audiovector luisteraars

Started by Poldo, June 19, 2011, 14:26:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poldo

vanaf a.s. vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een paar audiovector si3 signature speakers. Ik heb de afgelopen 2 jaar veel beluisterd en deze speakers waren echt mijn smaak. Niet te analytisch, maar toch genoeg detail en het belangrijkste ze maken muziek onafhankelijk van het genre.

zijn er nog meer mensen hier die met audiovector spelen of gespeeld hebben en wat zijn jullie ervaringen en waarom vinden jullie de speaker zo goed.


http://www.tophifi.nl/audiovector/audiovec_index.php?link=producten&product=Si3

gr

poldo/rob
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Jumping Jack

Geen ervaring, maar gefeliciteerd met de aanwinst! Ik ken ze niet, maar ze zien er alvast heel goed uit  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Springbank

Hoi Poldo,

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik ben uiterst gecharmeerd van Audiovector en ze eindigden in mijn top-3 na een lange zoek/luistertocht. (overgebleven uit vele merken  ;) )

Ik vind ze erg natuurlijk klinken, mooie brede soundstage, zijn snel en accuraat, goed aan te sturen. Ik heb ze o.a. op een Naim set gehoord. Toevallig ga ik een audiovriend van een audiovriend binnenkort benaderen of ik zijn Audiovectors bij hem thuis kan beluisteren. Hij heeft de kleinste zuilen. (weet zo uit mijn hoofd niet welk type)

Er wordt behoorlijk wat moois geproduceerd in Noordelijk Europa..  ;) ;D


Poldo

dank u  ;D

de kleine heet de k3, is een leuke speaker alleen hij loopt "vol" bij complexere muziek. De grote s3 heeft daar geen last van en het is gewoon een hele lekkere speaker waar geen luister moeheid bij op treedt.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

ProXius

Erg fijne speakers, mooie afwerking ook. Heb verschillende Audiovector's gehoord op zowel Creek, Rega en Cambridge Audio. Klonk allemaal niet verkeerd hoor!  :music:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

RonK.

Ik ga binnenkort de Audiovector Si3 Super beluisteren, die komen dan mogelijk aan een Cambridge 840a v2  'te hangen" ...

Poldo

dat is een hele mooie speaker en zeker de moeite waard om te beluisteren
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

Bedankt Poldo  ;D


De planning is om een luisterafspraak te maken .......... je hebt zelf de Signature zie ik in je onderschrift.


Deze zal mogelijk nog veel mooier zijn  8), de Signature hebben weer een andere tweeter en filter als ik het goed heb toch ?


Poldo

ja klopt er zit een evotech tweeter in de signature.

Maar ik heb zo'n 2 jaar geleden de super beluisterd op de exposure 3010s versterker en dit klonk heel erg lekker.

De signature is weer een stapje hoger en de avantgarde nog weer hoger dus je kunt dan door blijven gaan.  ;D

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

Inderdaad, daarbij zit de Super eigenlijk al aan de "bovenkant" van mijn budget.

De Signature is toch weer behoorlijk hoger geprijsd t.o.v de Super.



Gebruik je ze stereo of in een ht setup ?


Poldo

in stereo, ik krijg ze vrijdag pas binnen overigens, ik kan niet wachten.

Ik heb de hele vrijdag en zaterdag de speakers beluisterd en was er helemaal weg van.

HT ga ik misschien in een andere kamer opzetten en dan met de on-wall speakers van audiovector  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

Quote from: Poldo on June 20, 2011, 17:18:47
in stereo, ik krijg ze vrijdag pas binnen overigens, ik kan niet wachten.

Ik heb de hele vrijdag en zaterdag de speakers beluisterd en was er helemaal weg van.

HT ga ik misschien in een andere kamer opzetten en dan met de on-wall speakers van audiovector  ;D



Aha je hebt een luisterset thuis gehad, dat wil ik ook voorelkaar krijgen mochten ze goed klinken na een luistersessie in de winkel.

Wel een dealer vinden die daar aan mee wil werken.


Alvast heel veel luisterplezier toegewenst.

Poldo

Quote from: RonK. on June 20, 2011, 17:26:07


Aha je hebt een luisterset thuis gehad, dat wil ik ook voorelkaar krijgen mochten ze goed klinken na een luistersessie in de winkel.

Wel een dealer vinden die daar aan mee wil werken.


Alvast heel veel luisterplezier toegewenst.

dank je  ;D , jij ook succes en bij een beetje goede hifi winkel lukt een thuis demo wel hoor.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

#13
De audiozaak hier "op de hoek" had de AV Si3 Super niet staan maar ging proberen om ze in huis te halen voor een luistersessie.


  O0



Ik heb nog een vraag voor Poldo  ;D , heeft jou speakers ook het zogenaamde  ARA systeem [ (Audiovector Room Adaptation), dat blijkt een schakelaar achter bij de speakerterminal te zijn en een nuttige feature volgens een test;


Techradar;
When we moved the switch to the upward position, we effectively converted the speaker from three-way to two-and-a-half-way operation, lowering the impedance through the bass region and boosting the bass

Read more: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/audiovector-s3-super-654046/review#ixzz1Q6op1jkM

RonK.

Deze staan ook nog steeds op het " most wanted" lijstje,  8)


http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/gamut-phi5-257880/review

Ik heb deze al beluisterd en ze zijn erg erg mooi, ook van Deense afkomst.

Poldo

#15
Quote from: RonK. on June 23, 2011, 14:21:04
De audiozaak hier "op de hoek" had de AV Si3 Super niet staan maar ging proberen om ze in huis te halen voor een luistersessie.


  O0



Ik heb nog een vraag voor Poldo  ;D , heeft jou speakers ook het zogenaamde  ARA systeem [ (Audiovector Room Adaptation), dat blijkt een schakelaar achter bij de speakerterminal te zijn en een nuttige feature volgens een test;

ik heb het ook gelezen, maar ik kan die switch niet vinden, ik zal zo eens goed kijken of iets over het hoofd heb gezien  ;D



Techradar;
When we moved the switch to the upward position, we effectively converted the speaker from three-way to two-and-a-half-way operation, lowering the impedance through the bass region and boosting the bass

Read more: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/audiovector-s3-super-654046/review#ixzz1Q6op1jkM

jep die zit er alleen ik heb het nog niet gebruikt  8)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Poldo

Quote from: RonK. on June 23, 2011, 16:26:32
Deze staan ook nog steeds op het " most wanted" lijstje,  8)


http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/gamut-phi5-257880/review

Ik heb deze al beluisterd en ze zijn erg erg mooi, ook van Deense afkomst.

die Denen kunnen er wel wat van heh  :clapping:

densen is ook een Deens merk toch, ook mooi (versterkers/cd spelers)
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

#17
Quote from: RonK. on June 20, 2011, 15:59:14
Ik ga binnenkort de Audiovector Si3 Super beluisteren, die komen dan mogelijk aan een Cambridge 840a v2  'te hangen" ...


Dinsdag as heb ik een luister afspraak, ik geloof dat zelfs de vertegenwoordiger van Audiovector langs komt ?

Dan wil nog de Proac D18 een keer beluisteren en een knoop gaan doorhakken, dat mag ook wel na ruim een jaar  :blush:

Een lijstje van de "overgebleven" speakers;

Audiovector Si3 Super -
Gamut PHI5 -
Proac D18 -
Spendor A6 -

Poldo

Quote from: RonK. on July 21, 2011, 21:52:23

Dinsdag as heb ik een luister afspraak, ik geloof dat zelfs de vertegenwoordiger van Audiovector langs komt ?

Dan wil nog de Proac D18 een keer beluisteren en een knoop gaan doorhakken, dat mag ook wel na ruim een jaar  :blush:

Een lijstje van de "overgebleven" speakers;

Audiovector Si3 Super -
Gamut PHI5 -
Proac D18 -
Spendor A6 -


cool waar ga je luisteren?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

#19
Goed ik ben een 2 uur Audiovector luisteraar geweest,  ;D

De Si3 Super, deze was gekoppeld aan een Exposure 3010 en aan mijn eigen Cambridge 840a, conclusie;
om te zien een erg mooie speaker met dito geluid echter ik kreeg niet direct een WOW gevoel.

Toch is het een speaker wat erg veel detail laat horen en vooral in wat drukkere passage's geweldig overeind blijft.

Met de Exposure was het geluid vol en rond met een wat "drukkend" laag middengebied.

Met mijn Cambridge was het geluid vele malen dunner en soms wat minder vloeiend dan met de Exposure, ook kon mijn Cambridge minder hard.

Wat wel een groot verschil was van de CA tegen over de Exposure was dat er veel meer detail en diepte te horen was.

Ook een galm klonk langer door op de CA, de vertegenwoordiger van Audiovector vertelde dat het kwam doordat het oplossend vermogen van de Exposure groter en sneller was.

Toch vond ik de Cambridge hierin wel in het voordeel; een snaar, toets of echo wat naklinkt geeft meer diepte en gevoel, maargoed een beetje meer geluidsdruk is ook wel lekker  8) .

Al bij al een zeer fijne speaker die goed zijn werk doet, open, gescheiden en nooit snerpend maar ook geen speaker waarvan ik direct op het puntje van mijn stoel ga zitten.

We hebben we best wat verschillende cd's gedraaid en we waren zonder het te weten zo 2 uurtjes verder, dit kan toch een compliment zijn voor deze mooie witte Audiovector weergevers.

Poldo

Quote from: RonK. on July 26, 2011, 20:13:40
Goed ik ben een 2 uur Audiovector luisteraar geweest,  ;D

De Si3 Super, deze was gekoppeld aan een Exposure 3010 en aan mijn eigen Cambridge 840a, conclusie;
om te zien een erg mooie speaker met dito geluid echter ik kreeg niet direct een WOW gevoel.

Toch is het een speaker wat erg veel detail laat horen en vooral in wat drukkere passage's geweldig overeind blijft.

Met de Exposure was het geluid vol en rond met een wat "drukkend" laag middengebied.

Met mijn Cambridge was het geluid vele malen dunner en soms wat minder vloeiend dan met de Exposure, ook kon mijn Cambridge minder hard.

Wat wel een groot verschil was van de CA tegen over de Exposure was dat er veel meer detail en diepte te horen was.

Ook een galm klonk langer door op de CA, de vertegenwoordiger van Audiovector vertelde dat het kwam doordat het oplossend vermogen van de Exposure groter en sneller was.

Toch vond ik de Cambridge hierin wel in het voordeel; een snaar, toets of echo wat naklinkt geeft meer diepte en gevoel, maargoed een beetje meer geluidsdruk is ook wel lekker  8) .

Al bij al een zeer fijne speaker die goed zijn werk doet, open, gescheiden en nooit snerpend maar ook geen speaker waarvan ik direct op het puntje van mijn stoel ga zitten.

We hebben we best wat verschillende cd's gedraaid en we waren zonder het te weten zo 2 uurtjes verder, dit kan toch een compliment zijn voor deze mooie witte Audiovector weergevers.

Was Jan-Kees erbij van Audiovector? Of iemand anders? Heb je nog meer speakers gehoord?

Als je zo lang geluisterd hebt zonder dat ze gingen vermoeien is het een goed teken, wow effect op korte termijn leidt snel tot een vermoeiend geluid.

Ik zou zeker ook ProAc en PMC gaan beluisteren, maken beiden erg mooie speakers. Naar welk wow effect ben je eigenlijk naar op zoek?  ;D
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

#21
Jan - Kees was inderdaad de "gastheer" en mijn complimenten daarvoor, ook een leuk stukje gebabbeld samen.

Ik ga zeker nog de Proac D18 beluisteren, tja naar welke wow factor ik opzoek ben weet ik niet.


Het probleem is vooral dat ik gewoonweg niet weet te kiezen of een knoop door durf te hakken denk ik :mellow:


Er is ook veel te veel in die prijsklasse te koop.

Poldo

Quote from: RonK. on July 26, 2011, 21:37:06
Jan - Kees was inderdaad de "gastheer" en mijn complimenten daarvoor, ook een leuk stukje gebabbeld samen.

Ik ga zeker nog de Proac D18 beluisteren, tja naar welke wow factor ik opzoek ben weet ik niet.


Het probleem is vooral dat ik gewoonweg niet weet te kiezen of een knoop door durf te hakken denk ik :mellow:


Er is ook veel te veel in die prijsklasse te koop.

ik weet het, veel te veel.

heb je  nog geen speaker gehoord waarvan je dacht, ja..dit is hem! ?

dat cambridge wat dun klinkt kan ik beamen ik heb de cambridge heel vaak gehoord maar klinkt niet op elke speaker lekker.

als je van het volle geluid van exposure houdt zou je moon kunnen proberen die heb ik verkozen boven naim en exposure.

het italiaanse unison maakt ook mooie versterkers.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

RonK.

#23
Op het moment zal ik eerst maar eens aan andere speakers denken, een andere "electronica" set up misschien later weer.

Wat ik dan weer wel erg goed vind van de Cambridge is de detaillering, die was echt beter dan van de Exposure.

Het ene zal misschien weer ten koste gaan van het andere in deze prijsklasse, ik weet het niet.

We blijven voorlopig nog wat verder rommelen  ;D

Poldo

Quote from: RonK. on July 26, 2011, 23:38:34
Op het moment zal ik eerst maar eens aan andere speakers denken, een andere "electronica" set up misschien later weer.

Wat ik dan weer wel erg goed vind van de Cambridge is de detaillering, die was echt beter dan van de Exposure.

Het ene zal misschien weer ten koste gaan van het andere in deze prijsklasse, ik weet het niet.

We blijven voorlopig nog wat verder rommelen  ;D


daarom, is ook leuk, gewoon de cambridge onder de arm en luisteren.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.