PAS OP met iPad en foto's

Started by J.A.F._Doorhof, December 14, 2023, 09:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hopelijk heb ik je aandacht met de titel :D

Heb je ook wel eens het idee dat je iPad veel voller staat dan je denkt ?
Mijn iPad hoort behoorlijk leeg te zijn omdat ik hem voor tethering gebruik, dus toen ik de melding kreeg dat mijn iPad vol was kwam dit wat apart over.

Nergens iets te vinden, maar wel een berg aan foto's en overig terwijl er helemaal niets op de iPad stond en iCloud nooit gebruikt is voor foto's. Erg frusterend en resulteerde in een refresh en na een paar weken weer hetzelfde liedje.

Ik denk dat we gevonden hebben wat het is en heb het nu bij een paar programma's gezien.
Ik DENK dat dit het is, dus als je een andere oplossing weet laat het weten.

Sinds we FILES hebben we een systeem met sandboxes en een file system.
En ik DENK dat het daar misgaat.

De iPad liep namelijk vol doordat ik binnen mijn tethering programma een map linkte naar het file systeem, maw de foto's komen binnen in de app en de app kopieert ze naar een map die in FILES toegankelijk is. Als ik daar de foto's vandaan haalde dan liet ik alles staan tot de volgende sessie, dan haalde ik netjes alles weg binnen de app (beide folders) en begon de nieuwe sessie. En na een paar dagen (je voelt hem aankomen).

Wat blijkt nu.
Als je binnen een APP de foto's of bestanden wist die gelinkt staan aan een locatie binnen FILES dan zie je in FILES inderdaad niets meer staan, ook niet in de prullenmand, maar als je dan naar storage gaat zie je exact je storage zakken met wat je verwijderd hebt.

Ik zie online alleen nog maar een handje vol meldingen maar we hebben het hier getest op 2 iPad Pro's met 2 APPS die beide hetzelfde doen, dus het kan best bij meer gebeuren.

Laat even weten als het jou ook al eens gebeurt is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"