Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79

Zat ik er niet heel ver uit de buurt  ;)

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

treky22

Quote from: svmnb on July 27, 2011, 21:16:37
Morgen komt Asus met een OTA update naar Android 3.2. :clapping:
https://twitter.com/#!/ASUS/status/96257946035560448

Wat is het verschil tussen wat er nu op staat (asus eee pad transformer) en deze 3.2 ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

s.t.


T_I

Wat zijn de ervaringen met de 7" en 10" tablets met Android 2.2 die nu her en der voor een habbekrats te pakken t ekrijgen zijn? (lees < 100,=) Zijn ze een beetje bruikbaar? Dat zijn bedragen die namelijk wel geinig zijn om eens wat te gaan spelen met zo'n ding, als het wat is. (Ben geen smartfoon 'gebruiker', ondanks dat ik er een van de werkgever heb)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

svmnb

Quote from: T_I on August  4, 2011, 08:09:55
Wat zijn de ervaringen met de 7" en 10" tablets met Android 2.2 die nu her en der voor een habbekrats te pakken t ekrijgen zijn? (lees < 100,=) Zijn ze een beetje bruikbaar? Dat zijn bedragen die namelijk wel geinig zijn om eens wat te gaan spelen met zo'n ding, als het wat is. (Ben geen smartfoon 'gebruiker', ondanks dat ik er een van de werkgever heb)

Voordat ik een Asus transformer kocht, had ik zo'n Chinees kloonding van 7". Op zich wel geinig, maar een resisitief scherm is compleet ruk. Ongevoelig, niet trefzeker en crappy kleuren en contrast.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

T_I

Gevalletje 'you get what you pay for' dus. Weet ik even genoeg, niet laten verleiden dus.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Ejorne

op samenkopen dot net zijn ook een paar leuke tablets. Niet duur en (de meeste) met capacitief touchscreen.

T_I

Bedankt voor de tip, ik hou de site in de gaten.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Nahpets

Gisteren een Hannspree HANNSpad SN10T1 besteld. Ik ben benieuwd, de iPad 2 en Asus Transformer waren me gewoon te duur.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

katwax

Vandaag dan toch knoop doorgehakt en asus transformer gekocht.

Vraag mij na 3 uur reeds af waarom ik erover heb liggen/zitten twijfelen en dan nog bijna ipad gekocht (vlaag van waanzin :p)
Sommige apps hebben nog wel beetje werk nodig zoals xbmc controller, maar dat komt wel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ejorne

Quote from: katwax on August  5, 2011, 17:17:30
Sommige apps hebben nog wel beetje werk nodig zoals xbmc controller, maar dat komt wel.

Wat voor werk bedoel je precies?

Als je je bibliotheek niet op orde hebt binnen xbmc dan kun je ook 'gewoon' de filebrowser gebruiken.
Verder is er weinig werk aan, webinterface binnen xbmc aanzetten en op je android het ipadres en poort invoeren.

katwax

Quote from: Ejorne on August  5, 2011, 17:30:14
Wat voor werk bedoel je precies?

Als je je bibliotheek niet op orde hebt binnen xbmc dan kun je ook 'gewoon' de filebrowser gebruiken.
Verder is er weinig werk aan, webinterface binnen xbmc aanzetten en op je android het ipadres en poort invoeren.

Ik bedoel de xbmc remote app
via webbrowser zal het wel lukken, maar dan heb je niet alle controls zoals met de remote
echter werkt de remote binnen remote niet bij mij op tablet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ejorne

Quote from: katwax on August  5, 2011, 17:32:03
Ik bedoel de xbmc remote app
via webbrowser zal het wel lukken, maar dan heb je niet alle controls zoals met de remote
echter werkt de remote binnen remote niet bij mij op tablet.

Die app werkt, voor zover ik weet, via de webinterface van xbmc. Zoals ook veel remotes voor bijvoorbeeld foobar.

Bij mij werkte de remote functie binnen de xbmc-remote app aanvankelijk ook niet. Maar dit bleek door mijn firewall te komen die deze functie kennelijk als apart proces/programma zag.

Kwabbernoot

#89
Heb je dan wel de originele xbmc remote te pakken? Bij mij werkt ie probleemloos. Ik kon hem alleen niet vinden in de market. Dus downloaden via internet, ergens op de xbmc pagina is ie wel te vinden.

Groeten...

Edit: http://code.google.com/p/android-xbmcremote/downloads/list?can=1&q=

Ejorne

Quote from: Kwabbernoot on August  5, 2011, 18:17:18
Heb je dan wel de originele xbmc remote te pakken? Bij mij werkt ie probleemloos. Ik kon hem alleen niet vinden in de market. Dus downloaden via internet, ergens op de xbmc pagina is ie wel te vinden.

Groeten...

Edit: http://code.google.com/p/android-xbmcremote/downloads/list?can=1&q=

Ik denk wel dat hij het over dezelfde app heeft. Ik iig wel. En bij mij werkt het ook probleemloos echter deed de remote functie aanvankelijk niets. Nou ja, de functie deed het perfect maar mijn firewall blokkeerde dit deel van het programma nog...

katwax

Zal het morgen nog is testen. Deze app heb ik reeds op mijn android phone gebruikt en daar ging het wel goed, moet wel zeggen dat het een oudere versie is.
Het kan te maken hebben met het feit dat ik ondertussen misschien iets heb aangepast op mijn xbmc machine ofzo.

Btw heb hem cadeau gedaan aan mijn vrouw, dus ik moet hem delen :p
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

twani

Quote from: katwax on August  6, 2011, 00:24:52
Zal het morgen nog is testen. Deze app heb ik reeds op mijn android phone gebruikt en daar ging het wel goed, moet wel zeggen dat het een oudere versie is.
Het kan te maken hebben met het feit dat ik ondertussen misschien iets heb aangepast op mijn xbmc machine ofzo.

Btw heb hem cadeau gedaan aan mijn vrouw, dus ik moet hem delen :p
:( :devil:

katwax

Het werkt, hoop wel dat ze tablet versie uitbrengen want het kan volgens mij zoveel mooier zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Madhouse

#94
Zijn die tablets wat die ze verkopen op samenkopen.net? Op zich wel leuke prijzen, maar er is best veel keus. Iemand ervaringen?

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

T_I

Heeft iemand ervaring met de Asus Transformer? Ziet er uit als iets nuttigs, netbook achtig (fatsoenlijk toetsenbord) en tablet.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

EJ

Quote from: T_I on September 11, 2011, 12:26:42
Heeft iemand ervaring met de Asus Transformer? Ziet er uit als iets nuttigs, netbook achtig (fatsoenlijk toetsenbord) en tablet.
Geen ervaring (nog) mee, op tweakers.net staan enthousiaste reviews.

T_I

Quote from: EJ on September 11, 2011, 13:46:47
Geen ervaring (nog) mee, op tweakers.net staan enthousiaste reviews.

Een collega van me had er een mee met dock en was erg enthousiast. Mij lijkt het wel wat, goede tussenoplossing. (met dock dan)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

jasjenl

Quote from: T_I on September 11, 2011, 12:26:42
Heeft iemand ervaring met de Asus Transformer? Ziet er uit als iets nuttigs, netbook achtig (fatsoenlijk toetsenbord) en tablet.
Ja, ik heb er een. Inderdaad een mooie combi van tablet en netbook, alleen heeft de standaard browser nogal nukken, waardoor bijv. een reply op een forum als dit super sloom gaat (zit steeds een vertraging tussen iets typen voordat het op het scherm verschijnt). Andere browsers zoals Opera hebben dit probleem niet, maar die werken op sommige andere punten weer minder lekker. Maar wat betreft Android tablets is denk ik de Transformer op dit moment één van de betere keuzes. Het blijft echter een tablet en geen volwaardige pc/notebook, wat je soms in pure processing power wel merkt. Voor niet al te veeleisende zaken is het echter een heel handig ding, vind ik.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Palu

Quote from: jasjenl on September 11, 2011, 21:21:15
Ja, ik heb er een. Inderdaad een mooie combi van tablet en netbook, alleen heeft de standaard browser nogal nukken, waardoor bijv. een reply op een forum als dit super sloom gaat (zit steeds een vertraging tussen iets typen voordat het op het scherm verschijnt). Andere browsers zoals Opera hebben dit probleem niet, maar die werken op sommige andere punten weer minder lekker. Maar wat betreft Android tablets is denk ik de Transformer op dit moment één van de betere keuzes. Het blijft echter een tablet en geen volwaardige pc/notebook, wat je soms in pure processing power wel merkt. Voor niet al te veeleisende zaken is het echter een heel handig ding, vind ik.

je kunt dan ook de Dolphin browser installeren,die gaat wel snel en is zeer fraai.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL