Jiri's HT; Eindelijk KLAAR!! FOTO'S PAGINA 21

Started by Jiri, July 14, 2006, 09:47:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Moeilijk te zeggen, gebruik de dune alleen voor HD video streams. De DV79 voornamelijk voor muziek dvd's waar ik nog steeds erg over te spreken ben.

Heb 1 keer een dvd in mijn Dune gehad maar die maakte een pokke herrie terwijl hij draaide, dus die gebruik ik niet meer. 1 op 1 vergelijk heb ik dus niet gedaan.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jiri

Quote from: TheSpeedSkater on June 21, 2011, 15:56:39
Moeilijk te zeggen, gebruik de dune alleen voor HD video streams. De DV79 voornamelijk voor muziek dvd's waar ik nog steeds erg over te spreken ben.

Heb 1 keer een dvd in mijn Dune gehad maar die maakte een pokke herrie terwijl hij draaide, dus die gebruik ik niet meer. 1 op 1 vergelijk heb ik dus niet gedaan.

Ok duidelijk.
Ja, ik draai nu met een Popcornhour A110. een oud beesje, maar qua beeld echt heel mooi. Geluid heb ik zo mijn twijfels over.
Ik laat het geluid over HDMI naar de AV888 gaan. Ik heb het idee, dat de Popcornhour A110 niet echt lekker handshaked met de AV888. Ik heb op de input waar de Popcornhour opzit erg veel last van ruis en plopjes enzo. Het geluid vind ik ondanks dat ie HD audio over HDMI naar de AV888 stuurt, minder "heftig" dan de Normale DTS en DD die via HDMI vanaf de DV137 komen. De overige inputs, die van de DV137, Playstation en toshiba speler zijn wel heel stil en vrij van plopjes op de AV888.
Daarom heb ik maar besloten om eens een Dune uit te proberen. Kijken of deze meer compatible is met de AV888, en of het geluid meer in de buurt gaat komen van de DV137.
Nu toevallig is de Dune net bezorgd door de postbode.....  :headbanging:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz


Durk

De dune was bij mij een forse spron voorwaarts tov de PCH.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jiri

Quote from: Durk on June 21, 2011, 16:51:40
De dune was bij mij een forse spron voorwaarts tov de PCH.
;) vertel... In welke opzichten  :music:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

TheSpeedSkater

Gebruik vind ik veel makkelijker. Speelt ook alles af. Hele BR discs met menu ed.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jiri

Zo gisterenavond voor het eerst een full HD film via de dune gekeken.
Wat mij direct opviel in vergelijk met de popcornhour is dat de beeldkwaliteit echt behoorlijk veel beter is.
Scherper, meer punch, meer diepte, mooiere verzadigde kleuren en meer detail. Ongelofelijk dat dit kan, de bron is immers dezelfde als altijd.
Qua geluid valt me eigenlijk zo op het eerste gehoor geen verschil op, behalve dan dat ik geen ruis meer heb, geen plopjes en woesjes meer.  :clapping: duidelijk heeft dune het hdmi domein beter onder de knie dan de popcornhour.
Wordt vervolgd,
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz


Peerless Monster

Quote from: garmtz on June 25, 2011, 11:52:48
Was dus toch niet de AV888... ? :)

Wellicht was de combi niet goed. Maar het is opgelost. Betekent dat ik ook maar aan de Dune ga ;). Thnx voor de review Jiri!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jiri

Quote from: garmtz on June 25, 2011, 11:52:48
Was dus toch niet de AV888... ? :)
Daar lijkt het inderdaad op, maar ik houd nog enige reserve.
Pas als ie enkele weken echt niets van ruis, plopjes en woesjes laat horen ben ik overtuigd.  :baaa:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Oh ja en insallatie van een dune is echt kinderlijk eenvoudig. 5 minuten en je kan spelen.
Dat was met de popcornhour wel anders. Geloof dat ik daar wel een uur of twee mee bezig ben geweest voordat ik iets kon gaan kijken.
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

marcobuurlage

Mag ik zeggen wat een schitterende ht waar heb je de led lampjes weg in het podium ? :P :$ ik wil ze ook graag in me podium hebben
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Durk

Quote from: Jiri on June 25, 2011, 11:45:15
Zo gisterenavond voor het eerst een full HD film via de dune gekeken.
Wat mij direct opviel in vergelijk met de popcornhour is dat de beeldkwaliteit echt behoorlijk veel beter is.
Scherper, meer punch, meer diepte, mooiere verzadigde kleuren en meer detail. Ongelofelijk dat dit kan, de bron is immers dezelfde als altijd.
Qua geluid valt me eigenlijk zo op het eerste gehoor geen verschil op, behalve dan dat ik geen ruis meer heb, geen plopjes en woesjes meer.  :clapping: duidelijk heeft dune het hdmi domein beter onder de knie dan de popcornhour.
Wordt vervolgd,
Groet,
Jiri

Bij mij ervoer ik met name een sprong voorwaarts in het geluid. Even afgezien van de ondersteuning van HD codecs uiteraard  ;D.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

De ondersteuning van HD codecs zal daar ook een belangrijk onderdeel van zijn ;D.

Jiri

Quote from: marcobuurlage on June 25, 2011, 18:47:15
Mag ik zeggen wat een schitterende ht waar heb je de led lampjes weg in het podium ? :P :$ ik wil ze ook graag in me podium hebben

GAMMA...dat zeg ik  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

marcobuurlage

whaha ik dacht we krijgen nu een exclusieve dure winkel aangezien de ht wel erg exclusief lijkt  ::) mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat deze kosten ongeveer ?
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Jiri

Quote from: marcobuurlage on June 25, 2011, 20:30:06
whaha ik dacht we krijgen nu een exclusieve dure winkel aangezien de ht wel erg exclusief lijkt  ::) mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat deze kosten ongeveer ?

Ik heb ze ongeveer 5 jaar geleden gekocht. Destijds waren LED's nog erg duur. €100,- per verpakking van drie stuks. Ik hoop voor je dat de prijs inmiddels gedaald is.  :confused:
Suc6,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

marcobuurlage

Hoi Jiri ze zitten nu rond de 30 a 40 euro per setje  het tapijt in de ht loopt dat over het podium heen of is het podium los bekleed ?
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Jiri

Ook met de dune toch ook ruis op de arcam av888
Viel me weer op toen ik een film op 60 db volume ging kijken.
Veel getest en nader onderzoek gedaan. Want ik wilde nu wel eens weten waar het nu vandaan komt.
Welnu.. De ruis doet zich voor op elk van de 7 kanalen. Het is een ruis, die je pas goed waarneemt als je de av888 op een hoog volume zet. Het is een ruis die lijkt alleen uit de tweeters te komen. Doet zich alleen voor bij het kijken naar een film met een dts HD ma of dolby true HD track. Normaal dts of dd danwel PCM heeft geen last van ruis. Ik heb in de av888 al tijd roomEQ aanstaan. Zet ik de roomEQ uit, is de ruis ook weg.
Er gaat dus blijkbaar iets niet goed met dts HD ma en dolby true HD in combinatie met de room eq van de av888.
Dit probleem heb ik al bij arcam neergelegd. Ik ga er van uit dat ze dit zorvuldig zullen uitzoeken.
Wordt vervolgd.
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Fu5ion

Man ..  :clapping: :headbanging: :clapping: :headbanging: :popcorn: ... Wat ontzettend  :omg:, GE-WEL-DIG !
XTZ 99.36 || XTZ 99.26 Center || XTZ 99.26 || XTZ 99.W12 DSP || Onkyo TX-NR807 || Sony KLD46 NX710F || JVC HD1 1080P/ISF || Panasonic DMP-BD35 || Toshiba EP-HD35 HD-DVD || HDI Dune H1 (3TB)

Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

truckerwilco

Ziet er echt super mooi uit allemaal. Als ik een kamer over zou hebben zou ik er ook serieuz over na gaan denken.
Philips 46PFL5507,  Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3 en Ps3

xystus

HOLY SH*T!!  :o Check die centerspeaker?! Die is groot man!  :laugh:

Fantastisch werk geleverd, dit moet een droom zijn die is uitgekomen  :pompom:
"I have to return some videotapes"

raptile

Ik blijf mij verbazen over deze prachtige bios.. Heb er gewoon geen woorden voor hahaha :)

rodrique


Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter