Droezel's automated HT

Started by droezel, June 13, 2011, 12:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Post!

Super te zien!!, lijkt zo van de SyFy films geplukt!

Quote from: Peerless Monster on June 14, 2011, 19:00:58
Dit is leuk voor proffessionele bedrijven... Maar wat moet je ermee als particulier?
Ziet er wel fun uit overigens hoor!! ;)

Tja, zo kun je overal wel vraagtekens bij zetten. Tis zijn hobby dus waarom niet.
Kun je hetzelfde afvragen voor bepaalde apparatuur 50.000 euro aftikken, toch ?

Ik vind het iig super! :D

maxtrash

Quote from: droezel on July 26, 2011, 12:38:21
VoxCommando kende ik nog niet, ga ik zeker ook eens proberen icm XBMC want dit ( http://www.youtube.com/watch?v=0gYDcandlZ8&feature=player_embedded ) filmpje is wel erg vet :) Hoe geef je dan voice commando's via android?
erg gaaf filmpje ja. Jitterjames is natuurlijk erg handig met de commando's en een native speaker maar het werkt wel echt, ook bij mij! Alles met een vet amerikaans accent uitspreken helpt :-)

maar ik zie nu dat ik het niet erg duidelijk opschreef. Wat ik bedoel is dat je tegenwoordig veel meer mogelijkheden hebt. In mijn optiek ligt de toekomst in intelligente "clients" en dan meer dan één. De ene keer pak ik mijn IPAD, de andere keer de telefoon en dan weer eens de headset icm voicecontrol. Deze headset zit nu nog vast met een draad aan de pc (is voor mijn setup geen issue). Ik wilde inderdaad wel graag de telefoon als virtuele microfoon gebruiken, met name omdat ik dan ook in de rest van het huis leuke dingen kan gaan ontwikkelen. Helaas is dat me nog niet gelukt. Er is een applicatie (heb ik nog gekocht ook) http://www.senstic.com/iphone/pocketaudio/pocketaudio.aspx maar de windows-client zorgt er helaas voor dat de speech engine crasht.
De perfecte goede microfoon is nog wel een issue bij voicecontrol. Idealiter wil je er een die in de ruimte zit, maar dan heb je snel problemen als je bijvoorbeeld harde muziek afspeelt. Met de headset is dat geen probleem maar zo'n ding op je kop zetten is weer een beetje een  drempel. De auteur van Voxcommando is nogal enthousiast over de zgn. amulet remote: een mce afstandsbediening met ingebouwde microfoon. De prijs vind ik persoonlijk echter iets te hoog ivm mijn headsetje omdat ik eigenlijk af wil stappen van nóg een IR-remote.
Quote
RfxCom kan ik echt aanraden, maar is wellicht wat duurder dan nodo, maar je kan wel veel meer zaken bedienen dan enkel KAKU.
Nodo is ook voor andere zaken dan KAKU (IR, analoge, digitale in- en uitgangen). Gezien het prijspeil van de Nodo denk ik dat ik daar eens mee begin te experimenteren. Wie weet kom ik alsnog op RfxCom uit...

Quote
Ik ben voor IR aan het experimenteren met IRTrans, maar de testen vallen nogal duur uit omdat onze katten steeds de draadjes en de IR distributieoogjes opeten. Kost me elke keer 40 euro voor een nieuw kabeltje. Voordeel is dat ik het IRTrans apparaat via ethernet kan aansturen om IR commando's te verzenden, maar als IR-repeater werkt het nog niet helemaal lekker.
ai, spijtig.
ik kan me herinneren dat die ir-ontvangers nogal prijzig zijn. Maar dacht dat het kabeltje met de ir-oogjes tamelijk standaard en goedkoop zijn? (zoiets http://www.elekhomica.nl/product_info.php?cPath=24_25_75&products_id=257). Wellicht is IRtrans echter een ander systeem.

Nosoforos

Grappig dat jij ook die app hebt gebruikt om je telefoon als remote mic te gebruiken. Ik was hier ook tijden naar op zoek. Alleen werkt die app bij mij (op de Mac) ook maar matig, dus ik doe er niets meer mee. Hij wordt ook helemaal niet meer ontwikkeld en ik vond het sowieso een beetje een rommelige site en app. Daarom was ik erg blij dat Nuance met zijn speech recognition programma nu een gratis app heeft voor de iPhone dat precies dit doet, maar dan wel goed. Voor Windows was hij al een tijdje uit, nu ook voor Mac. Ik wacht nu alleen nog even op het moment dat Nuance eindelijk ondersteuning voor Nederlands heeft (ik heb vernomen dat het rond november eindelijk zover zal zijn). Op Windows is er overigens wel al Nederlandse ondersteuning geloof ik. Je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken dus. Het voordeel lijkt mij dat ik mijn telefoon altijd overal bij me heb, dus ik wil daarmee met voice-commands alles in huis kunnen besturen.

maxtrash

Quote from: Nosoforos on July 27, 2011, 11:42:08
Grappig dat jij ook die app hebt gebruikt om je telefoon als remote mic te gebruiken. Ik was hier ook tijden naar op zoek. Alleen werkt die app bij mij (op de Mac) ook maar matig, dus ik doe er niets meer mee. Hij wordt ook helemaal niet meer ontwikkeld en ik vond het sowieso een beetje een rommelige site en app. Daarom was ik erg blij dat Nuance met zijn speech recognition programma nu een gratis app heeft voor de iPhone dat precies dit doet, maar dan wel goed. Voor Windows was hij al een tijdje uit, nu ook voor Mac. Ik wacht nu alleen nog even op het moment dat Nuance eindelijk ondersteuning voor Nederlands heeft (ik heb vernomen dat het rond november eindelijk zover zal zijn). Op Windows is er overigens wel al Nederlandse ondersteuning geloof ik. Je zou daar wellicht eens naar kunnen kijken dus. Het voordeel lijkt mij dat ik mijn telefoon altijd overal bij me heb, dus ik wil daarmee met voice-commands alles in huis kunnen besturen.
dank voor de tip van Nuance. Heb ook een Ipad dus kan het daarmee eens proberen. Nuance voor Android lijkt er nog niet te zijn.
Dragon voor windows natuurlijk wel maar dan heb je weer niets aan voxcommando. Nog een hoop experimenteren voor de boeg!

Nosoforos

Overigens moet ik er wel voor de duidelijkheid misschien bij zeggen dat de iOS gratis is, maar dat die samenwerkt met de desktop-app en dat die zeker niet gratis is, maar tamelijk prijzig.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kingpin

Quote from: droezel on June 14, 2011, 17:45:34
Bwired is wel een grote bron van inspiratie geweest ja! Het energy deeltje in de touchscreen is nog niet erg uitgewerkt, ik zou nog graag de grafieken in de interface verwerken. Ik meet het energieverbruik met RFXCom sensors (Electriciteit en gas) en Plugwise modules (voor het individueel verbruik van stopcontacten).

Huidig electriciteitsverbruik op touchscreen:


Verbruik per apparaat in de TV kast:


En nog wat grafiekjes uit de homeseer webinterface:


En de grafiekjes in plugwise:


De interface is zowat helemaal "gestolen" (nagemaakt in paint.net) van http://www.gira.com/en/

Hoe bevalt Plugwise modules jou?
Zijn dit de screenshots van Plugwire?

Maak je toevallig ook gebruik van Sense ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

droezel

Quote from: Kingpin on July 27, 2011, 19:39:40
Hoe bevalt Plugwise modules jou?
Zijn dit de screenshots van Plugwire?

Maak je toevallig ook gebruik van Sense ?

Ik gebruik enkel de circles, heb er intussen 19 in gebruik en deze werken de laatste tijd feilloos. Ik heb van mijn eerste bestelling wel heel wat circles die het plots opgaven, maar deze zijn allemaal netjes ingeruild voor nieuwe. En deze nieuwe batch blijkt dit probleem niet meer te hebben want intussen werken ze weer meer dan een jaar zonder problemen.

Wat betreft de screenshots, de laatste is een screenshot van de "Source" software, op de 2de screenshot in die reeks zie je wel het verbruik van de apparaten aangesloten op de plugwise modules, en een knop om deze te schakelen (maar die schermen zijn gemaakt met de mainlobby software van cinemar).

Ik kan plugwise echt wel aanraden, je ontdekt zo nog wel eens iets over het verbruik van je apparaten. Zo verbruikt mijn Sharp TV meer dan 20watt in standby omdat ik de RS-232 poort actief wil houden, maar de denon receiver verbruikt in standby minder dan 1 watt en daarbij kan ik nog steeds de RS-232 poort aanspreken.

droezel

Ondanks de adviezen tegen het inbouwen van de center ben ik er toch maar mee verder gegaan :) Toch even proberen, als het op niets uitdraait heb ik nog steeds de originele deurtjes die ik kan terughangen.

De schrijnwerker is langsgeweest met de nieuwe deurtjes, omdat het al zo lang geleden is dat hij de maten was komen nemen was hij inmiddels vergeten om nog een kabinet voor de speaker te maken  :sleepy: hopelijk brengt hij dat snel in orde, maar in tussentijd dan maar de speaker "geplaatst" om te kijken hoe het er gaat uitzien.

De klipsch center is intussen dan ook vervangen door de Boston Acoustics A225.






rexp

Toen ik las wat je van plan was had ik mijn twijfels, maar dit is toch wel erg mooi geworden.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Denon Focal

Ziet er heel mooi uit, ben benieuwd of de center zo ook goed klinkt.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

tommie1

Wow dit is mooi geworden.
Ga je nog iets anders verzinnen voor die boeken.

denoontje

hele mooie oplossing hoor
Nog even een inwendig plankje voor de center lijkt me?

PS alleen uitkijken dat je de vissenkom niet op de tv klep zet ;-)

Roger Black


HTip

Geweldig die TV-lift! Erg mooi geïntegreerd allemaal. Je center inbouwen kan een negatief effect hebben op de weergave. Enerzijds vanwege de mogelijke klankkast die je creëert en anderzijds vanwege de positie. Voor mijn gevoel staat die nu te laag, maar dat kan je compenseren door deze licht naar achteren te laten hellen. Op deze manier komen de tweeters op 1 lijn.

Wat calibratie betreft, daar kan ik heel kort over zijn: doen! Je haalt zoveel meer uit je projector...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

droezel

Quote from: Denon Focal on August 22, 2011, 13:40:30
Ziet er heel mooi uit, ben benieuwd of de center zo ook goed klinkt.
De center klinkt perfect en is in harmonie met de andere speakers, toen ik nog met de klipsch speelde hoorde ik toch een vervelend verschil.

Quote from: tommie1 on August 22, 2011, 14:03:48
Ga je nog iets anders verzinnen voor die boeken.
Quote from: denoontje on August 22, 2011, 15:37:51
Nog even een inwendig plankje voor de center lijkt me?
Hopelijk brengt die schrijnwerker dat deze week nog in orde, anders wordt hij niet betaald :)

Quote from: HTip on August 22, 2011, 17:35:49
Je center inbouwen kan een negatief effect hebben op de weergave. Enerzijds vanwege de mogelijke klankkast die je creëert en anderzijds vanwege de positie. Voor mijn gevoel staat die nu te laag, maar dat kan je compenseren door deze licht naar achteren te laten hellen. Op deze manier komen de tweeters op 1 lijn.
Zodra het kabinet voor de center klaar is zal ik pas echt kunnen oordelen, ik ben inderdaad wel wat bang voor het klankkast effect. De center heeft een baspoort achteraan die dus vrij in de kast zal kunnen "spuwen", geen idee wat dit gaat geven maar dat zien we dan wel. Eventueel een sok in de baspoort...