Subtitles toevoegen aan SBS films: Hoe?

Started by Roger Black, June 20, 2011, 15:45:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Als ik een subtitle toevoeg aan een side-by-side film dan wordt deze onleesbaar als je 3D activeerd, logisch natuurlijk. Ik heb inmiddels wel een programmatje waarmee ik de subtitles goed kan zetten (3dsubtiteler) maar dan krijgen ze een andere extensie (.sub i.p.v. .srt) en leest mijn Samsung deze niet.

Hoe doen jullie dit?

williams

Met het tooltje 3Dsubtiteler kan je toch aangeven wat het moet worden, inclusief srt
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Roger Black


Oracle

Quote from: Roger Black on June 20, 2011, 15:45:38
Als ik een subtitle toevoeg aan een side-by-side film dan wordt deze onleesbaar als je 3D activeerd, logisch natuurlijk. Ik heb inmiddels wel een programmatje waarmee ik de subtitles goed kan zetten (3dsubtiteler) maar dan krijgen ze een andere extensie (.sub i.p.v. .srt) en leest mijn Samsung deze niet.

Hoe doen jullie dit?

Ik gebruik momenteel een iets andere methode: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=44714

Ik heb een tooltje, waarmee ik de *.srt omzet naar een *.ass bestand. Daarbij geef ik kleur, grootte, en depth aan, en met mkvmerge maak ik van de mkv en de ass file weer één bestand. Dan is weliswaar de ondertiteling hardcoded, maar beter dan niets.

Ik zal eens kijken naar 3d-subtitler, want dat klinkt ook interessant!

Gr,
Mark

williams

Met het tooltje 3Dsubtiteler kun je inderdaad geen srt bestand maken ,maar wat ik al een paar keer hebt gedaan is er een blu raysub van maken en dan deze samen met de film door ts muxer heen gooien ,dan krijg je een 3D SBS film met werkende titels.


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

mark1978

ik maak er vobsub files van en als je die met dezelfde naam naast je mkv film zet, lees vlc player ze(mits vobsub geinstalleerd) als 3d. Dus de subs worden dan in beide delen van het beeld weergegeven. Ziet er in 3d netjes uit.

Trouwens je moet ff de nieuwste versie van 3dsubtitler downen, gewoon van de homepage van de makers.

Roger Black

Het probleem is dat de Samsung 3D-BR speler de subs niet ziet. Ik heb de subs en de film door MKVmerge gehaald, maar dan nóg ziet de Samsung het niet.

Werkt tx muxer anders dan MKVmerge?

williams

QuoteHet probleem is dat de Samsung 3D-BR speler de subs niet ziet. Ik heb de subs en de film door MKVmerge gehaald, maar dan nóg ziet de Samsung het niet.

Werkt tx muxer anders dan MKVmerge?

Dat denk ik wel ,want bij mij werkte het op de ps 3.
Je kunt in ts muxer aan geven dat het een blu ray structuur moet worden .

http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR


Williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

THX-UltraII

Weet iemand of het volgende mogelijk is:

Ik wil aan mijn 3D Blu-Ray .iso bestanden subtitles toevoegen. Vervolgens wil ik ze NIET naar .mkv .m2ts of wat dan ook encoden maar het moet gewoon weer de 'originele' .iso worden.

Nogmaals, het gaat om 3D .iso's, GEEN gewone .iso's!

edjil

Ik probeer ook via 3d-subtitler .srt ondertitels te converteren naar 3D half-SBS, maar ik blijf ze dubbel in de film zien, wat doe ik fout?

instellingen:
west europees (1252
side by side
23.976
dutch
Forced
Vobsub/idx sub

home@the movies

Quote from: THX-ultraII on March 29, 2012, 08:56:01
Weet iemand of het volgende mogelijk is:

Ik wil aan mijn 3D Blu-Ray .iso bestanden subtitles toevoegen. Vervolgens wil ik ze NIET naar .mkv .m2ts of wat dan ook encoden maar het moet gewoon weer de 'originele' .iso worden.

Nogmaals, het gaat om 3D .iso's, GEEN gewone .iso's!

Een popcorn Hour A400 kopen, die speelt netjes 3D Iso af inclusief srt subs hij gaat ze zelfs automatisch voor je ophalen en zet ze in de juiste folder, zeer handig tooltje.

Groeten
Werner

wfk

toch gewoon 3dsubtitler en daarna tsmuxer gebruiken

of srt23dass.exe gebruiken en daarna Mkvmerge