Foto's opslaan op een backup locatie extern

Started by Dirc, June 17, 2011, 13:14:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Ik gebruik nu geruime tijd Picasa om al mijn (belangrijke) foto's te backuppen.
Nu loop ik tegen het (bekende) probleem aan dat het niet mogelijk is submappen te maken. Daarnaast vind ik niet dat Picasa de meest handige tool is. Zeker niet als je ook gebruik kunt maken van pshop / lightroom en dergelijke.

Ik zag dat het inmiddels ook mogelijk is afbeeldingen te uploaden naar google docs. Hier heb je wel de mogelijkheid om submappen aan te maken. Het lijkt echter of alle EXIF informatie verloren gaat. Ik kan ook niet mijn afbeeldingen sorteren op datum bijvoorbeeld.

Zijn er andere diensten die dit ondersteunen die beter zijn, of zie ik hier iets over het hoofd?
Ik gebruik dit ook om bijvoorbeeld albums te delen met kenissen of vrienden zonder eerst een Jalbum o.i.d. aan te hoeven maken.

J.A.F._Doorhof

iCloud van apple wat binnenkort de lucht in gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirc


J.A.F._Doorhof

Volgens mij gaat iCloud ook voor andere werken ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Even voor nog geen €100 een mooie externe 1gb schijf ophalen.....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dirc

Schijven heb ik voldoende.
Het idee is dat het ergens anders staat. Om een of andere reden heb ik altijd pech met schijven.

CoSo

Quote from: Dirc on June 17, 2011, 23:37:08
Schijven heb ik voldoende.
Het idee is dat het ergens anders staat. Om een of andere reden heb ik altijd pech met schijven.
2 schijven  ;)

celerontje

LTO tape. ;)

Maar er zijn talloze online back-up diensten, iemand ervaring daarmee, heren/dames?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mansm

skydrive van microsoft

25GB voor nop online

Dirc

Tot nu toe heb ik picasa gebruikt. In principe prima,alleen mis ik de mogelijkheid tot submappen.

Google docs heeft dit wel, maar hier kan ik mijn foto's niet sorteren op datum genomen op basis van de EXIF.

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 17, 2011, 17:59:16
iCloud van apple wat binnenkort de lucht in gaat.
Weinig geheugen ben ik bang.

Roger Black


Dirc

Dropbox is wel een stuk duurder dan Picasa / google docs.

Ik betaal daar 5 dollar per jaar geloof ik voor 20 gig.
80 gig is 20 dollar per jaar.

Bij Dropbox betaal je 10e per maand voor 'slechts' 50 gig.
Het prinicipe is wel beter dan google docs voor files. Google docs is natuurlijk ook meer gericht op zaken als word documenten en spreadsheets.