Android tablet topic

Started by Kwabbernoot, June 21, 2011, 17:39:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

#100
Quote from: Palu on September 12, 2011, 23:47:08
je kunt dan ook de Dolphin browser installeren,die gaat wel snel en is zeer fraai.
Is dolphin niet gewoon een schil om de standaard browser? Dat was het althans wel op mijn Galaxy S.

<edit> Ja dus, want typen in Dolphin gaat net zo sloom als in de default browser... (typ dit nu in dolphin)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Pjotr27

Heeft iemand op een ASUS ( of vergelijkbaar zoals Samsung Galaxy, Motorola Xoom of Acer) al eens een Word document geopend en bewerkt?
Ik heb begrepen dat er een Office suite (Polaris op de Asus) op zit maar ja hoe goed is dat?
Blijft het document later op een normale pc dan intact of wordt het een brei?
Het is voor mij wel belangrijk ik werk erg veel met Word documenten die ik zowel op een tablet als een normale laptop moet kunnen bewerken...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Ik ben tot nu toe nog geen grote problemen tegen gekomen met Polaris op mijn Transformer. Ik heb het dan ook nog niet heel veel gebruikt maar tot nu toe alleen maar positief.

Groeten...

Pjotr27

Quote from: Kwabbernoot on September 14, 2011, 21:30:35
Ik ben tot nu toe nog geen grote problemen tegen gekomen met Polaris op mijn Transformer. Ik heb het dan ook nog niet heel veel gebruikt maar tot nu toe alleen maar positief.

Groeten...

Bedankt, mooi, ben naast werk een studie HBO begonnen, er wordt daar  met heel veel readers in word en pdf gewerkt. Een tablet lijkt me dan wel handig...
Ik twijfel nog tussen de Motorola Xoom (32gb) en de ASUS transformer ( 32 gb), ik ga zeker niet de Samsung galaxy tab 10.1 kopen, daar zitten nauwelijks aansluitingen op...
En voor de rest vind ik het een lastige keuze, ik heb het idee dat de Xoom iets beter gebouwd is en ik vind hem er mooier uitzien, maar misschien zijn er forumgenoten die al eerder hebben vergeleken.
De Xoom is iets duurder ( 15 euro) maar er is wel een actie met toetsenbord en muis gratis erbij ( van Motorola)... Kortom lastig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Als je écht veel wilt typen vraag ik mij af of een tablet wel de juiste keuze is. Dan zou ik toch liever een volwaardige laptop willen hebben. Als je niet zoveel wilt typen kan het echter best als je een beetje overweg kunt met het toetsenbord(je).

Groeten...

Pjotr27

Quote from: Kwabbernoot on September 14, 2011, 22:38:59
Als je écht veel wilt typen vraag ik mij af of een tablet wel de juiste keuze is. Dan zou ik toch liever een volwaardige laptop willen hebben. Als je niet zoveel wilt typen kan het echter best als je een beetje overweg kunt met het toetsenbord(je).

Groeten...

Nee , thuis heb ik een Dell Studio XPS laptop maar dat is veel te veel sjouwen, op de Hogeschool is het meer lezen en wat aantekeningen... vandaar dat ik een tablet wil kopen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

svmnb

Quote from: Kwabbernoot on September 14, 2011, 22:38:59
Als je écht veel wilt typen vraag ik mij af of een tablet wel de juiste keuze is. Dan zou ik toch liever een volwaardige laptop willen hebben. Als je niet zoveel wilt typen kan het echter best als je een beetje overweg kunt met het toetsenbord(je).

Groeten...

Je zou ook die Transformer met dock kunnen kopen. Dan heb je een functioneel keyboard en extra accu ter beschikking.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Pjotr27

Quote from: svmnb on September 15, 2011, 19:28:10
Je zou ook die Transformer met dock kunnen kopen. Dan heb je een functioneel keyboard en extra accu ter beschikking.

Had ik ook al gezien, maar de Motorola Xoom is momenteel voor minder te koop met 32gb intern en ook een toetsenbordje en muis ( 477 euro totaal)....
Ik heb het idee dat de Motorola beter in elkaar zit als de Asus maar kan dit alleen van forumreacties afleiden... Ik heb er zelf niet echt ervaring mee..
Lastige afweging dus...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En een Motorola Xoom besteld ( met bluetooth toetsenbord en muis)! Morgen komt hij binnen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

riwi

Ik heb vandaag een Asus eee pad transformer 16GB met keyboard dock gekocht. 485 euro. Android 3.2 zag ik.
Leuk ding wel zo op het eerste gevoel. Ik weet nog niet wat ik er mee wil doen. Eerst eens leren kennen denk ik. Ik heb geen enkele ervaring met android, ik heb zelfs geen smart phone. Ik ben druk apps aan het downloaden en installeren :)

riwi

Is dat tapatalk de moeite/kosten waard? Ik zie dat het 2.95 euro kost.
Ik moet nog uitzoeken hoe ik de betaalde apps moet betalen.

EJ

Galaxy tab 10.1 gekocht, heerlijk ding.

riwi

Quote from: EJ on September 24, 2011, 22:59:48
Galaxy tab 10.1 gekocht, heerlijk ding.

Ik heb wel even gedacht aan de samsung, maar ben toch voor de asus gegaan. De samsung is iets lichter en dunner,maar de asus heeft meer aansluitingen en dat handige keybordje. Beide leken me eigenlijk wel prima.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

T_I

Hmmm, wordt sparen voor de Transformer. Hij staat nu al op de verlanglijst. Ik heb 'm naast de Samsung gezien en ik moet toegeven, beide zijn er leuk, maar de Transformer spreekt mij persoonlijk meer aan. (en beide kunnen Linux draaien, dan heb je aan iets met een knoppenplank meer ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

EJ

Correctie: beide draaien linux. :D

Overigens is via een extern blokje van alles en nog wat op de samsung aan te sluiten, je hebt alleen iets extra's nodig. Ook is de usb aansluiting van de samsung op de computer niet de slimste (want slecht gekozen protocol). Het ding is wel goed afleesbaar in zonlicht (blijkt vandaag). :)

riwi

Quote from: EJ on September 25, 2011, 13:54:04
Correctie: beide draaien linux. :D

Overigens is via een extern blokje van alles en nog wat op de samsung aan te sluiten, je hebt alleen iets extra's nodig. Ook is de usb aansluiting van de samsung op de computer niet de slimste (want slecht gekozen protocol). Het ding is wel goed afleesbaar in zonlicht (blijkt vandaag). :)

Ah, ja ik denk dat als tablet dat de Samsung net iets mooier is. De Asus is denk ik iets meer solide afgewerkt, en hij was ook nog eens 100 euro goedkoper (of de dock was inclusief).

Pjotr27

Weet iemand of het mogelijk is een android tablet te gebruiken als streamer waarbij je het signaal op de een of andere manier naar een DAC kan krijgen? Het mooiste zou zijn via Bluetooth dan kan je draadloos naar een dac die bluetooth in heeft ( o.a. Chord Chrodette) . Of zijn er andere manieren?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

Wat sowieso kan is met Upnp vanaf de tablet een PC laten streamen naar een DAC.

Waarom wil je vanaf de tablet streamen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Quote from: Nahpets on September 28, 2011, 16:59:47
Wat sowieso kan is met Upnp vanaf de tablet een PC laten streamen naar een DAC.

Waarom wil je vanaf de tablet streamen?

Wat jij zegt daar was ik al achter, er zijn ook mediaplayers die je kan bedienen met Android, maar ik wel echt rechtstreeks vanaf een tablet kunnen afspelen...

Technisch moet het beter zijn als een pc, geen draaiende harde schijf, geen invloed van voeding...
Het enige probleem is dat een tablet niet zoveel geheugen heeft ( 32 gb in mijn Motorola), maar het is met micro sd wel uit te breiden...  En het moet ook wel mogelijk te zijn vanaf het netwerk te streamen via een tablet...
Alleen hoe krijg je het signaal digitaal uit je tablet naar een dac?
Je kan wel usb > spdiff kopen maar of de drivers ook voor android zijn is maar de vraag...
Bluetooth kan misschien wel draadloos maar hoe is de kwaliteit dan?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

Oplossingen vanaf de Android heb ik niet voor je.

De bezwaren die je noemt voor de PC zijn op te lossen. SSD-geheugen voor de draaiende harde schijf. En CAPS of Cics Memory Player voor de overige bezwaren. Ik gebruik CMP (en dus niet CMP2) al een jaar of 3 met veel plezier.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Quote from: Nahpets on September 28, 2011, 17:20:27
Oplossingen vanaf de Android heb ik niet voor je.

De bezwaren die je noemt voor de PC zijn op te lossen. SSD-geheugen voor de draaiende harde schijf. En CAPS of Cics Memory Player voor de overige bezwaren. Ik gebruik CMP (en dus niet CMP2) al een jaar of 3 met veel plezier.

Klopt, bij Alex ( A10audio) heb ik ook een pc systeem gehoord wat gewoon erg goed was. Maar ja wordt wel weer een hele toestand.. Mij lijkt streamen vanuit een tablet gewoon leuk ( net als een mac mini) zeg maar...
Maar ik zoek wel verder, er zijn vast oplossingen voor....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

svmnb

Er is wel een simpele oplossing die werkt: Splashtop Remote. Met dit tooltje kun je je desktop overnemen en dus ook op je pc video draaien en die met geluid streamen. Het is even pielen om de resolutie tussen pc en tablet af te stemmen, maar als ad hoc oplossing werkt het wel. Dit tooltje wordt standaard meegeleverd op Asus Transformer tabs, maar is los uit de market ook te downloaden.

Ik baal ook van het gebrek aan echte streaming apps. Diceplayer kan wel wat, maar AC3 geluid op een Tegra2 SoC werkt (nog) niet.
Voorlopig blijven mkv's nog onbruikbaar.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Nahpets

#122
Quote from: Pjotr27 on September 28, 2011, 19:11:51
Klopt, bij Alex ( A10audio) heb ik ook een pc systeem gehoord wat gewoon erg goed was.

Zijn systeem is op basis van XXHighEnd als ik het mij goed herinner. Heb die helaas niet gehoord.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Quote from: Pjotr27 on September 28, 2011, 17:10:31Je kan wel usb > spdiff kopen maar of de drivers ook voor android zijn is maar de vraag...
Heb er geen ervaring mee op Linux/Android,
maar dit zal toch geen probleem zijn? 

Pjotr27

Quote from: Nahpets on September 28, 2011, 22:44:13
Zijn systeem is op basis van XXHighEnd als ik het mij goed herinner. Heb die helaas niet gehoord.

Klopt, vind het wel een van de best klinkende streamer oplossingen die ik ooit heb gehoord.
Maar ja ik wil geen (grote) pc bij mijn audio....

QuoteHeb er geen ervaring mee op Linux/Android,
maar dit zal toch geen probleem zijn? 

Ik kan niet ergens vinden dat het wel werkt... >:(
Ik denk dat de drivers en aansturing een probleem is, ik zal vanavond eens een usb luidspreker aansluiten, kijken of die werkend te krijgen is....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.