Blu-ray of DVD

Started by breaker9240, June 13, 2011, 19:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

breaker9240

Hallo,

Ik woon nu al een paar jaar alleen en in deze jaren is film kijken een hobby geworden van mij.
Nu heb ik thuis een relatief eenvoudige HT namelijk gewoon een ps3 + Pioneer 520K +  Jamo S 426 HCS 3 & een Jamo sub 210.
dus vrij eenvoudig.

Maar aangezien ik eind dit jaar verhuis naar een loft zal ik in deze loft een elektrisch doek laten inbouwen evenals dus een projector.
En hier komt mijn vraag dan.

Ik zou dus graag later dan dmv projectie naar mijn films kijken.
Maar ik ben nu bang dat de kwaliteit in dit geval tussen bluray en DVD te groot is en ik beter naar bluray kan gaan.
Nu vind ik persoonlijk op mijn 40" tv dat ik het verschil niet zie vind ik de blu rays te duur.
Ik weet dat er ZEKER verschil zal opzitten en dan vooral bij het geluid maar ik hoor die nauwelijks.
Maar hoe zit dit op een projectie scherm waar ik waarschijnlijk.
Misschien nog wat meer info ivm de projectie. Deze zal plaatsvinden op een scherm van ong. 200 x 110cm.
De projector heb ik me een epson EH-TW3600.

Nu de vraag nog eens samengevat. Is het tegenwoordig voor beeld en geluid belangrijk bluray te kopen of gaat DVD ook nog perfect mee.

Sven


FDLARRY

Quote from: breaker9240 on June 13, 2011, 19:32:27
Hallo,

Ik woon nu al een paar jaar alleen en in deze jaren is film kijken een hobby geworden van mij.
Nu heb ik thuis een relatief eenvoudige HT namelijk gewoon een ps3 + Pioneer 520K +  Jamo S 426 HCS 3 & een Jamo sub 210.
dus vrij eenvoudig.

Maar aangezien ik eind dit jaar verhuis naar een loft zal ik in deze loft een elektrisch doek laten inbouwen evenals dus een projector.
En hier komt mijn vraag dan.

Ik zou dus graag later dan dmv projectie naar mijn films kijken.
Maar ik ben nu bang dat de kwaliteit in dit geval tussen bluray en DVD te groot is en ik beter naar bluray kan gaan.
Nu vind ik persoonlijk op mijn 40" tv dat ik het verschil niet zie vind ik de blu rays te duur.
Ik weet dat er ZEKER verschil zal opzitten en dan vooral bij het geluid maar ik hoor die nauwelijks.
Maar hoe zit dit op een projectie scherm waar ik waarschijnlijk.
Misschien nog wat meer info ivm de projectie. Deze zal plaatsvinden op een scherm van ong. 200 x 110cm.
De projector heb ik me een epson EH-TW3600.

Nu de vraag nog eens samengevat. Is het tegenwoordig voor beeld en geluid belangrijk bluray te kopen of gaat DVD ook nog perfect mee.

Sven


DVD doet het nog prima, maar op een nieuwe tv LCD of Plasma zie je wel degelijk een verschil, BD 1080P is echt veel mooier dan DVD, en dat zie je.

Ook een vraag/opmerking aan jouw, je kunt een loft betalen maar vind BD te duur????;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

jowi

Een 'loft' is in België gewoon een zolder ;)

Verder vraag ik me af of je uberhaupt wel een HDTV bezit? Anders zul je inderdaad geen verschil zien...

FDLARRY

Quote from: jowi on June 13, 2011, 23:30:51
Een 'loft' is in België gewoon een zolder ;)


Dat verklaart een hoop. :-[ ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Richi

Over het algemeen geldt: des te groter het scherm, des te beter je het verschil ziet. Bij een goede 40" tv is het verschil al groot, laat staan als je gaat projecteren. Ik zou zeker voor blu-ray gaan. Je kan er altijd voor kiezen om (voorlopig) dvd's aan te blijven schaffen vanwege de prijs. Blu-ray prijzen zijn aan het zakken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Quote from: breaker9240 on June 13, 2011, 19:32:27

Nu vind ik persoonlijk op mijn 40" tv dat ik het verschil niet zie vind ik de blu rays te duur.



Alvorens te kiezen om wat aan te schaffen zou ik als ik jou was eerst even langs de Pearl gaan, zodat je zeker weet dat er met je ogen evt niets mis is....  ;)

Of eerst even naar een echte lcd/plasma kijken?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jowi

Quote from: ajbeefde on June 14, 2011, 08:48:48
Alvorens te kiezen om wat aan te schaffen zou ik als ik jou was eerst even langs de Pearl gaan, zodat je zeker weet dat er met je ogen evt niets mis is....  ;)
Daarom vermoed ik ook dat ie helemaal geen HDTV heeft... als dat wél zo is dan is inderdaad een bezoekje aan de opticiën geen overbodige luxe ;)

breaker9240

Quote from: jowi on June 13, 2011, 23:30:51
Een 'loft' is in België gewoon een zolder ;)

Verder vraag ik me af of je uberhaupt wel een HDTV bezit? Anders zul je inderdaad geen verschil zien...

Een loft is in belgië zeker geen zolder eerder de bovenste verdieping van een appartement dat heel open is.
Google maar eens ;).

Verder heb ik inderdaad nog geen full HD Tv. is nog een redelijk oude tv.
Maar een nieuwe TV staat dus evenals ook op de planning.
Maar deze zal nog niet direct aan vervanging zijn aangezien deze voor men vrouw een emotionele waarde heeft was de laatste cadeau van haar vader die een paar dagen later overleed.


Maar ik kan nog steeds maken dat ik deze op de slaapkamer of dergelijke hang dan.
Naar de pearl hoef ik dus niet te gaan. want men vraag gaat hier ook meer een film afspelen over de projector.
Maar waarschijnlijk zal dit dus ook een verschil weergeven.


ivo1986

Je hebt nog geen hdtv logisch dat je geen verschil ziet.
De tv kan de resolutie niet weergeven.

Raimond

#9
ik hoor het wel vaker dat mensne het verschil niet zien tussen blu ray en dvd.

Maar ik snapdat persoonlijk niet echt,voor mij is het overduidelijk.

Ik weet niet of je een HD ready tv hebt of een FUll hd tv,dat zou nog wel behoorlijk wat verschil kunnen uitmaken.

Maar via een Beamer,zal je het verschil toch overduidelijk moeten kunnen zien,zeker als je  een blu ray bekijkt die qua beeld goed scoort,zoals alle pixars,avatar ect.

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

jowi

Quote from: Raimond on June 15, 2011, 11:19:08
Maar via een Beamer,zal je het verschil toch overduidelijk moeten kunnen zien,zeker als je  een blu ray bekijkt die qua beeld goed scoort,zoals alle pixars,avatar ect.
Moet ie wel een full HD beamer kopen natuurlijk ;)

skank1

go blu-ray niet twijfelen, en idd hd projector kopen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raimond

#12
Quote from: jowi on June 15, 2011, 11:26:52
Moet ie wel een full HD beamer kopen natuurlijk ;)

Die heeft de TS   al ;).

Edit:Fout gelezen van mij ;D,ok dus in de toekomst wil de TS een Beamer.

Maar dan nog is Blu ray aan te raden,vooral,hoe groter het beeld word,hoe duidelijker je de limieten van een bron zult gaan zien.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

breaker9240

Bedankt allen,

Ga stilletjes aan men BD collectie uitbreiden dan ;)