DIY eindversterker [help]

Started by dcb, June 19, 2011, 13:28:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: EJ on July  4, 2011, 16:06:36
De CI monoblokken hebben gemodificeerde UcD's. Ze zijn niet 1 op 1 vergelijkbaar met de ST versie.
Je bedoelt met 'gemodificeerd' vrijwel zeker heel misschien ongeveer precies hetzelfde als ik met 'gebaseerd op'  :coffee:

EJ

Niet helemaal. Je ontkent feitelijk dat het de HG versie is, en omdat je de aard van de modificaties niet kent kun je dat niet beoordelen.  :popcorn:

AbZ

#52
Quote from: EJ on July  4, 2011, 16:23:20
Niet helemaal. Je ontkent feitelijk dat het de HG versie is, en omdat je de aard van de modificaties niet kent kun je dat niet beoordelen.  :popcorn:
Bij mijn weten bestond de HG versie nog helemaal niet toen die CI blokken gemaakt werden?
Hoewel ik de mods niet ken, durf ik dan wel te gokken dat het niet de HG versie betreft.
Heb overigens ook niet gezegd dat ze wel identiek waren aan de ST.

EJ

Misschien heeft Channel Islands zelf een soortgelijke mod bedacht? :D Hij was namelijk, uhhh, redelijk voor de hand liggend? :D

AbZ

Quote from: EJ on July  4, 2011, 16:35:34
Misschien heeft Channel Islands zelf een soortgelijke mod bedacht? :D Hij was namelijk, uhhh, redelijk voor de hand liggend? :D
Er is een duidelijke tendens (bijna een regel) om vaag te doen over modificaties,
dus ik zou het echt niet weten.  Enlighten us!

EJ

Precies, vaag doen. :D Goh, het lijkt wel high end. ;)

BMW850

Ik zou wachten tot de NcoreĀ® inproductie gaat en dan eens rustig vergelijken met de versterker die je in gedachten hebt.
Jan Peter wil de versterker misschien wel opsturen als je de verzendkosten betaald, in overleg kun je veel regelen  ;)

http://www.hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=100

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dre73

een gemodificeerde st doet niets onder voor een hg ;)
en modificeren kan later ook......

en een smps zie ik niet in de lijst staan,heb je daar een reden voor?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Quote from: dre73 on July  4, 2011, 20:43:24
een gemodificeerde st doet niets onder voor een hg ;)
imho zou dat best eens van de mod kunnen afhangen.

dre73

Quote from: AbZ on July  4, 2011, 21:08:45
imho zou dat best eens van de mod kunnen afhangen.

dat lijkt me wel ja.......

ik heb ze hier beide gehad en mijn voorkeur ging uit naar de st.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Quote from: dre73 on July  4, 2011, 21:17:37
dat lijkt me wel ja.......

ik heb ze hier beide gehad en mijn voorkeur ging uit naar de st.
Grappig, heb eerder zoiets gelezen...  (op zba of ander freaky forum?  was jij dat?)   
Wat is het verschil in jouw ervaring?  En wat is de mod die je bedoelde?

dre73

volgens mij heb ik er niets over gepost op zba......

het is al wat jaren terug,dus precies weet ik het niet meer ........

st heeft standaard een straker laag als de hg,maar mist het vloeiende in de weergave tov de hg.
na de mod is het laag van de st minder strak en trekt het geheel meer naar de hg.
ik vond het middengebied van de gemodde st wat lekkerder.

het beeld van elke ucd die ik gehoord heb vind ik wat aan de smalle kant.
de microdynamiek vond ik ook niet erg verfijnd.
maar ondertussen zijn er heel wat veranderingen doorgevoerd,dus misschien zijn die `problemen`onderhand opgelost.

het neemt niet weg dat de prijs/kwaliteit erg hoog is.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Ok... ik ga ff door...  :sly:  :smile:  Heb je Hypex wel eens kunnen vergelijken met een Lyngdorf SDA2175?
dwz in vergelijkbare set-up?

dre73

ik heb de sda al vaker gehoord en die zijn gewoon heel erg fraai!

een 2e hands sda of zelf een hypex bouwen......

een sda heeft altijd restwaarde...... ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Ja, daarom staat er bij mij ook eentje  :smile:  maar geen Hypex ernaast -- vandaar de vraag.
Ben wel benieuwd naar de Ncores tzt.

dre73

de ncores lijkt me een grote stap vooruit!

ik ben nu met een zappulse 2.3 se bezig.
die ga ik ook vergelijken meet een ucd400,ben zeer benieuwd!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

Quote from: dre73 on July  4, 2011, 21:47:06

het beeld van elke ucd die ik gehoord heb vind ik wat aan de smalle kant.
de microdynamiek vond ik ook niet erg verfijnd.
maar ondertussen zijn er heel wat veranderingen doorgevoerd,dus misschien zijn die `problemen`onderhand opgelost.

bij de versie van een half jaar terug nog niet.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

dcb

Beste mensen,

Ik ben nogal een twijfel kont... en zit nu te twijfelen tussen het volgende:

Het Thel-audioworld AS40.1 pakket. Of maar dat is geen zelfbouw.. de Array quartz M 1 monoblokken die hier op het forum staan.


dre73

ga de array`s maar eens beluisteren! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dcb

Quote from: dre73 on July 12, 2011, 21:42:54
ga de array`s maar eens beluisteren! ;)

Kun je de klank van deze (mooie beestjes) een beetje beschrijven?  ::)

dre73

al een tijd geleden maar,neutraal en snel als ik het goed heb.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Marc Heijligers

Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Tinuz97

Ik gebruik Amplimo 180 watt modules, vraag me niet of dit a klasse is, hele alfabet, maar klinkt beter als de eindtrappen in mijn onkyo txsr 707.
Stiekem benieuwd of iemand anders hier soort gelijke versterker gebruikt.

Ucd, tja ik ben er nog niet echt van overtuigt, lees niet beluisterd.
Zolang de Amplimo goed werkt vind ik het prima.

paaj

iemand al een idee van de prijs van de Encores? Wil toch graag wat meer high-end versterken en heb erg goede ervaringen gehad met geluidskwaliteit van de UcD's.
Tja, doe-het-zelven of eens luisteren naar de Naim tweedehands bij BBG... lastig :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

JeroenGRT

325 euro voor de NC400 en 180 euro SMPS600
zie https://www.hypexshop.com/
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)