Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

zo de tablet was gisteren binnen!
leuk ding wel echt enorm wennen aan Android, meer omdat niet alles standaard werkt zoals op een iphone.  beeldscherm is niet echt superscherp maar nog wel te doen. Geen apple kwaliteit,,
;)

Kwabbernoot

Ik vind de Google Nexus 7 wel een interessant speledingetje. 32 GB, quad core (Tegra 3), 1280 x 800 7" screen en gebouwd door ASUS voor 250 euro. De 16GB gaat schijnbaar 200 euro kosten. Ik zie een impulsaankoop nog wel gebeuren, als ik niet oppas. Als het goed is komt er ook nog een 10" Nexus aan. Ben benieuwd wat die dan gaat kosten.

Google Nexus 7

Groeten...

T_I

Quote from: Onne on October 21, 2012, 14:23:34Geen apple kwaliteit,

Geen Apple prijs, geen iTunes... Ik zie meer voordelen dan nadelen. ;)

Al moet ik toegeven dat ik de tablet hier echt voor niks anders dan ebooks gebruik. Zelfs m'n zakelijke foon (werkgever vind zo'n slimme stroomvreter nodig) is al ontdaan van alle overbodige zooi.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Kwabbernoot

Het vergelijk is ook nogal scheef. Een instap android tablet vs. een iPad.

Groeten...

T_I

Quote from: Kwabbernoot on October 22, 2012, 09:42:12Het vergelijk is ook nogal scheef. Een instap android tablet vs. een iPad.

Natuurlijk, maar het feit dat er instap Android tablets zijn en deze (nog) ontbreken in de iPad reeks zegt in mijn ogen ook wel iets. Er zijn mensen die met een instap model wel kunnen werken of ontdekken dat beter toch interessant is en er zijn mensen die door een instapper merken dat het principe van een tablet niets voor ze is.

Beide groepen zou je zonder een instap model niet aan een iPad/top Android tablet krijgen, een van de 2 groepen krijg je via een instapper wel aan het betere apparaat. (en voor de 3e groep mensen die een instap model goed genoeg vinden heb je dan ook aan een tablet geholpen ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Rob Eric Blank

Quote from: T_I on October 22, 2012, 10:10:05

Beide groepen zou je zonder een instap model niet aan een iPad/top Android tablet krijgen, een van de 2 groepen krijg je via een instapper wel aan het betere apparaat. (en voor de 3e groep mensen die een instap model goed genoeg vinden heb je dan ook aan een tablet geholpen ;) )
Apple gaat daar wat aan doen.

De iPad mini.


Onne

Quote from: Kwabbernoot on October 22, 2012, 09:42:12
Het vergelijk is ook nogal scheef. Een instap android tablet vs. een iPad.
Groeten...
Klopt, maar ik heb niet eerder een tablet gehad, wel eens met een Ipad gespeeld van iemand anders.
Ik kan m zelf dus eigenlijk alleen vergelijken met m'n Iphone 4 zeg maar!

Empire REX 4.0:
Degelijk gebouwd, voelt stevig aan en met bijgeleverde hoes kun je m ook verticaal neerzetten in 2 standen.
Internetsites zijn prima te lezen ook na inzoomen bijvoorbeeld, google chrome werkt goed en je hebt de keuze tussen mobiele websites of de desktop versie etc.  Ik moest wel Silverlight downloaden voordat ik filmpjes kon zien van bijvoorbeeld NOS studiosport. Want die doen het in de standaard browser niet.

Als je foto's kijkt van 3 MB per stuk, zo van de camera dan wordt elke foto weergegeven en in 3 seconden zie je een opbouw waarbij de foto echt scherp wordt. Wellicht dus eerst klein maken op de PC en dan op de Tab dumpen als visite een vakantiefoto wil zien!

Google Maps met streetview werkt ook prima!  Google Earth app chrashed altijd bij opstarten.
Accuduur is 4.5 uur met veel webbrowsen en dingen uitproberen en youtube etc.

Ik zal eens voor € 9.99 een 16GB SDHC kaartje kopen dan hebben we voorlopig meer dan genoeg op de tablet.

Iets wat ik niet voor elkaar krijg is muziek streamen vanaf de tablet naar de Apple Airport Express.

We hebben nog genoeg te leren wat betreft Android!

Rob Eric Blank

Quote from: Onne on October 22, 2012, 14:01:30

Iets wat ik niet voor elkaar krijg is muziek streamen vanaf de tablet naar de Apple Airport Express.

Ik denk dat Apple dit niet toe laat. Zo werkt dat in Cupertino ;)

_ MarcelloW _

Quote from: Onne on October 22, 2012, 14:01:30

Iets wat ik niet voor elkaar krijg is muziek streamen vanaf de tablet naar de Apple Airport Express.



Probeer het eens met een XBMC controleprogramma, volgens mij kunnen die wel naar Airport/Airplay apparaten streamen
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Onne

#559
Quote from: Rob Eric Blank on October 23, 2012, 12:54:36
Ik denk dat Apple dit niet toe laat. Zo werkt dat in Cupertino ;)
Apple hoofdkantoor, snel gevonden  ;)

Ik lees wel her en der dat mensen met een Android tablet iets kunnen doorsturen naar een Airport Express.
Als ik de oplossing heb gevonden zal ik dit zeker posten!


Onne

Gelukt! Ice cream sandwich 4.0.3 met app Twonky mobile.
Mp3 van de tablet naar de airport express  :thumbs-up:

Sjaudio

#561
Google heeft de Nexus 10-aangekondigd. Deze 10,1"-Android-tablet heeft een resolutie van 2560x1600 pixels en wordt aangedreven door een dualcore Cortex A15-chip. De tablet is vanaf 13 november in Amerika verkrijgbaar voor 399 dollar.

http://tweakers.net/nieuws/85222/google-presenteert-nexus-10-tablet-met-resolutie-van-2560x1600-pixels.html

:)

peterrr

Sinds ik de nexus 7 heb, is de ipad werkloos.
Wat een heerlijk licht ding ook werken mijn app's voor b.v Cambridge veel soepeler.
En het mooiste met een app  genaamd es kan alles ernaar toe verslepen zonder  f#€% i-slave ehh.Tunes
Apple hou je mini maar ik ben om.

Als asus/Google zo doorgaat dan zie ik toch een flinke meerderheid overstappen.

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Sjaudio

Quote from: peterrr on October 29, 2012, 19:48:22
Sinds ik de nexus 7 heb, is de ipad werkloos.
Wat een heerlijk licht ding ook werken mijn app's voor b.v Cambridge veel soepeler.
En het mooiste met een app  genaamd es kan alles ernaar toe verslepen zonder  f#€% i-slave ehh.Tunes
Apple hou je mini maar ik ben om.

Als asus/Google zo doorgaat dan zie ik toch een flinke meerderheid overstappen.

Grt Peterr


Die Nexus 10 lijkt me een erg mooi ding, vooral met die Cortex A15 cores.. :) moeten super snel zijn. En dan die resolutie van het scherm, qua pixel dichtheid nog hoger dan de iPad 3 en 4..

Kwabbernoot

Mooi apparaat maar zoals het er nu uitziet komt ie niet naar Nederland. Vreemd. Gelukkig woon ik dicht bij de grens.  8)  400 euro voor de 16GB wifi versie en dan nog een micro sd kaartje erbij en gaan. 13 November gaat ie uitkomen schijnbaar. Ben benieuwd.

Groeten...

Kjelt

Quote from: Kwabbernoot on October 30, 2012, 11:22:42
Mooi apparaat maar zoals het er nu uitziet komt ie niet naar Nederland. Vreemd. Gelukkig woon ik dicht bij de grens.
met Amerika?  ???  :D

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on October 30, 2012, 13:50:46
met Amerika?  ???  :D

Ja, in Canada en Mexico betalen ze immers ook met Euro's  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

Quote from: Kjelt on October 30, 2012, 13:50:46
met Amerika?  ???  :D
:laugh:
Nee, Duitsland. Daar komt ie wel uit. Ik snap niet wat het idee erachter is dat hij schijnbaar hier niet verkrijgbaar gaat worden.

Groeten...

Kjelt

Nog een gevolg van de rechtzaak met Apple wellicht?

Wijx wondere wereld

Enige idee wat meer de moeite waard is; de Nexus 10  of kindle Fire HD (159 pond)

De tweede lijkt me gezien de prijs wel erg aantrekkelijk
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Sjaudio

Quote from: Wijx wondere wereld on October 30, 2012, 15:58:37
Enige idee wat meer de moeite waard is; de Nexus 10  of kindle Fire HD (159 pond)

De tweede lijkt me gezien de prijs wel erg aantrekkelijk

Nu vergelijk je 7 inch met 10.1 inch, wat een groot verschil is in de algemene beleving en het gestelde doel.

Kwabbernoot

Ik ben nog geen review tegen gekomen waarin de Nexus 7 (16GB voor 200 euro (prijs is mij nog niet helemaal duidelijk) of 32GB voor 250 euro) het niet (ruim) wint van de Kindle HD. Ervan uitgaande dat de Nexus 10 weer ruim boven de Nexus 7 gepositioneerd is en dus ook aanmerkelijk duurder, mag je ervan uitgaan dat de Kindle HD in dat vergelijk geen schijn van kans heeft.
In mijn ogen heeft Google twee prima apparaten op de markt gebracht voor relatief weinig geld. Helaas heeft de N10 geen microSD kaart slot. Dan was het helemaal een no-brainer voor mij geworden.

Groeten...

HJ

Ik heb zelf de Samsung 7.7tab gekozen, deze heeft een super amoled scherm. Het is één van de weinige tablets die zo'n scherm heeft, ik heb vergeleken met de tab7.0 en dat is wel een wereld van verschil! (in het voordeel van de amoled) vreemd vind ik dat je vrijwel niemand hoort over tablets met deze schermen, onwetend heid?
De 7.7 is overigens wel verboden en zoals het eruit ziet is de ondersteuning ook gestopt, waardeloos van Samsung.
Dit vind ik echt jammer want het is misschien wel één van de mooiste schermen op de markt.

peterrr

Quote from: Kwabbernoot on October 30, 2012, 22:19:35
Ik ben nog geen review tegen gekomen waarin de Nexus 7 (16GB voor 200 euro (prijs is mij nog niet helemaal duidelijk) of 32GB voor 250 euro) het niet (ruim) wint van de Kindle HD. Ervan uitgaande dat de Nexus 10 weer ruim boven de Nexus 7 gepositioneerd is en dus ook aanmerkelijk duurder, mag je ervan uitgaan dat de Kindle HD in dat vergelijk geen schijn van kans heeft.
In mijn ogen heeft Google twee prima apparaten op de markt gebracht voor relatief weinig geld. Helaas heeft de N10 geen microSD kaart slot. Dan was het helemaal een no-brainer voor mij geworden.

Groeten...

Ik heb wel een kindle fire v.s nexus 7 filmpje gezien en daarbij werd de kindle behoorlijk afgemaakt.
En mede daarom  voor de nexus gekozen
Ik denk als je goed googeld zat vind.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Wijx wondere wereld

Quote from: Sjaudio on October 30, 2012, 20:53:19
Nu vergelijk je 7 inch met 10.1 inch, wat een groot verschil is in de algemene beleving en het gestelde doel.

Sorry bedoelde de 8,9 inch versie. Zat te klooien met de dollars en de ponden  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun