt wel de juiste software en de vrijheid om wel zelf te beslissen wat ik met mijn tablet doe.

Lijkt me een prima reden om voor android te gaan. ;)

@BJF: laat de goedkope versies niet de maaatstaf voor een oordeel voor je vormen, je vergelijkt ook niet een lada met een bmw. ;)

BernHardN

zelf heb ik een china clone gekocht voor €114,- met android 2.2 maar geen flash!


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Pjotr27

Afgelopen week een Samsung Galaxy Tab 1000 tablet hier gehad ( 7 inch scherm) en even vergeleken met een IPAD 2 en een E book reader ( Sony PSR300).
Geef mij dan de Samsung maar, tenminste makkelijk installeren van EBooks, werkt snel, en als je hem zonder 3G koopt kost hij momenteel maar 300 euro...
Er komen meer 7 inch tablets uit de komende maand, ik wacht nog tot de 1e uit is met Android 3.0 ( of 3.1).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Sinds gisteren heb ik een samsung tab, 7 inch. Leuk ding maar ik moet nog vanalles ontdekken!
E-mail, krantje lezen, forum checken en dit posten, allemaal een fluitje van cent  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nosoforos

#13
Ik zelf heb helemaal geen interesse in Android, maar ik vind het toch jammer dat er maar weinig apps worden aangedragen hier. Keuze vind ik immers alleen maar goed (en dan bedoel ik keuze tussen verschillende fabrikanten en OS's- en niet van iOS een soort Android willen maken, want die verschillen zijn nu juist de kracht).
Vandaar dat ik hierbij dan maar aandraag: van Plex is ook een Android versie, dat lijkt me vrij interessant wanneer daar eenmaal ook een tablet versie van is.
http://www.plexapp.com/android.php

BernHardN

Quote from: Nosoforos on June 23, 2011, 10:01:36
Ik zelf heb helemaal geen interesse in Android, maar ik vind het toch jammer dat er maar weinig apps worden aangedragen hier. Keuze vind ik immers alleen maar goed (en dan bedoel ik keuze tussen verschillende fabrikanten en OS's- en niet van iOS een soort Android willen maken, want die verschillen zijn nu juist de kracht).
Vandaar dat ik hierbij dan maar aandraag: van Plex is ook een Android versie, dat lijkt me vrij interessant wanneer daar eenmaal ook een tablet versie van is.
http://www.plexapp.com/android.php

Hu  :eh: heb je wel eens in de app market gekeken? en van die plex apps zijn er wel meer..........

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Pjotr27

Quote from: Jumping Jack on June 23, 2011, 09:47:01
Sinds gisteren heb ik een samsung tab, 7 inch. Leuk ding maar ik moet nog vanalles ontdekken!
E-mail, krantje lezen, forum checken en dit posten, allemaal een fluitje van cent  :clapping:

Heb je de 1000 of de 1010? Met 3G of zonder is het enige verschil....
Ik heb er vorige week mee gespeeld en vind het erg mooi....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nosoforos

Quote from: BernHardN on June 23, 2011, 10:20:33
Hu  :eh: heb je wel eens in de app market gekeken? en van die plex apps zijn er wel meer..........

Ik heb het toch niet over de app market? Ik heb het over dit topic, de topicstarter vraagt immers mensen om hun must-have apps te noemen- maar daarvan zie ik er nog maar weinig genoemd.

Jumping Jack

Quote from: Pjotr27 on June 23, 2011, 10:31:03
Heb je de 1000 of de 1010? Met 3G of zonder is het enige verschil....
Ik heb er vorige week mee gespeeld en vind het erg mooi....

Met 3g, is een aanbieding van een belgische provider. Voor een 7€ per maand huur je een tab met een data-abonnement 250mb en na 2 jaar heb ne dan de mogelijkheid om het toestel te kopen voor 75€.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

#18
Quote from: Nosoforos on June 23, 2011, 10:54:54
Ik heb het toch niet over de app market? Ik heb het over dit topic, de topicstarter vraagt immers mensen om hun must-have apps te noemen- maar daarvan zie ik er nog maar weinig genoemd.
Mwoah, de topic starter vindt het wel leuk dat er over de tab's geouwehoerd wordt. De vraag "wat zijn jullie favo apps" was meer om het topic een beetje opgang te krijgen. Wat mij betreft mag alles wat met de android tabs te maken heeft worden besproken.

Groeten...

BernHardN

Quote from: Nosoforos on June 23, 2011, 10:54:54
Ik heb het toch niet over de app market? Ik heb het over dit topic, de topicstarter vraagt immers mensen om hun must-have apps te noemen- maar daarvan zie ik er nog maar weinig genoemd.

Haaá, ach sooo....

Nou ik heb gister een beta remote voor m'n Playon!HD er op gezet en die werkt prima. en ben een beetje verslaaft aan Angry birds

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Jumping Jack

#20
Ik heb net de Squeezebox-app van logitech geïnstaleerd maar deze geeft 'Mijn muziek' niet weer, enkel internetradio? Nochthans zou dit moeten werken. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

edit: vraag me niet hoe, maar ik heb het werkend gekregen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

BernHardN

natuurlijk is de Spotify app onmisbaar voor de liefhebbers/gebruikers hiervan.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

svmnb

Gisteren een cheapo 7" android tabletje gekocht. Hier staat überoid firmware op die sneller moet zijn en beter wi-fi ontvangst moet hebben, etc.

Nu heb ik al snel een probleempje veroorzaakt, aangezien ik totaal noob ben met android spul.
Het derde icoon (vierkantjes) in de balk rechts heb ik pleite gemaakt. :-[ Iemand een idee hoe ik die weer terug krijg?
Met die button kon ik rechtstreeks naar alle apps.

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

BernHardN

het scherm lang ingedrukt houden en dan krijg je een keuze welke snelkoppelingen je wil hebben.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

svmnb

#24
Thanks, ga ik vanavond proberen. ;)

EDIT: gelukt, ook alle widgets en apps zoals ik ze wil hebben. :D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::